*Voorjaar 2013 mama's*
+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers
Pagina 42 van 43
Pagina 42 van 43 • 1 ... 22 ... 41, 42, 43
Re: *Voorjaar 2013 mama's*
Hier gaat alles op rolletjes. R.avi drinkt nog steeds heel goed, zo rond de 6 á 7 voedingen per dag. Op de opvang doet hij het ook goed, iedereen is fan van hem en ook daar slaapt hij heerlijk, ondanks dat hij daar alleen op een kamer ligt.
Thuis slaapt hij nog steeds naast ons bed, en na de eerste voeding blijft hij lekker tussen ons in liggen.
Huilen doen hij echt zeer zeer zelden, niet eens elke dag. Vandaag in het zwembad heeft hij heerlijk genoten, dat is dus voor herhaling vatbaar.
Mijn baas waarschuwde mijn vriend al, zo'n makkelijke baby, dat wordt een hel in de puberteit
Pompoen, je avondeten klinkt goed, mag best hoor! En huilen ook! Het is niet zomaar iets
Thuis slaapt hij nog steeds naast ons bed, en na de eerste voeding blijft hij lekker tussen ons in liggen.
Huilen doen hij echt zeer zeer zelden, niet eens elke dag. Vandaag in het zwembad heeft hij heerlijk genoten, dat is dus voor herhaling vatbaar.
Mijn baas waarschuwde mijn vriend al, zo'n makkelijke baby, dat wordt een hel in de puberteit
Pompoen, je avondeten klinkt goed, mag best hoor! En huilen ook! Het is niet zomaar iets
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Goedenavond,
Hier gaat het inmiddels ook weer prima. De meeste zullen het al wel weten. Maar A heeft sinds vorige week een campspreider. Ze heeft heupdysplasie. De eerste dagen moest ze heel erg wennen, maar nu weet ze niet beter. Ze heeft haar oude streken weer terug. Ook wil ze steeds zitten en gooit heel haar lijfje naar voren of tilt haar hoofd op. Als het niet lukt, dan gaat ze huilen.
@ Pompoen.. Tuurlijk mag je lekker huilen en je vol eten met soesjes. Die dagen horen erbij. Dikke knuffel voor jou.
Hier gaat het inmiddels ook weer prima. De meeste zullen het al wel weten. Maar A heeft sinds vorige week een campspreider. Ze heeft heupdysplasie. De eerste dagen moest ze heel erg wennen, maar nu weet ze niet beter. Ze heeft haar oude streken weer terug. Ook wil ze steeds zitten en gooit heel haar lijfje naar voren of tilt haar hoofd op. Als het niet lukt, dan gaat ze huilen.
@ Pompoen.. Tuurlijk mag je lekker huilen en je vol eten met soesjes. Die dagen horen erbij. Dikke knuffel voor jou.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10
Hier gaat t super met E!! Egenlijk niks te klagen
Slaapt goed, na al 3 weken overdag niet meer in te bakeren had ik vanacht de eerste nacht zonder inbakeren gedaan; ook geen probleem; 8uur vanmorgen heb ik haar weer gehaald. Ze is een vrolijke meid die wel wat meer slaap nodig heeft (en dit ook goed doet) en minder eten.
We halen elkaar omhoog; omdat t met haar beter gaat gaat t met mij beter en daardoor gaat t weer met haar wat beter en zo verder
Pompoen, sowieso eerst een knuffel! Enne lekker hoor chocoladesoesjes!
Qua drinken, als hij niet meer nodig heeft heeft hij niet meer nodig! Zolang hij niet daardoor te vroeg voor zn eten komt is het goed (E drinkt nog steeds 5x120, heel soms 150, maar ze doet t verdr prima dus goed toch)
Slaapt goed, na al 3 weken overdag niet meer in te bakeren had ik vanacht de eerste nacht zonder inbakeren gedaan; ook geen probleem; 8uur vanmorgen heb ik haar weer gehaald. Ze is een vrolijke meid die wel wat meer slaap nodig heeft (en dit ook goed doet) en minder eten.
We halen elkaar omhoog; omdat t met haar beter gaat gaat t met mij beter en daardoor gaat t weer met haar wat beter en zo verder
Pompoen, sowieso eerst een knuffel! Enne lekker hoor chocoladesoesjes!
Qua drinken, als hij niet meer nodig heeft heeft hij niet meer nodig! Zolang hij niet daardoor te vroeg voor zn eten komt is het goed (E drinkt nog steeds 5x120, heel soms 150, maar ze doet t verdr prima dus goed toch)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Pompoen, soms moeten de tranen er ook gewoon even uit toch? Niks geks aan en gewoon lekker laten gaan (chocoladesoesjes en aarbeien, dat klinkt wel erg lekker!).
Caroow, mooi dat alles op rolletjes gaat. Gelukkig duurt de puberteit nog even hehe
Jelin, ik heb even op Google moeten opzoeken wat een campspreider was. En misschien een hele domme vraag (zou ik ook kunnen gaan googelen, maar heb beetje haast, je leest zo waarom), maar is dat heupdysplasie goed te verhelpen zeg maar? (gezien de naam snap ik dat het iets met de heupen is maar weet er verder niet zoveel vanaf)
Sanne, wat goed dat E. zonder inbakeren nu ook goed slaapt! Fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat.
Drinkt mijn kind nou zoveel? B. krijgt 5 flesjes van 200 ml kunstvoeding, het is incidenteel wel eens voorgekomen dat hij op een dag maar 4 flesjes krijgt omdat hij niet meer trek heeft. Mocht gezien zijn gewicht volgens de richtlijnen al langer deze hoeveelheid krijgen, maar zijn hem pas langzaamaan flesjes van 200 ml gaan aanbieden toen we merkten dat hij meer trek kreeg zeg maar. Maar als ik het hier lees lijkt het zoveel???
Anyways, waarom ik haast heb: Zit sort of te wachten tot man thuiskomt van werk, om dan met een rotgang richting Limburg te vertrekken om daar van het mooie weer te gaan genieten. En van een nachtje in een luxe hotel, cadeau nog van onze bruiloft (damn alweer bijna een jaar geleden, tijd gaat hard!). Dus B. gaat voor het eerst een nachtje bij opa en oma logeren. In mijn oude slaapkamertje, dat is dus tegenwoordig de kamer van B Oh ja, ik zou zeggen waarom ik haast heb: Ik zou de spullen in onze koffer doen (setje schone kleding e.d.) en spullen voor B. verzamelen, en dat moet ik nog doen! Nog even snel wat goed nieuws dan, heb nu al 3 sollicitatiegesprekken op de planning staan, in alle gevallen door betreffende bedrijven benaderd i.p.v. ergens op gereageerd. 1 'normaal' bedrijf, en 2 recruitmentbedrijven. Dus ben benieuwd. Geeft me een beetje een goed gevoel, want soms moet ik gewoon vanuit het niets huilen omdat ik het zo erg vind dat ik mijn baan kwijt ben. Geen financiële zorgen hoor, maar had het zo ontzettend naar mijn zin bij huidige werk, zat daar zo op mijn plek, dus het slechte nieuws is erg hard aangekomen. Ik denk dat ergens in de besluitvorming mijn zwangerschap ook een rol gespeeld heeft, dus dat steekt ook wel. Maar als ik dan naar mijn lieve B. kijk, dan krijg ik gelijk weer het gevoel van: Fuck it, B. is het allerbelangrijkste en een ontzettende lieverd, en mijn werkgever is gewoon dom dat ze me "laten" gaan. Want ja, zonder arrogant te zijn, ik ben gewoon goed in mijn werk (in beoordelingen kwam letterlijk terug dat ik boven functieniveau presteerde). Zo, tegen de tijd dat jullie dit verhaal helemaal gelezen hebben zal ik jullie hiermee wel weer genoeg verveeld hebben, dus ik ga nu alsnog snel spullen pakken en van het mooie weer genieten!!!!!
Caroow, mooi dat alles op rolletjes gaat. Gelukkig duurt de puberteit nog even hehe
Jelin, ik heb even op Google moeten opzoeken wat een campspreider was. En misschien een hele domme vraag (zou ik ook kunnen gaan googelen, maar heb beetje haast, je leest zo waarom), maar is dat heupdysplasie goed te verhelpen zeg maar? (gezien de naam snap ik dat het iets met de heupen is maar weet er verder niet zoveel vanaf)
Sanne, wat goed dat E. zonder inbakeren nu ook goed slaapt! Fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat.
Drinkt mijn kind nou zoveel? B. krijgt 5 flesjes van 200 ml kunstvoeding, het is incidenteel wel eens voorgekomen dat hij op een dag maar 4 flesjes krijgt omdat hij niet meer trek heeft. Mocht gezien zijn gewicht volgens de richtlijnen al langer deze hoeveelheid krijgen, maar zijn hem pas langzaamaan flesjes van 200 ml gaan aanbieden toen we merkten dat hij meer trek kreeg zeg maar. Maar als ik het hier lees lijkt het zoveel???
Anyways, waarom ik haast heb: Zit sort of te wachten tot man thuiskomt van werk, om dan met een rotgang richting Limburg te vertrekken om daar van het mooie weer te gaan genieten. En van een nachtje in een luxe hotel, cadeau nog van onze bruiloft (damn alweer bijna een jaar geleden, tijd gaat hard!). Dus B. gaat voor het eerst een nachtje bij opa en oma logeren. In mijn oude slaapkamertje, dat is dus tegenwoordig de kamer van B Oh ja, ik zou zeggen waarom ik haast heb: Ik zou de spullen in onze koffer doen (setje schone kleding e.d.) en spullen voor B. verzamelen, en dat moet ik nog doen! Nog even snel wat goed nieuws dan, heb nu al 3 sollicitatiegesprekken op de planning staan, in alle gevallen door betreffende bedrijven benaderd i.p.v. ergens op gereageerd. 1 'normaal' bedrijf, en 2 recruitmentbedrijven. Dus ben benieuwd. Geeft me een beetje een goed gevoel, want soms moet ik gewoon vanuit het niets huilen omdat ik het zo erg vind dat ik mijn baan kwijt ben. Geen financiële zorgen hoor, maar had het zo ontzettend naar mijn zin bij huidige werk, zat daar zo op mijn plek, dus het slechte nieuws is erg hard aangekomen. Ik denk dat ergens in de besluitvorming mijn zwangerschap ook een rol gespeeld heeft, dus dat steekt ook wel. Maar als ik dan naar mijn lieve B. kijk, dan krijg ik gelijk weer het gevoel van: Fuck it, B. is het allerbelangrijkste en een ontzettende lieverd, en mijn werkgever is gewoon dom dat ze me "laten" gaan. Want ja, zonder arrogant te zijn, ik ben gewoon goed in mijn werk (in beoordelingen kwam letterlijk terug dat ik boven functieniveau presteerde). Zo, tegen de tijd dat jullie dit verhaal helemaal gelezen hebben zal ik jullie hiermee wel weer genoeg verveeld hebben, dus ik ga nu alsnog snel spullen pakken en van het mooie weer genieten!!!!!
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
@ Mezzo.. Leuk weekend gehad? Balen dat je zonder werk zit. Maar je bent niet de enige, ik heb ook geen baan meer. Dat komt echt wel goed. Nu lekker van B genieten en je hebt al 3 gesprekken op de planning. Hopelijk komt daar een leuke baan uit.
Heupdysplasie houdt in dat de heupkop onvoldoende wordt overdekt door de heupkom. Maar de heupkom is onvoldoende ontwikkeld, waardoor haar linkerheup minder goed kan bewegen. Op de rontgenfoto is dat goed te zien. Bij haar loopt de heupkom stijl ipv een kom. Door de spreider zit de heupkop in de kom en gaat de kop zich goed ontwikkelen. Dat is de bedoeling. Het is goed te behandelen gelukkig. Over 3 maanden heeft ze weer een controle en moet ze een foto laten maken.
Heupdysplasie houdt in dat de heupkop onvoldoende wordt overdekt door de heupkom. Maar de heupkom is onvoldoende ontwikkeld, waardoor haar linkerheup minder goed kan bewegen. Op de rontgenfoto is dat goed te zien. Bij haar loopt de heupkom stijl ipv een kom. Door de spreider zit de heupkop in de kom en gaat de kop zich goed ontwikkelen. Dat is de bedoeling. Het is goed te behandelen gelukkig. Over 3 maanden heeft ze weer een controle en moet ze een foto laten maken.
Jelin- Kletskop
Mag je wel weer terug komen Jelin? Ik mocht gelukkig wel terug komen, anders had ik ook zonder werk gezeten En ze zijn ook echt aardig geweest met de uren verdeling. Alleen dat ik nog bv geef vinden ze volgens mij niet heel tof. Gister hadden we F O R en heb gelijk even laten zien dat ik het nog wel kan, servicetijden (ik stond alleen r2) makkelijk gehaald.
Ik ga zometeen met wat mama's van Yes meeten en ik ben zooo nerveus. R heeft al de hele week nog geen vieze luier gehad, zul je net zien dat dat vanmiddag gebeurd
Ik ga zometeen met wat mama's van Yes meeten en ik ben zooo nerveus. R heeft al de hele week nog geen vieze luier gehad, zul je net zien dat dat vanmiddag gebeurd
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Mag je wel weer terug komen Jelin? Ik mocht gelukkig wel terug komen, anders had ik ook zonder werk gezeten En ze zijn ook echt aardig geweest met de uren verdeling. Alleen dat ik nog bv geef vinden ze volgens mij niet heel tof. Gister hadden we F O R en heb gelijk even laten zien dat ik het nog wel kan, servicetijden (ik stond alleen r2) makkelijk gehaald.
Dat is wel de bedoeling. Maar ik zoek gewoon verder. Misschien vind ik wat anders en zo niet dan gaan we in september terug. Ow For.. Daar had ik altijd een hekel aan, maar werd altijd ingepland dan.
Veel plezier bij de meeting.
Jelin- Kletskop
Mezzoforte: Wat vervelend datje zonder werk zit maar gelukkig dus al 3 gesprekken op de planning. Ik duim voor je dat je snel weer wat hebt!
Hoe was jullie nachtje weg? En met B. ook alles goed gegaan?
Caroow: Was het gezellig op de meeting?
Hier is alles rustig. D. had gister (heerlijk met dat warme weer) een hele clusterdag. Normaal heeft hij dit alleen af en toe 's avonds maar gister heeft hij dus bijna de hele dag tegen mij aangeplakt gezeten. Hij heeft tussendoor 2 uurtjes in de wagenbak geslapen en toen heb ik snel het huishouden kunnen doen.
Verder dus de hele dag op de bank gezeten/gelegen en lekker dvdtjes gekeken.
Afgelopen 2 nachten heeft hij wel minder goed geslapen. Normaal komt hij de eerste keer rond 05.30u en dan pas weer rond 09.00u maar afgelopen 2 nachten al om 04.00u, 06.00u en 08.00u en daarna wil hij niet meer slapen. Zal wel door het warme weer komen.
Hoe was jullie nachtje weg? En met B. ook alles goed gegaan?
Caroow: Was het gezellig op de meeting?
Hier is alles rustig. D. had gister (heerlijk met dat warme weer) een hele clusterdag. Normaal heeft hij dit alleen af en toe 's avonds maar gister heeft hij dus bijna de hele dag tegen mij aangeplakt gezeten. Hij heeft tussendoor 2 uurtjes in de wagenbak geslapen en toen heb ik snel het huishouden kunnen doen.
Verder dus de hele dag op de bank gezeten/gelegen en lekker dvdtjes gekeken.
Afgelopen 2 nachten heeft hij wel minder goed geslapen. Normaal komt hij de eerste keer rond 05.30u en dan pas weer rond 09.00u maar afgelopen 2 nachten al om 04.00u, 06.00u en 08.00u en daarna wil hij niet meer slapen. Zal wel door het warme weer komen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Onze babies worden groot! Ik kreeg vandaag al een foldertje mee van het cb over bijvoeden. (Vorige maand zeiden ze dat we vanaf 4 maanden mogen starten, vandaag hadden we een andere die adviseerde om toch wel te wachten tot hij 6 maanden is).
Weten jullie al wat je gaat doen? Rapley, prakken of potjes? En vanaf 4, 5 of 6 maanden?
Weten jullie al wat je gaat doen? Rapley, prakken of potjes? En vanaf 4, 5 of 6 maanden?
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik kreeg dat foldertje vandaag ook al mee. Nog niet gelezen, maar wij gaan voor prakjes zelf maken en evt een potje. Ik kook toch al, dan kan ik net zo goed voor A koken. En we zullen rond de 5 maanden beginnen.
Jelin- Kletskop
Bij mij zei de cb-arts dat t vanaf 4 maanden kon (dus om te proberen/wennen enz) en vanaf 6 maanden 'moest'.
Ik wil zelf klaarmaken (en mss af en toe een potje). Wanneer weet ik nog niet. Ik denk rond 5 maanden. Ik moet nog even wennen aan het idee dat ze echt groot wordt..
Ik wil zelf klaarmaken (en mss af en toe een potje). Wanneer weet ik nog niet. Ik denk rond 5 maanden. Ik moet nog even wennen aan het idee dat ze echt groot wordt..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Hier duurt het nog even maar wij willen rapley gaan doen en dan starten met 6 maanden.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Caroow schreef:Weten jullie al wat je gaat doen? Rapley, prakken of potjes? En vanaf 4, 5 of 6 maanden?
Wij gaan met 6 maanden beginnen. Rapley, met af en toe iets geprakt (oppasoma's vinden rapley een beetje eng, dus dat doe ik ze niet aan).
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Caroow schreef:Weten jullie al wat je gaat doen? Rapley, prakken of potjes? En vanaf 4, 5 of 6 maanden?
Wij gaan met 6 maanden beginnen. Rapley, met af en toe iets geprakt (oppasoma's vinden rapley een beetje eng, dus dat doe ik ze niet aan).
Zo willen wij het ook gaan doen, maar iedereen in onze omgeving verklaard ons voor gek. Baby's horen prakjes te krijgen
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Linda schreef:Caroow schreef:Weten jullie al wat je gaat doen? Rapley, prakken of potjes? En vanaf 4, 5 of 6 maanden?
Zo willen wij het ook gaan doen, maar iedereen in onze omgeving verklaard ons voor gek. Baby's horen prakjes te krijgen
Het blijft raar dat iedereen dat gek vind. Wij kregen die reactie bij dochter ook altijd en zal nu wel weer zo zijn.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Ik wil ook weer met 6 maanden beginnen, dat deden we bij Lotte ook en dat beviel goed. Ik vond het toen al zo'n gedoe om alle eetmomenten tussen de drinkmomenten in te voegen, laat staan om daar ook nog eens een paar maanden eerder mee te beginnen, dan zijn ze volgens mij echt de hele dag aan het eten/drinken.
We wilden bij Lotte graag Rapley doen, maar omdat ze zo klein en fijn was durfde ik dat toch niet aan, ik had toch liever dat ze echt wat binnenkreeg van de bijvoeding. Mijn moeder, die past 1 dag per week op, vindt het helemaal niks, dus die zal wel gaan prakken. Bij Niels zien we in elk geval nog wel hoe we het doen, in elk geval geen potjes, ik maak het wel zelf.
We wilden bij Lotte graag Rapley doen, maar omdat ze zo klein en fijn was durfde ik dat toch niet aan, ik had toch liever dat ze echt wat binnenkreeg van de bijvoeding. Mijn moeder, die past 1 dag per week op, vindt het helemaal niks, dus die zal wel gaan prakken. Bij Niels zien we in elk geval nog wel hoe we het doen, in elk geval geen potjes, ik maak het wel zelf.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ben hier ook begonnen met hapjes. Toen hij iets over de vier maanden was. Begonnen met een paar dagen worteltjes aanbieden, daar vond hij voornamelijk het spelletje leuk. Toen heeft hij een paar dagen peertjes gehad, die vond hij heerlijk. Toen een keer sperziebonen gehad, die eet hij als zoete koek. Ik kreeg het idee dat hij wat last kreeg van krampjes, en dus even gestopt. Eergister weer begonnen, en het ging echt super. Ik vind het zo lastig om te bepalen hoeveel hij mag hebben, wat is een paar hapjes. Dus heb nu maar steeds gewoon 10 hapjes gegeven van het lepeltje. Hoe doen jullie dat? De groentes geef ik trouwens voor nu gewoon uit een potje omdat ik de stuctuur wat fijner vind dan wanneer ik het zelf maak. Ik ben nog een beetje bang dat er dan grote stukjes in zitten en hij daarin stikt. Dus eerst met de potjes maar eens goed leren slikken en daarna over op zelfgekookte groentes.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Jelin, het was heerlijk om er gewoon even tussenuit te zijn Fijn trouwens dat er wel gewoon wat te doen is aan die heupdysplasie.
Caroow, was de meeting met de mama's van Yes nog gezellig? Wat is Rapley (ja ik ben weer eens te lui om te googelen nu, naast het forum al met 3 andere dingen tegelijk bezig nu). Weet overigens niet wat wij gaan doen en vanaf wanneer. Nog niet echt goed over gehad.
Shisha, B. heeft het prima gedaan die nacht. Oma en opa vonden het alleen niet zo gezellig dat hij de volgende dag alweer opgehaald werd Slaapt D. de laatste dagen alweer beter?
Onze kleine B. heeft inmiddels de 63 cm bereikt en ook de 6,3 kilo. Groeit hard zo de laatste tijd. Was niet zo blij met zijn 2e prikjes gisteren, zo boos heb ik hem nog nooit gezien. Liet zich gelukkig wel goed troosten daarna en verder geen reactie erop gehad. Ik moet maandag weer beginnen met werken.... echt zo raar nu... ook geen zin meer in omdat mijn contract niet verlengd wordt.... zit je daar een beetje met tegenzin de laatste paar maanden.
Caroow, was de meeting met de mama's van Yes nog gezellig? Wat is Rapley (ja ik ben weer eens te lui om te googelen nu, naast het forum al met 3 andere dingen tegelijk bezig nu). Weet overigens niet wat wij gaan doen en vanaf wanneer. Nog niet echt goed over gehad.
Shisha, B. heeft het prima gedaan die nacht. Oma en opa vonden het alleen niet zo gezellig dat hij de volgende dag alweer opgehaald werd Slaapt D. de laatste dagen alweer beter?
Onze kleine B. heeft inmiddels de 63 cm bereikt en ook de 6,3 kilo. Groeit hard zo de laatste tijd. Was niet zo blij met zijn 2e prikjes gisteren, zo boos heb ik hem nog nooit gezien. Liet zich gelukkig wel goed troosten daarna en verder geen reactie erop gehad. Ik moet maandag weer beginnen met werken.... echt zo raar nu... ook geen zin meer in omdat mijn contract niet verlengd wordt.... zit je daar een beetje met tegenzin de laatste paar maanden.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
He meiden, ik weet niet of jullie me nog kennen. Ik heb eventjes meegeschreven in het begin.
Daarna niet meer, omdat onze zoon een huilbaby bleek te zijn. Heb wel vrij veel meegelezen.
Vinden jullie het goed als ik weer mee schrijf? Staat er een beetje raar, maar ik wil me niet
opdringen zeg maar:D
Daarna niet meer, omdat onze zoon een huilbaby bleek te zijn. Heb wel vrij veel meegelezen.
Vinden jullie het goed als ik weer mee schrijf? Staat er een beetje raar, maar ik wil me niet
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Julia schreef:He meiden, ik weet niet of jullie me nog kennen. Ik heb eventjes meegeschreven in het begin.
Ja hoor! Ik ken je nog en heb je ook je topic over je zoontje gevolgd, toch het was toch een topic? Of heb je meegeschreven in een topic van een ander?
Ik wil rapley gaan doen, maar ik geef geen borstvoeding meer dus ik moet even kijken hoe ik dat doe, misschien combineren met geprakt. In principe wil ik met 6 maanden beginnen, maar ik denk dan wel 6 maanden echt leeftijd en niet gecorrigeerde leeftijd want hij heeft het qua lengte en gewicht al ingehaald en ik denk dat hij er echt al eerder dan gecorrigeerd 6 maanden aan toe zal zijn. Ik ga dat wel eens navragen bij het cb trouwens, maar ja, ik weet ook niet of ik daar nou naar moet luisteren.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Rapley heeft toch helemaal niks met borstvoeding te maken?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Als je bijvoeding geeft volgens de Rapley methode bied je het eten aan in stukken die de baby kan vastpakken. Bijvoorbeeld een wortel of een bloemkoolroosje. Zo kan de baby zelf bepalen hoeveel hij eet.
Volgens de methode kan de baby zo precies eten wat en wanneer hij wil en wanneer hij er klaar voor is. Als je prakjes geeft met een lepel dan omzeil je de kokhalsreflex die er voor zorgt dat de baby eet wat hij moet.
Doordat de kokhalsreflex nog voorin de mond is zal de baby niet zoveel in zijn mond steken dat hij er in stikt.
Het handigste is om dit te combineren met borstvoeding, als je gaat bijvoeden mag je minder flesvoeding geven terwijl er bij Rapley de eerste tijd meer naast dan in de mond verdwijnt. Borstvoeding mag je zoveel geven als de baby wil en doordat hij het helemaal zelf bepaald raakt hij niet overvoerd.
De meeting was heel gezellig!
Volgens de methode kan de baby zo precies eten wat en wanneer hij wil en wanneer hij er klaar voor is. Als je prakjes geeft met een lepel dan omzeil je de kokhalsreflex die er voor zorgt dat de baby eet wat hij moet.
Doordat de kokhalsreflex nog voorin de mond is zal de baby niet zoveel in zijn mond steken dat hij er in stikt.
Het handigste is om dit te combineren met borstvoeding, als je gaat bijvoeden mag je minder flesvoeding geven terwijl er bij Rapley de eerste tijd meer naast dan in de mond verdwijnt. Borstvoeding mag je zoveel geven als de baby wil en doordat hij het helemaal zelf bepaald raakt hij niet overvoerd.
De meeting was heel gezellig!
Caroow- Lady Post-a-lot
Wij hebben potjesvoeding gegeven, en daarnaast kook ik zoutloos, dus als we groente en aardappelen aten, at ze gewoon mee. Dat heeft ze zowel geprakt gegeten, als een stronk bloemkool in haar handen. Kinderen hebben een natuurlijk kokhalsreflex, dus ik heb gewoon gedaan waarvan wij dachten dat ze dat zou kunnen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
blondje1313 schreef:Rapley heeft toch helemaal niks met borstvoeding te maken?
Jawel, in die zin dat je met flesvoeding bijvoeding 'moet' gaan geven met 6 maanden, met rapley krijgen ze in het begin nog helemaal niet zo veel binnen en bij kunstvoeding moet dat eigenlijk wel want daar zit een max aan. Verder voed je bij borstvoeding op verzoek en rapley is daar in feite ook op gebaseerd.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Parel schreef:Wij hebben potjesvoeding gegeven, en daarnaast kook ik zoutloos, dus als we groente en aardappelen aten, at ze gewoon mee. Dat heeft ze zowel geprakt gegeten, als een stronk bloemkool in haar handen. Kinderen hebben een natuurlijk kokhalsreflex, dus ik heb gewoon gedaan waarvan wij dachten dat ze dat zou kunnen.
Dus gewoon die bloemkool gegeven en gekeken wat ze ermee deed?
Caroow- Lady Post-a-lot
Pagina 42 van 43 • 1 ... 22 ... 41, 42, 43
Soortgelijke onderwerpen
» Voorjaar trends 2013
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» *Voorjaar 2013 mama's*
» Voorjaar 2013 mama's en kindjesmeeting
» *Voorjaar 2013 mama's*