Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hotspots New York

+11
Linnepinnie
SoGood
Jentle
GeKKiE
Char1
Feline
Capt'n Zero
ekiaam87
Zonnetje
Marin
Poubelle
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hotspots New York - Pagina 2 Empty Re: Hotspots New York

Bericht  Gast ma 1 apr 2013 - 6:17

Als het doorgaat ga ik daar met oud en nieuw heen. Hangt van 1 vriendin af en of we allemaal snel genoeg kunnen sparen. Ik hoop het zo! En dat terwijl ik eigenlijk niks met de stad heb haha!

1 Ding begrijp ik nooit zo. Iedereen heeft het over het shoppen in NYC maar ik vond daar alleen dure winkels. De malls in de rest van de staat vond ik leuker eigenlijk. Mis ik een stukje in NYC? Ben er 2 keer geweest maar niet zo lang...

NYC is trouwens zo ongeveer het hart van de salsa, mss leuk om daar een club voor op te zoeken als je er van houdt...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin ma 1 apr 2013 - 11:10

Ik vind shoppen in Amerika sowieso goedkoper dan in Nederland/Europa. En leukere merken. Dus ik kan altijd helemaal los daar. Hoewel de flagship stores in NYC idd niet mijn ding zijn, veel te gehyped. Dan heb ik liever een iets rustigere mall.

Woodbury Commons is ook een leuke outlet nabij NYC in New Jersey.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Marin ma 1 apr 2013 - 11:13

mzcharlotte schreef:
Die NY Day Pass, is dat het geld waard? Wie vond het mee/tegen vallen?

Ik vond het handig omdat je de rijen niet in hoefde, dat heeft me wel echt tijd gescheeld. Maar ik had een pas voor 5 dingen, en heb het Guggenheim (waar ik dus al voor betaald had via de pas) laten schieten omdat ik tijd te kort kwam. Dat was wel zonde. Maar op zich vond ik wel prima!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Zonnetje di 2 apr 2013 - 0:02

Marin schreef:
mzcharlotte schreef:
Die NY Day Pass, is dat het geld waard? Wie vond het mee/tegen vallen?

Ik vond het handig omdat je de rijen niet in hoefde, dat heeft me wel echt tijd gescheeld. Maar ik had een pas voor 5 dingen, en heb het Guggenheim (waar ik dus al voor betaald had via de pas) laten schieten omdat ik tijd te kort kwam. Dat was wel zonde. Maar op zich vond ik wel prima!
Wij hadden geen pas gekocht, omdat we niet zo van musea houden en veel andere dingen hebben gedaan in NY, maar we hadden van tevoren op internet kaartjes gekocht voor het Empire state building, Rockefeller center en de boottocht naar Ellis island en Liberty island en dan hoef je ook niet in de rij.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mzcharlotte vr 12 apr 2013 - 19:59

Overweging waard. Ik moet er echt even voor gaan zitten... Ik weet nog niet of Ellis Island en Statue of Liberty open gaan zijn vanwege de stormbeschadegingen. Statue of Liberty gaat 4 juli weer open, voor Ellis Island is er nog geen reopen date. Nog andere tips?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Marin vr 12 apr 2013 - 21:37

Oh wat jammer dat Ellis Island nog dicht is misschien dan! Liberty Island vond ik niet zo bijzonder. Het is toch leuker om dat van grotere afstand te zien (vanaf de ferry, die gaat eerst naar Liberty Island en dan Ellis Island) dan van onderaf op het eiland zelf.

Ken je het Highline Park al? Zo ontzettend leuk gedaan! Ik ben zo'n fan daar van (heb ze ook op FB). Sowieso vond ik de Meatpacking District en Greenwich Village heel leuk om door heen te lopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Capt'n Zero vr 12 apr 2013 - 22:31

Ik heb nog even een praktische vraag ; Weet iemand hoeveel het ongeveer kost met de taxi van Newark naar Manhatten? (Google zegt dat het 17,8 mijl is en c.a. 30 min rijden)

Ik heb geen idee wat de prijzen zijn van taxi's. Is fietsen in New York/Manhatten trouwens te doen? Of moeten we dat maar gewoon aan Robin Thicke over laten?
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Poubelle vr 12 apr 2013 - 22:44

Capt'n Zero schreef:

Ik heb nog even een praktische vraag ; Weet iemand hoeveel het ongeveer kost met de taxi van Newark naar Manhatten? (Google zegt dat het 17,8 mijl is en c.a. 30 min rijden)

Ik heb geen idee wat de prijzen zijn van taxi's. Is fietsen in New York/Manhatten trouwens te doen? Of moeten we dat maar gewoon aan Robin Thicke over laten?

3 jaar geleden ben ik van Newark naar Manhattan gegaan met de taxi. Ik weet de prijs niet meer, maar ik vond het erg meevallen.
Je hebt niets aan dit antwoord, sorry.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  mzcharlotte vr 12 apr 2013 - 22:58

Het schijnt goed te doen te zijn Zero. Misschien heb je hier wat aan: http://www.taxifarefinder.com/main.php?city=NY. Ik kom geloof ik op zo'n 50 dollar uit? Maar misschien heb je Airport Taxi's die standaard tarieven hebben. Volgens mij wel. Kan je misschien op de website van de Airport vinden.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Marin vr 12 apr 2013 - 23:44

Vanaf Newark weet ik het niet, maar vanaf JFK was er gewoon een vast bedrag (ik geloof 40 dollar) naar waar dan ook in Manhattan. En dan nog fooi, dus ik was 50 dollar in totaal kwijt. Newark zal vast ook zoiets hebben.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Capt'n Zero za 13 apr 2013 - 1:19

Oke thanks meiden, dan weet ik een beetje hoeveel geld ik bij me moet gaan steken. Ik heb nog niets nu, 15 dollar of zo, dus dat word wel ff duur pinnen/wisselen op het vliegveld maar dat moet dan maar even voor een keer. Ik heb geen tijd meer om hier naar de bank te gaan.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Bericht  Snoopy za 13 apr 2013 - 2:26

Heb je al op de site van Newark gekeken? Ik heb op LaGuardia en JFK gekeken en daar stond ook een schatting van de taxikosten bij. Dus op de van Newark misschien ook wel?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  mzcharlotte za 13 apr 2013 - 21:23

Feline schreef:Ik zou een fiets huren en lekker rond gaan fietsen Hotspots New York - Pagina 2 561177 (en mij meenemen)

Heb je dat gewoon op de bonnefooi gedaan, of heb je routes gevolgd, met gids en waar allemaal? Ik ben echt als de dood dat ik waanzinnig verdwaal, maar het trekt me wel enorm om te gaan fietsen!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Zonnetje za 13 apr 2013 - 21:44

[quote="Capt'n Zero"]

Oke thanks meiden, dan weet ik een beetje hoeveel geld ik bij me moet gaan steken. Ik heb nog niets nu, 15 dollar of zo, dus dat word wel ff duur pinnen/wisselen op het vliegveld maar dat moet dan maar even voor een keer. Ik heb geen tijd meer om hier naar de bank te gaan.[/quote

Wij hadden ook geen dollars bij ons en hebben de taxichauffeur bij een pinautomaat vlakbij ons hotel laten stoppen waar we tegen een normale koers dollars hebben gepind.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zonnetje za 13 apr 2013 - 21:47

mzcharlotte schreef:
Feline schreef:Ik zou een fiets huren en lekker rond gaan fietsen Hotspots New York - Pagina 2 561177 (en mij meenemen)

Heb je dat gewoon op de bonnefooi gedaan, of heb je routes gevolgd, met gids en waar allemaal? Ik ben echt als de dood dat ik waanzinnig verdwaal, maar het trekt me wel enorm om te gaan fietsen!

Wij zijn op de bonnefooi door Central park gaan fietsen en hebben daarna een route uit het Anwb boekje over New York gefietst langs de Hudson rivier naar Wall street, over de Brooklyn bridge Brooklyn in en over de Manhattan bridge terug naar Manhattan. Dan straat met bordjes aangegeven hoe je weer bij de Hudson rivier komt. Echt een aanrader!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoopy za 13 apr 2013 - 22:55

Zonnetje schreef:
Capt'n Zero schreef:

Oke thanks meiden, dan weet ik een beetje hoeveel geld ik bij me moet gaan steken. Ik heb nog niets nu, 15 dollar of zo, dus dat word wel ff duur pinnen/wisselen op het vliegveld maar dat moet dan maar even voor een keer. Ik heb geen tijd meer om hier naar de bank te gaan.

Wij hadden ook geen dollars bij ons en hebben de taxichauffeur bij een pinautomaat vlakbij ons hotel laten stoppen waar we tegen een normale koers dollars hebben gepind.

Op het vliegveld heb je ook wel gewone pinautomaten hoor, daar betaal je de normale koers. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je overal een aantal dollar betaald om geld op te nemen uit de muur. Sommige 1 , maar soms ook 5 dollar. Dus je kan beter in 1 x wat meer opnemen, en zo veel mogelijk in winkels met pin betalen (dan betaal je niet extra).
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Capt'n Zero ma 22 apr 2013 - 0:05

Nog even een andere praktische vraag, het ESTA formulier... kreeg dat een paar weken geleden te horen, dat dit moest worden ingevuld en dat dit geld kosten maar je kon het ook gratis doen bla bla... nu ben ik een beetje aan het kijken, maar is dit formulier verplicht? En zo ja, waar kan ik dit het beste invullen?

Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Bericht  Marin ma 22 apr 2013 - 0:08

Capt'n Zero schreef:
Nog even een andere praktische vraag, het ESTA formulier... kreeg dat een paar weken geleden te horen, dat dit moest worden ingevuld en dat dit geld kosten maar je kon het ook gratis doen bla bla... nu ben ik een beetje aan het kijken, maar is dit formulier verplicht? En zo ja, waar kan ik dit het beste invullen?

Ja dit is absoluut verplicht. Anders kom je het land niet in. Het is je visa waiver formulier, d.w.z. het formulier waarin je aantoont dat je geen visum nodig hebt, maar wel het land in mag.

Het kost ALTIJD geld, namelijk 14 dollar, maar het is 2 jaar geldig.

Dit is de enige en officiële website:

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Je hoeft het overigens niet uit te printen want het staat in hun systeem, maar is wel aan te raden. Dan heb je 't maar bij je. Oh en het moet maximaal 72 uur van te voren. Ik weet niet wanneer je gaat, maar gauw doen dus smile

Edit: Oh en zorg even dat je het adres van je hotel bij de hand hebt. Ook in het vliegtuig. Want ook dan moet je vaak nog een formulier invullen waarop je dat adres in moet vullen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Capt'n Zero ma 22 apr 2013 - 0:14

Eind volgende week, dus dat red ik nog makkelijk maar thanks! Ik ben al lang blij dat ik toch maar een creditcard heb aangeschaft, want anders kon ik het nu niet eens betalen laughcry stomme betaalmiddelen altijd...

Ik vind het wel een beetje een vaag formulier. Als ik van plan was om daar de boel op te blazen, zou ik dat dan invullen in het formulier Rolling Eyes ?

Amerikanen.... :P
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Bericht  Marin ma 22 apr 2013 - 0:15

Ach ja alles gewoon heel vriendelijk antwoorden en ja knikken en het komt wel goed.

Dit soort dingen vragen ze overigens ook wel in andere landen hoor :P Hoort er gewoon beetje bij.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Capt'n Zero ma 22 apr 2013 - 0:22

Ja klopt maar tot nu toe heb ik dat rustig in het vliegtuig kunnen invullen zonder dat het me extra heeft gekost.
Nu ben ik nog niet in zo veel verschillende landen geweest, maar dan weet ik in de toekomst dat ik daar goed op moet letten.

Bij Brazilie moet je weer inentingen hebben gehad, dat is nog veel duurder eigenlijk
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Bericht  Poubelle ma 22 apr 2013 - 1:27

Nog maar 5 nachtjes slapen en dan ga ik! bounce :dance: :cheering: Yes
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 2:40

Zo leuk Poubelle! Veel plezier! Ik vond het er ook echt zo leuk. Die overdreven vriendelijkheid moest ik eerst even aan wennen maar eigenlijk is het heel leuk, doch oppervlakkig. Ga vooral naar de Victoria's secret, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al wel bedacht :P.

Verder vond zoveel leuk! Er is echt zoveel te doen en te shoppen. In china town kun je echt heerlijk eten voor geen drol. Little Italy is ook leuk. SoHo vond ik ook erg leuk. Nou ik kan nog wel even doorgaan, ik vond NYC ergggg leuk!

Gast
Gast

Bericht  Bliss ma 22 apr 2013 - 9:07

Bliss schreef:Oh ik ben echt jaloers, wil ook zo graag een keer naar NY! Heb ik alleen nooit geld voor. Kan ik nog een bestelling bij je plaatsen? Wink (ik wil nieuwe All Stars en volgens mij zijn ze daar veul goedkoper Very Happy)

Mocht je nog een klein plekje overhouden in je koffer en je loopt er toevallig tegenaan, dan hou ik me nog aanbevolen voor het bovenstaande Hotspots New York - Pagina 2 2474380249Hotspots New York - Pagina 2 2474380249Hotspots New York - Pagina 2 2474380249

Heeeeeeel veel plezier! Ik hoop dat ik er ook ooit nog eens heen kan! (mét genoeg shopping money)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Poubelle ma 22 apr 2013 - 9:09

Bliss schreef:
Bliss schreef:Oh ik ben echt jaloers, wil ook zo graag een keer naar NY! Heb ik alleen nooit geld voor. Kan ik nog een bestelling bij je plaatsen? Wink (ik wil nieuwe All Stars en volgens mij zijn ze daar veul goedkoper Very Happy)

Mocht je nog een klein plekje overhouden in je koffer en je loopt er toevallig tegenaan, dan hou ik me nog aanbevolen voor het bovenstaande Hotspots New York - Pagina 2 2474380249Hotspots New York - Pagina 2 2474380249Hotspots New York - Pagina 2 2474380249

Heeeeeeel veel plezier! Ik hoop dat ik er ook ooit nog eens heen kan! (mét genoeg shopping money)

Ik heb al zó veel verzoekjes die ik lang niet allemaal kan (en wil, want dan ben ik alleen voor anderen aan het shoppen) inwilligen dat dit 'm waarschijnlijk ook niet wordt, sorry!

Maar, thanks!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud