Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*Voorjaar 2013 mama's*

+34
Balloon
Shopaholic
Ellebel
Printje
studiebol
Flower_L
Paper Crown
lente
Dikkie Dik
Linda
sanne-84
Mom-Of-3
Jelin
Caroow
L!ND@
Pompoen
Filoria
red rose
Parel
Happydobby
peach
blondje1313
Exogenesis
Snoes
MissBitchy
slaatje
Jade
joyce0606
VeryCherry
Mysterious
Shisha
Vancity_girl
mezzoforte
Dora
38 plaatsers

Pagina 41 van 43 Vorige  1 ... 22 ... 40, 41, 42, 43  Volgende

Ga naar beneden

*Voorjaar 2013 mama's* - Pagina 41 Empty Re: *Voorjaar 2013 mama's*

Bericht  Linda vr 21 jun 2013 - 15:56

Caroow schreef:
Printje schreef:Stomme iPad...

Lijkt me trouwens wel lastig van die regeldagen. Hier met de fv dus nooit last van gehad maar kam me voorstellen dat het moeilijk is.

Ja met die hitte de hele tijd zo'n kleine plakker aan je vast is niet heel fijn. Of wat iemand al zei, Pompoen volgens mij, het kan natuurlijk ook wel zijn dat hij gewoon superveel dorst heeft door de warmte.

Het zou best kunnen hoor, door de warmte.

Mijn zoon had woensdag bij de oppas bijna 700 cc gedronken. Als hij dat de andere helft van de dag ook thuis doet, dan kom ik op bijna 1,5 liter!! Dat is veeeel!!!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Shisha zo 23 jun 2013 - 9:38

Voor de moeders die borstvoeding geven, hoe doen jullie dat met de tijden? We zitten op 7 voedingen en 's nacht mag ik er een keer 5uur tussen laten zitten. Ik zit nu een beetje te schuiven met de tijden om te kijken wat mooi uitkomt maar ik vraag mij af wat handig is. Ik heb nu:

04.00u
07.00u
10.00u
13.00u (en dan ga ik rusten)
16.00u
19.30u
23.00u

Nadeel van dit ritme is alleen wanneer we 's middags kraambezoek krijgen ik met een beetje pech pas om 17.00u klaar ben met voeden. Of is het dan handiger om 's middags geen kraambezoek te laten komen? Zoon later aanleggen is ook geen optie want zodra ik hem om 16.00u wakker maak wil hij wel eten. Of dat ik de voeding van 16.00u wat eerder doe?
Ben benieuwd hoe jullie schema er uit ziet. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Pompoen zo 23 jun 2013 - 10:17

Borstvoeding gaf ik gewoon volledig op verzoek en de flesvoeding ook. Dus als L. wakker wordt krijgt hij voeding, hoewel hij tegenwoordig vaker wakker is, niet altijd gelijk om te eten merk ik. Maar hij is ook aan het regelen. 

Ik heb dus nooit vaste tijden aangehouden, het enige ritme wat er was was de volgorde van hoe we de dingen doen. Ik denk dat het met borstvoeding ook lastig is om een vast ritme aan te houden, borstvoeding is licht verteerbaar, je kindje moet het maar net zo lang volhouden. Volgens mij werkt dat niet echt om dat op vaste tijden te doen, ook omdat een principe is van vraag en aanbod. Daarbij kun je ook op de dagen dat je kraamvisite krijgt een beetje schuiven, dan leg je hem bijvoorbeeld aan voordat de visite komt, ook al is dat na twee uur alweer. Verder zou ik ook niet te moeilijk doen en ook voeden als er kraamvisite is. Overigens moet je rekenen hoe laat je begint, niet hoe laat je eindigt. Mijn ervaring met op verzoek voeden is dat ik over het algemeen toch wel aardig hetzelfde uit kom.

Waarom maak je hem wakker voor de voeding? Slaapt hij anders door? Ik zou proberen hem zo veel mogelijk zelf voor de voedingen te laten komen, als dat echt steeds langer is dan 4 uur wel wakker maken, maar als hij een keertje na 3,5 uur komt en een andere keer na 2 uur is dat toch prima?! In het begin kreeg L. in het ziekenhuis trouwens ook op vaste tijden voeding, maar toen was hij nog zo klein, hij sliep gewoon de hele dag, voor voedingen moest je hem echt wakker maken, dus om te bewaken dat hij er genoeg krijgt is dat wel een goed principe en dan werkt op vraag voeden ook nog niet.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha zo 23 jun 2013 - 11:10

Oh maar als hij eerder komt dan leg ik hem ook wel gewoon aan. D. is echter een enorme slaapkop dus het komt bijna niet voor dat hij eerder wil. smile Ik laat er nu iedere keer max tussen de 3 en de 4 uur tussen zitten en 's nachts een keer 5 uur. Maar soms krijg ik hem bijna niet wakker en drinkt hij daardoor ook slecht. Dan komt hij vaak wel weer een keertje binnen die 3 uur.
Dus eigenlijk wil ik wel een keertje kijken wat hij doet als ik hem niet wakker maak maar hem zelf laat komen maar ik begrijp dat ik er dan alsnog maar 6 uur max tussen mag laten 's nachts?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  sanne-84 zo 23 jun 2013 - 18:37

Voor nu is 4 uur overdag en 6uur 'snachts echt de max. Sowieso omdat er anders te lang tussenzit, maar ook omdat je anders de 7 voedingen mss niet gaat halen. Ik heb hier ook geregeld de wekker gezet
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Pompoen zo 23 jun 2013 - 19:29

Ja dat is bij zo'n kleintje echt de max! En dan snap ik je schema ook wat beter, maar ik zou mezelf er niet te veel op vastpinnen. Maar ik heb Lucas de eerste tijd ook wakker moeten maken, eigenlijk sinds kort pas niet meer!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mom-Of-3 zo 23 jun 2013 - 20:05

Hoi meiden,

Allemaal lekker weekend gehad?
Ik heb het weekend weer gewerkt, en we gaan hier nog verder met de ziekenboeg, nou hebben de 2 meiden de waterpokken. Ik had gehoopt dat J ze niet zou krijgen, ze is nog zo klein, maar helaas toch wel. Wat kan een kind ziek zijn zeg van de waterpokken.
Ben blij als ze er alledrie vanaf zijn want dit is zoooo vermoeiend.

En J krijgt volgende week eigenlijk haar tweede prikjes, maar kijken of dat gaat.
Nu is ze niet lekker dan maar normaal doet ze het verder goed. Ze zit nu op 4 voedingen en opzich gaat dat goed.

Ik ga gauw wat in huis doen want J slaapt nu even en de C ligt op de bank

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Shisha zo 23 jun 2013 - 22:33

Nou vannacht ging eigenlijk heel goed. Hij kwam uit zichzelf om 04.30u (hij had om 23.00u laatste voeding gehad) en toen om 08.00u. Daarna wilde hij niet meer slapen dus hebben we nog even lekker liggen knuffelen op bed en toen maar opgestaan. smile

Mom of 3: Wat vervelend dat J. ook al de waterpokken heeft. Succes met de ziekenboeg!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen ma 24 jun 2013 - 0:09

@Slaatje, ik stel de vraag gewoon even hier, naar aanleiding van je luiertopic. Ik ben namelijk wel nieuwsgierig waarom je zeker weten geen tweede wil! Als je er niet op wil antwoorden sla je mijn vraag maar gewoon lekker over hoor!

@Shisha, klinkt goed hoor en lekker he dat knuffelen! 

@All, Lucas heeft nu voor de tweede keer een nacht doorgeslapen, van 22.30-8.00 uur, heerlijk! Ik word zelf helaas wel regelmatig wakker, maar dat ligt niet aan hem. Hij wordt ook heel goedgemutst wakker, gaat dan naar me liggen lachen en zo. Gisterenochtend en vanmorgen heb ik hem toen een fles gegeven en hem weer in de co-sleeper gestopt en hebben we nog weer verder geslapen, gisteren wel met veel onderbrekingen, hij had het druk met andere dingen haha, maar vanmorgen heb ik nog even 1,5 uur mee kunnen pakken, dat was fijn!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha ma 24 jun 2013 - 1:09

Volgens mij heb ik een regeldag vandaag. D. komt vandaag al bijna ieder anderhalf/2 uur, drinkt iedere keer kleine beetjes en is ook erg ongeduldig vandaag. :P

Pompoen: Fijn dat L. lekker heeft doorgeslapen. Nu maar hopen dat hij de smaak te pakken heeft! Wel jammer dat het jou niet lukt om dan door te slapen. Hij klinkt echt als een lekker vrolijk kereltje!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte ma 24 jun 2013 - 9:07

Mom, je naam is aangepast zie ik nu! Very Happy Ja was wel leuk iedereen weer te zien. Fijn dat je meisje zo tevreden is smile Vervelend van de waterpokken bij je kinderen, hopelijk zijn ze snel beter.

Pompoen, ik vind dat ook zo grappig bij B., die ging laatst gewoon huilen omdat hij zijn duim niet meer kon vinden :P Heerlijk he, als ze doorslapen smile Geeft jezelf weer lekker meer rust.

Helaas voor mij minder goed nieuws vandaag, mijn contract wordt niet verlengd...
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Pompoen ma 24 jun 2013 - 10:40

Ah wat balen Mezzo!

En Shisha, dat klinkt inderdaad als regeldagen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen ma 24 jun 2013 - 16:42

De laatsten zullen de erste zijn...ben ik weer!
L. Mag niet ingebakerd slapen en is onrustig, denk ook door de inentingen. Heb al een paar keer zijn armpjes terug onder de deken gestopt maar almet al is het vrij onrustig, hoewel hij niet heel slecht slaapt hoor, maar gewoon onrustiger.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  slaatje ma 24 jun 2013 - 18:52

Ik zie je vraag nu pas, en geen probleem om er antwoord op te geven hoor :-)

Ik heb een chronisch tekort aan vitamine b12 en foliumzuur. Voor de b12 krijg ik om de drie weken injecties. Dit om mijn energielevel wat op pijl te houden. Een van de grootste klachten die ik heb is nl vermoeidheid. Sowieso is onze beslissing dus gebaseerd op gezondheidsklachten. Ook door het b12 tekort, heb ik concentratieproblemen en kan ik me maar op 1 ding tegelijk concentreren. Het zou dus een stuk moeilijker zijn om mijn aandacht op een baby en een rondlopende dreumes tegelijk te richten. Ik weet van mezelf dat ik dat niet zou kunnen.
Daarbij, als er ooit al een twee zou komen, zou ik het fijner vinden als er een al uit de luiers is. Dat zou betekenen dat de volgende dan pas over minimaal een jaar of vier zou komen....Ik ben zelf inmiddels 35 en voor mijn gevoel vind ik 39/40 een leeftijd waarbij het me moeilijker lijkt om zwanger te raken. Mijn man is 43, die loopt dan tegen de 50. Hij vind dat zelf weer geen fijne leeftijd om nogmaals vader te worden. Dit is trouwens puur gevoelsmatig. Niet met een knipoog naar anderen toe. Voor ons gevoel zijn we gewoon compleet en is het goed zo. Gelukkig staan we hier wel beiden helemaal achter!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  blondje1313 ma 24 jun 2013 - 23:38

Pompoen, wat heerlijk zo'n lange nacht! Jammer dat het vannacht weer wat lastiger ging, maar het komt vanzelf weer goed denk ik als het begin gemaakt is.

Over vannacht mogen wij ook niet klagen. Om 19 uur had Niels gegeten, we hebben hem daarna in de wagen gelegd, maar toen we zelf rond 22 uur naar bed gingen hebben we hem eruit gehaald en boven in zijn ledikantje gelegd. Ik dacht dat hij wel wakker zou worden van het overleggen, maar hij sliep gewoon door. Om 23 uur maar besloten om hem wakker te maken voor een voeding, eerst verschoond, daarna nog vanalles geprobeerd, maar meneer deed zijn ogen niet open. Toen maar slapend proberen te voeden en dat lukte wel.
Daarna liet hij er 4 uur tussen tot 3.25 en toen weer ongeveer 4 uur tot 7.10 en ook vanmorgen zat er weer 4 uur tussen. Op zich wil ik ook gaan proberen om er een beetje een schema in te krijgen van ongeveer 4 uur ertussen.

Zaterdag zijn we ook begonnen met af en toe een speentje geven als hij huilt en zoekt naar zijn handjes. Het is toch makkelijker om hem met een speentje te troosten dan met een pink. Wel willen we het zo min mogelijk en niet 's nachts om het niet te veel aan te wennen.

Zaterdag hadden we ook een bruiloft, 's middags hebben we Niels en Lotte meegenomen naar de ceremonie en het borrelen. Het begon om 15 uur en toen we Niels uit de auto haalden was hij nog wakker, maar voordat we 100 meter verder waren was hij in de wagen al in slaap gevallen (was een hobbelig paadje, dat scheelde denk ik). Hij heeft tot 17.00 geslapen en toen heb ik hem gevoed in een wat afgelegen hoekje. Gelukkig hadden mijn vriendinnen er geen moeite mee en zijn gewoon met de bruidstaart bij mij komen zitten, toch wat gezelliger dan helemaal alleen. Om 18 uur kwam mijn moeder Lotte en Niels ophalen en hadden we het eerste kinderloze avondje sinds de geboorte van Niels. Ik heb genoten van mijn ene glaasje rosé en de champagnetoost.
Om 2 uur hebben we Niels bij mijn ouders opgehaald, Lotte bleef daar gewoon slapen. Ik heb thuis eerst gekolfd, ik had toch inmiddels wel een beetje last gekregen, maar heb ook ongeveer 300 ml gekolfd, dat heb ik bij Lotte nooit voor elkaar gekregen.
Niels had het goed gedaan bij mijn ouders, had twee gekolfde flesjes gedronken. Helaas was hij 's nachts wel een beetje onrustig waardoor ik nauwelijks aan slapen toe ben gekomen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Shisha di 25 jun 2013 - 20:14

Blondje: Jij hebt dus ook al zo'n slaapkop. D. kan er ook wat van. Soms zijn we wel een uur bezig met een voeding en daarvan heeft hij misschien 10 minuten gedronken. De rest is proberen meneer wakker te krijgen/houden en verschonen. laughcry
Hij drink ook gewoon 10x beter wanneer hij uit zichzelf komt dus we zitten er wel aan te denken om vanaf volgende week over te gaan op 6 voedingen.

Afgelopen nacht heb ik echt heerlijk geslapen. Ik had omdat we gister naar een bruiloft waren gekolft en ik had nog voor ruim 2 voedingen staan. Gisteravond heb ik dus voor het eerst weer een wijntje gedronken en heeft mijn man de voedingen van 22.00u en 01.00u gedaan dus ik lag op tijd in bed en heb doorgeslapen tot de voeding van 06.00u. Heerlijk! smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  mezzoforte wo 26 jun 2013 - 2:13

Pompoen, heeft L. beter geslapen afgelopen nacht?

Slaatje, klinkt wel vervelend met injecties enzo. Inderdaad wel fijn dat jullie hier beiden achter staan.

Blondje1313, hier ook een slaapkop hoor. Het komt regelmatig voor dat hij rond 9 uur zijn laatste fles krijgt en dan tot de volgende ochtend slaapt.

Shisha, fijn voor je dat je zo lekker geslapen hebt. Hier wat minder goed geslapen, ben flink verkouden en de hele dag al misselijk Sad Zo komt er ook niks van om te solliciteren...
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Caroow wo 26 jun 2013 - 3:14

R.avi kan ondanks dat hij niet op zijn buik wil liggen nu eindelijk zijn hoofd optillen en rond kijken. Ik vrees dat het nog wel een tijd gaat duren voordat hij gaat rollen, hij wil helemaal niet naar zijn buik Rolling Eyes Wel kan hij heeeel goed schaterlachen, de kleine schat I love you
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Jelin wo 26 jun 2013 - 4:30

2013-06-26Caroow schreef:R.avi kan ondanks dat hij niet op zijn buik wil liggen nu eindelijk zijn hoofd optillen en rond kijken. Ik vrees dat het nog wel een tijd gaat duren voordat hij gaat rollen, hij wil helemaal niet naar zijn buik Rolling Eyes Wel kan hij heeeel goed schaterlachen, de kleine schat I love you

A.lyssa heeft het ook nooit leuk gevonden, maar met de fysio flink geoefend en nu vind ze het wel leuk. Vind R de tv leuk? A.lyssa wel en heb toen een oefening mee gekregen. Je legt hem op zijn buik, op een van je bovenbeneb en je ondersteunt met je handen zijn onderarmen en ellebogen. zo kan hij ook oefenen en is hier een groot succes. Misschien heb je daar iets aan. Hier ook nog roller hoor.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Pompoen wo 26 jun 2013 - 4:40

Ik leg Lucas ook vaak op zijn buik op mijn schoot, dat vind hij in ieder geval al een stuk beter dan gewoon op zijn buik. Sowieso gaat hij meestal als hij op zijn buik ligt gewoon een beetje op zijn vuistjes sabbelen en dan legt hij dus zijn hoofdje op zijn vuistjes, haha, traint hij nog niet echt dus!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 26 jun 2013 - 4:43

mezzoforte schreef:Pompoen, heeft L. beter geslapen afgelopen nacht?

Slaatje, klinkt wel vervelend met injecties enzo. Inderdaad wel fijn dat jullie hier beiden achter staan.

Blondje1313, hier ook een slaapkop hoor. Het komt regelmatig voor dat hij rond 9 uur zijn laatste fles krijgt en dan tot de volgende ochtend slaapt.

Shisha, fijn voor je dat je zo lekker geslapen hebt. Hier wat minder goed geslapen, ben flink verkouden en de hele dag al misselijk :(Zo komt er ook niks van om te solliciteren...

L. heeft vannacht inderdaad wel iets beter geslapen, tot 6.45 u maar ik was zelf vrij laat gisterenavond dus dat was rijkelijk kort. Maar goed, hij doet het dus best wel goed! 
Hij is alleen vreselijk aan het rommelen. Hij heeft vandaag een keer een uur geslapen en tussendoor ook een paar keer geslapen maar verder was hij dus wakker. Wel vrolijk, maar ook wel duidelijk moe. Net heeft hij in de auto geslapen een kwartiertje en daarna nog even in de kinderwagenbak en nu ligt hij alweer een hele tijd te lachen in zijn wipstoel naar alles wat hij ziet. Hij heeft gisteren ook een fles er met een enorme kracht uitgespuugd en vandaag weer, ik was echt van top tot teen drijfnat en hij zelf ook... Ik weet niet, maar er is in ieder geval iets anders dan anders. Kunnen dit soort dingen ook bij een sprongetje horen en hoe lang duurt zo'n spring? Hij kan namelijk ook ineens wat dingen die hij eerst niet kon, maar dat is al ruim een week aan de gang.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow do 27 jun 2013 - 3:21

R vindt baby tv heel interessant volgens mij..

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mezzoforte za 29 jun 2013 - 5:31

Pompoen, ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Hoe is de laatste dagen alles gegaan?

Caroow, leuk filmpje smile

B. begon hier gisteren ineens keihard te janken, nou hij heeft nog nooit zo lang gehuild! Flesje aangeboden, wilde hij niet, bleef maar janken. In bad gedaan, toen was hij wel rustig (vindt hij altijd erg leuk), maar toen hij daaruit kwam begon hij direct weer. Ik heb hem in mijn armen gehouden, rustig tegen hem blijven praten en kusjes geven, nogmaals flesje aangeboden. Bleek hij ineens wel enorme trek te hebben. Het zal wel.... laughcry
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  mezzoforte do 4 jul 2013 - 4:22

Hoe gaat het met iedereen? smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Bericht  Pompoen do 4 jul 2013 - 5:37

Heehee,

ik heb vandaag even zo'n echte jankdag, ik laat mezelf maar even. Verdrietig zijn mag ook en dat ik dan voor een keertje avondeet met chocoladesoesjes en aardbeien moet dan ook maar kunnen toch? laughcry 

L. is nog steeds aan het rommelen. Hij drinkt vrij slecht momenteel, eigenlijk al de hele week. Hij kreeg 6 flesjes, 2x 150 cc moedermelk en 4x 165 cc kunstvoeding, maar hij drinkt de flessen vaak niet leeg. Ik probeer wel af en toe een grotere fles kunstvoeding, maar ook dat drinkt hij dan niet op, dus dat is dan eigenlijk weer een beetje zonde. Hij drinkt nu gemiddeld zo'n 130 cc per keer en in totaal is dat dus te weinig als je kijkt naar 150 cc per kg lichaamsgewicht want dan zou hij 975 cc moeten drinken en daar komt hij echt bij lange na niet aan. 
Maar hij is verder redelijk tevreden, slaapt niet zo veel meer, maar is wel vrolijk dan als hij wakker is. 's nachts slaapt hij trouwens best goed, vanmorgen was het 5.30 u toen ik gepiep hoorde. Ik heb hem even geaaid en toen sliep hij weer (en ik ook) en toen was het 8.30 uur toen hij weer wakker werd en hij had om 22.30 uur de laatste fles gehad.

Nou ja je blijft er mee bezig he!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud