Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hond van een vriendin

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hond van een vriendin Empty Hond van een vriendin

Bericht  Stranger wo 3 apr 2013 - 8:23

Een vriendin van mij heeft een hond en ik vind het echt een heel naar beest. Hij bijt, blaft en gromt. Het is helemaal erg als ik met mijn hond ben, haar hond is echt heel gemeen tegen mijn hond. We lopen wel eens samen met de honden, maar het gedrag van haar hond wordt echt per keer erger. De laatste keer zat hij continu bovenop mijn hond te grommen en te happen naar mijn hond. In mijn ogen pakt ze het gedrag van haar hond ook totaal niet handig aan, ze pakt hem vaak op waar mijn hond bij is (waardoor ze haar hond dus letterlijk boven die van plaatst) en spreekt hem alleen af en toe semi-streng toe.

Nu ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee, ik wil niet dat mijn hond bang gaat worden voor andere honden. Maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik kan mijn hond wel thuis laten als we naar haar toegaan, maar over het samen de hond uitlaten moet ik wel gaan zeggen dat ik dat niet meer zie zitten. En daarnaast zien we elkaar regelmatig bij vrienden en hebben we dan vaak beide onze hond mee (soms zijn er dan ook nog andere honden, maar de hond van die vriendin is daar iets minder gemeen tegen omdat die honden groter zijn dan hij. De van mij is een heel makkelijk slachtoffer voor hem, die doet ook echt helemaal niks terug). Ik wil eigenlijk niet dat ik altijd degene moet zijn die haar hond moet thuislaten, zeker niet omdat mijn hond er echt van houdt om op visite te gaan bij mensen, vooral als er ook andere honden zijn.
Maar ik vrees dat die vriendin het niet gaat begrijpen. Ze ziet wel in dat haar hond 'wat' dominant is, maar verder benadrukt ze alleen maar hoe lief haar hond is. Ik weet dus niet zo goed hoe ik dit het beste met haar kan bespreken, zonder dat ze het idee krijgt dat ik haar hond aanval.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond van een vriendin Empty Re: Hond van een vriendin

Bericht  Steep wo 3 apr 2013 - 9:10

Hmm lastig... Omdat ze zelf al vaak aangeeft dat haar hond wel lief is krijg ik het vermoeden dat ze wel doorheeft dat er iets aan de hand is. Ik zou toch proberen dit tegen haar te zeggen met de argumenten die je hier ook geeft.

Wij weten dat onze hond dominant is (aan de lijn nog erger) en soms preciesbde irritatiegrens bij anderen opzoekt. In onze vriendengroep wordt daar gelukkig gewoon over gepraat en soms nemen we hem dus oom niet mee.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond van een vriendin Empty Re: Hond van een vriendin

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 22:19

Vervelend! Ik zou toch eerlijk je probleem voorleggen. Zoals je zelf al aangeeft, wordt dit gedrag steeds erger. Wat als het uiteindelijk uit de hand loopt? Dan is je hond er de dupe van. Misschien dat jullie samen wel aan zijn gehoorzaamheid zouden kunnen werken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hond van een vriendin Empty Re: Hond van een vriendin

Bericht  Stranger vr 5 apr 2013 - 8:43

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal binnenkort voorzichtig proberen om het met haar er over te hebben en even kijken hoe ze daar op reageert. Mijn hond laat ik voorlopig even thuis als het risico er is dat zij daar ook met haar homd is.
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hond van een vriendin Empty Re: Hond van een vriendin

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum