dilemma tentamen...
+6
June
luisa
Gympie
Zora
TukTuk
Niekske
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
dilemma tentamen...
Ik volg sinds februari de opleiding voor docent wiskunde en daarnaast sta ik ook al voor de klas. Voor deze manier van werken/leren, moest een heel geschiktheidsonderzoek gedaan worden en daar is gisteren eindelijk een eindrapport van gekomen: ik ben geschikt om dit te doen helemaal goed natuurlijk, maar ik ben onofficieel dus al begonnen aan de opleiding, omdat in februari het tweede semester begon en ik anders tot september moest wachten.
Ik heb zelfs nog wat vrijstellingen gekregen en nu blijkt dat ik een vak waar ik al vanaf februari mee bezig ben en waar ik komende week tentamen van heb, niet hoef te doen... het vak is echt ontzettend zwaar, het had 8 uur per week contacturen, daarnaast had ik bijles ervoor (wat me ook geld gekost heeft) en besteedde ik er zelf ook nog aardig wat uren aan en nu blijkt het allemaal voor niks. Zoveel tijd die ik beter had kunnen besteden, want ik heb er andere vakken voor opgeschoven. Aan de ene kant wil ik het tentamen gewoon gaan maken, maar dan moet ik nog wel flink aan de studie en ik weet nu dat het cijfer toch niet mee zal gaan tellen... ik vind het aan de ene kant heerlijk dat het niet hoeft, maar ze komen er zo laat mee! Wat zouden jullie doen?
Ik heb zelfs nog wat vrijstellingen gekregen en nu blijkt dat ik een vak waar ik al vanaf februari mee bezig ben en waar ik komende week tentamen van heb, niet hoef te doen... het vak is echt ontzettend zwaar, het had 8 uur per week contacturen, daarnaast had ik bijles ervoor (wat me ook geld gekost heeft) en besteedde ik er zelf ook nog aardig wat uren aan en nu blijkt het allemaal voor niks. Zoveel tijd die ik beter had kunnen besteden, want ik heb er andere vakken voor opgeschoven. Aan de ene kant wil ik het tentamen gewoon gaan maken, maar dan moet ik nog wel flink aan de studie en ik weet nu dat het cijfer toch niet mee zal gaan tellen... ik vind het aan de ene kant heerlijk dat het niet hoeft, maar ze komen er zo laat mee! Wat zouden jullie doen?
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Re: dilemma tentamen...
Als het toch niet meetelt dan zou ik het juist wel doen, zie het dan als een soort oefening, en is alle moeite en geld van de bijles ook niet voor niets geweest.
Gast- Gast
Ik zou het examen dan niet mee doen als je er nog zoveel tijd in moet steken, en hetgeen wat je er van op heb gestoken met de bijles etc, gewoon als een mooi extratje zien.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Heb je er iets aan in je beroep? Dan zou ik het wel willen leren en tentamen ervoor doen.
Gast- Gast
Sowieso doen, gezien de moeite die je er al in hebt gestoken.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Zus schreef:Heb je er iets aan in je beroep? Dan zou ik het wel willen leren en tentamen ervoor doen.
Nja, als docent moet je boven de stof staan... maar je hebt een meter boven de stof en 19374362891003 meter boven de stof zeg maar. Dit vak is meer van die laatste categorie
Ik wil het aan de ene kant ook gewoon gaan maken, maar dan moet ik ook nog gewoon ervoor gaan leren en met het idee dat het toch niet hoeft, ben ik bang dat er dan ook niks van komt...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Niekske schreef:Zus schreef:Heb je er iets aan in je beroep? Dan zou ik het wel willen leren en tentamen ervoor doen.
Nja, als docent moet je boven de stof staan... maar je hebt een meter boven de stof en 19374362891003 meter boven de stof zeg maar. Dit vak is meer van die laatste categorie
Dan zou ik het wel doen! Je hebt er straks profijt van, of het nou voor een cijfer meetelt of niet. Ik zou dus proberen die motivatie vast te houden. Denk aan al die moeite die je erin hebt gestoken. Dan kan dat laatste stuk er ook nog wel bij.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik zou kijken of het toegevoegde waarde voor mijn c.v. heeft en zo ja tentamen maken.
Alhoewel, dit zeg ik nu wel en vind het ook het verstandigste, maar waarschijnlijk zou ik te laks zijn om er nog voor te gaan lere.
Alhoewel, dit zeg ik nu wel en vind het ook het verstandigste, maar waarschijnlijk zou ik te laks zijn om er nog voor te gaan lere.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
luisa schreef:Ik zou kijken of het toegevoegde waarde voor mijn c.v. heeft en zo ja tentamen maken.
Alhoewel, dit zeg ik nu wel en vind het ook het verstandigste, maar waarschijnlijk zou ik te laks zijn om er nog voor te gaan leren.
Ik denk er hetzelfde over en waarschijnlijk zou ik ook te laks zijn.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Gaan er deuren voor je open wanneer je het tentamen zal maken die anders gesloten zouden blijven?
Aan de hand van je verhaal denk ik dat dit niet het geval is, dus zou ik hem niet maken. Of wel gaan maken, maar dan niet te veel tijd meer besteden aan het leren, gewoon nog een paar keer overkijken en that's it
Aan de hand van je verhaal denk ik dat dit niet het geval is, dus zou ik hem niet maken. Of wel gaan maken, maar dan niet te veel tijd meer besteden aan het leren, gewoon nog een paar keer overkijken en that's it
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Ik zou het niet doen. En zelfs een feestje gaan vieren en even op mijn lauweren rusten. Maar ik ben dan ook een lui varken.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
Ik zou het wel maken, maar er niet al te veel tijd in steken. Fijn dat je vrijstelling hebt voor zo'n lastig vak.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Zou het wel doen, zou anders balen van al die tijd die je er al ingestoken hebt. En het kan nooit kwaad om iets extra gedaan te hebben.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Soortgelijke onderwerpen
» Irritatie tentamen
» Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?
» Hopelijk net mijn laatste tentamen gemaakt
» Dilemma!
» Nog een dilemma;)
» Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?
» Hopelijk net mijn laatste tentamen gemaakt
» Dilemma!
» Nog een dilemma;)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: