Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Citytrip New York

+4
Winegum
Bacio
Japie
Zonnetje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Citytrip New York

Bericht  Zonnetje za 16 jun 2012 - 8:27

Ik ga in de herfstvakantie waarschijnlijk een citytrip maken naar New York met mijn vriend. Nu ben ik wat vliegreizen en hotels aan het bekijken en vergelijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Is het slimmer om de vliegreis en het hotel los te boeken? En wat is een normale prijs om te betalen voor een vliegticket Nederland-New York?
En wat is een normale prijs voor een hotelkamer, bijvoorbeeld voor 5 nachten? En in welke buurt kan ik het beste een hotel zoeken?

Misschien heeft iemand nog goede tips qua websites of gewoon leuke tips over New York, dat mag ook.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Japie za 16 jun 2012 - 9:14

Ik zat ook te kijken naar reizen naar New York, maar ik vond het erg duur. Ik ben 2 jaar geleden 6 dagen geweest en betaalde toen 750 euro voor vlucht en hotel. Nu zag ik vandaag bij D-reizen heel veel reizen van 3 of 4 dagen voor meer dan 1000 euro. Wat een verschil binnen 2 jaar. Maar ondaks dat zou ik nog wel heel graag daar heen willen, dus ik kijk even mee met de tips Laughing
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 2:56

Via expedia kun je het los kopen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Bacio zo 17 jun 2012 - 3:03

Ik heb 450 euro voor retour Amsterdam - New York betaalt via de site van British AIrways.
Wij hebben bij vrienden gelogeerd, qua hotel zou ik ergens op manhattan gaan zitten of in Williamsburg in Brooklyn.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Winegum zo 17 jun 2012 - 6:31

Ik had zelf afgelopen maart wel een dure vlucht. Maar dat kwam denk ik ook omdat ik binnen een maand voor vertrek mijn ticket heb geboekt. Het was namelijk een verrassing dat ik weg zou gaan. Mijn vriend moest voor werk naar NY, en uiteindelijk lukte het qua tijd om een aantal dagen mee te gaan.
Ik was € 770 euro kwijt voor een retourtje, Amsterdam - Newark. Ik ben niet bekend met andere luchthavens rondom NY, maar ik vond de afstand tussen Newark en hartje NY prima te doen. Heenweg hebben we een taxi genomen met 3 personen, was midden in de spits en we waren ongeveer 80 dollar kwijt. Op de terugweg zijn we met de trein gegaan naar de luchthaven. Dat ging ook prima en was ook een stuk goedkoper. Weet even de prijs niet meer.

Ik heb verder geen ervaring met diverse hotels en slaapgelegenheden in NY, maar ik zou ook in Manhattan gaan zitten als je dicht in het centrum/bruisende leven wilt zitten. Bij ons zat erg veel al vol, waardoor het niet echt een erg goedkoop hotel was. Maar het was erg goed gelegen. Dichtbij Empire state building, dichtbij de metro, geen last van verkeer buiten, heerlijk bed, mooie kamer.

http://www.booking.com/hotel/us/wyndham-garden-chelsea.nl.html?sid=af4e567c38021ddcc97c7bb73b4b625c;dcid=1

Veel plezier in ieder geval, ik zou zo weer terug willen!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Marin ma 18 jun 2012 - 2:15

Japie schreef:r. Ik ben 2 jaar geleden 6 dagen geweest en betaalde toen 750 euro voor vlucht en hotel. Nu zag ik vandaag bij D-reizen heel veel reizen van 3 of 4 dagen voor meer dan 1000 euro. Wat een verschil binnen 2 jaar.

Dat heeft echt niks te maken met dat het twee jaar geleden is. Vliegtickets fluctueren gewoon enorm en hangt ook heel erg af van wanneer je boekt, hoe lang van te voren, welke maatschappij, etc. Mijn vliegticket naar New York was 230 euro, maar dat was een hele goede deal, die maar een dag geldig was, en via Duitsland. Over 't algemeen zou ik zeggen dat tussen de 500 en 750 gemiddeld is voor een ticket. Met Iceland Air kan je vaak goedkoper boeken omdat je dan een overstap in Reykjavik hebt, een directe vlucht is (meestal) duurder.

Hotel is ongeveer rond de 150 dollar per nacht. Goedkoper kan wel, maar dan moet je er al gauw voor kiezen om in een hostel te gaan, van Manhattan af te gaan (Brooklyn enzo zijn ook echt prima, maar dan zit je dus niet op Manhattan), of om een slechter hotel te kiezen. Via Priceline of Hotwire kan je ook goedkopere prijzen 'winnen' voor een normale hotelkamer.

Ik zou het sowieso los kopen, omdat je dan goed zelf uit kunt zoeken wat je wilt en niet aan vaste prijzen zit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Atelier Madame ma 18 jun 2012 - 2:45

Bijna drie jaar geleden hebben wij 500 euro betaald met Icelandair. Wel heen en terug een nachtje in Ijsland waardoor we heen maar een overnachting hebben geboekt en terug een aantal uur op het vliegveld hebben gezeten (maar goed met jetlag). De truc is volgens mij om gewoon heel goed te zoeken. Maar jij wilt per se in de herfstvakantie? Ik denk dat je dan sowieso vanuit Nederland de hoofdprijs betaald. Zou dan eerder gaan kijken of je via Brussel of Duitsland iets kunt vinden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Zonnetje ma 18 jun 2012 - 9:23

Bedankt voor de reacties! Wij gaan in de herfstvakantie, omdat we aan onderwijsvakanties gebonden zijn.

Ik zag retourtickets vanuit Brussel voor 480 euro. Dat is dus wel een goede prijs als ik het hier zo lees. Wat hotels betreft heb ik tot nu toe allemaal hotels gevonden in Manhattan waar je voor 5 nachten 800 euro of meer betaalt. Dat kan dus nog goedkoper.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Aletta wo 20 jun 2012 - 11:26

Is iemand hier wel eens in zijn eentje naar New York geweest?

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Marin wo 20 jun 2012 - 19:59

Ja ik. Wat wil je weten?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Caribbeanlover do 21 jun 2012 - 3:18

Ik vraag me af of het slimmer is om alleen logies te boeken of met ontbijt erbij in. Wellicht kan dat schelen zodat je niet steeds je ontbijt moet kopen. Bovendien eet je al vaak buiten de deur iig s´avonds dat zou ik doen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Marin do 21 jun 2012 - 3:23

Vaak zit het ontbijt er wel bij in. Is wel zo handig inderdaad. Hoewel ik na 6 dagen hetzelfde hotel ontbijt zelf toch liever bij de Starbucks of Dunkin Donuts wat haal. Maar dat is persoonlijk. Of lekker een echte diner in stap voor het ontbijt, hmmm blueberry pancakes, French toast and bacon on the side smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Aletta za 23 jun 2012 - 23:51

@ Marin

Ik vroeg me af hoe veilig het is als je in je eentje ben en waar je op moet letten (aangezien er wijken zijn in New York die niet zo goed bekend staan). En ook of je je op een gegeven moment niet verveelt als je de hele tijd in je eentje rondloopt Wink

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip New York Empty Re: Citytrip New York

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum