Irritatie tentamen
+5
Jasmine
Joli86
mzcharlotte
Ibbeltje
nina
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Irritatie tentamen
Waarom vinden mensen mij 'negatief' en 'onzeker' als ik aan geef mijn komende tentamen dinsdag niet te kunnen halen?
Het is nog zoveel leerwerk, het is gewoon niet te doen voor dinsdag. Ik ga het wel proberen omdat ik daarna 6,5 week vrij heb dus kan deze dagen heus nog wel investeren om te leren. Maar als ik bij vrienden aangeef dat het niet gaat lukken, dan vinden ze me 'negatief' of 'onzeker'.
Ik ben gewoon realistisch.
Het is nog zoveel leerwerk, het is gewoon niet te doen voor dinsdag. Ik ga het wel proberen omdat ik daarna 6,5 week vrij heb dus kan deze dagen heus nog wel investeren om te leren. Maar als ik bij vrienden aangeef dat het niet gaat lukken, dan vinden ze me 'negatief' of 'onzeker'.
Ik ben gewoon realistisch.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Irritatie tentamen
Nou ik ivnd je ook negatief als je er al meteen van uit gaat. Ook al is het veel werk. In de lessen heb je toch ook de stof gehad? Ik zou zeggen ga er voor, doe wat je kan en maak het tentamen
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ibbeltje schreef:Nou ik ivnd je ook negatief als je er al meteen van uit gaat. Ook al is het veel werk. In de lessen heb je toch ook de stof gehad? Ik zou zeggen ga er voor, doe wat je kan en maak het tentamen
De stof in de lessen is nog geen 50% van de toets. Plus dat ik de weken hiervoor al 5 tentamens gemaakt heb, waarvan 4 gehaald en 1 nog onbekend.
Ik weet gewoon dat dit nu teveel is voor de paar dagen die ik nog heb om te leren en eerder beginnen kon praktisch niet ivm andere tentamens.
Maar natuurlijk doe ik wat ik kan en maak ik het tentamen.
nina- Kletskop
Maar als je die instelling al hebt gaat het zeker niet lukken.
Stop met forummen en ga aan de slag Het gaat je vast lukken als je echt je schouders er even onder zet. Succes!
Stop met forummen en ga aan de slag Het gaat je vast lukken als je echt je schouders er even onder zet. Succes!
Ibbeltje heeft wel gelijk. Je kan om praktische redenen zien dat het waarschijnlijk niet te doen is, maar als je er met zo'n instelling aan begint, ben je meteen gedoemd natuurlijk. Schouders eronder, fles water in de koelkast en fles water bij de hand, lezen & leren. Al het werk wat je nu doet, hoef je niet in een eventuele herkansing te stoppen. Veel succes! Ga ervoor!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Misschien niet helemaal netjes hoe ik dit nu zeg, maar hup van het forum af en aan de slag als het nog zoveel is.. Bekijk het positief en ga ervoor!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Ik vind dat ook een negatieve instelling.
Goed, het is misschien veel werk en de kans dat je het haalt is misschien klein. Maar wat niet kan is nog nooit gebeurd, dus niet zo doemdenken en ervoor gaan.
Goed, het is misschien veel werk en de kans dat je het haalt is misschien klein. Maar wat niet kan is nog nooit gebeurd, dus niet zo doemdenken en ervoor gaan.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
nina schreef:Ibbeltje schreef:Nou ik ivnd je ook negatief als je er al meteen van uit gaat. Ook al is het veel werk. In de lessen heb je toch ook de stof gehad? Ik zou zeggen ga er voor, doe wat je kan en maak het tentamen
De stof in de lessen is nog geen 50% van de toets. Plus dat ik de weken hiervoor al 5 tentamens gemaakt heb, waarvan 4 gehaald en 1 nog onbekend.
Ik weet gewoon dat dit nu teveel is voor de paar dagen die ik nog heb om te leren en eerder beginnen kon praktisch niet ivm andere tentamens.
Dat is toch niet veel? Ik heb de afgelopen jaren examenweken gehad waarbij ik tussen de 9 en 11 examens in 2,5 / 3 weken had.
Gewoon proberen en niet te negatief nu al zijn, dat beïnvloed veels te veel je manier van leren nu.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
TukTuk schreef:nina schreef:Ibbeltje schreef:Nou ik ivnd je ook negatief als je er al meteen van uit gaat. Ook al is het veel werk. In de lessen heb je toch ook de stof gehad? Ik zou zeggen ga er voor, doe wat je kan en maak het tentamen
Dat is toch niet veel? Ik heb de afgelopen jaren examenweken gehad waarbij ik tussen de 9 en 11 examens in 2,5 / 3 weken had.
Gewoon proberen en niet te negatief nu al zijn, dat beïnvloed veels te veel je manier van leren nu.
Voor mij is het wel veel. Naast het afronden van het schooljaar op mijn werk. Ik werk ook nog gewoon 4 dagen.
Plus dat we niet van elkaar kunnen zeggen wat zwaarder is omdat we niet weten wat de tentamens van elkaar inhouden.
Bedankt voor de tips allemaal.
nina- Kletskop
Oepsie heb 'm wel gewoon gehaald met een 6.
nina- Kletskop
Surprise.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Klinkt misschien stom maar ik ben inderdaad compleet verrast.
nina- Kletskop
Wat fijn!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wat goed! Zo zie je maar weer, nooit zeggen dat het toch niet gaat lukken. Als lastminutestudent heb ik inmiddels de ervaring dat ik in een paar dagen bergen werk kan verzetten en zelfs als ik het niet meer zag zitten, heb ik het altijd nog allemaal gehaald. Dus niets is vooraf al verloren
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mooi zo Zie je wel dat je het haalde Dus volgende keer niet meer zo negatief denken
Fijn dat je hem gehaald hebt! Het kan dus best.
Ik vind het altijd heel irritant als medestudenten van te voren (en na het tentamen) zeggen dat ze het eeecht niet gaan halen en dan tadaaa toch wel. Meestal nog met een 8 of hoger ook.
Ik vind het altijd heel irritant als medestudenten van te voren (en na het tentamen) zeggen dat ze het eeecht niet gaan halen en dan tadaaa toch wel. Meestal nog met een 8 of hoger ook.
Gast- Gast
Harrison schreef:Fijn dat je hem gehaald hebt! Het kan dus best.
Oh ja, dat is vreselijk irritant. Ik heb een hele boel van die leerlingen.
Na de tijd dacht ik een 5 te hebben want wist wel veel maar ik dacht dat het niet genoeg was. Maar toch nog een 6 gehaald dus.
Bedankt voor alle lieve reacties.
nina- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» dilemma tentamen...
» Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?
» Hopelijk net mijn laatste tentamen gemaakt
» Irritatie
» Irritatie stemgeluid
» Hoeveel uur per dag leren voor tentamen?
» Hopelijk net mijn laatste tentamen gemaakt
» Irritatie
» Irritatie stemgeluid
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: