New York Pass
+3
GeKKiE
Caro
Guusje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
New York Pass
Ik had een vraagje aan iedereen die al eens naar New York is geweest. In augustus ga ik naar NYC voor 8 dagen.:-) Nu krijg ik van veel mensen te horen dat een New York Pass erg handig is. Wat vonden jullie, is zo'n New York Pass een must? En als je een neemt, hoe gaat het dan met verzenden etc?
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Re: New York Pass
Ik ben vorig jaar in NY geweest en heb daar ter plaatse een NY pass en een metropas gehaald.
De NY Pass kan volgens mij in ieder geval aan de kassa van de grote bezienswaardigheden. Ik heb 'm bij Rockefeller Center (top of the rock) gehaald.
De NY Pass kan volgens mij in ieder geval aan de kassa van de grote bezienswaardigheden. Ik heb 'm bij Rockefeller Center (top of the rock) gehaald.
Gast- Gast
Ja. Ik vond hem ideaal. Van te voren heb ik een excel bestand gemaakt met daarin de bezienswaardigheden die we wilden doen, met de vaste entreeprijs ernaast.
Dit heb ik vergeleken met de kosten van de NYC pass en vervolgens kwam ik goedkoper uit als we alles deden. Nu gaat nooit alles precies volgens plan, maar nu hebben we uiteindelijk méér gedaan dan we gepland hadden met die pas. Zo hebben we een city bike toer gedaan, over de Manhattan en de Brooklyn Bridge heen, stukje china town en stukje Brooklyn. We kwamen daar alleen maar terecht omdat ik het NYC logo herkende.
Daarnaast heeft het ons redelijk wat wachttijd gescheeld bij musea en andere bezienswaardigheden. Empire state scheelde niks, omdat op ons tijdstip niemand daar was. Maar Top of the Rock juist weer wel. Moma en MET ook, bij het MEt heeft het ons zelfs 45 minuten gescheeld. Maar niet alleen daarom is het handig, soms dan denk je "zou dit de moeite waard zien of niet om er 25 dollar aan uit te geven?". Met die pas heb je uitgaven al gehad en als je er dan niks aanvindt, ben je zo weg. Vind je het fantastisch, nou mooi meegenomen.
Wij hebben hem van te voren online besteld en opgehaald bij Planet Hollywood. Als je langer dan twee weken voor aankomstdatum dat ding betaald, kan je hem opgestuurd krijgen en kun je hem direct gebruiken.
Dit heb ik vergeleken met de kosten van de NYC pass en vervolgens kwam ik goedkoper uit als we alles deden. Nu gaat nooit alles precies volgens plan, maar nu hebben we uiteindelijk méér gedaan dan we gepland hadden met die pas. Zo hebben we een city bike toer gedaan, over de Manhattan en de Brooklyn Bridge heen, stukje china town en stukje Brooklyn. We kwamen daar alleen maar terecht omdat ik het NYC logo herkende.
Daarnaast heeft het ons redelijk wat wachttijd gescheeld bij musea en andere bezienswaardigheden. Empire state scheelde niks, omdat op ons tijdstip niemand daar was. Maar Top of the Rock juist weer wel. Moma en MET ook, bij het MEt heeft het ons zelfs 45 minuten gescheeld. Maar niet alleen daarom is het handig, soms dan denk je "zou dit de moeite waard zien of niet om er 25 dollar aan uit te geven?". Met die pas heb je uitgaven al gehad en als je er dan niks aanvindt, ben je zo weg. Vind je het fantastisch, nou mooi meegenomen.
Wij hebben hem van te voren online besteld en opgehaald bij Planet Hollywood. Als je langer dan twee weken voor aankomstdatum dat ding betaald, kan je hem opgestuurd krijgen en kun je hem direct gebruiken.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Wij vonden hem ideaal!
Scheelde ons 100 dollar pp als we alles los hadden betaald...
Super voordelig!
Wij hebben hem ook opgehaald bij Planet Hollywood en vantevoren alles gepland voor de week.
Scheelde ons 100 dollar pp als we alles los hadden betaald...
Super voordelig!
Wij hebben hem ook opgehaald bij Planet Hollywood en vantevoren alles gepland voor de week.
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Het hangt er maar net vanaf wat je allemaal wil gaan doen daar. Wij zijn twee weken geweest en voor ons kon het absoluut niet uit. Maar misschien voor jullie wel, zou dat even goed nakijken zoals Caro al zei.
Wachttijden kun je trouwens ook op een andere manier omzeilen, ik had bv. voor Top of the Rock en Ellis Island al vantevoren online onze kaartjes gekocht en dan kun je zo doorlopen.
Wachttijden kun je trouwens ook op een andere manier omzeilen, ik had bv. voor Top of the Rock en Ellis Island al vantevoren online onze kaartjes gekocht en dan kun je zo doorlopen.
Gast- Gast
freakielief schreef:Het hangt er maar net vanaf wat je allemaal wil gaan doen daar. Wij zijn twee weken geweest en voor ons kon het absoluut niet uit. Maar misschien voor jullie wel, zou dat even goed nakijken zoals Caro al zei.
Dat is inderdaad ook nog een optie! Het ligt er echt helemaal wat je wil zien en wanneer. Wij gingen in totaal 8 dagen en de pas was geldig voor (dacht ik) 6 dagen. In die 6 dagen hebben we een hoop gezien en gedaan en voor ons was het dus wel voordeliger. Maar goed, ik ben dan ook zo'n neuroot die van te voren alles uitgerekend wil hebben ;-)
Caro- Ratel
Je bent niet de enige hoor.Caro schreef:Maar goed, ik ben dan ook zo'n neuroot die van te voren alles uitgerekend wil hebben ;-)
Oeh ik heb zoveel zin om weer te gaan, hoop dat het gaat lukken allemaal.
Gast- Gast
freakielief schreef:Je bent niet de enige hoor.Caro schreef:Maar goed, ik ben dan ook zo'n neuroot die van te voren alles uitgerekend wil hebben ;-)
Oeh ik heb zoveel zin om weer te gaan, hoop dat het gaat lukken allemaal.
Hahha wat grappig, we hadden net exact hetzelfde aantal posts :-)
Ik dacht dat het zeker was dat jullie gingen? Of ligt het aan de beeb?
Caro- Ratel
Alles is ook al wel lang en breed geregeld, maar ik moet het inderdaad wel trekken tegen die tijd. We zijn nogal optimistisch geweest bij het boeken. En dan ben ik nog een maand minder ver dan had gekund (we hebben geboekt met het idee, als ik deze maand zwanger ben, moet het in september nog net kunnen. ) Maar op zich, tot nu toe voel ik me prima, dus met een beetje geluk moet het wel lukken zolang we een beetje rustig aan doen. Anders is zo goed als alles cancelbaar, maar het liefst wil ik gewoon gaan natuurlijk! Zo'n reis maak je toch niet zo gauw met een baby of peuter.Caro schreef:Ik dacht dat het zeker was dat jullie gingen? Of ligt het aan de beeb?
Gast- Gast
@Freakie, ik ben met 23 weken naar Seattle gevlogen. Ik weet niet hoever je bent als je gaat?
Maar ik kan je wel een tip geven haha.
Ik werd aangehouden door de douane, ze dachten dat ik wilde bevallen in de USA. Zodat de baby een Amerikaans paspoort zou krijgen.
Ik had van de verloskundige een fit to fly document mee en dat vond hij eerst ook raar. Want zei hij ik was nog niet zover.
Nadat ik hem mijn vluchtgegevens liet zien en er van had overtuigt toch echt gewoon in nederland te willen bevallen draaide hij bij en kreeg ik eindelijk een stempel.
Maar ik kan je wel een tip geven haha.
Ik werd aangehouden door de douane, ze dachten dat ik wilde bevallen in de USA. Zodat de baby een Amerikaans paspoort zou krijgen.
Ik had van de verloskundige een fit to fly document mee en dat vond hij eerst ook raar. Want zei hij ik was nog niet zover.
Nadat ik hem mijn vluchtgegevens liet zien en er van had overtuigt toch echt gewoon in nederland te willen bevallen draaide hij bij en kreeg ik eindelijk een stempel.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ja dat had ik laatst al gelezen Happydobby, wat een arrogantie zeg. Moet er niet aan denken om daar te bevallen, steek je Amerikaanse paspoort maar in je ****, kom niet uit Mexico ofzo.
Ik zal zeker die fit to fly meenemen ja, ben dan 24 weken. Misschien ook maar losse kleding aan zodat ik gewoon dik lijk.
Ik zal zeker die fit to fly meenemen ja, ben dan 24 weken. Misschien ook maar losse kleding aan zodat ik gewoon dik lijk.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie tips.
We willen natuurlijk veel gaan zien, maar we moeten maar even berekenen of het uit kan voor ons. Sowieso gaan we naar een musical, maar die is al gereserveerd en betaald
Hebben jullie nog andere must sees (dus niet de meest standaard dingen), must eats ofzo?
Ik kan bijna niet meer wachten hebben er zo'n zin in!
We willen natuurlijk veel gaan zien, maar we moeten maar even berekenen of het uit kan voor ons. Sowieso gaan we naar een musical, maar die is al gereserveerd en betaald
Hebben jullie nog andere must sees (dus niet de meest standaard dingen), must eats ofzo?
Ik kan bijna niet meer wachten hebben er zo'n zin in!
Guusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11
Ik ben in mei 8 dagen naar New York geweest en heb ook vanalles met de New York pass gedaan.
Via internet de sightseeings besteld, met creditcard betaald en toen de pas met alle attracties erop
thuis gekregen. Een volgende keer zou ik het echter niet bestellen omdat:
- je sommige attracties ter plekke nog moet reserveren voordat je kunt deelnemen
- wij niet alles hebben kunnen doen > geld foetsie, want er was van tevoren betaald
- je toch nog in de laaaaange wachtrijen moet staan bij alle attracties
Het had voor ons niet echt een voordeel dus! Je kunt naar mijn mening beter gewoon gaan en kaartjes
van de attracties ter plekke bestellen. Wat wel enorm veel indruk op mij heeft gemaakt is het museum
van 9/11 > Ground Zero workshop museum. Het is heel klein (20 m2) maar zo indrukwekkend! Het is niet
alleen een museum, maar ook een plek waar nabestaanden en overlevenden naartoe gaan om te rouwen
en te herdenken.
Ook een aanrader > huur fietsen bij Battery Park en fiets langs de Hudson river naar Central Park. Hou er
wel rekening mee dat heeeeel veel paden in Central Park fietsvrij zijn. Maar desalniettemin erg de moeite
waard. Heerlijk sjeezen door de rijke wijken om Central Park en uitwaaien op de vele pieren van de Hudson
river!
Oh en heb nog zoveeeeel meer te vertellen, hahahaha... NEW YORK IS FANTASTISCH!!!!
Via internet de sightseeings besteld, met creditcard betaald en toen de pas met alle attracties erop
thuis gekregen. Een volgende keer zou ik het echter niet bestellen omdat:
- je sommige attracties ter plekke nog moet reserveren voordat je kunt deelnemen
- wij niet alles hebben kunnen doen > geld foetsie, want er was van tevoren betaald
- je toch nog in de laaaaange wachtrijen moet staan bij alle attracties
Het had voor ons niet echt een voordeel dus! Je kunt naar mijn mening beter gewoon gaan en kaartjes
van de attracties ter plekke bestellen. Wat wel enorm veel indruk op mij heeft gemaakt is het museum
van 9/11 > Ground Zero workshop museum. Het is heel klein (20 m2) maar zo indrukwekkend! Het is niet
alleen een museum, maar ook een plek waar nabestaanden en overlevenden naartoe gaan om te rouwen
en te herdenken.
Ook een aanrader > huur fietsen bij Battery Park en fiets langs de Hudson river naar Central Park. Hou er
wel rekening mee dat heeeeel veel paden in Central Park fietsvrij zijn. Maar desalniettemin erg de moeite
waard. Heerlijk sjeezen door de rijke wijken om Central Park en uitwaaien op de vele pieren van de Hudson
river!
Oh en heb nog zoveeeeel meer te vertellen, hahahaha... NEW YORK IS FANTASTISCH!!!!
Sjirafje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11
Op welke site hebben jullie deze pass gereserveerd, maakt dat iets uit eigenlijk?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Er zijn meerdere varianten van dat ding. Ik weet dat toen ik ging zoeken ik ook bij passen uitkwam waar je van tevoren moest aangeven wat je wild doen. Ik heb daar niet voor gekozen, ik heb de pas gekozen waarin alles zat (over de 50 attracties).
Maar ik zou gewoon zelf even zoeken en kijken wat je wil hebben. Ik heb uiteindelijk de pas opgehaald bij Times Square maar wel al besteld via internet. Ik heb www.newyorkpass.com gebruikt (dacht ik).
Maar ik zou gewoon zelf even zoeken en kijken wat je wil hebben. Ik heb uiteindelijk de pas opgehaald bij Times Square maar wel al besteld via internet. Ik heb www.newyorkpass.com gebruikt (dacht ik).
Caro- Ratel
Guusje wat leuk dat je naar nyc gaat! Ik ga eind mei 7 dagen.. Wij hebben niet gekozen voor de pass omdat wij het daar gewoon ter plekke per dag bekijken. We hebben wel een metro pas voor de week genomen zodat je onbeperkt met de metro kan..
knets- Fluisteraar
- Aantal berichten : 246
Punten : 265
knets schreef:Guusje wat leuk dat je naar nyc gaat! Ik ga eind mei 7 dagen.. Wij hebben niet gekozen voor de pass omdat wij het daar gewoon ter plekke per dag bekijken. We hebben wel een metro pas voor de week genomen zodat je onbeperkt met de metro kan..
Ik denk dat Guusje al is geweest.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Soortgelijke onderwerpen
» New York Pass of Explorer Pass?
» Losse kaartjes disney en fast pass?
» New York in juni?
» Stedentrip New York
» Hotspots New York
» Losse kaartjes disney en fast pass?