*Voorjaar 2013 mama's*
+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers
Pagina 43 van 43
Pagina 43 van 43 • 1 ... 23 ... 41, 42, 43
Re: *Voorjaar 2013 mama's*
Ja, precies. Ik kook de bloemkool sowieso wel vrij 'gaar', dus het is zacht en niet knapperig, maar we keken gewoon hoe ze het vond. Overigens knabbelde ze ook al heel vroeg op een broodkorst of soepstengel, we zijn met 5 maanden en 1 week begonnen met bijvoeden, en toen knabbelde ze in ieder geval al op een broodkorst.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik denk dat als ik hem nu een broodkorst geef hij er ook al op gaat sabbelen, hij stopt graag alles in zijn mond. Ik moet sowieso maar even kijken natuurlijk hoe het tegen die tijd met de borstvoeding gaat. Als ik geen bv meer geef dan dan ga ik hem gewoon gepureerd zelf gekookt eten geven met daarbij hetzelfde eten in zijn handje.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Wij gaan weer met 6 maanden beginnen en dan ongeveer volgens Rapley.( Als het beter uitkwam gaf ik wel eens een potje) Dat hebben we bij D ook gedaan, en volgens mijn schoonmoeder komt het daardoor dat ze zo'n makkelijker eter is nu haha. We zullen het zien. In het begin vond ze het wel apart dat D gewoon zo een stuk fruit in haar handen kreeg, maar later hoorde ik haar trots tegen vriendinnen vertellen dat haar kleinkind al hele stukken kon eten
Ik heb vandaag de intake gehad bij het KDV, vanaf 16 aug gaat F 1 dag per week daar heen. D zit er natuurlijk al dus ken de leidsters etc al wel. Maar D was al 1 voor ze er heen ging dus vind het wel moeilijk om mijn kleine baby er straks achter te laten. Ook omdat we geen vast schema hebben wbt voedingen en slapen en ook geen vaste slaaprituelen. Meestal leg ik haar op ons bed en blijf er vaak bij liggen tot ze slaapt, en dat kan daar natuurlijk niet. Gelukkig slaapt ze ook wel in de wandelwagen en ze gaven al aan dat dat geen probleem was om daar een half uur mee te wiebelen tot ze slaapt. Twee weken van te voren ga ik samen met F een uurtje, dan kunnen de leidsters en leider ( er is 1 man daar haha) zien hoe ik met haar om ga etc. En dan de week daarna blijft ze twee uurtjes alleen en dan is het 16 aug. Bah bah heb er helemaal geen zin in om weer te gaan werken. Ook bij mij wordt mijn contract niet verlengd, moet er 3 maanden tussenuit en kan dan waarschijnlijk terug komen. Dus heb weinig motivatie eerlijk gezegd.
Het thuis zitten begint ook aardig te vervelen, dus op zich zal het ook wel weer fijn zijn twee dagen te werken.
Ik heb vandaag de intake gehad bij het KDV, vanaf 16 aug gaat F 1 dag per week daar heen. D zit er natuurlijk al dus ken de leidsters etc al wel. Maar D was al 1 voor ze er heen ging dus vind het wel moeilijk om mijn kleine baby er straks achter te laten. Ook omdat we geen vast schema hebben wbt voedingen en slapen en ook geen vaste slaaprituelen. Meestal leg ik haar op ons bed en blijf er vaak bij liggen tot ze slaapt, en dat kan daar natuurlijk niet. Gelukkig slaapt ze ook wel in de wandelwagen en ze gaven al aan dat dat geen probleem was om daar een half uur mee te wiebelen tot ze slaapt. Twee weken van te voren ga ik samen met F een uurtje, dan kunnen de leidsters en leider ( er is 1 man daar haha) zien hoe ik met haar om ga etc. En dan de week daarna blijft ze twee uurtjes alleen en dan is het 16 aug. Bah bah heb er helemaal geen zin in om weer te gaan werken. Ook bij mij wordt mijn contract niet verlengd, moet er 3 maanden tussenuit en kan dan waarschijnlijk terug komen. Dus heb weinig motivatie eerlijk gezegd.
Het thuis zitten begint ook aardig te vervelen, dus op zich zal het ook wel weer fijn zijn twee dagen te werken.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Vancity Girl, R.avi heeft het altijd hartstikke naar zijn zin op de opvang! De hele dag lachen en alleen een huiltje als hij wil eten. Ook daar krijgt hij zijn voeding op verzoek en ze leggen hem op bed als hij aan zijn haartjes wrijft of in zijn oogjes wrijft.
Ze werken volgens thema's met uk&puk en zijn heel actief met de baby's al bezig. Mee aan tafel met eten, lekker wandelen en de hertjes voeren en ook vaak lekker knuffelen.
Ik vind het altijd jammer om hem achter te laten, maar hij vindt het volgens mij alleen maar leuk.
Ze werken volgens thema's met uk&puk en zijn heel actief met de baby's al bezig. Mee aan tafel met eten, lekker wandelen en de hertjes voeren en ook vaak lekker knuffelen.
Ik vind het altijd jammer om hem achter te laten, maar hij vindt het volgens mij alleen maar leuk.
Caroow- Lady Post-a-lot
@Caroow: wat fijn dat Ravi het zo naar zijn zin heeft. Ik weet ook diep van binnen wel dat het allemaal wel goed zal komen maar toch. F is niet gewend om alleen in slaap te vallen, dit lukt haar soms wel hoor maar meestal niet. Ik heb dus hele doemscenario's in mijn hoofd waarbij ze haar op bed leggen en ze vervolgens een half uur ligt te huilen omdat ze denken dat ze dan wel gaat slapen. En ik weet wel dat ze dat heus niet zullen doen hoor, die leidster zei vandaag al dat ze in de wandelwagen kan slapen, of de schommelwieg die op de groep hangt of iemand gaat met haar knuffelen op de bank.
daarnaast drinkt ze nog niet super uit een flesje dus dat moeten we ook echt gaan oefenen nu.
Zit ook gewoon niet zo lekker in mijn vel de laatste tijd dat zal ook wel meewerken denk ik.
daarnaast drinkt ze nog niet super uit een flesje dus dat moeten we ook echt gaan oefenen nu.
Zit ook gewoon niet zo lekker in mijn vel de laatste tijd dat zal ook wel meewerken denk ik.
Vancity_girl- Prater
@ Pompoen: Dat klopt idd, had er een topic over geopend.
Wij beginnen met 6 maanden en dan een combinatie van gepureerd en eten in de hand geven.
Opa's en oma's vinden grotere stukken vrij eng, vandaar. Ik probeer het eten wel weer zelf te maken,
dat hebben we de vorige keer ook gedaan.
Ik heb zo'n zin om er weer mee te beginnen, maar ik durf nog niet eerder dan de 6 maanden te beginnen.
Zoon is net van de darmkrampen af, wil het niet te vroeg weer gaan triggeren.
Wij beginnen met 6 maanden en dan een combinatie van gepureerd en eten in de hand geven.
Opa's en oma's vinden grotere stukken vrij eng, vandaar. Ik probeer het eten wel weer zelf te maken,
dat hebben we de vorige keer ook gedaan.
Ik heb zo'n zin om er weer mee te beginnen, maar ik durf nog niet eerder dan de 6 maanden te beginnen.
Zoon is net van de darmkrampen af, wil het niet te vroeg weer gaan triggeren.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
@ Vc, wat dat betreft ben ik blij dat D nog niet naar het kdv moet. Hij valt eigenlijk altijd in slaap tijdens het drinken en abders als ik in de buurt ben. Hier dus ook geen vaste tijden en rituelen. Dit werkt voor ons en onze kinseren het beste, J had ook pas rituelen vanaf een jaar ofzo, maar die ging ookvpas met 9 maanden naar iemand anders als mijn ouders en die hadden daar geen enkel probleem mee. Ik begrijp dus dat het jou lastig lijkt.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Dames van het voorjaarstopic, 28 juli gaan we high teaen bij mij thuis (Amersfoort) met de voorjaarsmama's 2013, tijd hebben we nog niet helemaal afgesproken. Wie komen er nog meer?
Lijstje is nu:
Pompoen
Sanne-84
Slaatje
Shisha
Vancity_girl
Mysterious
Balloon
?
Lijstje is nu:
Pompoen
Sanne-84
Slaatje
Shisha
Vancity_girl
Mysterious
Balloon
?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Hoe gaat het nu dan Julia? Wel beter hoop ik?
Pompoen- Lady Post-a-lot
Sorry Pompoen, ik weet het nog niet Het is een uur en een kwartier met de trein en ik weet niet of ik dat een goed idee vind. Ik twijfel nog even!
Caroow- Lady Post-a-lot
Naar Turkije ben je langer onderweg
Gewoon doen, we willen jou en je prachtige mannetje allemaal graag ontmoeten!
Gewoon doen, we willen jou en je prachtige mannetje allemaal graag ontmoeten!
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Hahaha ja daar heb je een goed punt Slaatje.
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Sorry Pompoen, ik weet het nog niet Het is een uur en een kwartier met de trein en ik weet niet of ik dat een goed idee vind. Ik twijfel nog even!
Schat je mag toch meerijden met Balloon vanuit Zwolle!? En ik weet toevallig uit ervaring dat Zwolle maar een klein half uurtje is!
Ik zou het heel leuk vinden om jou en R. te zien, R. is gewoon bijna even oud als L.! Ik snap wel hoor dat je het gedoe vind, ik vind de trein met kind ook gedoe. Maar het gaat prima en zeker als je niet tig keer hoeft over te stappen vind ik het prima te doen. Nou ben ik ik, ik ben vrij makkelijk ook, jij moet het helemaal zelf weten natuurlijk.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik vind dat je ook gewoon moet komen Caroow!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Veel plezier alvast
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Caroow, thanks nog voor je reactie met uitleg over Rapley
Pompoen, ik weet nog niet of ik kan de 28e, ik laat het nog weten goed?
Zo, sorry voor het even niet reageren. Ben maandag weer begonnen met werken. Gisteren dus Dat is even wennen zeg, gehaast 's ochtends en handen vol aan mijn tas, tas met spullen B. en laptopkoffer.
Edit: En B. natuurlijk!
Vandaag heb ik me al verslapen! Had gisteren niks te doen dus nogal saai, maar gelukkig vandaag weer werk gekregen. Was wel gezellig om collega's weer te zien. Maar wel moeilijk toch omdat ik weet dat ik er nog maar een paar maanden werk. Weten de meeste collega's nog niet. Ik weet ook niet zo goed of ik het moet vertellen.
Ik heb volgende week weer 2 sollicitatiegesprekken, waarvan 1 bij mijn droombedrijf! En een manager waarmee ik het goed kan vinden kent mijn gesprekspartner van dat bedrijf, dus die gaat me ook nog wat tips geven voor het gesprek. Zo spannend
Pompoen, ik weet nog niet of ik kan de 28e, ik laat het nog weten goed?
Zo, sorry voor het even niet reageren. Ben maandag weer begonnen met werken. Gisteren dus Dat is even wennen zeg, gehaast 's ochtends en handen vol aan mijn tas, tas met spullen B. en laptopkoffer.
Edit: En B. natuurlijk!
Vandaag heb ik me al verslapen! Had gisteren niks te doen dus nogal saai, maar gelukkig vandaag weer werk gekregen. Was wel gezellig om collega's weer te zien. Maar wel moeilijk toch omdat ik weet dat ik er nog maar een paar maanden werk. Weten de meeste collega's nog niet. Ik weet ook niet zo goed of ik het moet vertellen.
Ik heb volgende week weer 2 sollicitatiegesprekken, waarvan 1 bij mijn droombedrijf! En een manager waarmee ik het goed kan vinden kent mijn gesprekspartner van dat bedrijf, dus die gaat me ook nog wat tips geven voor het gesprek. Zo spannend
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
@Mezzo: zou leuk zijn als je ook komt de 28e1 En gaaf dat je een sollicitatie hebt voor je droombaan, alvast heel veel succes.
@Smaragdje; echt jammer dat jij niet kan komen, zou het leuk vinden je te ontmoeten. Misschien dat een eventuele volgende meeting wat meer in jouw richting gehouden kan worden. Fijn dat je mijn angst begrijpt haha. Mijn man gaat deze week het ledikantje in elkaar zetten en dan ga ik af en toe proberen of ze daar in wil slapen. Gelukkig kan ik igg zelf gaan voeden mocht ze nog niet goed uit een flesje kunnen drinken. Is wel een beetje gedoe maar dat heb ik er dan wel voor over.
@Caroow: gewoon komen joh! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet zolang in de trein met R. Maar het valt vast mee, R in de draagdoek en gaan! Ik heb ook vaak bij dingen gaan doen met baby en peuter dat ik er tegenop zie omdat het veel gedoe is/lijkt. En 9 van de 10 keer valt het reuze mee als ik het eenmaal gedaan heb.
@all: Hier gaat alles zn gangetje, F groeit goed en lijkt gelukkig weinig last te hebben van de warmte. Sinds we terug zijn van vakantie nemen we haar mee in het bedritueel van D. Dus om half zeven in bad, pyama aan, boekje en naar bed. Vaak slaapt ze dan van half 8 tot 23 ong en dan na de voeding weer tot 3/4/5 ( dat is altijd anders) en dan tot 7/8u. Helemaal prima dus. We hebben lekker onze avond weer terug. Nog een paar weken genieten van mijn verlof en dan mag ik er 12 augustus ook weer aan geloven.
@Smaragdje; echt jammer dat jij niet kan komen, zou het leuk vinden je te ontmoeten. Misschien dat een eventuele volgende meeting wat meer in jouw richting gehouden kan worden. Fijn dat je mijn angst begrijpt haha. Mijn man gaat deze week het ledikantje in elkaar zetten en dan ga ik af en toe proberen of ze daar in wil slapen. Gelukkig kan ik igg zelf gaan voeden mocht ze nog niet goed uit een flesje kunnen drinken. Is wel een beetje gedoe maar dat heb ik er dan wel voor over.
@Caroow: gewoon komen joh! Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet zolang in de trein met R. Maar het valt vast mee, R in de draagdoek en gaan! Ik heb ook vaak bij dingen gaan doen met baby en peuter dat ik er tegenop zie omdat het veel gedoe is/lijkt. En 9 van de 10 keer valt het reuze mee als ik het eenmaal gedaan heb.
@all: Hier gaat alles zn gangetje, F groeit goed en lijkt gelukkig weinig last te hebben van de warmte. Sinds we terug zijn van vakantie nemen we haar mee in het bedritueel van D. Dus om half zeven in bad, pyama aan, boekje en naar bed. Vaak slaapt ze dan van half 8 tot 23 ong en dan na de voeding weer tot 3/4/5 ( dat is altijd anders) en dan tot 7/8u. Helemaal prima dus. We hebben lekker onze avond weer terug. Nog een paar weken genieten van mijn verlof en dan mag ik er 12 augustus ook weer aan geloven.
Vancity_girl- Prater
Hoe is het hier? Houden alle kindjes het een beetje vol met de warmte?
Wij zijn vanmorgen bij het cb geweest en D. is nu 58 cm en weegt 4565 gram. Hij groeit dus harstikke goed.
Verder gaat hier ook alles zijn gangetje. D. is een heerlijk tevreden kereltje. Hij wil wel wat vaker nu aan de borst met dit warme weer maar verder is hij steeds alerter en gaat hij ook steeds meer lachen.
Wij zijn vanmorgen bij het cb geweest en D. is nu 58 cm en weegt 4565 gram. Hij groeit dus harstikke goed.
Verder gaat hier ook alles zijn gangetje. D. is een heerlijk tevreden kereltje. Hij wil wel wat vaker nu aan de borst met dit warme weer maar verder is hij steeds alerter en gaat hij ook steeds meer lachen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
VC girl, lekker dat alles zo goed gaat met F. Geniet nog maar even lekker van je vrije tijd.
Shisha, hier alles goed. B. vindt het harstikke leuk om alleen in zijn luier te liggen in deze hitte Hij begint nu heel veel op zijn zij te rollen (rolt nog niet door op z'n buik). En hij had eerst een voorkeurshouding voor rechts, nu rolt hij vaak op z'n linkerzij. Leuk he, als je kindje meer gaat lachen je meer contact krijgt.
Pomopen, ik geloof dat de meeting van zondag bij ju was, het gaat mij helaas niet lukken om erbij te zijn sorry. Ik wens iedereen natuurlijk heel veel plezier toe komende zondag!
Goed nieuws, maandag gesprek gehad bij bedrijf A. en vandaag gesprek bij bedrijf B. (zelfde type bedrijven). Bij bedrijf A. vonden ze het gesprek goed gaan en moet ik nu een assessment doen, als ik daarop voldoende scoor op naar het 2e gesprek. Hoop dat gesprek bij bedrijf B. ook goed gaat want dat is dus mijn droombedrijf. Verder ontzetten druk met weer werken en wennen aan het ritme. Soms mis ik B. wel erg als ik aan het werk ben
Shisha, hier alles goed. B. vindt het harstikke leuk om alleen in zijn luier te liggen in deze hitte Hij begint nu heel veel op zijn zij te rollen (rolt nog niet door op z'n buik). En hij had eerst een voorkeurshouding voor rechts, nu rolt hij vaak op z'n linkerzij. Leuk he, als je kindje meer gaat lachen je meer contact krijgt.
Pomopen, ik geloof dat de meeting van zondag bij ju was, het gaat mij helaas niet lukken om erbij te zijn sorry. Ik wens iedereen natuurlijk heel veel plezier toe komende zondag!
Goed nieuws, maandag gesprek gehad bij bedrijf A. en vandaag gesprek bij bedrijf B. (zelfde type bedrijven). Bij bedrijf A. vonden ze het gesprek goed gaan en moet ik nu een assessment doen, als ik daarop voldoende scoor op naar het 2e gesprek. Hoop dat gesprek bij bedrijf B. ook goed gaat want dat is dus mijn droombedrijf. Verder ontzetten druk met weer werken en wennen aan het ritme. Soms mis ik B. wel erg als ik aan het werk ben
mezzoforte- Prater
Veel plezier gewenst bij de meeting vandaag
mezzoforte- Prater
Pagina 43 van 43 • 1 ... 23 ... 41, 42, 43
Soortgelijke onderwerpen