Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

het gewicht van je kind

+8
Filoria
CCC
kwebbeltje
Niene
Caroow
Tania
Annemie
Liadan
12 plaatsers

Ga naar beneden

het gewicht van je kind Empty het gewicht van je kind

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 6:12

Letten jullie er op dat jullie kinderen niet te dik worden?

Soms zie ik kinderen die echt veel te dik zijn. Dan vraag ik me altijd af hoe dat komt. Ik heb het dan over basisschool kinderen. Er was een voorstelling op j zijn school. En daar stonden aardig wat dikkere kinderen.
Ik ben wel van plan om er op te blijven letten dat onze kinderen niet te dik worden. En als ze wel te dik zijn, hoop ik dat het lukt om ze weer op een gezonder gewicht te krijgen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

het gewicht van je kind Empty Re: het gewicht van je kind

Bericht  Liadan za 30 maa 2013 - 6:16

Ik let erop dat ze niet teveel snoepen en vette dingen eten en dat ze genoeg bewegen. Nu is dat voor Y. niet zo'n probleem want ze is een sprietje, maar ik vind het ook niet gezond.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemie za 30 maa 2013 - 6:54

Ik zou juist willen dat mijn zoontje wat dikket was, hij is echt dun. Ik snap soms ook niet dat sommige kinderen zo dik zijn, ik zou daar zeker op letten als ouder en niet teveel ongezonde dingen eten en geven.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania za 30 maa 2013 - 7:03

Ja daar let ik wel op. Ik ben zelf te dik en wil dat echt niet voor mijn kinderen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow za 30 maa 2013 - 7:06

Ik was zelf als kind dik en wil dit niet voor mijn kind. Ik zal hier ook zeker wel op letten. Ik denk dat het al een heel stuk helpt dat ik meer weet over gezond eten dan mijn moeder.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Niene za 30 maa 2013 - 7:27

Ja ik let daar zeker op,maar moet oppassen dat ik haar niet 'besmet' met mijn virus qua eten en gewicht. Ze zit overigens op een prachtig gewicht en heeft ook totaal geen aanleg dik te worden tot zover. Maar er op letten kan geen kwaad.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  kwebbeltje za 30 maa 2013 - 7:29

Mijn zoon was met de geboorte al een flinke jongen (bijna 9 pond) is altijd met lengte en gewicht boven in de groeicurve gebleven. Nu is hij ruim 6 nog steeds een lang jongetje omte zien. Zn gewicht is nu normaal. Hier letten wij wel op,hij heeft namelijk wel aanleg om dikker te worden.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Bericht  CCC za 30 maa 2013 - 7:38

Ik heb altijd al met mijn gewicht geworsteld, dus ik wil dat bij N. echt voorkomen. Wil haar niet alles laten meemaken wat ik heb meegemaakt. Maar vind een balans van gezonde voeding en minder gezonde dingen ook belangrijk en beweging in de opvoeding.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Filoria za 30 maa 2013 - 7:48

Het valt mij wel op dat die wat dikkere kinderen vaak ook stevige ouders hebben. Ik vraag me dan af of ze erfelijk belast zijn, of dat ze ongezond eten. Of misschien een combi?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  maiadebij za 30 maa 2013 - 8:05

Ik ken een jongetje van net 3 jaar die echt te dik is. Broeken mast 116 kunnen niet eens dicht. Daar komt het wel door ongezond eten, veel sapjes met vesl suiker enzo. Ik vind gwzonde voeding ook belangrijk en snap dat dan echt niet.

Mijn kinderen snoepen natuurlijk ook wel maar dan nog let ik op het soort snoep qua kleurstoffen oid. Tegenwoordig kiezem ze zelfs liever voor een appel pruim of banaan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 8:34

A is wat steviger dan H maar niet schrikbarend.
Beide hebben een gezonde eetlust en kunnen makkelijk 3 boterhammen tussen de middag op. Ik vind het niet erg zolang de rest maar in balans is.
Ze zijn beide de hele dag in de weer en snoepen weinig tot niet. Ik maak ze blijer met een stuk fruit.
Maar ik houd het wel in de gaten.

Gast
Gast

Bericht  studiebol za 30 maa 2013 - 8:35

Ik let er wel op maar het speelt hier totaal niet. Wel is ons gezegd dat we op moesten letten want premature kinderen schijnen aanleg te hebben dat ze dik kunnen worden. Maar dit schijnt dan ook weer samen te gaan met het feit dat de ouders van premature kinderen blij zijn dat hun kinderen eten en ze dan te veel geven.

Maar ik probeer gevarieerd te koken, we eten ook echt wel eens patat, ze krijgen hier weinig snoep. Heb dat eigenlijk niet in huis, wel een koekje.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parel za 30 maa 2013 - 8:53

Ja, ik probeer er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat ze (op latere leeftijd) niet te dik wordt. Ze eet heus wel eens ongezond, maar wel met mate en niet continu.
Zoals het er nu uit ziet, heeft ze de bouw van haar vader en ik hoop voor haar dat ze dat blijft houden, dan hoeft ze zich nooit zorgen te maken.
Sowieso wil ik haar voldoende laten bewegen en later ook op een teamsport zetten, om 2 redenen, vriendjes maken & in beweging blijven.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Star007 za 30 maa 2013 - 9:19

D. is best een flinkerd, maar niet te dik ofzo. Ik let er wel op dat ze niet te veel zoete koekjes en chips ofzo krijgt.
Soms krijgt ze wel eens wat nibbits ( op een verjaardag) of een wat zoetere koek dan nodig is ( als ik aan het eten ben en ze komt van mijn koek happen Wink ) , maar dat is echt niet dagelijks. Ook probeer ik niet te veel dranken met veel suiker te geven, zoals yoghi , dubbelfris enzo. Krijgt ze wel eens, maar niet dagelijks.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud