Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik moet er nog even niet aan denken..

+14
Printje
Fearie
maiadebij
iloverose
Twellie
PiP
Aimee
Star007
PapillonRose
Lejow
La Senza
Teddyaapje
Sun88
Parel
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Printje za 23 maa 2013 - 8:51

Hier juist een heel makkelijk, gevoelig en rustig mannetje waarbij de driftbuien en andere moeilijke dingen echt op een hand te tellen zijn, dus wat dat betreft zou ik er wel tien van zulke mannetjes willen hebben. Ben benieuwd of N net zo makkelijk wordt al d'r grote broer.

Omdat R met al die dingen zo makkelijk is was wt dat betreft d keuze voor nog een kindje zo gemaakt. Babykriebels heb ik nooit gehad, bij R ook niet, ik wilde heel graag kinderen maar heb nooit echt mega kriebels ofzo gehad.


Financieel vind ik het nu nog enorm meevallen trouwens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Star007 za 23 maa 2013 - 8:53

Printje schreef:


Financieel vind ik het nu nog enorm meevallen trouwens.
Dat is wel iets waar ik me nu druk over kan maken, dat het financieel tegen gaat vallen. Meer kinderopvang kosten ( rond de 150 euro meer) nog een kindje om aan te kleden, luiers etc. Is R. al uit de luiers?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Printje za 23 maa 2013 - 8:57

Star007 schreef:
Printje schreef:


Financieel vind ik het nu nog enorm meevallen trouwens.
Dat is wel iets waar ik me nu druk over kan maken, dat het financieel tegen gaat vallen. Meer kinderopvang kosten ( rond de 150 euro meer) nog een kindje om aan te kleden, luiers etc. Is R. al uit de luiers?


R is al sinds juli / augustus uit de luiers. Kleertjes koop ik sowieso in de aanbieding of bij de Hema oid, opvang idd wel maar toch valt me niet tegen wat we terugkrijgen. Ook zijn ze er in de tweede kamer mee bezig om die tegemoetkoming toch weer hoger te maken dus ben benieuwd.

Ik maakte me er ook zorgen o maar het valt mee, de fv en luiers natuurlijk kosten wel wat maar het valt al met al echt mee
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Parel za 23 maa 2013 - 9:12

Maar heb je dan ook niet, als je ze relatief snel op elkaar krijgt ;
-extra kamer/bedje
-duowagen
-opvang
Dat lijkt me ook best aantikken op korte termijn, op lange termijn ;
-allemaal nieuwe schoenen en kleren
-zwemles
-school
-studeren
-sporten

Dat lijkt mij zó heftig en echt praktisch onbetaalbaar als ik naar onze situatie kijk.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Printje za 23 maa 2013 - 9:17

Parel, R is natuurlijk al drie dus een duowagen was niet nodig, hij kreeg een grot jongenskamer dus N kreeg gewoon de babykamer. Kleertjes kun je natuurlijk zo duur maken als dat je zelf wilt.

Met zwemles is het hier ook denk ik zo dat ze elkaar afwisselen. Wanneer R begint is N nog te klein en wanneer N zover is is R hopelijk allang klaar. Studie kunnen we sowieso niet volledig betalen en dat konden mijn ouders ook niet dus dat moet dan ooit, mochten ze willen studeren, zelf werken en een lening bij de ib-groep worden. Dat heb ik ook altijd moeten doen.

Bij school betaal je voor de tweede minder dan voor de eerste.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Mamsie za 23 maa 2013 - 9:29

Dat mag toch? Je hoeft er ook nog niet aan toe te zijn. Misschien wel nooit. Ik heb 3 heftige kinderen en tja meestal is het fijn dat ze dan juist elkaar hebben.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Star007 za 23 maa 2013 - 9:29

Parel schreef:Maar heb je dan ook niet, als je ze relatief snel op elkaar krijgt ;
-extra kamer/bedje
-duowagen
-opvang
Dat lijkt me ook best aantikken op korte termijn, op lange termijn ;
-allemaal nieuwe schoenen en kleren
-zwemles
-school
-studeren
-sporten

Dat lijkt mij zó heftig en echt praktisch onbetaalbaar als ik naar onze situatie kijk.
Even vanuit mijn situatie, als voorbeeld;
-Nieuwe kamer is toch ooit nodig, als ze uit haar ledikant groeit, alleen is het bij ons dit jaar al, dat we een nieuwe kamer moeten gaan kopen. Kosten krijg je hoe dan ook toch ooit wel.
-Duowagen is bij ons niet nodig. Wij hebben een mutsy 4 rider en daar koop een duoseat bij. Kost wel tegen de 200 euro inclusief babynestje. Maar daarintegen kan ik wel ons fijne onderstel gewoon blijven gebruiken + de losse wandelinzet of wagenbak als we met 1 kindje weg gaan.
-Tegen de tijd dat ze gaan studeren, sporten of wat dan ook, verdienen we hopelijk al wat meer als nu , dus voorzie ik geen grote problemen. En anders is het gewoon keuze's maken. Ik kon vroeger helemaal niets aan sporten doen , omdat daar het geld niet voor was, dus lijkt me geen drama als ze maar op 1 sport/hobby mogen ivm kosten. Ook krijg je kinderbijslag he, die kun je toch ook gebruiken voor daat soort kosten.

edit: Ik zie net dat ik de duoseat ook op marktplaats kan vinden, dus het kan nog goedkoper haha Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Twellie za 23 maa 2013 - 9:52

Parel schreef:Maar heb je dan ook niet, als je ze relatief snel op elkaar krijgt ;
-extra kamer/bedje
-duowagen
-opvang
Dat lijkt me ook best aantikken op korte termijn, op lange termijn ;
-allemaal nieuwe schoenen en kleren
-zwemles
-school
-studeren
-sporten

Dat lijkt mij zó heftig en echt praktisch onbetaalbaar als ik naar onze situatie kijk.

Persoonlijk vind ik het enorm meevallen in de kosten.

- Extra kamer kostte nog geen 200 euro (van de Ikea: bedje, hoge kast en commode).
- Geen duowagen maar gewoon een draagdoek en de normale wagen.
- Nieuwe kleding is nauwelijks nodig omdat ik twee meisjes heb. Wanneer het een jongen was geweest, had ik geprobeerd van garderobe te wisselen met iemand die juist na een jongen een meisje zou krijgen.
- Basisschool kost zo goed als niets.

Het is eigenlijk alleen de opvang wat een extra kostenpost is, voor de rest denk ik dat ik nauwelijks wat bijleg bij de kinderbijslag. Maar goed, de oudste gaat over een half jaar naar de basisschool dus dat wordt vanzelf ook weer goedkoper.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Parel za 23 maa 2013 - 9:59

Wat is dat zo'n duoseat star? Erg handig!

Ik denk dat het ook keuzes maken is, en dat (logischerwijs na dit topic) bij ons de prioriteit nog uit gaat naar kopen wat we willen voor L en geen dubbeltjes om hoeven draaien. Ik verdien trouwens wel echt bagger nu, dat gaat straks hopelijk ook omhoog.

Mamsie, jij hebt idd echt 3 spetters geloof ik, in de ruimste zin van het woord. Vind het dan ook echt oprecht heel stoer van je.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Happydobby za 23 maa 2013 - 10:09

Hier hetzelfde hoor parel, moet er niet aan denken nu. Heb je nu een leerlingsalaris? dat is niet zo leuk Neutral

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Luce za 23 maa 2013 - 10:10

Als die wens er niet is, is hij er niet. En als hij wel komt, dan beredeneer je wel om die obstakels heen Wink.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Parel za 23 maa 2013 - 10:32

Ja ik heb leerlingensalaris, maar met aanvulling tot het minimumloon.
1/3 van mijn loon dragen we aan de opvang af.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Flower_L zo 24 maa 2013 - 8:16

Ik denk dat het ook ligt aan de verwachtingen die je hebt en idd wat je eigen houding is.
Ik ken iemand met drie kinderen...en die zijn echt knetterdruk....ik ben na vijf min al moe dan. Maar die moeder? Die kids maken met hun gedrag haar "de pis niet lauw" Cool alles komt zoals het komt bij haar. Heerlijk lijkt me dat, ik zou in zweer uitbreken vermoed ik.



Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Mamsie zo 24 maa 2013 - 10:04

Haha Thxz parel. Ach je went er ook aan hoor. Je gaat je standaarden bijstellen en je wordt makkelijker. Maar ik heb zeker met het slechte slapen en gehuil van S wel eens gedacht: "hadden we t maar nooit gedaan".
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik moet er nog even niet aan denken..  - Pagina 2 Empty Re: Ik moet er nog even niet aan denken..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum