De uiteindelijke naam van jouw kindje....
+29
Mamasapje
yes1984
Darius
_Jet
RYW
MamaCa
Monnie
Roze25
sheila123
Parisienne
Makamba
JD
Flip Fluitketel
Summerlovin
Pien
Minx
duckie
Fiwen
moepie
Bruintje Beer
ekjir@M
meisjesmama
M@niek
Teddyaapje
Mamsie
PapillonRose
Susan
Monte
mauwmauw
33 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: De uiteindelijke naam van jouw kindje....
Ik heb toch wel een maand of twee moeten wennen aan de naam van mijn zoontje. Ik vond Thomas ook erg leuk, en ik heb na de geboorte ook wel eens gedacht van 'wat nou als we hem T hadden genoemd?' Nu ben ik erg blij met L.aurens en tis ook een echte L.aurens.
Nu we weten dat hij een broertje krijgt, viel Thomas wel af omdat deze naam in de top 10 staat. En deze keer hadden we zelfs twee namen! Ik vond het dan wel leuk om deze baby ook twee namen te geven, maar omdat L.aurens alleen maar L.aurens heeft, vond mijn man dat niet eerlijk.
Nu we weten dat hij een broertje krijgt, viel Thomas wel af omdat deze naam in de top 10 staat. En deze keer hadden we zelfs twee namen! Ik vond het dan wel leuk om deze baby ook twee namen te geven, maar omdat L.aurens alleen maar L.aurens heeft, vond mijn man dat niet eerlijk.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
_Nera_ schreef:Mijn zoontje heet voluit B.oaz N.oël (roepnaam B.oaz). Ik krijg veel reacties dat het een niet veel gehoorde naam is, maar wel apart en leuk. We zijn er zelf ook heel erg blij mee dat we hem zo hebben genoemd, het is ook gewoon een echte B.oaz . De voornaam stond bij ons al heel lang vast, alleen de 2e naam hadden we eerst een andere naam. Zo tegen het eind vd zwangerschap begon ik te twijfelen aan die naam en is het deze geworden, vernoemd naar mijn man (naam in spiegelbeeld).
Ik vind B.oaz echt een hele leuke jongensnaam!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
ik vind b.oaz ook een hele leuke naam,denk zelfs zo leuk dat ik m in de groep ga gooien mocht ik over 100 jaar weer zwanger zijn(ik bedoel het is voorlopig niet de bedoeling)wat ik me af vroeg is hoe zijn jullie aan de naam gekomen,want ik heb die naam echt nog nooit ergens gehoord.PapillonRose schreef:_Nera_ schreef:Mijn zoontje heet voluit B.oaz N.oël (roepnaam B.oaz). Ik krijg veel reacties dat het een niet veel gehoorde naam is, maar wel apart en leuk. We zijn er zelf ook heel erg blij mee dat we hem zo hebben genoemd, het is ook gewoon een echte B.oaz . De voornaam stond bij ons al heel lang vast, alleen de 2e naam hadden we eerst een andere naam. Zo tegen het eind vd zwangerschap begon ik te twijfelen aan die naam en is het deze geworden, vernoemd naar mijn man (naam in spiegelbeeld).
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
mauwmauw schreef:ik vind b.oaz ook een hele leuke naam,denk zelfs zo leuk dat ik m in de groep ga gooien mocht ik over 100 jaar weer zwanger zijn(ik bedoel het is voorlopig niet de bedoeling)wat ik me af vroeg is hoe zijn jullie aan de naam gekomen,want ik heb die naam echt nog nooit ergens gehoord.PapillonRose schreef:_Nera_ schreef:Mijn zoontje heet voluit B.oaz N.oël (roepnaam B.oaz). Ik krijg veel reacties dat het een niet veel gehoorde naam is, maar wel apart en leuk. We zijn er zelf ook heel erg blij mee dat we hem zo hebben genoemd, het is ook gewoon een echte B.oaz . De voornaam stond bij ons al heel lang vast, alleen de 2e naam hadden we eerst een andere naam. Zo tegen het eind vd zwangerschap begon ik te twijfelen aan die naam en is het deze geworden, vernoemd naar mijn man (naam in spiegelbeeld).
Bij mij stond hij ook op het lijstje, en ik heb 'm uit een namenboek. Daarvoor had ik 'm ook nog nooit gehoord.
PapillonRose- Ratel
[quote="PapillonRose"]
Wat vreemd. Zou dat dan zo regiogebonden zijn? Ik vind het namelijk een heel veel voorkomende naam! En een heeeeele leuke naam!
mauwmauw schreef:ik vind b.oaz ook een hele leuke naam,denk zelfs zo leuk dat ik m in de groep ga gooien mocht ik over 100 jaar weer zwanger zijn(ik bedoel het is voorlopig niet de bedoeling)wat ik me af vroeg is hoe zijn jullie aan de naam gekomen,want ik heb die naam echt nog nooit ergens gehoord.PapillonRose schreef:_Nera_ schreef:Mijn zoontje heet voluit B.oaz N.oël (roepnaam B.oaz). Ik krijg veel reacties dat het een niet veel gehoorde naam is, maar wel apart en leuk. We zijn er zelf ook heel erg blij mee dat we hem zo hebben genoemd, het is ook gewoon een echte B.oaz . De voornaam stond bij ons al heel lang vast, alleen de 2e naam hadden we eerst een andere naam. Zo tegen het eind vd zwangerschap begon ik te twijfelen aan die naam en is het deze geworden, vernoemd naar mijn man (naam in spiegelbeeld).
Wat vreemd. Zou dat dan zo regiogebonden zijn? Ik vind het namelijk een heel veel voorkomende naam! En een heeeeele leuke naam!
Roze25- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 40
Registratiedatum : 21-01-11
Is een hele bekende bijbelse naam!PapillonRose schreef:
Bij mij stond hij ook op het lijstje, en ik heb 'm uit een namenboek. Daarvoor had ik 'm ook nog nooit gehoord.
Gast- Gast
Beauty Addict schreef:Is een hele bekende bijbelse naam!PapillonRose schreef:
Klopt ik ken hem ook van de bijbel. Verder hoor je het weinig. Ik vind het wel een hele mooie naam!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
yes1984 schreef:Beauty Addict schreef:Is een hele bekende bijbelse naam!PapillonRose schreef:
Klopt ik ken hem ook van de bijbel. Verder hoor je het weinig. Ik vind het wel een hele mooie naam!
Hmm.. dan is mijn bijbelkennis ernstig weggezakt Achja, het is ook voor het laatst op de basisschool geweest dat ik met de bijbel bezig ben geweest. Mooie naam in elk geval
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:yes1984 schreef:Beauty Addict schreef:Is een hele bekende bijbelse naam!PapillonRose schreef:
Hmm.. dan is mijn bijbelkennis ernstig weggezakt Achja, het is ook voor het laatst op de basisschool geweest dat ik met de bijbel bezig ben geweest. Mooie naam in elk geval
Same here;) stond hier wel op het lijstje bij de oudste! Erg leuke naam nog steeds...
@ tevreden over namen: JA! , ik had alleen mijn oudste Sophie genoemd, maar papa vond dat te populair.. ( nu noemt hij haar zelf vaak Sophie ( reageert ze ook op:P) )
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
PapillonRose schreef:mauwmauw schreef:ik vind b.oaz ook een hele leuke naam,denk zelfs zo leuk dat ik m in de groep ga gooien mocht ik over 100 jaar weer zwanger zijn(ik bedoel het is voorlopig niet de bedoeling)wat ik me af vroeg is hoe zijn jullie aan de naam gekomen,want ik heb die naam echt nog nooit ergens gehoord.PapillonRose schreef:_Nera_ schreef:Mijn zoontje heet voluit B.oaz N.oël (roepnaam B.oaz). Ik krijg veel reacties dat het een niet veel gehoorde naam is, maar wel apart en leuk. We zijn er zelf ook heel erg blij mee dat we hem zo hebben genoemd, het is ook gewoon een echte B.oaz . De voornaam stond bij ons al heel lang vast, alleen de 2e naam hadden we eerst een andere naam. Zo tegen het eind vd zwangerschap begon ik te twijfelen aan die naam en is het deze geworden, vernoemd naar mijn man (naam in spiegelbeeld).
Wat een leuke reacties , thanks! Ik heb de naam jaren geleden eens gehoord (ex collega van mijn vader heeft een zoontje die zo heet en een mijn moeder werkt op een kdv waar een kindje uit haar groep, die nu inmiddels al weer naar de basisschool is, ook zo heette). We hebben gewoon ieder voor zich lijstjes gemaakt en B.oaz stond er in beiden in, en die vonden we allebei het mooist. We zagen de naam op internet een keer voorbij komen en dachten beiden: dit is hem! Het klopt dat het een Bijbelse naam is, maar daarom hebben we hem niet gekozen.
Gast- Gast
Ons ventje heet Y.estin en ook wij zijn er nog steeds erg blij mee. Dat kan ook bijna niet anders na 3 weken
We krijgen vaak leuke reacties op zijn naam. Hij wordt alleen wel vaak verkeerd uitgesproken. Wij spreken hem uit als J.estin, terwijl er ook mensen zijn die het uitspreken als Dj.estin; tja....het is maar net hoe je de Y uit wil spreken
We krijgen vaak leuke reacties op zijn naam. Hij wordt alleen wel vaak verkeerd uitgesproken. Wij spreken hem uit als J.estin, terwijl er ook mensen zijn die het uitspreken als Dj.estin; tja....het is maar net hoe je de Y uit wil spreken
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik sta ook nog steeds achter de naam van J.oshua. Al word deze ook nog wel eens verkeerd uitgesproken.
Het word vaak gezegd, zoals je het schrijft, maar je spreekt het uit als Dj.oshua...
We hebben wel eens gezegd: "we hadden beter de D ervoor kunnen zetten, of erachter kunnen zetten: Spreek uit als... op het geboortekaartje whahaha.
Het word vaak gezegd, zoals je het schrijft, maar je spreekt het uit als Dj.oshua...
We hebben wel eens gezegd: "we hadden beter de D ervoor kunnen zetten, of erachter kunnen zetten: Spreek uit als... op het geboortekaartje whahaha.
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
Zouden er echt ouders zijn die achteraf spijt hebben van de keus van de naam van hun kind????
Kan ik me namelijk niet voorstellen, is toch wel iets waar je heel goed over nadenkt lijkt me.
Dus ook ik ben heel blij me de namen van mijn 2 zoons
Kan ik me namelijk niet voorstellen, is toch wel iets waar je heel goed over nadenkt lijkt me.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Ja hoor ik ken wel meiden die achteraf toch niet zo helemaal blij er mee waren.
Zo had 1 meid samen met haar vriend dan die naam gekozen want hij vond die zo mooi en zij wat minder maar goed, hij vond haar naam niks.
Nu zijn ze uit elkaar en baalt ze een beetje dat der dochter zo heet.
Zo had 1 meid samen met haar vriend dan die naam gekozen want hij vond die zo mooi en zij wat minder maar goed, hij vond haar naam niks.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Ja hoor ik ken wel meiden die achteraf toch niet zo helemaal blij er mee waren.
Zo dat is balen zeg ! Wij kwamen ook niet uit de naam maar mijn vriend heeft zijn zig gekregen haha maar ik zou er nooit spijt van krijgen, dan moet je de neem echt niet mooi vinden en dat al vanaf het begin af aan.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Mamsie schreef:Ja hoor ik ken wel meiden die achteraf toch niet zo helemaal blij er mee waren.
Zo dat is balen zeg ! Wij kwamen ook niet uit de naam maar mijn vriend heeft zijn zig gekregen haha maar ik zou er nooit spijt van krijgen, dan moet je de neem echt niet mooi vinden en dat al vanaf het begin af aan.
Ja ze gebruikt nu altijd een deel van haar naam. Het is best een lange naam dus ze noemt haar nooit zo.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Kat1980 schreef:Zouden er echt ouders zijn die achteraf spijt hebben van de keus van de naam van hun kind????
Ik wel dus over de tweede naam van onze dochter. Maar goed dat is dan een tweede naam dus die gebruiken we verder nooit. Maar hier net zoiets als bij de kennis van Mamsie, mijn vriend vond die naam erg mooi.
Gast- Gast
Dan ik over de derde naam van onze dochter, heel toevallig dacht ik daar vandaag nog aan, echt balen dat we die naam toch gebruikt hebben aangezien we nu geen contact meer hebben sinds 6 maanden met mijn schoonouders. We twijfelde beide al zo maar we hebben het toch maar gedaan * spijt *
Gast- Gast
Oh dat is dan ook pijnlijk zeg Mv2! Nog wel kans dat het ooit goedkomt met je schoonouders en dat die naam minder pijnlijk wordt?
Gast- Gast
Mamsie schreef:Ja hoor ik ken wel meiden die achteraf toch niet zo helemaal blij er mee waren.
Ik baal wel een beetje dat we er ooit voor gekozen hebben dat mijn zoons de achternaam van hun vader kregen. Ten eerste is mijn achternaam veel leuker en makkelijker, en ten tweede, nu we uit elkaar zijn word ik nog steeds de hele tijd met Mevrouw X aangesproken, mensen gaan ervan uit dat ik ook zo heet omdat de jongens zo heten. Lekker dan!
Maar goed. Het is nou eenmaal zoals het is.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Kan me voorstellen dat dit vervelend is RYW, dat lijkt mij ook niet echt fijn.RYW schreef:Mamsie schreef:Ja hoor ik ken wel meiden die achteraf toch niet zo helemaal blij er mee waren.
Ik baal wel een beetje dat we er ooit voor gekozen hebben dat mijn zoons de achternaam van hun vader kregen. Ten eerste is mijn achternaam veel leuker en makkelijker, en ten tweede, nu we uit elkaar zijn word ik nog steeds de hele tijd met Mevrouw X aangesproken, mensen gaan ervan uit dat ik ook zo heet omdat de jongens zo heten. Lekker dan!
Bij mij is de situatie wel anders, want de vader van mijn meisje wilde al voor de geboorte niet met mij verder. Dus de keuze voor mijn achternaam was gauw gemaakt. Ben dan ook erg blij dat ik dat heb gedaan, ik vind het ook een gek idee om een andere achternaam te hebben dan mijn kindje. Mocht ik ooit gaan trouwen dan wil ik om die reden ook mijn eigen achternaam behouden.
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:Kan me voorstellen dat dit vervelend is RYW, dat lijkt mij ook niet echt fijn.RYW schreef:Mamsie schreef:Ja hoor ik ken wel meiden die achteraf toch niet zo helemaal blij er mee waren.
Bij mij is de situatie wel anders, want de vader van mijn meisje wilde al voor de geboorte niet met mij verder. Dus de keuze voor mijn achternaam was gauw gemaakt. Ben dan ook erg blij dat ik dat heb gedaan, ik vind het ook een gek idee om een andere achternaam te hebben dan mijn kindje. Mocht ik ooit gaan trouwen dan wil ik om die reden ook mijn eigen achternaam behouden.
Wat dat betreft is het bij ons echt een zooitje mijn zoons hebben de achternaam van hun vader, mijn stiefzoon heeft de achternaam van zijn moeder, mijn vriend heeft zijn eigen achternaam en ik heb mijn eigen achternaam wij hebben dus in totaal 4 achternamen, voor 5 mensen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Arden schreef:Oh dat is dan ook pijnlijk zeg Mv2! Nog wel kans dat het ooit goedkomt met je schoonouders en dat die naam minder pijnlijk wordt?
Nee dat denk ik niet, in de moeilijkste tijd van mijn vriend zijn leven hebben ze hem keihard laten vallen. ( M.ara lag in totaal 4 weken in het ziekenhuis en ook op de intensive care, ze zijn 1 keer geweest zonder ook maar iets te vragen, zonder maar 1 telefoontje, helemaal niets. Daarna heeft zijn moeder mij via de mail nog een paar flinke trappen nagegeven ondanks dat wij net 1 week te horen hadden gekregen dat M.ara een hersenafwijking had bovenop haar complexe epilepsie en dat de vooruitzichten niet goed waren). Echt ik heb zo'n spijt dat we haar vernoemd hebben.
Laatst aangepast door Mama_van2 op zo 20 feb 2011 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oh nee dat klinkt zeker niet als iets wat nog goed kan komen. Logisch dat je daar flink van baalt nu!
En heeeel veel succes morgen he, ik zal aan jullie denken!!
En heeeel veel succes morgen he, ik zal aan jullie denken!!
Gast- Gast
Mv2: Wat heftig zeg. En echt belachelijk hoe mensen in dat soort situaties kunnen denken en doen. Jullie hebben het op dat moment heel zwaar en dan kunnen ze niet eens steun bieden, of gewoon interesse hebben. Ik vind dat heel erg en geef je groot gelijk.
Krijgen jullie niet een dezer dagen de uitslag van M.ara?
Krijgen jullie niet een dezer dagen de uitslag van M.ara?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?
» Naam van je kindje op een kaart
» Welke naam zou jij je kindje nooit geven?
» 2de naam
» Hoe ben je op de naam van je kindje gekomen?
» Naam van je kindje op een kaart
» Welke naam zou jij je kindje nooit geven?
» 2de naam
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: