Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen)

+44
Rouxxxe
Tazz
Punk'd
Antibes
Ooh La La!
Capt'n Zero
Thunder
Twellie
Exogenesis
Mizz_S
Middleme
Derpy
Taeda
Suus
Toet
June
Caramba
Silver
PapillonRose
Saga
Tania
Blond
Esperanza
Lady Starstruck
Snirp
Marin
M@niek
Burn
Benthe
Luce
Summerlovin
Jeanette
Chocoholic
Rush
Chocolate Cookie
xxjojootjexx
Kaat
Nyx
silly-one
Macelka
Filoria
Minx
Suusie
nina
48 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen)

Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn11100%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 0% 
[ 0 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn11104%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 4% 
[ 6 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn111016%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 16% 
[ 24 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn111040%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 40% 
[ 58 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn111020%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 20% 
[ 29 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn11103%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 3% 
[ 5 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn11102%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 2% 
[ 3 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn11105%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 5% 
[ 8 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn11100%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 0% 
[ 0 ]
Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn11109%Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Lijn1110 9% 
[ 13 ]

Totaal aantal stemmen : 146

Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Empty Re: Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen)

Bericht  Nyx ma 1 apr 2013 - 9:25

Pippa schreef:Ik heb Vmbo - TL gedaan. Theoretische leerweg, dat is het moeilijkst van vmbo en staat gelijk aan Mavo.

Ow wacht, dat hadden wij ook.

VBO A/B/C/D. C/D stonden gelijk aan mavo, met minder vakken.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 Empty Re: Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen)

Bericht  Filoria ma 1 apr 2013 - 9:28

Oei je gooit een beetje olie op het vuur Nyx. Minx haar hele punt is dat VWO bestáát uit atheneum ('gewoon' VWO) en gymnasium (met klassieke talen en klassieke culturele vorming). En dat het dus raar is om VWO en gymnasium als opties aan te geven i.p.v. atheneum en gymnasium. En nee, gymnasium en atheneum zijn geen niveaus die niet meer bestaan, de term atheneum wordt alleen weinig gebruikt.

Minx heeft dus gelijk, maar ik snap de keuze van Nina wel om atheneum ongenoemd te laten omdat bijna iedereen die atheneum doet het VWO noemt. En gezien gymnasium er apart bij staat snappen we dat er met VWO atheneum wordt bedoeld. Tenminste, ik snap dat. En Minx zelf ook anders zou ze de hele discussie niet gestart zijn.

Zo, kunnen we nu met een gerust hart gaan slapen allemaal? Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Nyx ma 1 apr 2013 - 9:31

Sorry, Filoria. Ik weet dat mijn oude school er één was voor geleerden. In de tijd dat ik naar school ging waren er geen exacte vakken meer en ging iedereen enkel naar het VWO. Het gebouw waaraan ik refereer is dan ook al eeuwenoud. Het zal heus nog ergens bestaan, maar in mijn dorp niet meer. Het was dus niet bedoeld als olie op het vuur, maar simpelweg iets vanuit mijn referentiekader. Maar ja, als je VMBO uitmeet, dan moeten het VWO ook uitgemeten worden.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Filoria ma 1 apr 2013 - 9:35

Nyx schreef:Maar ja, als je VMBO uitmeet, dan moeten het VWO ook uitgemeten worden.
Dat doet Nina, want ze noemt het gymnasium apart.

Jeetje, nu ben ik er al meer woorden vuil aan het maken dan Minx!

Welterusten allemaal Welke middelbare school diploma heb jij? (hoogste invullen) - Pagina 2 561177
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 1 apr 2013 - 9:44

VMBO TL
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Chocoholic ma 1 apr 2013 - 9:46

MAVO, ben van de oude stempel Wink
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Jeanette ma 1 apr 2013 - 10:23

Geen laughcry

Ben van Havo.4 naar het Mbo gegaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Summerlovin ma 1 apr 2013 - 10:26

Ik heb mijn vmbo tl diploma.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 10:32

Vbo-D

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 17:50

Gymnasium (en nee, dat noemde ik nooit VWO, maar echt Gymnasium Wink )

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 17:55

Mavo met twee vingers in m'n neus, dus ik geloof dat ik havo ook wel gered zou hebben.

Gast
Gast

Bericht  Luce ma 1 apr 2013 - 18:21

Atheneum. En inderdaad, vwo bestaat uit atheneum en gymnasium. Het enige verschil is dat het gym. Latijns en nog een vak krijgen. Ik snapte nooit zo goed waarom ze daar een aparte school voor nodig hadden ;-). (Hier in de buurt in ieder geval).
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 19:23

Havo.

Gast
Gast

Bericht  Benthe ma 1 apr 2013 - 19:57

Ik heb een vwo diploma. Ik noemde het altijd vwo en nooit atheneum. Leraren deden dat vaak wel.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 20:20

Sunprincess schreef:Vbo-D

Ik ook smile

Gast
Gast

Bericht  Burn ma 1 apr 2013 - 20:31

VMBO TL..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  M@niek ma 1 apr 2013 - 20:50

VBO-D.

Mijn zusje heeft vwo+ gedaan met latijns is dat weer iets nieuws dan?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin ma 1 apr 2013 - 21:09

Ik heb de eerste twee jaar atheneum + gedaan, bij mijn school was dat veel uitgebreider dan gymnasium, namelijk met 5 extra vakken: Spaans, Cultuur, Filosofie, Wetenschap&Onderzoek en Drama. Bereidt echt super goed op de universiteit voor, was erg academisch ingesteld. (En geweldig leuk)

Na twee jaar A+, ben ik atheneum gaan doen, want m'n cijfers waren te laag en in de vierde ben ik alsnog naar de HAVO afgestroomd omdat wederom m'n cijfers te laag waren en ik met HAVO nog naar Amerika voor high school kon (met VWO was ik al 18 na diploma geweest en had ik college ipv high school moeten doen en dat wilde ik niet).

Al met al dus uiteindelijk HAVO diploma gehaald. Ik wilde toch niet naar de universiteit, dacht ik toen nog en heb me dus later weer omhoog gestudeerd toen ik dat wel wilde.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Luce ma 1 apr 2013 - 21:41

M@niek schreef:VBO-D.

Dat is gymnasium
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snirp ma 1 apr 2013 - 21:42

Tot en met de 4e klas VWO gedaan.
Daarna was de keuze of een jaar blijven zitten of naar 4 HAVO.
Ik wilde toch niet naar de universiteit, dus ben ik naar de HAVO gegaan en heb dat diploma gehaald.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Luce ma 1 apr 2013 - 21:55

Marin schreef:Ik heb de eerste twee jaar atheneum + gedaan, bij mijn school was dat veel uitgebreider dan gymnasium, namelijk met 5 extra vakken: Spaans, Cultuur, Filosofie, Wetenschap&Onderzoek en Drama. Bereidt echt super goed op de universiteit voor, was erg academisch ingesteld. (En geweldig leuk)

Oh, dat klinkt echt geweldig! Wij hadden wel filosofie en dat vond ik zo leuk! (Nog steeds trouwens) Maar voor de rest vond ik het totaal niet uitdagend. Had graag die vakken die jij had er bij willen hebben!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria ma 1 apr 2013 - 22:16

Luce schreef:
M@niek schreef:VBO-D.

Dat is gymnasium
Op het gymnasium heb je ook Grieks. En klassieke culturele vorming (in mijn tijd tenminste!) En Latijn schrijf je zonder s nerd
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria ma 1 apr 2013 - 22:17

En inderdaad Marin, klinkt leuk! Heb je achteraf spijt dat je het niet hebt afgemaakt?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Lady Starstruck ma 1 apr 2013 - 22:20

VBO (was dat toen nog)
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Marin ma 1 apr 2013 - 22:26

Filoria schreef:En inderdaad Marin, klinkt leuk! Heb je achteraf spijt dat je het niet hebt afgemaakt?

Hmm goede vraag. Ik heb op zich niet echt spijt er van, want op dat moment kón ik het gewoon niet. Ik was er gewoon niet goed genoeg voor, begreep al dat abstracte nog niet echt. Het ging ook echt heel snel, er werd door de stof gejaagd omdat er vanuit gegaan werd dat je de basis al snel door had. Bij talen was dat geen probleem voor mij, maar bij Wiskunde miste ik daardoor de basis echt heel erg. Het was veel zelfstudie en dat trok ik niet. Heb altijd het gevoel dat het wel érg jong is voor die wetenschappelijke aanpak (wel op het geschikte niveau hoor, maar ik moest bijv in de eerste al een literatuuronderzoek doen) en mijn hersenen waren daar nog niet ontwikkeld genoeg voor, realiseer ik me nu meer. Maar ik vond het wel echt SUPER leuk, vooral het vak Cultuur. Dat werd gegeven door een oude man die de meest fantastische verhalen vertelde over (de opera) Carmen, en Don Quichote, en klassieke muziek enzo. Echt heel bijzonder om dat op school te leren, daardoor gingen dat soort dingen echt leven en daar heb ik nog altijd baat bij en interesse in klassieke muziek daardoor. Filosofie vond ik ook echt geweldig en Spaans ook (heb ook eindexamen in Spaans gedaan, ook op de HAVO uiteindelijk), maar Drama vond ik stom :P

Maar al met al vond ik het echt geweldig, maar ik vond het met name heel jammer dat ik niet meer bij m'n vriendinnetjes in de klas zat :P Maar ik vind het nu denk ik niet zo erg dat ik het niet heb afgemaakt, omdat het destijds niet kon, en ik uiteindelijk toch nog een master heb kunnen doen. Die hersenontwikkeling kwam gewoon wat later :P Heb me wel weer opgewerkt. (En je kon toch geen eindexamen in A+ doen, dan was het toch Atheneum diploma geweest).

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: