Stedentrip New York
+5
Inge
GeKKiE
Japie
snapple
MiKa
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Stedentrip New York
Iemand al eens gedaan? Hoe was het?
Wij willen in april of mei een week boeken naar New York, totaal dan 7 dagen incl reis ofzo, waarvan dan 5 in New York.
Als je geweest bent, heb je een aanrader voor ons met wie te gaan, welk hotel is leuk en betaalbaar, en zit op een leuke plaats in de stad?
Wij willen in april of mei een week boeken naar New York, totaal dan 7 dagen incl reis ofzo, waarvan dan 5 in New York.
Als je geweest bent, heb je een aanrader voor ons met wie te gaan, welk hotel is leuk en betaalbaar, en zit op een leuke plaats in de stad?
MiKa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Stedentrip New York
In het reizen-deel staat ook een topic over New York... Maar ik hou deze ook in de gaten, ben vooral benieuwd naar hotels/hostels... Waar deze te boeken en wat is een beetje goed en betaalbaar...
snapple- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 77
Registratiedatum : 19-11-10
Hoi,
Wat gaaf dat jullie naar New York willen gaan! Ik ben vorig jaar een week geweest. Wij zaten in hotel pennsylvania.
Het is geen heel luxe hotel, maar het zit op loopafstand van verschillende bezienswaardigheden. Empire state building om de hoek en dichtbij broadway en time square. De kamers waren gewoon standaard, maar dat maakt mij niet veel uit, omdat we er toch alleen maar sliepen.
Wij hebben de eerste paar dagen zelf alles ontdekt met de metro en daarna citytour gedaan in een bus. Deze reed langs alle bezienswaardigheden. Ik vind dat echt een aanrader, omdat je dan veel kunt zien.
Verder bij verschillende tentjes gegeten en ook heeel veel gelopen.
Ik hoop dat je hier een beetje aan hebt en mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Wat gaaf dat jullie naar New York willen gaan! Ik ben vorig jaar een week geweest. Wij zaten in hotel pennsylvania.
Het is geen heel luxe hotel, maar het zit op loopafstand van verschillende bezienswaardigheden. Empire state building om de hoek en dichtbij broadway en time square. De kamers waren gewoon standaard, maar dat maakt mij niet veel uit, omdat we er toch alleen maar sliepen.
Wij hebben de eerste paar dagen zelf alles ontdekt met de metro en daarna citytour gedaan in een bus. Deze reed langs alle bezienswaardigheden. Ik vind dat echt een aanrader, omdat je dan veel kunt zien.
Verder bij verschillende tentjes gegeten en ook heeel veel gelopen.
Ik hoop dat je hier een beetje aan hebt en mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Www.jandoets.nl
Wij zaten in hotel skyline.
Prima hotel en om de hoek van times square.
Wij zaten in hotel skyline.
Prima hotel en om de hoek van times square.
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Ooh die citybus is echt heel ideaal, hebben wij in Parijs en Barcelona ook gedaan!
We zijn nu aan het kijken of we zon totaal reis boeken, waarin reis en hotel zitten, of dat we het apart doen, maar daar komen we nog niet echt uit...elke reisorganisatie heeft weer iets anders en we moeten ook nog de vakantie zelf plannen...haha het plan is er maar nu de uitvoering nog!
Heb er iig wel heel veel zin in! Dank je wel voor je info!
We zijn nu aan het kijken of we zon totaal reis boeken, waarin reis en hotel zitten, of dat we het apart doen, maar daar komen we nog niet echt uit...elke reisorganisatie heeft weer iets anders en we moeten ook nog de vakantie zelf plannen...haha het plan is er maar nu de uitvoering nog!
Heb er iig wel heel veel zin in! Dank je wel voor je info!
MiKa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 315
Punten : 467
MiKa schreef:Iemand al eens gedaan? Hoe was het?
Wij zijn in dezelfde periode en hetzelfde aantal dagen geweest als jullie willen gaan. Dit was afgelopen jaar. Wij zaten in het Portland Square hotel, in een zijstraat van Times Square. Wij vonden het een ideale locatie, dicht bij de metro en allerlei eettentjes. Wij hebben trouwens de vlucht en de reis los geboekt (was veel goedkoper en nog wel beschikbaar). We hadden via booking.com geboekt. Voor de vlucht hadden we wel een overstap in Italie, maar dat scheelde dan ook 300 euro per ticket, dan dat we rechtstreeks zouden vliegen.
Gast- Gast
Wij zijn vorig jaar in juni geweest.
Ook hotel Pennsylvania. Niet luxe, maar er staat een bed en je hebt een eigen badkamertje met toilet en een klein bad (ideaal om de zere voeten in te weken na het lange lopen).
wij vonden rockafeller centre (top of the rock) mooier om bovenop te staan dan empire state building, de 1 hebben we overdag gedaan en de ander met zonsondergang / avond... heel mooi.
Dag rondlopen door central park is ook zeker een aanrader.
de gratis ferry naar staten island, zodat je langs vrijheidsbeeld komt, de ferry is gratis.
wij hebben hotel en tickets los van elkaar geboekt
Ook hotel Pennsylvania. Niet luxe, maar er staat een bed en je hebt een eigen badkamertje met toilet en een klein bad (ideaal om de zere voeten in te weken na het lange lopen).
wij vonden rockafeller centre (top of the rock) mooier om bovenop te staan dan empire state building, de 1 hebben we overdag gedaan en de ander met zonsondergang / avond... heel mooi.
Dag rondlopen door central park is ook zeker een aanrader.
de gratis ferry naar staten island, zodat je langs vrijheidsbeeld komt, de ferry is gratis.
wij hebben hotel en tickets los van elkaar geboekt
Laatst aangepast door Inge op wo 19 jan 2011 - 2:36; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Gewoon zelf tickets zoeken en een hotel uitkiezen. Meestal ben ik dan goedkoper uit dan bij die pakketreizen.
Gast- Gast
Wij zaten vorig jaar in New Ark, dat is zo'n 20 minuten met de metro naar WTC. Dat valt dus prima te doen, als je een hotel wat verder in de Bronx (en dus wel in NY) hebt dan ben je langer onderweg. Wij hadden een hartstikke luxe en mooi hotel voor een spotprijsje met een prima ontbijt waarbij je ook dingen mee mocht nemen naar je kamer en daar ontbijten, dus wij namen vaak nog een appeltje of een broodje mee voor onderweg, was super fijn!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Dat hoor je niet vaak daar dat ontbijt erbij in zit. Amerikanen eten vaak en veel buiten de deur ook ontbijten. Eerlijk gezegd lijkt me dat als toerist ook leuker, maar wel handig dat dat erbij zat hoor.
Gast- Gast
Op dit moment heeft KLM een leuke aanbieding: http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/special_offers/calendar/index.htm?Dest=nyc&DCSext.intref_ref=1&DCSext.intref_application=fop&DCSext.intref_link=link_destination_NYC&DCSext.intref_title=flight_offer_page&c[0].ds=nyc&Dest=nyc. Retour voor maar 400 euro... maar ik zie nu dat je in april of mei wilt gaan. Dan geldt de aanbieding niet. Maar misschien dat het iemand anders op ideeën brengt.
Als ik zelf vrij had gehad, had ik acuut geboekt. Ik ben een paar jaar geleden geweest en ik vond het fantastisch. Ik zat toen in dit hotel: http://www.theroosevelthotel.com/. Heel mooi! Ik hoefde het zelf niet te betalen, dus dat scheelt . Ik kijk zelf altijd voor hotels op expedia.nl. Verder ben ik in New York naar een musical (Mamma mia) geweest en naar een jazzclub (The Village Vanguard). Ook hebben we alle gave musea als het MOMA, Metropolian en het Guggenheim bekeken.
Alvast veel plezier met de voorpret!
Als ik zelf vrij had gehad, had ik acuut geboekt. Ik ben een paar jaar geleden geweest en ik vond het fantastisch. Ik zat toen in dit hotel: http://www.theroosevelthotel.com/. Heel mooi! Ik hoefde het zelf niet te betalen, dus dat scheelt . Ik kijk zelf altijd voor hotels op expedia.nl. Verder ben ik in New York naar een musical (Mamma mia) geweest en naar een jazzclub (The Village Vanguard). Ook hebben we alle gave musea als het MOMA, Metropolian en het Guggenheim bekeken.
Alvast veel plezier met de voorpret!
Lavender- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 19-01-11
Mika, ik wil er ook nog eens naartoe. Ben al wel eens geweest, maar dat was op alleen erdoor heen rijden op de heen - en terugreis. Besefte toen niet wat voor magische en bijzondere stad het is. Ik zit nu wel eens te kijken op Straus en Vakantiediscounter omdat zij niet zo heel duur zijn. Zij bieden pakketten aan met vlucht en hotel, maar ook los iig Straus.
Ik ben nogal lui aangelegd op het gebied van boeken dus eerlijk gezegd heb ik geen zin om heel het net af te struinen op zoek naar losse alternatieven omdat dat goedkoper kan zijn. Eigenlijk denk ik ook dat het niet zoveel uitmaakt en dat ik dan misschien zelfs duurder uit ben als ik het los boek. Kijk anders even op hun sites.
Ik ben nogal lui aangelegd op het gebied van boeken dus eerlijk gezegd heb ik geen zin om heel het net af te struinen op zoek naar losse alternatieven omdat dat goedkoper kan zijn. Eigenlijk denk ik ook dat het niet zoveel uitmaakt en dat ik dan misschien zelfs duurder uit ben als ik het los boek. Kijk anders even op hun sites.
Gast- Gast
Wij hebben in september 2009 een week doorgebracht in NYC. Heerlijk!
Wij hadden een appartement geboekt, op die manier waren we minder afhankelijk van de hotels en konden we volledig onze eigen gang gaan en dat beviel erg goed. 's ochtends aten we gewoon cereal en in de middag waar we iets zagen. 's Avonds lag het eraan: dichtbij zat een winkel waar je ook allemaal verse maaltijden kon afhalen, dus hebben we dat ook een paar keer gedaan.
Maar we hebben ook in het Friendsgebouw geluncht en dat was ook erg speciaal!
Wij hadden een appartement geboekt, op die manier waren we minder afhankelijk van de hotels en konden we volledig onze eigen gang gaan en dat beviel erg goed. 's ochtends aten we gewoon cereal en in de middag waar we iets zagen. 's Avonds lag het eraan: dichtbij zat een winkel waar je ook allemaal verse maaltijden kon afhalen, dus hebben we dat ook een paar keer gedaan.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Caro schreef:Wij hebben in september 2009 een week doorgebracht in NYC. Heerlijk!
Wat leuk, net of je er woont!
Gast- Gast
Ik vind de kaart net iets te chic om daar te gaan lunchen helaas! Maar ik ga er wel heen, en dan eet ik wel een cupcake bij de Magnolia Bakery in plaats daarvan haha.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Dat hoor je niet vaak daar dat ontbijt erbij in zit. Amerikanen eten vaak en veel buiten de deur ook ontbijten. Eerlijk gezegd lijkt me dat als toerist ook leuker, maar wel handig dat dat erbij zat hoor.
Er stond ook op de site dat er geen ontbijt bij zat. Maar het was een "simpel" ontbijt, tenminste in hun ogen, wat dus een gratis extra luxe was. Er waren bagels met roomkaas, donut,muffins, bownies, warme havermoutpap, vers fruit, brood wat je kon roosteren met jam ed, koffie, thee, chocomelk en sinaasappelsap en gekookte eitjes. Maar niet gebakken aardappels, pancakes ed wat Amerikanen ook als ontbijt kunnen eten.
Ik vond het ideaal. Ik moet 's ochtends echt eten anders voel ik me niet lekker en ik heb dus niet veel zin om 's ochtends al op zoek te moeten naar een restaurantje. Dat deden we tussen door en 's avonds al wel dus ook nog buiten de deur ontbijten vind ik dan niet specifiek leuker, dan maakt dat ontbijt me niks uit en het scheelde zo ook wel aanzienlijk in de kosten!
minoessepoes- Ratel
Marin schreef:Ik vind de kaart net iets te chic om daar te gaan lunchen helaas! Maar ik ga er wel heen, en dan eet ik wel een cupcake bij de Magnolia Bakery in plaats daarvan haha.
Dat hebben wij ook gedaan!
minoessepoes- Ratel
ik duik 's ochtends trouwens wel de Starbucks in met m'n laptoppie. Dat vind ik het lekkerst om te doen, even rustig opstarten.
Gast- Gast
CKC schreef:Caro schreef:Wij hebben in september 2009 een week doorgebracht in NYC. Heerlijk!
Wat leuk, net of je er woont!
Ja was ook erg leuk :-). Vriendin van mij gaat volgende week, ook zij heeft een appartement gevonden, maar dan in een totaal andere wijk. Maar wij vonden het heerlijk: was gewoon echt meer een appartmentje dan een slaapkamer in een hotel. Prima dus. Klein keukentje erbij voor frisjes, wijn (uiteraard!!), melk, dat soort dingen. En dan maar boodschappen doen in de supermarkt!
Mag ik terug? Maar dan wel NU.
Caro- Ratel
Caro, ben jij echt naar een echte grote supermarkt geweest of naar van die kleine deli's? In het eerste geval, weet je nog welke?
Gast- Gast
Minoessepoes, hoe heette dat hotel? Vind dat nl wel handig ontbijt erbij en het is nog best uitgebreid zoals jij het allemaal opnoemt. En 3x per dag buiten de deur eten tikt wel dus is het wel fijn.
Caro, heb je een site ofzo waar je dat appartement hebt geboekt. Is ook wel fijn, je eigen keuken ed. Maar eten kopen in de supermarkt is best wel duur daar daarom gaan ze liever uit eten omdat je dan meer hebt. Ik las hier dat een salade wel 7 dollar kan zijn in de winkel. Voor iets meer heb je een hoofdgerecht dus ik snap wel dat ze zo vaak buiten de deur eten.
Caro, heb je een site ofzo waar je dat appartement hebt geboekt. Is ook wel fijn, je eigen keuken ed. Maar eten kopen in de supermarkt is best wel duur daar daarom gaan ze liever uit eten omdat je dan meer hebt. Ik las hier dat een salade wel 7 dollar kan zijn in de winkel. Voor iets meer heb je een hoofdgerecht dus ik snap wel dat ze zo vaak buiten de deur eten.
Gast- Gast
Ik wil ook heen!!! Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor een weekje NY?
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
loura schreef:Ik wil ook heen!!! Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor een weekje NY?
Hangt er op zich een beetje vanaf wat je eisen zijn.
Maar een ticket kost al gauw tussen de 300 en 600 euro, ook afhankelijk van aanbiedingen en periode.
Over 't algemeen zijn hotels op Manhattan rond de 150 dollar per nacht. Je kunt voor veel minder een hostel boeken, maar daar moet je maar net zin in hebben. Ook kan je er voor kiezen om buiten Manhattan te zitten, en dan zijn hotelprijzen ook iets goedkoper.
Reken rond de 20 a 40 dollar per dag aan eten, ook afhankelijk van wat je eet.
Gast- Gast
Marin schreef:Ik vind de kaart net iets te chic om daar te gaan lunchen helaas! Maar ik ga er wel heen, en dan eet ik wel een cupcake bij de Magnolia Bakery in plaats daarvan haha.
Ziet er smakelijk uit die site, maar er zit meer topping op dan het cake is haha
Gast- Gast
Marin schreef:Caro, ben jij echt naar een echte grote supermarkt geweest of naar van die kleine deli's? In het eerste geval, weet je nog welke?
Nee, het was middelgroot denk ik. Geen deli, maar ook zeker geen walmart. Ik probeer nu dus heel hard op de naam te komen, misschien Google ik het dadelijk nog wel even. Het had wel groene luifels!!
Maaltijden kon je zelf pakken, waar en hoeveel zin je erin had en dan deden we het 'thuis' in de magnetron, samen met een echte amerikaanse serie... Zo leuk .
Caro- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: