Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naam kiezen voor je kind

+7
Roodkapje
Shisha
PapillonRose
Susan
Tania
RiLiJu
Monte
11 plaatsers

Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:03

Houd je dan rekening met kinderen in jouw (directe) omgeving? En zou je de naam veranderen als er een kindje geboren wordt met de naam van jouw keuze?

Ik heb bv. een meisjesnaam die ik zou willen geven aan mijn toekomstige dochter, maar de dochter van mijn leidinggevende (en tevens vriendin) heet zo. Zou je dat tegen houden om ervoor te kiezen? Of het overleggen?

Ik zou me in deze situatie niet aanpassen; maar als ik zwanger ben, en een vriendin krijgt net een kind met die naam, dan vind ik het toch ergens 'raar' om die naam een aantal maanden later óók te kiezen, ook al stond die gewoon vast.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Monte di 17 jan 2012 - 10:06

Als ik echt heel goed bevriend zou zijn met diegene(dus echt wekelijks contact en kindjes gaan met elkaar spelen) dan zou ik denk ik de naam niet kiezen. Aangezien je dan toch echt twee dezelfde namen hebt en dat lijkt met spreken e.d. verwarrend. Daarnaast zou de naam voor mij ook niet meer uniek/speciaal zijn en je wilt toch van je eigen kindje.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:07

Ook als het al jaren dé naam voor je is? Wink Dan is het voor jezelf toch nog wel speciaal, omdat je die naam al zo lang mooi vindt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  RiLiJu di 17 jan 2012 - 10:09

Ik zou daar wel rekening mee houden. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik nooit DE naam al jaren in mijn hoofd had, dus dat maakt het misschien wat makkelijker.
Maar op het moment dat een vriendin van mij de naam zou geven die ik in gedachte heb, zou ik toch op zoek gaan naar een andere, net zo mooie naam.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Monte di 17 jan 2012 - 10:11

Tja dan zou hij misschien nog wel speciaal zijn, maar ik zou het vreselijk vinden als een goede vriendin ook voor die naam kiest. Als het een vriendin is die ik af en toe zie en waar de kinderen ook niet echt zouden spelen, dan zou ik zeker de naam houden. Maar echt close zijn, is toch meer alsof je zus een kindje krijgt met dezelfde naam, dan lijkt me ook niet dat je die naam houdt toch? Al zou ik dat wel heel erg moeilijk vinden en ook echt goed over na moeten denken(zeker als het de enige naam is die je ooit had en vind passen bij jouw kindje)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:13

Bij een vriendin wel. Mijn tante is nu ook zwanger en zij is na mij uitgerekend. Stel dat ze eerder zou bevallen en de naam kiest die wij voor ons zoontje hebben, zou ik daar wel over nadenken maar weet niet of we het zouden veranderen, zo dichtbij is het niet. Ook de nicht van mijn vriend is zwanger maar daar zou ik het ook niet voor laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:13

Ik zou sowieso nooit dezelfde naam kiezen als die mijn zussen kiezen inderdaad, dat is te close. Het meisje in kwestie is momenteel al 6 jaar, dus er zal sowieso een hoop leeftijd tussen zitten tegen de tijd dat ik een kind krijg/heb (en dan is het nog afwachten of dat als eerste een meisje is Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:14

Arden schreef:Bij een vriendin wel. Mijn tante is nu ook zwanger en zij is na mij uitgerekend. Stel dat ze eerder zou bevallen en de naam kiest die wij voor ons zoontje hebben, zou ik daar wel over nadenken maar weet niet of we het zouden veranderen, zo dichtbij is het niet. Ook de nicht van mijn vriend is zwanger maar daar zou ik het ook niet voor laten.

Zijn jullie uit de naam ja? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:17

Pippa schreef:
Arden schreef:Bij een vriendin wel. Mijn tante is nu ook zwanger en zij is na mij uitgerekend. Stel dat ze eerder zou bevallen en de naam kiest die wij voor ons zoontje hebben, zou ik daar wel over nadenken maar weet niet of we het zouden veranderen, zo dichtbij is het niet. Ook de nicht van mijn vriend is zwanger maar daar zou ik het ook niet voor laten.

Zijn jullie uit de naam ja? Very Happy

95% wel ja Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Tania di 17 jan 2012 - 10:17

Er is nu gelukkig niemand zwanger waarvoor ik onze naam zou veranderen. Sowieso zou ik dat niet heel snel doen alleen voor mensen die echt heel dichtbij staan.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Monte di 17 jan 2012 - 10:17

Pippa schreef:Ik zou sowieso nooit dezelfde naam kiezen als die mijn zussen kiezen inderdaad, dat is te close. Het meisje in kwestie is momenteel al 6 jaar, dus er zal sowieso een hoop leeftijd tussen zitten tegen de tijd dat ik een kind krijg/heb (en dan is het nog afwachten of dat als eerste een meisje is Wink)
Oh maar dat zou het wel veranderen voor mij, als ze al 6 jaar is. Ik dacht aan tegelijk zwanger zijn en dus een kindje van ong dezelfde leeftijd hebben. Als ik er nu over nadenk zou ik mijn kindje dan wel dezelfde naam geven, omdat er toch behoorlijk wat leeftijdsverschil is. Ik zou het denk ik wel eerst vertellen aan die vriendin dat je van plan bent dezelfde naam te geven. Niet voor haar goedkeuring, maar gewoon zodat ze het weet.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:17

O, spannend! Nog even geduld, dan weten wij het ook Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Susan di 17 jan 2012 - 10:18

Als het echt dé naam zou zijn zou ik 'm wel kiezen, dan zou ik het alleen niet doen als een close familielid een kindje krijgt met die naam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 10:19

Monte schreef:
Pippa schreef:Ik zou sowieso nooit dezelfde naam kiezen als die mijn zussen kiezen inderdaad, dat is te close. Het meisje in kwestie is momenteel al 6 jaar, dus er zal sowieso een hoop leeftijd tussen zitten tegen de tijd dat ik een kind krijg/heb (en dan is het nog afwachten of dat als eerste een meisje is Wink)
Oh maar dat zou het wel veranderen voor mij, als ze al 6 jaar is. Ik dacht aan tegelijk zwanger zijn en dus een kindje van ong dezelfde leeftijd hebben. Als ik er nu over nadenk zou ik mijn kindje dan wel dezelfde naam geven, omdat er toch behoorlijk wat leeftijdsverschil is. Ik zou het denk ik wel eerst vertellen aan die vriendin dat je van plan bent dezelfde naam te geven. Niet voor haar goedkeuring, maar gewoon zodat ze het weet.

Dan zou ik het ook niet daarvoor laten. Mijn broertje heet hetzelfde als de zoon van een vriendin van mijn moeder (zijn al hun hele leven bijna bevriend) en daar zit een paar jaar tussen. Hij heet ook hetzelfde als mijn oom (broer van mijn vader) maar is niet vernoemd, dat zou ik dan weer niet doen denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  PapillonRose di 17 jan 2012 - 10:31

Het ligt er helemaal aan wat de situatie is. Als het echt heel close is, zoals directe familie of mijn beste vriendinnen, dan zou ik misschien de naam willen veranderen. Als er een paar jaar leeftijdsverschil tussen zou zitten dan zou ik het eerst met ze overleggen. Zou dat niet zo zijn, dan denk ik dat de naam voor mij toch af zou vallen. Dan voelt hij denk ik toch minder speciaal op de een of andere manier. Al heten er vast veel meer kinderen zo, als het in je directe omgeving is dan denk ik dat de naam bij mij al gelijk wat charme zou verliezen.

Bij mensen die verder van me af staan zou ik er geen rekening mee houden. Zelfs bij mijn neefjes niet, we zien elkaar zo weinig dat ik daar niet op zou letten bijvoorbeeld.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 11:08

Alleen als het echt heel naaste familie / goede vrienden zouden zijn, zouden we de naam hebben aangepast. De dochter van een nichtje van mijn vriend heet bijvoorbeeld hetzelfde als onze jongste, maar daar hebben we dus geen andere naam om gekozen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Shisha di 17 jan 2012 - 12:25

Lastig, ik ben er laatst achter gekomen dat een goede vriendin van mij een nr 1 naam heeft die bij ons ook erg hoog op het lijstje staat. Als het verre familie, collega of een kennis is zou ik de naam gewoon nemen maar zo dichtbij brengt het mij wel aan het twijfelen. Gelukkig hebben we nog niet echt een nr 1 naam dus daar gaan we wel uitkomen tegen die tijd. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Roodkapje di 17 jan 2012 - 18:39

Zolang het geen kind van mijn zus is of mijn beste vriendin zou ik niet voor een andere naam gaan. Zeker niet als het DE naam is die je al jaren in je hoofd hebt. Mijn zusje heeft nog geen kinderen maar ik weet hoe ze haar toekomstige dochter zou willen noemen, dit roept ze al jaren... dus ik zou die naam nooit kiezen ook al is nog niet zeker of ze ooit een dochter krijgt...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast di 17 jan 2012 - 19:04

Ik zou eigenlijk al snel onze eigen naam houden, tenzij het mijn zus is ofzo, al zouden we er dan beide geen problemen mee hebben als we wel dezelfde naam bleken te hebben. (we waren afgelopen keer tegelijk zwanger, en bijna tegelijk uitgerekend)

Maar toen ik beviel van de oudste, en een tante ook bijna uitgerekend was, hoorde ik dat zij dezelfde naam hadden willen geven, maar dat om ons niet hebben gedaan. Toen was ik zwanger van de 2e, en was zij ook rond die tijd weer uitgerekent van de 2e, en hadden ze de naam uiteindelijk die wij ook in gedachte hadden voor een meisje. Gelukkig was het bij ons een jongen.

De laatste keer waren we weer samen zwanger, en was ik weer wat eerder uitgerekent, maar mooi dat ze weer een naam hadden die wij ook heel mooi vonden, haha! We hebben echt dezelfde smaak.

Zij hebben nu 3 namen die ik zo nu weer zou kiezen, maar omdat zij het toen bij de oudste niet hebben gedaan voor ons, zou ik het niet snel doen. (ookal zou ik het geen probleem vinden als zij het alsnog wel hadden gedaan, zovaak zien we elkaar niet)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  blondje1313 di 17 jan 2012 - 19:16

Ik denk dat het bij mij ook nog eens uit zou maken welke naam het is. Als je een naam hebt die heel weinig voorkomt zou ik het minder snel doen dan bij een vaker voorkomende naam. Ik zou het bijvoorbeeld niet vreemd vinden als er bij ons in de familie nog een meisje L.otte genoemd zou worden, maar mijn neef heeft een I.lvy gekregen, als er die nog eentje bij zou komen zou ik dat wel gek vinden.
De vriendin van mijn neef en ik waren wel ongeveer tegelijk uitgerekend, als zij dezelfde naam hadden gehad als wij (en iets eerder waren geweest) zouden we waarschijnlijk toch wel wat anders gekozen hebben. Maar dat meer omdat ze in hetzelfde dorp wonen en hier in een jaar nog geen 10 kindjes geboren worden, dan is een dubbele naam niet zo leuk voor een kind vind ik.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  -Ieniemienie- di 17 jan 2012 - 20:34

Wij hadden al jaren DE jongensnaam. Toen ik zwanger werd en het een meisje werd konden we hem niet gebruiken.
Toen kregen de neef+vriendin van mn man, tevens een van onze beste vrienden een kindje. En die kreeg 'onze' jongens naam. We wisten niet van elkaar dat we het een mooie naam vonden. Het was ook echt wel even slikken toen we het hoorde. Toen ik daarna zwanger raakte van een jongn, was het weer even slikken haha. Maar we hebben er voor gekozen om de naam niet te gebruiken. Omdat ze te dichtbij ons staan. Maar nog blijft ik die naam altijd ietsjes leuker vinden als de naam van ons zoontje.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  TGR di 17 jan 2012 - 20:55

Ik denk dat mijn kinderen naamloos door het leven moeten gaan. Ik ben zo creatief met taal, dat ik van iedere naam een woord kan maken dat raar is of het kan laten rijmen met iets geks.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 2:13

TGR schreef:Ik denk dat mijn kinderen naamloos door het leven moeten gaan. Ik ben zo creatief met taal, dat ik van iedere naam een woord kan maken dat raar is of het kan laten rijmen met iets geks.

Dan noem je je kind Twaalf, daar rijmt niets op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Lejow za 21 jan 2012 - 2:16

Ja, ik let daar wel op. Ik heb best een grote familie, waar we sowieso jaarlijks contact mee hebben en ik zou het niet leuk vinden als ze dezelfde naam heeft als een van de andere kindjes.
Zo ook bij vrienden of vriendinnen.
Collega's vind ik dan weer minder erg, dat staat toch verder weg.

Mijn nichtje is trouwens in februari uitgerekend, ze weten nog niet wat het wordt, maar ben nu toch ineens hard aan het duimen dat ze niet een meisje krijgt en het dan 'onze' naam geeft hahaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 2:17

Dijn82 schreef:
TGR schreef:Ik denk dat mijn kinderen naamloos door het leven moeten gaan. Ik ben zo creatief met taal, dat ik van iedere naam een woord kan maken dat raar is of het kan laten rijmen met iets geks.

Dan noem je je kind Twaalf, daar rijmt niets op.

whahahahahah!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naam kiezen voor je kind Empty Re: Naam kiezen voor je kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum