Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Familie

+30
Toet
Mrs. Jansen
MissD
Sarah1985
Silver
Japie
Ragazza
Burn
Rouxxxe
Slakje
Suus
Esperanza
Snirp
mzcharlotte
M-G
Capt'n Zero
Parisienne
RioolSpook
banjer49
Bliss
Twellie
Dille
studiebol
love
Rush
Nyx
Snoes
Bazinga
Parel
Caramba
34 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Familie - Pagina 2 Empty Re: Familie

Bericht  Burn za 23 maa 2013 - 1:53

Ik heb een hele grote familie:
Van mijn vaders kant: 2 ooms en tantes spreek ik af en toe. Mijn neven en nichten spreek ik alleen bij familiegelegeheden. Andere oom en tante ook alleen bij familiegelegenheden. Ik heb geen opa en oma meer aan die kant. De broers van mijn vader komen wel op visite bij mijn ouders, maar niet bij de kinderen.

Van mijn moeders kant: Mijn moeder komt uit een gezin van 12 kinderen. Van de 11 broers/zussen spreek ik er 3 met regelmaat en ga hier (en ook bij hun kinderen) op verjaardagsvisite. De rest spreek ik meestal alleen op verjaardagen of familiegelegenheden. Oma spreek ik 1x in de 2 weken, ik probeer er steeds vaker aan te denken om even heen te gaan. Met 1 tante heeft de familie helemaal geen contact meer, ik zou niet weten hoe haar kinderen heten. Dat vind ik best jammer, maar dat is een keuze van die tante.

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Ragazza za 23 maa 2013 - 4:55

De band met mijn ouders en broers is goed, maar met mijn ooms, tantes, neven en nichten heb ik niet echt een band. Als ik ze zie, is dat toevallig in de supermarkt ofzo. Ik maak dan een praatje en that's it. Niet dat er een reden voor is, maar ik heb gewoon niet zo'n klik met ze. Ik heb geen grootouders meer.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Japie za 23 maa 2013 - 5:41

Ik heb geen opa's en oma's meer. Van mijn vaders kant zie ik oom en tante en een nicht met haar gezin. Deze zie ik heel regelmatig. Pas ook vaak op mijn nichtje op. Mijn moeder heeft 1 zus en die heeft 2 jonge kinderen en die zie ik ook regelmatig. Mijn neefje en nichtjes komen hier ook vaak logeren. Zo gezellig vind ik dat!
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Silver za 23 maa 2013 - 5:57

Ik heb nog een oma die zie ik eigenlijk te weinig. In mijn werk zie ik dat ook veel en denk elke keer, moet snel weer eens bij oma op bezoek. Ooms en tantes heb ik niks mee, zie ze hooguit met verjaardagen van mijn ouders (als we er dan ook toevallig die dag zijn).
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sarah1985 za 23 maa 2013 - 7:06

Ik heb 1 opa en oma en die zien we met verjaardagen en verder niet , ze wonen hier in het dorp.
Mijn oom en tante van mijn moeders kant geen contact mee
oom en tante van mijn vaders kant zien we 1 keer per jaar met verjaardag van mijn ouders

neven en nichten zie ik ook amper soms met een familiedag maar zit ook een groot leeftijdsverschil in. De oudste is 46 en de jongste 20.

MIjn man zijn familie is veel leuker die zie je echt geregeld
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MissD zo 24 maa 2013 - 4:34

Aan mijn moederskant heb ik contact met mijn oma en tante, 1 van mijn ooms woont in Spanje en spreek ik alleen via fb en zie ik verder niet. Een broer van mijn moeder hebben we geen contact meer mee, en haar andere zus heb ik nooit gezien. Weet pas sinds een jaar of 4 van haar bestaan. Mijn tante is wel een soort van 2e moeder voor me, kan alles bij haar kwijt en ga graag naar haar toe.

Mijn vaderskant zien we vaak. Iedere zondag is een groot deel van de familie bij mijn oma. Vroeger kwamen al mijn ooms en tantes met hun kinderen. Dan zat het huis vol met haar 10 kinderen + aanhang en zo'n 28 kleinkinderen. Inmiddels hebben alle kleinkinderen aanhang en zijn er 10 achterkleinkinderen. Met de hele familie bij elkaar zijn we alleen nog met oma's verjaardag. Ik heb niet met alle ooms en tantes evenveel dus zij komen hier ook niet veel langs of op verjaardagen.

Familie van mijn man zien we zo goed als nooit. Alleen zijn zusje af en toe. En zijn vader hebben we voor het laatst met T. haar verjaardag gezien. Nu moet ik zeggen dat we ook nooit veel behoefte aan hen hebben, vader zegt haast geen woord als je er bent, weet zich geen houding te geven, met moeders heeft R. net het contact weer wat opgepakt. Maar wanneer je bij haar bent gaat het vooral om en over haar. Ze zal je altijd vragen hoe het gaat om vervolgens over zichzelf te beginnen. Een nare eigenschap vind ik. Kom er ook niet graag.

Met mijn ouders en zusje is het contact erg goed. T. gaat als ik werk naar mijn ouders, we zien hen haast ieder of om het weekend bij hen of ons thuis.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Mrs. Jansen zo 24 maa 2013 - 4:44

Ik heb een beter contact met mijn schoonfamilie. Mijn eigen familie is erg klein en contact is er nooit intensief geweest.
Met mijn ouders heb ik wel een goed contact. Broers en zus ook heel weinig.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Toet zo 24 maa 2013 - 5:47

Bij beide slecht. Veel ruzies, rare mensen in de familie, alle broers/zussen van mijn vader hebben een hechtigsstoornis, zijn daardoor sociaal niet goed ontwikkeld en kunnen niet normaal communiceren/met mensen omgaan. Mijn neven en nichten hebben dat weer overgenomen van hun ouders dus het is eigenlijk allemaal niks. Ik heb met één oom, tante, neef + nicht wel een beetje contact, omdat ze achter ons wonen maar is vrij minimaal. Bij m'n moeders kant is ook veel ruzie in de familie, daar hebben we eigenlijk ook maar met één tante + oom + neefje goed contact (allemaal licht verstandelijk beperkt, wij zorgen een beetje voor hun zegmaar). Al met al best een zooitje en dat maakt dat familie voor mij niet echt belangrijk is.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Winegum ma 25 maa 2013 - 9:21

Met de kant van mijn moeders familie heb ik erg goed contact. Mijn moeder heeft 3 zussen 1 broer. Met de broer van mijn moeder is er al een aantal jaren amper tot geen contact. Met eigenlijk niemand van de familie. Er is niet echt ruzie, maar mijn oom heeft voor een ander leven gekozen. Met 2 van de 3 zussen van mijn moeder heb ik een erg goede band. We gaan regelmatig wat met z'n alle doen. Afgelopen september zijn we met de 3 gezinnen een weekend weg geweest. Dat was erg leuk. Mijn oma daar had ik vroeger altijd een hele goede band mee, maar tegenwoordig is dat wat minder. Mijn oma is de laatste jaren erg veranderd. Ik zie mijn familie minder dan ik misschien wel zou willen, maar dat komt omdat ik aan de andere kant van het land woon. Ik ga (bijna) altijd naar alle verjaardagen van mijn eigen gezin thuis en die van de 2 van de 3 zussen van mijn moeder. De rest sla ik zeer regelmatig over.

Bij de kant van mijn vader heb ik, nu ik op mezelf woon, eigenlijk bijna geen contact mee. Ik ga niet meer naar verjaardagen, zij ook niet naar die van mij/ons. Maar we hebben wel gewoon contact als ik ze bij mijn oma zie, of als er een feest/verjaardag bij mijn ouders is. Maar dieper contact hoeft voor mij ook niet. Mijn oma spreek ik eigenlijk te weinig. Ik vergeet haar vaak te bellen.

Met mijn schoonfamilie is het contact goed. Mijn schoonfamilie woont ook aan de andere kant van het land, daardoor zie ik hun ook niet al te vaak. Een oom en tante van mijn vriend wonen hier wel in de buurt en de tante van mijn vriend spreek ik dagelijks via de Whatsapp sowieso en die zien we eigenlijk te weinig voor ons gevoel, zij zijn altijd maar druk druk druk.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  silly-one ma 25 maa 2013 - 20:20

Met mijn broer en zussen heb ik goed contact. We bellen regelmatig en we zien elkaar regelmatig. Mijn broer wat meer dan mijn zussen, maar dat is vooral omdat wij in dezelfde stad wonen en mijn zussen in een andere stad.
Met mijn neven en nichten heb ik bijna geen contact, ook niet echt met de zussen van mijn vader. De broer van mijn moeder is al overleden. Verder heb ik al ruim 4 jaar geen oma meer. Nu heeft mijn vader ook al moeite om één van zijn zussen te pakken te krijgen als er iets is. Dus misschien dat het daar ook door komt en de andere wonen behoorlijk uit de buurt. Maar als we elkaar zien is het wel gezellig, we proberen namelijk 1x per jaar een familiedag te houden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pineco di 26 maa 2013 - 3:03

Met mijn ouders, broer en schoonzus heb ik een heel goed contact. Met mijn schoonouders, schoonbroer en schoonzus ook, al is dat een iets minder hechte band omdat ze toch iets verder van me af staan.
Verder heb ik mijn opa's nooit gekend, mijn beide oma's zijn helaas al een hele tijd geleden overleden, maar met hen had ik wel een hele goede band. Met ooms en tantes en neven en nichten zijn we ook behoorlijk close, vooral aan mijn moeders kant. We zien elkaar regelmatig, sommigen iets vaker dan anderen, maar al met al zijn we behoorlijk hecht met z'n allen. Ik ben best een familiemens Very Happy
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Shopaholic di 26 maa 2013 - 3:36

Opa's & Oma's leven neit meer. Ooms tantes neven nichten, zowel mijn als man zijn kant, amper tot geen contact, maar wij beiden weten niet anders omdat het daarvoor ook al zo was. Dus ik mis het niet, mijn schoonouders mis ik wel, zijn allebei heel vroeg gestorven.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud