Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hotspots Europa

+5
Fred
Atelier Madame
Pompoen
Bliss
Kowalski
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Hotspots Europa

Bericht  Kowalski za 23 jun 2012 - 22:09

Ik ga deze zomer met een vriendin een road trip maken door Europa. We gaan ongeveer 3 weken weg en willen van tevoren wel een beetje de route plannen.

Mijn vraag aan jullie: Wat zijn nou dingen in Europa die wij echt moeten zien/doen/meemaken?

Ik ben benieuwd naar jullie tips! Alles is welkom Hotspots Europa 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Bliss za 23 jun 2012 - 22:14

Leuk, er is genoeg te zien in Europa! Ik ben altijd wel van de stedentrips en bijv. Rome is echt een aanrader! Of de Plitvice-meren in Kroatië (nooit geweest maar het ziet er zo mooi uit op plaatjes Very Happy). Of als je echt van avontuur houdt, kun je naar Sziget (8daags festival) in Boedapest gaan. Ik denk nog ff verder...

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Pompoen za 23 jun 2012 - 22:28

De steden/plaatsen die ik bezocht heb en echt de moeite waard vond zijn:

Berlijn
Parijs
Brussel
Normandië
Barcelona
Praag
Wroclaw
Boedapest
Wenen
Vilnius
Istanbul
Athene

Op mijn verlanglijstje staat heel veel! We hebben vorig jaar een geweldige rondreis gemaakt per trein (en boot): boedapest, sighisoara, brasov, boekarest, istanbul, thessaloniki, athene, patras, venetië
Dat was zo gaaf dat we zeker nog een keer zoiets gaan doen! We hebben daar trouwens een maand over gedaan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Kowalski za 23 jun 2012 - 22:30

Alvast bedankt voor je reactie! Ik heb even gegoogled op Sziget en dat lijkt me inderdaad wel tof! Wij gaan de laatste week van juli en de eerste twee weken van augustus en dat festival is van 6-13 augustus, dus misschien kunnen we de route zo maken dat we rond die tijd daar zijn. Dat moet wel lukken denk ik! Jaa leuk idee! Hotspots Europa 281626781

Rome staat inderdaad ook op het lijstje Hotspots Europa 3079029344
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Kowalski za 23 jun 2012 - 22:32

Thanks Pompoen! Die steden ga ik opschrijven! Vilnius had ik nog nooit van gehoord (ik las vuilnis Hotspots Europa 394967 ), juist leuk om ook wat (voor mij tenminste) minder bekende plaatsen te bezoeken denk ik!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Atelier Madame za 23 jun 2012 - 22:40

Oeh leuk <3

Ik heb jaren geleden geinteraild toen hebben we het rondje: Berlijn, Praag, Wenen, Boedapest, Balaton meer, Zagreb, Ljubljana, Venetie, Rome, Florence, Milaan gedaan. Dat was heel leuk mar wel erg vermoeiend voor in een maand tijd.

Wat ook gaaf is is afzakken langs de westkust van Frankrijk en dan via Noord Spanje naar Portugal door naar de Algarve en dan via Zuid Spanje weer naar boven. Maar of je dart red in drie weken weet ik niet :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Pompoen za 23 jun 2012 - 22:46

Kowalski schreef:Thanks Pompoen! Die steden ga ik opschrijven! Vilnius had ik nog nooit van gehoord (ik las vuilnis Hotspots Europa 394967 ), juist leuk om ook wat (voor mij tenminste) minder bekende plaatsen te bezoeken denk ik!

Dat is in Litouwen (voor als je daar nog niet achter was ;-)), ik ben er 1,5 week op uitwisseling geweest, het is echt een hele mooie stad en alles is daar ontzettend goedkoop!
Ik wil ook nog wel een keer naar Riga en Talinn, die steden zijn heel erg in opkomst. Kun je als je toch die kant op gaat gelijk meepakken!
Ik vind minder bekende steden ook altijd superleuk. Wij gaan meestal heel snel uit de toeristische gedeeltes weg om de rest te verkennen. Op onze rondreis hadden we vouwfietsen mee, dat was echt superhandig want dan kom je echt op plekken waar geen toeristen komen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Fred zo 24 jun 2012 - 6:58

West Ierland.. De ruige mooie westkust. Met name Galway (gemoedelijke stad), Cliffs of moher en met voor mij de tot nu toe mooiste plek van Europa het eiland Inisheer (onderdeel van de Aran Islands)... Prachtig al die stenen afrasteringen en de rust etc.

Maar als je met de trein gaat kom je daar moeilijk. Binnenland van Griekenland is ook wel de moeite waard. Olympia, Delphi en Kalambaka (bekende van de Meteorakloosters, kloosters op rotsen. Erg indrukwekkend en het hoogtepunt van Griekenland voor mij).
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Blond zo 24 jun 2012 - 8:00

Ik vind Stockholm en Oslo helemaal geweldig! Volgend jaar ga ik naar Kopenhagen, wil alle Scandinavische hoofdsteden hebben bezocht Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Mizz_S zo 24 jun 2012 - 20:51

Heb je enig idee welke kant je op wilt in Europa? Europa in groot en je wilt natuurlijk niet alleen maar aan het reizen zijn, maar ook wel een beetje wat kunnen zien.
En hoe wil je reizen (dat heb ik even gemist geloof ik).

Je zou bv. kunnen kiezen voor Noord-Oost Europa, ik bedoel dan Polen/Litouwen, en evt Letland en Estland erbij pakken. Dan zou je bijvoorbeeld Berlijn-Poznan-Gdansk-Warschau-Vilnius-Riga-Tallinn kunnen doen, en evt daartussen als jullie dat leuk vinden nog wat extra strand in plannen, bijvoorbeeld in Palanga ofzo. En dan kun je met de boot naar Helsinki en terug via Scandinavie, of een goedkope vlucht pakken in Tallin. Je zou ook met de boot terug naar Duitsland kunnen (bv Klaipeda-Kiel, heb ik zelf ook gedaan en was super). Al denk ik eigenlijk dat dit teveel is voor 3 weken, maar je kunt natuurlijk ook een deel pakken.
Je kunt ook kiezen voor centraal Europa, bijvoorbeeld Praag-Wenen-Budapest en dan idd eindigen in Sziget ofzo, aangezien ik dat al eerder voorbij zag komen.
Of een rondje Balkan, bv Zagreb-Dubrovnik-Mostar-Sarajevo-Ljubljana-Bled.

Je zou ook voor Spanje/Frankrijk/Portugal etc kunnen kiezen, maar daar heb ik geen verstand van...

Dit zijn iig een aantal plekker waar ik ben geweest, niet allemaal in deze volgorde enzo, en Sziget ben ik dan niet geweest.
Tips/hotspots vind ik overigens moeilijk, want dat is zo persoonlijk. Ik hou er iig zelf niet van als het allemaal te standaard is. En afwisseling, dus bv stad/natuur/strand allemaal in 1 vakantie.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  litllejoy zo 24 jun 2012 - 22:28

Ik heb toevallig laatst gekeken voor dit rondje:

Nederland - Dublin (vliegtuig)
Dublin - Krakau (vliegtuig)
Krakau - Budapest (trein)
Budapest - Wenen (trein)
Wenen - Praag (trein)
Praag - Nederland (trein)

Ik wou dit in 2 weken doen. Wel even pittig, maar dan zie je wel veel.
Vooral Budapest moet erg mooi zijn.

Helaas gaat het voor mij niet door dan.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Pompoen zo 24 jun 2012 - 23:21

Budapest is geweldig! Vond het overigens wél heel erg veel weg hebben van Praag.

Ik zou wel echt proberen 't een beetje te beperken, wij zijn dus in 30 dagen in 5 steden wat langer geweest en in een paar steden maar 1 nachtje en dat was allemaal net te doen. Overigens was dat een reis van de treinreiswinkel die normaal 15 dagen duurt en die wij dus verlengd hebben naar 30 dagen en dan nog was het soms echt sjezen.

Dat was deze reis:
http://www.treinreiswinkel.nl/treinrondreizen/zuid_oost_europa/orient_express_route

Deze reis lijkt me ook heel gaaf:
http://www.treinreiswinkel.nl/treinrondreizen/zuid_oost_europa/rondreis_balkan_east_meets_west

Eigenlijk hebben wij dus wel 'makkelijk' gedaan. We hebben een georganiseerde reis genomen, die helemaal aangepast naar wat wij wilden en geboekt. Daardoor konden we alle tijd gebruiken om de steden te bekijken en hoefden we niet met fietsen en bagage te gaan zeulen om een hotel te vinden. Qua prijs waren we dan waarschijnlijk ook niet goedkoper uit geweest.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Kowalski ma 25 jun 2012 - 2:28

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik heb het er inderdaad niet eens bij gezet, maar we gaan met eigen auto! We hebben echt maar 3 weken, dus we moeten het idd het beetje inperken. Ik wil heel graag nog eens naar Scandinavië, maar ik denk dat we dat beter een andere keer kunnen doen, want dat vreet wel veel tijd.

We zaten zelf een beetje te denken om via het noorden van Nederland, door Duitsland, naar beneden Oostenrijk en Zwitserland, dan misschien nog Slovenië en/of Kroatië meepakken, via Italië, Spanje, Frankrijk, Ardennen weer naar huis. Maar dat is al heel wat denk ik, ik kan dat zo moeilijk inschatten!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Pompoen ma 25 jun 2012 - 2:34

Ik heb een keer via google maps een route gepland (je kunt gewoon je route verslepen en routepunten toevoegen en een rondje maken etc.) en zo kwam ik er achter hoeveel km dat was en hoeveel uur in totaal. Ik heb toen berekend hoeveel km/uur per dag we moesten reizen en of het een beetje te verdelen was (dus een paar dagen veel rijden en een paar dagen niet) en zo kwam ik er achter dat het (voor mij als enige met een rijbewijs) veel te lang was. Ik zou dan sommige dagen 5/6 uur moeten rijden en we moesten dan ongeveer elke dag weer verder en weer een paar uur rijden. Zelfs als we een heel groot stuk in 1 keer zouden doen.
Wij wilden naar kroatië en weer terug en dan heen door oostenrijk en zwitserland en terug door Italie en slovenie en wij hadden ook weken de tijd. Het verschil was alleen dat mijn man geen rijbewijs heeft en ik alles in mijn eentje had moeten rijden en ik bovendien helemaal niet zo lang kan zitten eigenlijk door mijn heup.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Kowalski ma 25 jun 2012 - 2:42

O Pompoen dat is idd wel een idee om gewoon via Google een soort van route te plannen! Thanks! Ik ben echt een nerd wat betreft reizen hoor (nou ja, niet alleen wat betreft reizen Hotspots Europa 394967 ).

Het scheelt wel dat we beiden een rijbewijs hebben en ook veel kunnen en willen rijden, maar je wilt inderdaad niet hele dagen in de auto zitten, dat zou zonde zijn!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Zonnetje ma 25 jun 2012 - 9:37

Wat ik heel mooie plekken/steden in Europa vind, zijn:
- Berlijn - indrukwekkend hoe kort de geschiedenis daar pas geleden is
- Plitvice-meren - een heel mooi natuurgebied met heel blauwe meren en prachtige watervallen
- Istanbul - bijzonder om de Westerse en Oosterse wereld zo dicht bij elkaar te zien, ook heel mooi om daar de blauwe moskee te bezoeken en een boottocht te maken op de Bosporus
- Venetië - mooi plaatsje om te zien
- Rome - echt een van de mooiste steden waar ik ooit geweest ben
- Sevilla - ook een van de mooiste steden waar ik geweest ben. Ik hou echt van de Moorse bouwstijl die je daar ziet.
- Lissabon - een mooie stad
- de kust bij de Algarve vlakbij Lagos - hier heb je een heel mooie kust, zie afbeelding hieronder
Hotspots Europa Portugal-algarve

Verder ben ik vanuit Sicilië op de Etna geweest, dat was ook een heel speciale ervaring, om in dat vulkaanlandschap rond te lopen, maar ik denk dat jullie daar met de auto niet zullen komen. Mocht je er wel komen, dan kun je ook een boottocht naar de Eolische eilanden maken.

Veel plezier in ieder geval, want het lijkt me heel gaaf wat jullie gaan doen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hotspots Europa Empty Re: Hotspots Europa

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum