Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweedehands apparaten: hoe oud max?

+2
Fearie
nijntje4
6 plaatsers

Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  nijntje4 zo 24 jul 2011 - 6:07

Ik ben met mijn budget aan het zoeken naar fornuis, koelkast en wasmachine op Marktplaats. Ik kan best wat vinden maar vaak is het toch wel 5 jaar of ouder. Hoe oud zouden jullie deze apparaten maximaal laten zijn?

Qua wasmachine denk ik iig niet ouder dan 4 jaar, maar bij de rest....?
Tips?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 6:10

Daar heb ik echt totaal niet op gelet eigenlijk, toen ik het kocht!
Mijn gasfornuis, wasmachine en magnetron zijn 2dehands.
De magnetron is sowiezo heel oud, ik weet waar ie vandaan komt, en ik denk dat mijn wasmachine en gasfornuis ook wel ouder waren dan 4 jaar toen ik ze kocht!
Heb met geen van allen problemen gehad (**Klopt af :P)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Fearie zo 24 jul 2011 - 6:15

Ik heb mijn magnetron van mijn ouders, dat ding is al wel 15 jaar oud en doet het nog steeds. Ik zou een wasmachine niet veel ouder als 2 jaar kopen, gasfornuis en koelkast maximaal 4 jaar. Hangt ook af van het merk en de staat waarin hij verkeerd, vaak kun je tweedehands spul nog wel halen bij zo'n handelaar (krijg je soms nog garantie van een half jaartje ofzo).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 6:18

Ik zou ook zoeken naar een witgoedhandelaar, er zijn er zat! Geven ook vaak garantie inderdaad. Ik heb mijn koelkast en wasmachine bij zo'n handelaar gekocht; koelkast voor 125 euro (een Miele vriescombigeval) en een (Ecoline) wasmachine voor 50 euro. Werken perfect en kreeg bij de wasmachine 3 maanden garantie en die werd voor me 'geinstalleerd' en op de koelkast 6 maanden garantie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  nijntje4 zo 24 jul 2011 - 6:58

Oh haha, ik dacht juist ik vermijd die handelaars, kan ik die wel vertrouwen :p
Nog even zoeken dus haha.

Vind het zo lastig als mensen niet reageren op MP, ik blijf bezig...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 7:05

Waar woon je dan? Als je in Noord Holland woont, is Wouter Witgoed aan te raden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  nijntje4 zo 24 jul 2011 - 7:40

Ik woon niet in Noord Holland maar ik heb wel veel meubels die ik op moet halen in Noord Holland dus geen probleem haha. Ik heb m gevonden, ook op MP, maar hij heeft niet zoveel nu
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  silly-one zo 24 jul 2011 - 7:56

Wat je ook kan proberen is een witgoedzaak die handelt in beschadigd witgoed. Deze zijn dan bij een verhuizing of productie beschadig en hebben daardoor lakschade, maar zijn zelf nog compleet nieuw. Je hebt dan ook gewoon garantie en het is nieuw.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:19

nijntje4 schreef:Ik woon niet in Noord Holland maar ik heb wel veel meubels die ik op moet halen in Noord Holland dus geen probleem haha. Ik heb m gevonden, ook op MP, maar hij heeft niet zoveel nu

Hij heeft héél veel, maar niet alles staat op MP Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Elsje zo 24 jul 2011 - 8:27

daar heb ik niet eens overna gedacht toen we de koelkast gekocht hebben... Stom zeg...

maar ik zal niet al te oud doen ( niet ouder dan 4 jaar denk ik)

Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Atelier Madame zo 24 jul 2011 - 21:57

Zou niet al te oud doen voor de koelkast en wasmachine max 3 jaar ofzo?
Magnetron, gasfornuis e.d. kunnen wel iets ouder zijn.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  nijntje4 di 26 jul 2011 - 5:36

Oja dat zijn wel goeie tips, eens even googelen naar die "beschadigde" apparaten dan, of weet iemand een site ofzo?

Ik heb nu wel een wasmachine geregeld, dat scheelt alweer Very Happy
Nu nog fornuis en koelkast.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Niekske do 28 jul 2011 - 1:24

Ik heb slechte ervaringen met tweedehands wasmachines, waar ook vandaan. Ik heb er drie gehad waarvan er eentje nog geen 2 jaar oud was en alledrie waren ze binnen een jaar stuk (en niet meer te maken). Nu heb ik dus een nieuwe. Mijn koel/vries-kast en magentron zijn uit het jaar nul, ik heb ze van mijn ex-schoonmoeder gekregen voor niks. Ik had toen geen geld om alles nieuw te kopen en ik dacht 'we zien wel hoe lang ze meegaan'. Inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder en ze werken nog steeds prima. Mijn gasfornuis stond hier nog, ik denk dat het daarvoor niet uitmaakt als die iets ouder is.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweedehands apparaten: hoe oud max? Empty Re: Tweedehands apparaten: hoe oud max?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum