Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?

+5
Atelier Madame
Minx
Rose
GreenGrass
SuperGrover
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel uur per dag leren voor tentamen? Empty Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 0:03

Hoeveel uur besteed jij aan het leren van tentamens per dag?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur per dag leren voor tentamen? Empty Re: Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?

Bericht  GreenGrass do 1 nov 2012 - 0:32

Ik besteedde altijd van ongeveer half 9 tot een uur of 2 aan tentamens, daarna nam ik vrij. Tussendoor even een korte lunch/drinkpauze.

Kortom zo'n 5,5 uur per dag, maar als ik heel enthousiast was misschien een uur meer of bij wat ongemotiveerdheid een uur minder.

Mijn toetsen waren veel opgaven (berekeningen) maken en niet lappen tekst schrijven.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Hoeveel uur per dag leren voor tentamen? Empty Re: Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?

Bericht  SuperGrover do 1 nov 2012 - 0:46

Het verschilt sterk, het ligt aan de moeilijkheid van het vak, maar ook natuurlijk aan hoe vroeg/laat ik ermee begin. Als ik 2 dagen voor het tentamen begin met leren, dan maak ik wel 6-7 uur op een dag. Begin ik er netjes een week van tevoren mee, doe ik elke dag net niks. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 12 uren leer voor een tentamen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  GreenGrass do 1 nov 2012 - 0:51

Wat studeer je Joan?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Rose do 1 nov 2012 - 3:31

Ik heb niet een vast aantal uren dat ik leer voor een vak, komt ook omdat je bij de ene minder hoeft te leren dan de andere en natuurlijk ligt de ene je ook meer als de andere.

Wat ik vaak de week voor de tentamens doe is een planning maken voor iedere dag zodat ik aan het eind van die week sowieso alle stof nog 1 keer gelezen/behandeld/gemaakt heb. En naar aanleiding daarvan kijk ik nog wel punten ik nog beter moet leren etc. om vervolgens die weer opnieuw te gaan leren en dan in volgorde van de tentamens.
Aangezien ik niet lang en goed kan concentreren op 1 ding probeer ik verschillende vakken vaak af te wisselen en leer ik dus meerdere vakken/dingen op 1 dag.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Minx do 1 nov 2012 - 6:55

Denk dat ik voor de meeste toetsen in totaal zo'n 6-12 uur aan het leren was. Ik heb tijdens het leren ook de spanningsboog van een konijn en was het dus meestal na een uurtje wel zat. (Best weinig als ik het zo neer zet)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame do 1 nov 2012 - 7:08

M'n laatste master tentamen was 160 uur ofzo. Maar ja bijna 2000 pagina's. Dat doe je niet even snel lezen en leren.

Nu voor een leerportaal 2/3 dagen van te voren beginnen. En dan per dag een uur of 8.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 9:18

GreenGrass schreef:Wat studeer je Joan?

HBO Communicatie smile

Gast
Gast

Bericht  Zora do 1 nov 2012 - 9:39

Het liefst verdeel ik mijn tijd gewoon netjes over een aantal weken, en dan af en toe een paar uurtjes. Nu met ernaast fulltime werken kan dat niet meer, en moet ik in de weekenden fulltime leren om een tentamen te kunnen halen. Hangt van het vak af, maar toch zeker wel 2 tot 3 volle dagen minstens.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  GreenGrass do 1 nov 2012 - 20:34

Joan schreef:

HBO Communicatie smile

Ok smile hoeveelste jaar, bijna klaar? Zeker in een 'grote' stad om de hoek!

Ik kon me niet voorstellen wat je deed, vooral niet na de vraag wat die wiskunde-site was Razz
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 4 nov 2012 - 5:19

GreenGrass schreef:
Joan schreef:

HBO Communicatie smile

Ok smile hoeveelste jaar, bijna klaar? Zeker in een 'grote' stad om de hoek!

Ik kon me niet voorstellen wat je deed, vooral niet na de vraag wat die wiskunde-site was Razz

Nee, eerst jaar! Nog lang niet klaar dus Very Happy Die site was voor mijn vriend. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gympie zo 4 nov 2012 - 5:44

Ik stel uit tot het laatste moment. Maar het verschilt ook per vak. Vandaag heb ik 3 uur geleerd voor een tentamen voor morgen (daarvoor wel al een voorbereiding van zo'n 5 uur aan samenvatten). Mijn concentratieboog is ook niet zo lang. Neutral Ik neem dan om het uur wel even 10 minuten pauze.

Hoe leren jullie eigenlijk het liefst? Misschien kan ik er tips uithalen. Hoe zorg je dat je niet afgeleid wordt, heb je van nature een lange concentratie? Of aangeleerd?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Zora zo 4 nov 2012 - 5:53

Ik leer het liefst door eerst alle stof door te nemen; dus de colleges en mijn aantekeningen daarbij. Daarna nog eventuele boeken en/of artikelen. Tegelijkertijd maak ik daarvan een samenvatting. Ik kan niet leren door alleen maar te lezen, ik moet het ook opschrijven. Meestal komt het erop neer dat ik van de colleges veel samenvat. De literatuur sluit daarop aan, dus hier en daar vul ik dan nog wat aan. Mijn concentratie is ook niet geweldig, maar ik ben wel erg gedisciplineerd als het erop aan komt dus ik moet gewoon smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Kowalski zo 4 nov 2012 - 5:58

Hoeveel ik voor een tentamen leer ligt inderdaad echt aan het vak. Al moet ik zeggen dat ik nu tijdens de master toch, voor mijn doen, wel heel veel tijd eraan besteed. Sowieso ben ik de hele periode al bezig ter voorbereiding op het tentamen, maar de week van tevoren plan ik geen bijzondere dingen, doe ik gewoon mijn sport en in het weekend even stappen ofzo en de rest van de tijd besteed ik dan aan studeren. Maar dan wel lekker op mijn gemak!

Hoe ik leer? Ik vind het fijn om tijdens de periode al veel voorbereidend werk te doen. De literatuur die we voor een college moeten lezen die lees ik door en ik maak tegelijkertijd aantekeningen, een soort van samenvatting en voor sommige vakken een begrippenlijst, die ik dan telkens aan vul. Dan is het meestal zo dat ik dat artikel niet meer nodig heb, maar aan het einde mijn samenvatting kan bestuderen. Na ieder college probeer ik het meteen te verwerken, want ik vind ze nu zo pittig, dat ik na een dag al niet meer precies weet wat ik op heb geschreven.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  SuzieQ zo 4 nov 2012 - 7:50

Ik ben al lang afgestudeerd, maar ik deed de Pabo. En daar hoefde ik eigenlijk niet voor te leren, de stof was allesbehalve diepgaand (nou blijkt de Pabo in Eindhoven ook wel bekend te staan als een van de minder goede). Dus ik leerde denk ik 1 tot 3 uur per tentamen. Daarna ging ik P&A studeren en mijn PDB halen en daarvoor moest ik wel veel doen. PDB (boekhouden) heb ik telkens met 2 modules tegelijk gedaan en dan deed ik 2 tentamens tegelijk, daarvoor moest ik per tentamen toch wel een uur of 10 leren gok ik.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: