Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zindelijk worden

+6
Thunder
NoMercy
holaagirl
kwak
Printje
Dille
10 plaatsers

Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Zindelijk worden

Bericht  Dille vr 22 maa 2013 - 9:22

Vragenlijstje!

Hoe merkte je dat je kind er klaar voor was om zindelijk te worden?
Hoe oud was je kind toen?
Hoe heb je het aangepakt? (Bv elk uur op de wc zetten of kind zelf laten aangeven, meteen pamper uit of eerst nog met pamper, etc)
Hoe lang duurde het voordat je kind het doorhad?
hoe lang duurde het van de eerste keer 'proberen' tot uiteindelijk echt (overdag) zindelijk zijn?
Wat is fijner, een potje of een wcbrilverkleiner?
Heb je nog tips? nerd
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Printje vr 22 maa 2013 - 9:25



Hoe merkte je dat je kind er klaar voor was om zindelijk te worden?
Eigenlijk niet, van de een op de andere dag wilde hij op het potje.

Hoe oud was je kind toen?
2 jaar en 4 mnd

Hoe heb je het aangepakt? (Bv elk uur op de wc zetten of kind zelf laten aangeven, meteen pamper uit of eerst nog met pamper, etc)
Gewoon, was in de zomer, hup luier uit.

Hoe lang duurde het voordat je kind het doorhad?
Eigenlijk meteen, binnen een week helemaal droog, op wat ongelukjes na af en toe

hoe lang duurde het van de eerste keer 'proberen' tot uiteindelijk echt (overdag) zindelijk zijn?
Binnen een week dus.
Wat is fijner, een potje of een wcbrilverkleiner? R vindt een potje fijner.
Heb je nog tips?
Vanuit je kind laten ,komen, je kunt het niet forceren. Ik hoorde altijd dat jongens laat zijn met zindelijk worden maar R was dus eigenlijk super vroeg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Gast vr 22 maa 2013 - 9:28

Hoe merkte je dat je kind er klaar voor was om zindelijk te worden?
Ze gaf het ineens zelf aan dat ze moest plassen

Hoe oud was je kind toen?

2 jaar en 7 maanden

Hoe heb je het aangepakt? (Bv elk uur op de wc zetten of kind zelf laten aangeven, meteen pamper uit of eerst nog met pamper, etc)

luier uit, potje klaar zetten, eerst in de blote billen, daarna met alleen een onderbroek aan en later met een legging/broek die ze zelf uit kan doen.

Hoe lang duurde het voordat je kind het doorhad?
Ze had het van het één op het andere moment door

hoe lang duurde het van de eerste keer 'proberen' tot uiteindelijk echt (overdag) zindelijk zijn?
Ze is al wel een half jaar 'klok' zindelijk. Als ik haar maar regelmatig
op het potje zette ging ze wel plassen, maar ze heeft het nog een hele
tijd niet gevoeld op het moment dat ze ergens mee bezig was.

Wat is fijner, een potje of een wcbrilverkleiner?

we gebruiken nu nog vooral het potje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  kwak vr 22 maa 2013 - 9:37

Y van Rejoy was hier vanmiddag en D heeft ok interesse staan kijken hoe ik op het potje plaste en sinds 5 uur tot ze naar bed ging is ze droog geweest en op het potje en wc geplast en gepoept!
Morgen ga ik er mee verder door haar met regelmaat te vagen of ze moet plassen en zeggen dat ze op het potje mag plassen.
Ik laat haar denk k wel haar luier om.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  holaagirl vr 22 maa 2013 - 9:42

wat een snelle tantes zeg!Mijn zoontje wilt per se een luier om.
Potje mag van hem niet in de kamer. WC wilt hij niet op...
boekje over zindelijk worden,leuk! maar verder wilt hij er niks van weten...
moet ik mij nu zorgen gaan maken?
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Gast vr 22 maa 2013 - 9:43

volgens mij is tussen de 2.5 en 3.5 redelijk normaal, dus ik zou me nog lang geen zorgen maken hoor, hola!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  NoMercy vr 22 maa 2013 - 9:44

holaagirl schreef:wat een snelle tantes zeg!Mijn zoontje wilt per se een luier om.
Potje mag van hem niet in de kamer. WC wilt hij niet op...
boekje over zindelijk worden,leuk! maar verder wilt hij er niks van weten...
moet ik mij nu zorgen gaan maken?

+1!! laughcry

Althans, hij gaat heeeel soms weleens op het potje, maar da's een vlaag van verstandsverbijstering denk ik haha! Meestal heeft ie er niet zoveel zin in of wil hij na 1 a 2 uur echt weer zijn luier aan!
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  holaagirl vr 22 maa 2013 - 9:48

Mijn moeder begon al; 'jaaaaa,je moet wel gaan opschieten.Straks heb je een probleem!'

Maar ja, kan hem moeilijk met ducktape op die pot plakken toch?
Dan maar nog even geduld hebben....
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Gast vr 22 maa 2013 - 9:49

holaagirl schreef:Mijn moeder begon al; 'jaaaaa,je moet wel gaan opschieten.Straks heb je een probleem!'

Maar ja, kan hem moeilijk met ducktape op die pot plakken toch?
Dan maar nog even geduld hebben....

Gewoon op 't potje zetten en vastbinden aan de tafelpoot. Wedden dat je 'm binnen een paar dagen zindelijk hebt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  holaagirl vr 22 maa 2013 - 9:53

Rejoy. schreef:
holaagirl schreef:Mijn moeder begon al; 'jaaaaa,je moet wel gaan opschieten.Straks heb je een probleem!'

Maar ja, kan hem moeilijk met ducktape op die pot plakken toch?
Dan maar nog even geduld hebben....

Gewoon op 't potje zetten en vastbinden aan de tafelpoot. Wedden dat je 'm binnen een paar dagen zindelijk hebt..

Ik hou hem als optie voor over een tijdje!
hahahaaa,arme tafelpoot!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Printje vr 22 maa 2013 - 9:55

En anders mocht het ooit zomer worden hier, luier uit en zo laten rondlopen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  kwak vr 22 maa 2013 - 9:59

NoMercy schreef:
holaagirl schreef:wat een snelle tantes zeg!Mijn zoontje wilt per se een luier om.
Potje mag van hem niet in de kamer. WC wilt hij niet op...
boekje over zindelijk worden,leuk! maar verder wilt hij er niks van weten...
moet ik mij nu zorgen gaan maken?

+1!! laughcry

Althans, hij gaat heeeel soms weleens op het potje, maar da's een vlaag van verstandsverbijstering denk ik haha! Meestal heeft ie er niet zoveel zin in of wil hij na 1 a 2 uur echt weer zijn luier aan!

Rejoy en Y uitnodigen voor een kopje thee werkt ook Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Thunder vr 22 maa 2013 - 10:00

Mijn jongens waren beide 3,5 jaar. Ik heb gewoon een tijdje geen luier omgedaan en ze zo laten lopen. Op een gegeven moment hadden ze het door en legden ze de link. De oudste was ook al vrij snel in de nacht zindelijk, de jongste nog niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  MADDIE vr 22 maa 2013 - 10:01

Op mijn werk werk ik met de methode positief opvoeden (triple p) dat kinderen vanaf 2,5 jaar er aan toe kunnen zijn om zindelijk te worden. Kinderen die eerder zindelijk zijn, zijn dan gewoon snel. En dat is mooi meegenomen. Je kunt zien of ze er aan toe zijn als er meer ritme in gaat zitten volgens de methode.
Zelf zou ik gewoon alvast gaan oefenen af en toe met het potje. Zo maak je kind er kennis mee en went hij er alvast aan. Pas als je kind ruim over de drie is zou ik echt gaan bedenken hoe het verder aan te pakken. Alle kinderen van mijn werk zijn voor hun vierde jaar zindelijk. Zelfs de kinderen van ouders die er heel laat mee beginnen (op ons initiatief).
Bij het constulatie bureau werken ze ook met die tipbladen van Triple P en kun je hierom vragen. Daar staat nog meer info op en dan kun je misschien kijken of je kind al bepaalde signalen laat zien .
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  holaagirl vr 22 maa 2013 - 10:08

MADDIE schreef:Op mijn werk werk ik met de methode positief opvoeden (triple p) dat kinderen vanaf 2,5 jaar er aan toe kunnen zijn om zindelijk te worden. Kinderen die eerder zindelijk zijn, zijn dan gewoon snel. En dat is mooi meegenomen. Je kunt zien of ze er aan toe zijn als er meer ritme in gaat zitten volgens de methode.
Zelf zou ik gewoon alvast gaan oefenen af en toe met het potje. Zo maak je kind er kennis mee en went hij er alvast aan. Pas als je kind ruim over de drie is zou ik echt gaan bedenken hoe het verder aan te pakken. Alle kinderen van mijn werk zijn voor hun vierde jaar zindelijk. Zelfs de kinderen van ouders die er heel laat mee beginnen (op ons initiatief).
Bij het constulatie bureau werken ze ook met die tipbladen van Triple P en kun je hierom vragen. Daar staat nog meer info op en dan kun je misschien kijken of je kind al bepaalde signalen laat zien .
thx! Bedankt voor de info!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Annie24 vr 22 maa 2013 - 10:25

holaagirl schreef:
Rejoy. schreef:
holaagirl schreef:Mijn moeder begon al; 'jaaaaa,je moet wel gaan opschieten.Straks heb je een probleem!'

Maar ja, kan hem moeilijk met ducktape op die pot plakken toch?
Dan maar nog even geduld hebben....

Gewoon op 't potje zetten en vastbinden aan de tafelpoot. Wedden dat je 'm binnen een paar dagen zindelijk hebt..

Ik hou hem als optie voor over een tijdje!
hahahaaa,arme tafelpoot!

Vergeet er geen foto van te maken en hier te plaatsen Razz

Ontopic; Y. heeft totaal geen interesse voor het potje, maar wel voor de wc. Hij kan er gerust 1 uur opzitten (terwijl ik op de badrand zit laughcry ) maar er komt geen druppel uit. Ach, komt vanzelf wel; als hij 18 is, is hij vast zindelijk Laughing

Mijn vriend was al zindelijk voor zijn 2e verjaardag en ik pas met bijna 4 jaar.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Dille vr 22 maa 2013 - 10:51

Bedankt allemaal!

Ik heb de afgelopen twee dagen zoon (2,5) z'n pamper uit gelaten (behalve tijdens het slapen), om te kijken wat er gebeurt. Hij vindt de wc wel interessant en snapt ook hoe het werkt. Maar hij heeft nu welgeteld één keer op de wc geplast, verder allemaal ongelukjes. Vandaag waren het er wel een stuk minder dan gister. Ik maak er geen stressding van en wilde het gewoon eens een paar dagen bekijken. Zoon vindt het ook allemaal ok, vindt zijn natte broek wel vervelend en komt me dan ook melden dat hij geplast heeft, maar als hij droge kleren aanheeft is hij weer helemaal happy.
Ik denk dat ik het dit weekend nog aankijk, kijk of er verandering/verbetering komt en anders gewoon weer z'n pamper aan, ik wil hem niet ergens in duwen waar hij nog geen zin in heeft. We hebben een wcbrilverkleiner en ik heb het idee dat een potje misschien wat fijner zou zitten voor hem. Het is een klein mager mannetje, en hij zakt nog steeds best ver weg in de verkleiner. Ik ben alleen zo bang dat het potje alleen gebruikt wordt om mee te spelen en om dingen in te stoppen, zeker omdat zijn 12 maand oude zusje ook door de kamer stuitert. Ach, ik loop morgen wel even naar de hema om een potje te halen, dan proberen we het gewoon.

*noteert tafelpoot + duct tape voor als het over 1,5 jaar nog steeds niet is gelukt*
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Flower_L di 26 maa 2013 - 2:25

De afgelopen dagen zijn wij hier ook weer flink aan het oefenen. Eerst ging het ook zoals bij jou hoor....nu gaat het hier al stuk beter.
Nu vindt hij het leuk, en wil soms de luier helemaal niet meer aan (als we weggaan bijvoorbeeld). Heb net stickers gekocht en die gaan we opplakken voor elk plasje / poepje (dat laatste doet hij niet op het potje), en als de kaart vol is mag hij iets kleins uitzoeken.
Na het plassen mag hij zelf het potje na het toilet brengen, en doorspoelen. Dat wil hij ook perse. Ik laat hem in onderbroek en pyjamabroek lopen. Hij mag alleen niet op de bank zitten, te bang dat hij stiekem plast Laughing

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 2:37

Ik was met Mas al een tijd aan het klooien om zindelijk te worden, Lise was net 2 en ze was al dag en nacht droog. Mas was dus al 3 geweest, maar opeens had meneer het door en was hij binnen 2 weken dag en nacht droog, hij heeft zijn speen weggegooid en wilde nu een grote jongen zijn.
Amé is er nog weinig mee bezig, zal van de zomer wel komen. Ik maak er niet druk om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Shopaholic di 26 maa 2013 - 4:25

Y. is er ook mee bezig want ze wil heel graag mee na de wc etc. Soms zetten we haar op het potje, maar idd we forceren het niet. Van de zomer mag ze lekker in de blote billen lopen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijk worden Empty Re: Zindelijk worden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum