Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc

+16
Manderijn
Sanne
kwak
Tania
Happydobby
tweeling
Happinaz
Alex
Coco
nillis
*Lookie*
Parisienne
Susan
moepie
Floor
Flower_L
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc Empty hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc

Bericht  Flower_L vr 14 dec 2012 - 1:12

Ik belde net mijn ouders ivm logeren vanacht. Of ze hem op kunnen halen straks en of hij daar kan blijven slapen.

Mn moeder begon meteen ' ja is goed...maar vinden ouders van *vriend* dat niet ook leuk...hem oppassen. Die zouden dat ook leuk vinden. etc etc'.

Laatste drie keer is hij bij schoonoiders gebleven ivm verjaardagen, en daar was hij in paniek iedere keer. Dus nu ivm de bevalling en grote verandering voor hem, leken mijn ouders beste keuze voor de nacht.

Hoe kiezen jullie tussen grootouders indien oppas nodig is (moet ontact natuurlijk wel ok zijn met beide...anders valt er weinig te kiezen). Om en om of wat meest handig cq verstandig is?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc Empty Re: hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc

Bericht  Floor vr 14 dec 2012 - 1:15

Contact met beide is bij ons oke maar ik heb wel mijn voorkeur en dat komt door hoe dat er met onze zoon wordt omgegaan als hij daar blijft slapen. Hoe secuur ze zijn in het navolgen van mijn 'regels/adviezen' en hoe het gaat met onze zoon daar.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc Empty Re: hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 1:17

Mijn schoonouders willen liever niet dat de kindjes daar blijven slapen dus dan word het mijn moeder.
Verder wisselen we t beetje af.

Gast
Gast

Bericht  moepie vr 14 dec 2012 - 1:19

Contact met beiden is goed alleen zien de kids mijn ouders veel vaker dan mijn schoonouders. Zij wonen verder weg. Dus vaak is het makkelijker om ze naar mijn ouders te brengen en die gaan ook rustiger met onze kinderen om dus vind ik dat ookmiets fijner.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 1:25

Mijn schoonouders wonen ver weg en ze zien ze ook niet zo vaak, dus als ze gaan logeren is het bij mijn ouders, maar ook dat gebeurt maar zelden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne vr 14 dec 2012 - 1:27

N. gaat altijd logeren bij mijn moeder (en stiefvader) of bij mijn vader (en stiefmoeder). Mijn schoonmoeder woont te ver weg en haar zien we heel weinig. Daarbij komt ook dat ik N. 'veiliger' vind bij mijn ouders dan mijn schoonmoeder.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  *Lookie* vr 14 dec 2012 - 1:46

Logeren is nog niet aan de orde geweest maar heb geen voorkeur. Oppassen wisselen we wat af, al past mijn schoonmoeder in de praktijk het vaakste op omdat zij zo dichtbij woont dat ik hem daar gemakkelijk even 'door de deur kan schuiven'. Maar ik vraag mijn moeder ook vaak, zodat schoonmoeder niet elke keer degene is die 'moet' (al vindt ze het volgens mij hartstikke leuk)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  nillis vr 14 dec 2012 - 1:47

Hier vinden beide opa's en oma's het leuk en wonen allemaal dichtbij, dus hier probeer ik meestal om en om te plannen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Coco vr 14 dec 2012 - 3:31

Hier is het standaard mijn ouders ondanks dat ze ruim 2 uur verderop wonen.
Volgens mij heeft mijn man liever niet dat zijn ouders oppassen. Toen we in Marokko waren hebben ze wel opgepast voor max. een uurtje toen de kinderen al in bed lagen maar ik merkte aan alles dat mijn man het liefst zo snel mogelijk naar huis wilde. Hij zegt het alleen niet met woorden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:36

Wij hebben hier weinig keuze omdat mijn schoonouders te ver weg wonen.

Gast
Gast

Bericht  Alex vr 14 dec 2012 - 4:19

Mijn moeder heeft aangegeven dat ze liever niet heeft dat A. bij haar slaapt. Als we A. dus ergens willen laten overnachten gaat ze naar mijn schoonouders.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 4:20

Mijn ouders passen vaker op. Die nemen zelfs vrij van hun werk als ik vraag of ze kunnen oppassen. Die zijn zo gek van de kinderen, niets is hun te veel!
Mijn schoonouders passen minder vaak op. Ze doen het verder prima, wonen ook redelijk dichtbij maar kunnen gewoon minder vaak en laten soms ook andere sociale dingen voorgaan. En dat is prima!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  tweeling vr 14 dec 2012 - 4:23

Mijn ouders passen op, wij hebben slecht contact met mijn schoonouders...ze luisteren echt totaal niet en nemen ons ook niet serieus, erg vervelend!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  tweeling vr 14 dec 2012 - 4:24

Alex schreef:Mijn moeder heeft aangegeven dat ze liever niet heeft dat A. bij haar slaapt. Als we A. dus ergens willen laten overnachten gaat ze naar mijn schoonouders.

Waarom wil ze dat niet als ik vragen mag....
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 4:27

Mijn schoonmoeder wil graag dat Yrsa komt slapen. Ezra zou ze ook leuk vinden, maar ze snapt wel dat dat te moeilijk voor hem is. Het is niet dat ik het haar niet gun, maar het is voor Yrsa op dit moment ook moeilijk. Ze wil momenteel eigenlijk alleen door mij naar bed worden gebracht en ze huilt al als ik er met bedtijd niet ben en als Dion haar brengt. Af en toe is het niet anders dat ik er een keer niet ben, maar ze ziet mijn schoonmoeder gewoon niet vaak, dat vind ik dan meteen heel wat stappen te ver voor haar. Ik vind het alleen wel moeilijk om dat duidelijk te maken. Yrsa logeert ook niet zonder ons bij mijn eigen ouders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby vr 14 dec 2012 - 4:28

Uit logeren is M nog niet geweest, mijn schoonouders passen meestal op, mijn vader woont niet in de buurt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Tania vr 14 dec 2012 - 4:28

Tot nu toe gaan ze altijd naar mijn ouders maar vanaf volgend jaar gaat mijn schoonmoeder ook af en toe een dagje oppassen. Mijn zoontje was toen hij klein was erg gehecht aan vaste mensen en mijn schoonmoeder zag hij toen niet vaak genoeg om vertrouwd bij te zijn. Als ze is een uurtje kwam om op te passen was hij vaak alleen aan het huilen. Inmiddels kent hij haar beter en ben ik ervan overtuigd dat het wel goed zal gaan. M. vindt haar erg leuk dus dat zal ook prima gaan. Als dat allemaal goed gaat mogen ze van mij ook best bij mijn schoonmoeder logeren maar dan wel 1 tegelijk want anders is het lichamelijk voor haar wel erg zwaar denk ik. Als ze wat groter zijn kunnen ze wel tegelijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Tania vr 14 dec 2012 - 4:31

Susan schreef:Mijn schoonmoeder wil graag dat Yrsa komt slapen. Ezra zou ze ook leuk vinden, maar ze snapt wel dat dat te moeilijk voor hem is. Het is niet dat ik het haar niet gun, maar het is voor Yrsa op dit moment ook moeilijk. Ze wil momenteel eigenlijk alleen door mij naar bed worden gebracht en ze huilt al als ik er met bedtijd niet ben en als Dion haar brengt. Af en toe is het niet anders dat ik er een keer niet ben, maar ze ziet mijn schoonmoeder gewoon niet vaak, dat vind ik dan meteen heel wat stappen te ver voor haar. Ik vind het alleen wel moeilijk om dat duidelijk te maken. Yrsa logeert ook niet zonder ons bij mijn eigen ouders.

Zou je niet uit kunnen leggen dat je denkt dat Yrsa dat niet zo prettig vind omdat ze alleen door jou naar bed gebracht wil worden en ze daarom ook niet alleen bij jou ouders slaapt. En dan voorstellen dat jullie daar ook een keertje met z'n allen komen slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Alex vr 14 dec 2012 - 4:31

tweeling schreef:
Alex schreef:Mijn moeder heeft aangegeven dat ze liever niet heeft dat A. bij haar slaapt. Als we A. dus ergens willen laten overnachten gaat ze naar mijn schoonouders.

Ze vindt het vervelend dat A. vroeg wakker is en ze trekt dat niet, zegt ze. Dus dan doen we het niet. Ik heb liever dat ze het aangeeft dan dat A. daar slaapt en A. doorheeft dat oma dat eigenlijk niet wil.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  kwak vr 14 dec 2012 - 4:52

heel makkelijk, D. slaapt alleen maar bij mijn ouders dus dan is de keus niet zo moeilijk.
overdag passen mijn schoonouders ook wel op al heb ik liever dat ze naar mijn ouders gaat omdat ik zeker weet dat mijn ouders mijn regels en opvoeding accepteren en het zo ook doen en mijn schoonouders doen wat zij denken dat goed is.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 4:55

Alex schreef:
tweeling schreef:

Ze vindt het vervelend dat A. vroeg wakker is en ze trekt dat niet, zegt ze. Dus dan doen we het niet. Ik heb liever dat ze het aangeeft dan dat A. daar slaapt en A. doorheeft dat oma dat eigenlijk niet wil.

Dit is bij mijn schoonmoeder trouwens ook een beetje zo. Zij, mn schoonmoeder, heeft een eigen bedrijf en maakt doordeweeks veel uren. Het weekend is voor haar ook echt een nodig rust moment. Ik begrijp het wel dat ze dan op zondagochtend niet staat te wachten op drukke kids om 06.00 uur.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Alex vr 14 dec 2012 - 4:57

Happinaz schreef:
Alex schreef:
tweeling schreef:

Dit is bij mijn schoonmoeder trouwens ook een beetje zo. Zij, mn schoonmoeder, heeft een eigen bedrijf en maakt doordeweeks veel uren. Het weekend is voor haar ook echt een nodig rust moment. Ik begrijp het wel dat ze dan op zondagochtend niet staat te wachten op drukke kids om 06.00 uur.

Dat begrijp ik ook van je schoonmoeder, logisch dat ze in het weekend haar rust pakt! Mijn moeder werkt alleen niet ... Ze zit heel de dag thuis op de bank. Maar goed, als ze niet wil dan wil ze het niet.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 5:07

Alex schreef:
Happinaz schreef:
Alex schreef:
tweeling schreef:

Dat begrijp ik ook van je schoonmoeder, logisch dat ze in het weekend haar rust pakt! Mijn moeder werkt alleen niet ... Ze zit heel de dag thuis op de bank. Maar goed, als ze niet wil dan wil ze het niet.

Oh....en nu weet ik dan niet zo goed wat ik moet zeggen. Dat is dan best een beetje ehm...apart. Jammer dat het zo is, Alex! hoe kies je tussen grootouders mbt logeren oppassen etc 699888
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sanne vr 14 dec 2012 - 5:14

Ik breng H. niet weg om uit logeren te gaan, want ze komt nog steeds voor nachtvoedingen. Overdag past mijn moeder wel eens op, mijn schoonouders vraag ik niet. Vooral mijn schoonmoeder denkt dat ze een geweldige oma is, maar ze heeft H. tot nu toe 3 keer gezien en heeft het altijd te druk om af te spreken. Ik denk echt dat ze thuis blijft als ik vraag of ze op H. wil passen, maar ik breng H. gewoon niet naar iemand toe die ze niet kent.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Manderijn vr 14 dec 2012 - 5:16

Onze kinderen logeren nagenoeg nooit, meestal passen mijn schoonouders hier thuis dan op, kunnen ze in hun eigen bed.
De oudste wil wel heel graag, en het liefst bij mijn schoonmoeder, dus dat zal binnenkort eens gaan gebeuren! Misschien als dat heel goed gaat, dat ze dan wat vaker gaat.
Mijn ouders zouden het prima vinden als ze komen logeren, maar vinden het ook prima dat ze niet komen logeren.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: