Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De uiteindelijke naam van jouw kindje....

+29
Mamasapje
yes1984
Darius
_Jet
RYW
MamaCa
Monnie
Roze25
sheila123
Parisienne
Makamba
JD
Flip Fluitketel
Summerlovin
Pien
Minx
duckie
Fiwen
moepie
Bruintje Beer
ekjir@M
meisjesmama
M@niek
Teddyaapje
Mamsie
PapillonRose
Susan
Monte
mauwmauw
33 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

De uiteindelijke naam van jouw kindje.... - Pagina 2 Empty Re: De uiteindelijke naam van jouw kindje....

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 10:22

Ik ben ook nog steeds tevreden met de naam van onze zoon. Het was alleen niet DE naam maar ik vond hem wel mooi. De naam die ik echt het leukst vond voor een jongen vond mijn vriend niet leuk. En tsja je moet toch met z'n 2-en zijn om zoiets te beslissen smile

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

De uiteindelijke naam van jouw kindje.... - Pagina 2 Empty Re: De uiteindelijke naam van jouw kindje....

Bericht  Fiwen vr 18 feb 2011 - 10:23

@PapillonRose, mooi hoor! J.uultje heeft officieël J.ulia P.eteronella J.acquelina dus ook een behoorlijke mond vol Wink
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose vr 18 feb 2011 - 10:28

duckie schreef:
PapillonRose schreef:@Fiwen: A.my heet voluit A.maryllis H.azel S.terre J.olie

Een hele mond vol dus angel
.

Mooie namen!
ons meisje heet ook A.my en wij zijn er ook nog steeds heel erg blij mee
hoor ook vaak dat mensen het een mooie naam vinden

Dankje Very Happy En wat hebben we inderdaad allebei een mooie voornaam uitgekozen hè Very Happy
Krijg er ook vaak complimenten over.

@Fiwen: Dankje Very Happy Jullie hebben ook mooie namen gekozen! J.acquelina vind ik een mooie. Maar de roepnaam vind ik helemaal leuk gekozen, mooi en origineel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie vr 18 feb 2011 - 10:30

PapillonRose schreef:
duckie schreef:

.

Mooie namen!
ons meisje heet ook A.my en wij zijn er ook nog steeds heel erg blij mee
hoor ook vaak dat mensen het een mooie naam vinden

Dankje Very Happy En wat hebben we inderdaad allebei een mooie voornaam uitgekozen hè Very Happy
Krijg er ook vaak complimenten over.

@Fiwen: Dankje Very Happy Jullie hebben ook mooie namen gekozen! J.acquelina vind ik een mooie. Maar de roepnaam vind ik helemaal leuk gekozen, mooi en origineel.

ja inderdaad angel deze hadden we ook al vrij snel en we bleven wel verder kijken maar het is altijd bij deze gebleven Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Minx vr 18 feb 2011 - 10:36

Monte schreef:Zeggen mensen dat echt ivax? Raar. Ik spreek het namelijk precies uit zoals jij het ook zegt(en dat lijkt mij vrij logisch, maar voor sommige anderen dus niet altijd)

door deze quote zie ik pas waar ivax vandaan komt :P
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Fiwen vr 18 feb 2011 - 10:43

PapillonRose schreef: @Fiwen: Dankje Very Happy Jullie hebben ook mooie namen gekozen! J.acquelina vind ik een mooie. Maar de roepnaam vind ik helemaal leuk gekozen, mooi en origineel.

J.acquelina is de naam van mijn moeder, J.uul is naar haar vernoemd en naar mijn schoonmoeder.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Susan vr 18 feb 2011 - 10:45

ivax schreef:

Halen jullie zelf de namen niet snel door elkaar? Kan me best voorstellen namelijk.

Jawel, maar niet omdat de namen op elkaar lijken of zo. Mijn oom zei vroeger ook vaak per ongeluk Susan tegen zijn eerste kleindochter, terwijl haar naam totaal niet op mijn naam lijkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Minx vr 18 feb 2011 - 10:55

dat gebeurt toch wel vaker namen door de war halen zo heet mijn jongste nichtje vaak, Mijn naam, naam nichtje 1, naam nichtje 2, naam nichtje 3, en dan pas haar eigen naam. Als mijn oma haar roept.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Pien vr 18 feb 2011 - 11:10

Razz_ schreef:Ik ben ook nog steeds tevreden met de naam van onze zoon. Het was alleen niet DE naam maar ik vond hem wel mooi. De naam die ik echt het leukst vond voor een jongen vond mijn vriend niet leuk. En tsja je moet toch met z'n 2-en zijn om zoiets te beslissen smile
nou ben ik benieuwd wat dan DE naam was... ik vond (vind) jullie naam van nu namelijk al zo leuk!!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Summerlovin vr 18 feb 2011 - 11:12

Susan schreef:Ik vind het nog steeds mooie namen. Mensen schrijven het wel eens verkeerd of ze zeggen Ysra in plaats van Yrsa, maar daar zit ik niet zo mee.

Ik heb eerlijk gezegd altijd Ysra gelezen... Kom er nu pas achter dat het Yrsa is...** voelt zich nu best dom haha**
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 12:00

Pien schreef:
Razz_ schreef:Ik ben ook nog steeds tevreden met de naam van onze zoon. Het was alleen niet DE naam maar ik vond hem wel mooi. De naam die ik echt het leukst vond voor een jongen vond mijn vriend niet leuk. En tsja je moet toch met z'n 2-en zijn om zoiets te beslissen smile
nou ben ik benieuwd wat dan DE naam was... ik vond (vind) jullie naam van nu namelijk al zo leuk!!!

Dat was Tim. De naam die we nu hebben vind ik ook mooi hoor maar deze vond ik al wat langer mooi. Nu heet hij dus anders en eigenlijk past het ook veel beter bij hem vind ik smile

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel vr 18 feb 2011 - 12:17

Wij zijn ook nog steeds erg blij met de naam die we onze dochter hebben gegeven. De naam hoor je niet vaak en is de afgelopen jaren niet meer dan 15x per jaar o.i.d. aan een kindje gegeven. Wij hebben erge leuke reactie's gehad op de naam. Onze dochter heet trouwens J.etske.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  JD vr 18 feb 2011 - 16:21

Anniej_S schreef:Manlief zag de naam JENTE staan, maar ik had zoiets van, dit is niet "apart" genoeg. (wij houden van apart) dus net zolang gepuzzeld en kwamen toen op YENTHE.
Enja, we zijn er nog steeds SUPER blij mee en krijgen gelukkig veel positieve reacties. Het past ook tevens bij haar 2e naam en de achternaam, dus echt 1 geheel.

ohh Y.enthe staat al jaren met stip op nummer 1 in mijn leukenamenlijstje...helaas kan ik vriendlief daar maar niet van overtuigen.... maar goed, voorlopig nog geen reden om over namen na te denken hier, dus waar maak ik me druk om
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 20:33

Ik ben ook nog steeds blij met de namen. N.ora wisten we eigenlijk al vanaf het moment dat er een positieve test was. Zijn wel meerdere namen voorbij gekomen, maar we bleven terug komen bij N.ora.

Maar I.sam hebben we pas een dag voor de bevalling gevonden en hebben toen nog getwijfeld tussen I.sam en de andere naam. Ik heb mijn man voordat we de OK ingingen een keuze laten maken.
Ik kende de naam I.sam ook helemaal nog niet, dus ik moest wel wennen, ondanks dat ik het een erg mooie naam vond. Toen de verpleging vroegen wat de naam van hem was moest ik steeds ook erg lang nadenken toen ik nog zo suf was (heb zelfs 2 keer, weet ik zo eventjes niet, geantwoord:P) en heb zeker tot 2 weken na de geboorte nog weleens I.mas gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Makamba vr 18 feb 2011 - 21:26

Wij zijn nog steeds ontzettend blij met onze namen keuze. Het enige wat wel eens gebeurd is dat mensen het fout spellen, maar als dat het ergste is!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Parisienne vr 18 feb 2011 - 21:39

Wij zijn ook nog steeds heel erg blij met de namen die we ons meisje gegeven hebben; N.oa S.terre C.harlotte. Ik vond het heel 'belangrijk' dat ons kindje een hebreeuwse naam kreeg en de betekenis van de naam paste tijdens mijn zwangerschap al helemaal bij het kleine mensje die in mijn buik groeide. Ik was dan ook ontzettend blij toen mijn vriend N.oa ook een mooie naam vond!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  sheila123 vr 18 feb 2011 - 22:37

Hier ook nog steeds erg tevreden met de kleine meid haar naam! Wel een tikkeltje apart omdat de naam veelal aan jongens word gegeven hier in Nederland maar ja wij vonden het een gave naam voor een meisje! Hier ook de oudere generatie die het verkeerd uitspreekt. Ik vind dat niet zo erg.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Roze25 za 19 feb 2011 - 1:38

Susan schreef:Ik vind het nog steeds mooie namen. Mensen schrijven het wel eens verkeerd of ze zeggen Ysra in plaats van Yrsa, maar daar zit ik niet zo mee.

HUHHH ik lees al heel lang mee, en heb Yrsa ALTIJD als Ysra gezien. Wat raar!! Maar nu vind ik het een nóg mooiere naam! (vond het al 2 zulke dezelfde namen, maar allebei wel heel mooi hoor!
Roze25
Roze25
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 40
Registratiedatum : 21-01-11

Bericht  Roze25 za 19 feb 2011 - 1:42

Wauw!! Wat een mooie namen zeg!!
Roze25
Roze25
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 40
Registratiedatum : 21-01-11

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 2:44

Ik ben ook tevreden over de namen van onze kinderen! Vind het erg leuk en we krijgen er ook leuke reacties op, ik heb zelfs een paar keer gehoord dat de combinatie net zo lekker klinkt als Jip en Janneke :P hoewel de namen daar niet op lijken haha.
Enige wat ik nu niet meer zou doen is de tweede naam van onze dochter, ik stond daar voor de bevalling al niet helemaal achter, vond het wel mooi maar niet wow. Maar mijn vriend wou het graag. Nu vind ik het nog steeds niet echt bij haar passen. We gebruiken m niet maar als er nog een derde zou komen zou ik ook de tweede naam iets doen waar ik 100% achter sta.

Gast
Gast

Bericht  Monnie za 19 feb 2011 - 3:22

Ik ben nog steeds erg blij met de naam van onze zoon (N.oah). Vindt het een hele mooie naam en mijn man ook. Vind het wel een beetje jammer dat het nu zonder "h" zo'n populaire naam is voor meisjes. Voor een meisje was het ook geen Noa geworden trouwens.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 6:04

Mijn zoontje heet voluit B.oaz N.oël (roepnaam B.oaz). Ik krijg veel reacties dat het een niet veel gehoorde naam is, maar wel apart en leuk. We zijn er zelf ook heel erg blij mee dat we hem zo hebben genoemd, het is ook gewoon een echte B.oaz Very Happy. De voornaam stond bij ons al heel lang vast, alleen de 2e naam hadden we eerst een andere naam. Zo tegen het eind vd zwangerschap begon ik te twijfelen aan die naam en is het deze geworden, vernoemd naar mijn man (naam in spiegelbeeld).

Gast
Gast

Bericht  MamaCa za 19 feb 2011 - 6:27

Bij onze eerste zoon, Y.aniek waren we pas laat over uit. Nooit spijt gehad, maar wel heel moeilijk om een 2e leuke jongensnaam bij te verzinnen. We zijn dus ook tot de bevalling aan het twijfelen geweest. Vreselijk. Maar toch blij dat we T.hijmen hebben gekozen. Verder wisten we ook eigenlijk geen jongensnaam die er bij pastte en die we samen leuk vonden. Als we al ooit voor n 3e gaan, wordt de jongensnaam errug moeilijk ben ik bang..
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264

Bericht  RYW za 19 feb 2011 - 6:28

Mijn jongens hebben korte, simpele namen (Sam en Ben) en dat is vrijwel niet verkeerd te spellen. Maar toch zijn er nog plenty mensen die dan Sem zeggen ipv Sam.

Ik vond mezelf toen in 2004 nog best heel origineel met Sam, aangezien bijna iedereen z'n kind Sem noemde. En nu woon ik in een klein dorpje en hij gaat naar een klein schooltje, en er zitten nu in zijn klas in totaal VIER kindjes die Sam heten... maar mijn Sam is de échte Sam smile en ik vind de naam heel goed bij hem passen.

Ik heb nog nooit een ander klein jongetje ontmoet die Ben heet. Vaak zijn dat oudere mensen, of jongens van een jaar of 20 voor zover ik Bens ken, maar geen kleine kinderen. Ik vind het een enorm leuke naam (eigenlijk heet hij Benjamin), lekker stoer, en het is ook een heel stoer knulletje.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  _Jet za 19 feb 2011 - 7:25

Wij zijn nog steeds blij met de keuze van de naam. De naam hadden we al lang, zelfs voordat we hadden besloten om voor een kleintje te gaan. In al die tijd is hij niet gaan vervelen. Wij houden van korte namen. Tsja en dat hij in de top-20 stond, jammer dan. Ik werk op een basisschool en geen meisje dat de naam van ons dochtertje heeft. Ze heet trouwens S.anne.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: