Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hebben grootouders rechten?

+12
Tania
M@niek
Fearie
Sanne
Luce
Floor
Supertalentje
Parel
studiebol
Filoria
Slakje
missy.
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 8:50

Ik vind het terecht dat die omgangsregeling mogelijk is. Het mag niet mogen dat wanneer wij gaan scheiden, mijn kinderen hun opa en opa kwijt zijn. Ik vind het sowieso van de zotte dat vrouwen dat machtspelletje spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Supertalentje ma 18 maa 2013 - 8:52

Ik denk wel dat het uitzonderingen zijn, dat opa en oma echt onderdeel moeten zijn van het dagelijks leven net zoals papa en mama. Dus dat ze op regelmatige basis oppassen, dat ze daar bijv al jaren logeren van vrijdag op zaterdag ofzo. Niet dat je een jaartje 1 keer per maand op de koffie geweest bent. En dan nog zijn we in NL niet gewend een moeder voorbij te lopen tav de kinderen en komen dit soort rechtszaken bijna niet voor.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  M@niek ma 18 maa 2013 - 8:53

missy. schreef:Ik ken een paar grootouders die hun kleinkinderen niet meer zien.
Nu hebben zij een advocaat in de arm genomen om een omgangsregeling af te dwingen.
Ik zat mij af te vragen of ze enige kans maken? Iemand hier verstand van?

1 van mijn beste vriendinnen heeft dit onlangs meegemaakt, de rechtzaak is niet gewonnen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Tania ma 18 maa 2013 - 8:56

Ik vind het ook wel terecht. Als ik zie hoe ontzettend van slag mijn zoontje momenteel is omdat hij oma opeens niet meer zo vaak ziet dan vind ik dat echt zielig. Als ouders gaan scheiden en een van de twee houdt de kinderen bewust weg bij de opa en oma van de andere kant terwijl daar niet echt een reden voor is, vind ik het goed als er zo'n regeling komt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Supertalentje ma 18 maa 2013 - 9:00

Maar waarom zou je je kinderen weghouden bij opa en oma als er niks is voorgevallen? Ik ken niemand die dat doet eigenlijk en ik kan ook geen reden verzinnen...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  loesje ma 18 maa 2013 - 9:06

studiebol schreef:Een rechtzaak aan spannen om je kleinkind te zien? Nog nooit van gehoord en ik vind het ook erg ver gaan.

Volgens mij kan je als ouders goed beslissen wie je kind wel of niet ziet.

helemaal mee eens!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 9:08

loesje schreef:
studiebol schreef:Een rechtzaak aan spannen om je kleinkind te zien? Nog nooit van gehoord en ik vind het ook erg ver gaan.

Volgens mij kan je als ouders goed beslissen wie je kind wel of niet ziet.

helemaal mee eens!

Nouja, in het geval dat Sanne aanhaalt, kan ik best begrijpen dat je als grootouders een omgangsregeling wilt. Ik geloof ook best dat er vrouwen zijn die zo verknipt zijn dat ze hun kind bij de schoonouders vandaan houdt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  studiebol ma 18 maa 2013 - 9:09

Supertalentje schreef:Maar waarom zou je je kinderen weghouden bij opa en oma als er niks is voorgevallen? Ik ken niemand die dat doet eigenlijk en ik kan ook geen reden verzinnen...

Opa en oma zullen vast vinden dat er niks is voorgevallen dus voor hun is het dan zo dat het kind voor niks bij ze wordt weg gehouden en dan kan je natuurlijk altijd een zaak aanspannen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 9:10

Supertalentje schreef:Maar waarom zou je je kinderen weghouden bij opa en oma als er niks is voorgevallen? Ik ken niemand die dat doet eigenlijk en ik kan ook geen reden verzinnen...

Er zijn ook vrouwen wie hun kind bij de vader weghouden. In dat geval zullen ook de schoonouders de pineut zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Supertalentje ma 18 maa 2013 - 9:23

Sunprincess schreef:
Supertalentje schreef:Maar waarom zou je je kinderen weghouden bij opa en oma als er niks is voorgevallen? Ik ken niemand die dat doet eigenlijk en ik kan ook geen reden verzinnen...

Er zijn ook vrouwen wie hun kind bij de vader weghouden. In dat geval zullen ook de schoonouders de pineut zijn.

Vast heel dom, maar je kunt een kind toch niet zomaar bij de vader weghouden? Daar zijn toch afspraken over gemaakt in een ouderschapsplan of desnoods via de rechtbank een omgangsregeling?

Ik kan me wel voorstellen dat als je ex uit de ouderlijke macht gezet is of je zit in een blijf-van-mijn-lijf huis dat opa en oma hem niet bij je kind mogen laten, maar dan zouden opa en oma wel gewoon op bezoek mogen komen, toch?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  shadow ma 18 maa 2013 - 9:28

Supertalentje schreef:
Sunprincess schreef:
Supertalentje schreef:Maar waarom zou je je kinderen weghouden bij opa en oma als er niks is voorgevallen? Ik ken niemand die dat doet eigenlijk en ik kan ook geen reden verzinnen...

Er zijn ook vrouwen wie hun kind bij de vader weghouden. In dat geval zullen ook de schoonouders de pineut zijn.

Vast heel dom, maar je kunt een kind toch niet zomaar bij de vader weghouden? Daar zijn toch afspraken over gemaakt in een ouderschapsplan of desnoods via de rechtbank een omgangsregeling?

Ik kan me wel voorstellen dat als je ex uit de ouderlijke macht gezet is of je zit in een blijf-van-mijn-lijf huis dat opa en oma hem niet bij je kind mogen laten, maar dan zouden opa en oma wel gewoon op bezoek mogen komen, toch?

Officieel kan dit misschien niet, maar als de moeder zich niet houdt an de afspraken, dan is het voor de vader heel moeilijk om haar hiertoe te dwingen. Dat betekend ook elke keer weer een gang naar de rechter. ( wat ik heb begrepen van iemand die ik ken, en dit dus meemaakt)

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Sanne ma 18 maa 2013 - 9:37

Feitelijk kun je als moeder je kind wel bij de vader vandaan houden, ondanks een omgangsregeling. Een vader kan proberen om de naleving van een omgangsregeling af te dwingen, maar als de moeder het weigert, heeft de vader maar weinig hulpmiddelen in handen. Het meest vergaande middel om de moeder te dwingen de regeling na te komen, is gijzeling op last van de rechter. De moeder wordt dan in een huis van bewaring geplaatst tot zij de omgangsregeling nakomt. Dit is zo heftig, zeker voor de kinderen, dat geen rechter het toepast. En dan sta je als vader met vrij lege handen, heel erg vind ik dat.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  missy. ma 18 maa 2013 - 9:42

Wat Shadow omschrijft is er dus aan de hand, alleen dan omgekeerd.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Fearie ma 18 maa 2013 - 9:48

Pluto schreef:
Fearie schreef:
Parel schreef:Belachelijk!
Alsof mijn ouders of schoonouders ook maar íets te zeggen hebben over ons kind!

Mee eens, omdat ik mijn moeder niet spreek zou zij via een rechter kunnen afdwingen mijn zoon te zien?! Nou dat dacht ik niet.
Daar krijg ik ook echt de bibbers van..

Ik ook, zeker gezien mijn moeder iemand is aan wie ik D de komende jaren niet wil blootstellen.

@Sanne, bedankt voor de duidelijk, weer een zorg minder smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  LMCurious do 21 maa 2013 - 1:38

Ik kan me ook voorstellen, uit een via via situatie.... dat vader komt te overlijden. Ze hadden altijd een druk leven en moeder ging niet goed met schoonouders overweg, dus kwam er weinig. Vader ging wel geregeld met kinderen naar zijn ouders. Dus er is wel een 'family life'. Maar nadat hij is overleden vind moeder het dus niet nodig tijd voor opa en oma in te plannen. De normale nodige oppas wil ze stabiel houden in de toch al gewijzigde situatie. En de tijd die ze nu wel met de kinderen heeft wil ze graag zelf met ze doorbrengen en niet met schoonouders. Er zijn niet echt heftige dingen voorgevallen, maar gewoon dat het niet lekker klikt.

Ik vind dan persoonlijk wel dat de schoonouder recht hebben om de kleinkinderen af en toe te blijven zien. Dat kan zijn dat opa en oma ze komen ophalen bijvoorbeeld, dat ze er zelf niet bij hoeft te zijn, of dat ze zelf wel meegaat voor de kinderen. Nu hebben in dit geval opa en oma het erbij gelaten (misschien ook niet wetende dat ze rechten hebben). Maar ze vinden het wel erg. Er is 1 ander gezin (gezamelijke kennissen). En via hen horen de grootouders hoe het met de kleinkinderen gaat. Op school, met sporten e.d. Verder niets.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Pussycat do 21 maa 2013 - 1:47

Ik wist ook niet dat dit kon. Dat ze serieuze rechten hebben zeg maar.
Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens tegen mij gezegd dat ze ''er dan wel voor gaat zorgen dat zij rechten krijgt over ons kind''
Maar dat dit ook kon pff... hoop nooit zo'n ''gevecht'' mee te hoeven maken.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hebben grootouders rechten? - Pagina 2 Empty Re: Hebben grootouders rechten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum