Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Apparaten laten aanstaan als je weg bent

+34
M-G
M@niek
Twellie
Sam
Sterre
Ragazza
Zwerver
Snoes
Parisienne
Siamsa
Bosjesvrouw
ShallY
Caramba
girli
Puggle
Lady Starstruck
kwak
Fayebella
Lady4
Rovine
Sarah1985
Slakje
Carra
Beachgirl
loura
Rouxxxe
Hoochie
pippeloentje
Mizz_S
Atelier Madame
Elliot
Prosecco
Rush
Blond
38 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  kwak ma 18 maa 2013 - 9:33

Ik doe alles uit.
Ik vind het ook niet een prettig idee dat. Comp. van mijn man dag en nacht aan staat maar ik mag hem niet uit doen. Gelukkig springt hij wel zelf op stand by.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Lady Starstruck ma 18 maa 2013 - 10:00

Nee ik doe dat niet meer sinds de vaatwasser is overstroomd toen ik en mijn vriend een keer weg waren. De keuken stond blank. Dat is niet zo goed voor het laminaat. Mijn vriend heeft er ook een keer afwasmiddel in gedaan toen de vaatwas blokjes op waren. Toen begon dat ding te schuimen. Was ook niet zo grappig.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Puggle ma 18 maa 2013 - 10:14

Ik zet niks aan als ik weg ga ik vind dat echt niks.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  girli ma 18 maa 2013 - 10:20

Nee, daar word ik onrustig van.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Mizz_S ma 18 maa 2013 - 10:27

Elliot schreef:Huh de stekker van mijn föhn zit echt standaard in het stopcontact. Hij staat toch gewoon uit? Ik zie het probleem niet zo.

Volgens mij gebruikt de stekker dan nog wel gewoon stroom, al staat het apparaat uit. Dat is iig wel zo bij telefoonopladers. Dus best wel zonde van je energiegebruik en ook niet erg duurzaam.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Caramba ma 18 maa 2013 - 12:29

Heel af en toe heb ik de droger aan als ik weg ga, gebeurt echt maar heel zelden.
Wel zet ik de wasmachine of vaatwasser aan als ik weg ben. Voor ik ga slapen doe ik nog wel eens de droger aan op kort programma.
De lamp in de hal laten wij beiden vaak aan wanneer we niet thuis zijn. Vinden we beiden toch net iets fijner.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 22:31

Mizz_S schreef:
Elliot schreef:Huh de stekker van mijn föhn zit echt standaard in het stopcontact. Hij staat toch gewoon uit? Ik zie het probleem niet zo.

Volgens mij gebruikt de stekker dan nog wel gewoon stroom, al staat het apparaat uit. Dat is iig wel zo bij telefoonopladers. Dus best wel zonde van je energiegebruik en ook niet erg duurzaam.

Ja, sluipstroom noemen ze dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Rovine ma 18 maa 2013 - 22:43

Bij mij maakte hij onlangs dus gewoon wel kortsluiting terwijl hij uitstond.

Bij blikseminslag zijn je apparaten toch ook kapot, ook als ze niet aanstaan?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 22:48

Ik laat ook gerust de vaatwasser/wasmachine/droger aan als ik weg ben. In de praktijk blijkt dat ik meestal wel thuis ben, maar ga er niet speciaal voor plannen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  ShallY di 19 maa 2013 - 0:21

De vaatwasser durf ik nog wel aan te zetten als ik wegga maar de wasmachine niet. Dat is zo'n oud beestje en ben bang dat er wat gebeurd.
IK kwam laatst thuis nadat ik een middag bij mijn zus was geweest en het rook heel vreemd toen ik binnen kwam. Bleek dat het koffiezetapparaat aanstond. Waarschijnlijk heb ik die per ongeluk aangeraakt toen ik 's morgens het aanrecht aan het schoonmaken was. Ik was me echt rot geschrokken.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Bosjesvrouw di 19 maa 2013 - 4:32

Een droger is een van de grootste oorzaken bij brand in huizen.



De wasmachine laat ik wel aan de vaatwasser niet die is tweedehands en ik weet niet hoe oud die is.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 6:45

Als ik weg ga zet ik niets aan. Meestal laat ik die apparaten in de middag draaien, als ik thuis ben. Wanneer ik op bed ligt, eigenlijk liever ook niet maar gebeurt wel eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Siamsa di 19 maa 2013 - 10:05

Als ik lang weg ben zet ik mijn wasmachine en droger niet aan, maar als ik even de stad in ben (ik woon in de binnenstad) wel, behalve de droger. Vind het geen veilig idee om die aan te hebben als ik weg ben, en ook als ik maar even weg ben kan er brand uitbreken door dat ding.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Parisienne di 19 maa 2013 - 10:24

Als ik een paar uurtjes weg ben laat ik de wasmachine of droger wel draaien. 's Nachts draait het ook gewoon als we op bed liggen. Als ik langer weg ben dan doe ik het niet. Ook omdat ik het zonde vind dat het dan sluipstroom blijft gebruiken (de droger/wasmachine staat nadat 'ie klaar is niet in zijn geheel uit, er blijft een lampje knipperen dat 'ie klaar is, dat verbruikt dus stroom).

Overigens gaan wel de stekkers van opladers, tv en laptop uit als we lang weg zijn of gaan slapen. Vind het zonde van de (sluip)stroom.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Snoes di 19 maa 2013 - 11:41

De droger niet, andere apparaten zoals wasmachine wel.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Zwerver di 19 maa 2013 - 11:48

Ik laat gerust mijn wasmachine aanstaan. Mijn mini vaatwasser ook. Mijn gaskachel laat ik nooit aanstaan. Heb er wel eens mee geslapen maar sinds ik het vermoeden heb dat mijn kachel koolmonoxide uit laat durf ik het niet meer.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Ragazza wo 20 maa 2013 - 20:06

Wasmachine durf ik wel aan, vaatwasser niet. Maar dat is puur gevoelsmatig, weet ook niet waarom.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Ragazza wo 20 maa 2013 - 20:07

Zwerver schreef:Ik laat gerust mijn wasmachine aanstaan. Mijn mini vaatwasser ook. Mijn gaskachel laat ik nooit aanstaan. Heb er wel eens mee geslapen maar sinds ik het vermoeden heb dat mijn kachel koolmonoxide uit laat durf ik het niet meer.

Er zijn wel koolmonoxidemeters verkrijgbaar. Ik zou zo één aanschaffen.. Het is hartstikke gevaarlijk!
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Sterre wo 20 maa 2013 - 21:01

De wasmachine en vaatwasser zet ik wel aan als ik weg ben. Mijn grootste angst is nog dat de wasmachine gaat lekken of dat er een slang knapt, maar we hebben er zo'n plastic bak onder staan om de schade te beperken als dat gebeurt. Een droger heb ik niet.

Van de meeste apparaten trek ik de stekker er wel uit als ik ze niet gebruik, maar nu ik er over nadenk vergeet ik dat bij de oplader van mijn tandenborstel, en zit ook mijn telefoonlader op zo'n manier in het stopcontact dat ik er lastig bij kan. Best zonde eigenlijk!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Sam wo 20 maa 2013 - 21:35

Zwerver, ik zou ook een CO melder aanschaffen!

Ik probeer geen apparaten aan te laten als ik weg ben.
Het enige wat wel ooit aanstaat als we er niet zijn is de vaatwasser.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Twellie do 21 maa 2013 - 13:29

Droger laat ik nooit aanstaan, ik ken twee mensen bij wie het niet goed is gegaan: bij eentje is bijna zijn huis in vlammen opgegaan, bij de ander is het drooghok uitgebrand en had de hele onderverdieping flinke brandschade.

Fohn haal ik ook uit het stopcontact en waterkoker ook.

Vaatwasser en wasmachine zet ik wel aan als ik wegga. Vind ze beiden irritant geluid produceren (ik ben nogal overgevoelig voor geluid) en dat wil ik niet aanhoren als ik thuis ben.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Zwerver do 21 maa 2013 - 13:33

Ja klopt, ik vergeet het alleen steeds. Heel stom, het is zo belangrijk!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 22:44

Zwerver schreef:Ik laat gerust mijn wasmachine aanstaan. Mijn mini vaatwasser ook. Mijn gaskachel laat ik nooit aanstaan. Heb er wel eens mee geslapen maar sinds ik het vermoeden heb dat mijn kachel koolmonoxide uit laat durf ik het niet meer.

Waarom koop je geen koolmonixide melder?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 22:45

Zwerver schreef:Ja klopt, ik vergeet het alleen steeds. Heel stom, het is zo belangrijk!

Oh zie deze reactie nu pas Very Happy Doen! Zet anders een reminder in je agenda. Heb van Urban Naked geleerd dat je dat ding niet eens hoeft op te hangen, maar je hem gewoon neer kunt leggen. Koolmonixide blijft namelijk lager hangen, en rook van brand gaat omhoog. Dus de combi rookmelder/monoxide heb ik nu op een kast gelegd in de buurt van onze ketel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Zwerver vr 22 maa 2013 - 6:56

Ja ik zet wel even een Plakmemo op mijn telefoon(als app)! Goede tip haha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apparaten laten aanstaan als je weg bent - Pagina 2 Empty Re: Apparaten laten aanstaan als je weg bent

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum