Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

+3
ProudMom
Nana
Dolphinne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Dolphinne wo 15 jun 2011 - 23:21

Mijn zoontje is bang voor de stofzuiger op het moment dat hij aangaat.
Hij vind het super om ermee te spelen, maar dan moet wel de stekker uit het stopcontact en het snoer opgerold zijn.

Als ik ga stofzuigen gaat hij op de bank zitten en hij komt er pas weer af als ik de stekker eruit gehaald heb.
Nu vond ik dat eigenlijk ook wel handig, loopt hij ook niet in de weg haha Wink.

Maar ik merk steeds vaker dat hij bang is voor apparaten die veel geluid maken.
De grasmaaier (hij blijft dan het liefste binnen voor het raam staan)
De kruimeldief (als ik hem al oppak vliegt hij richting bank)
De blender (als hij uit de kast komt zit hij al op de bank)

Aan de ene kant is het niet verkeerd is dat hij bijvoorbeeld niet dicht bij de grasmaaier of blender komt als hij aan staat (kan er ook geen ongelukje mee gebeuren). Maar hij lijkt er echt angst voor te hebben. Als ik met de kruimeldief (uit) dichtbij hem kom deinst hij al achteruit. Ook al maak ik heel duidelijk dat hij echt niet aangaat (dat je dan eerst op het knopje moet drukken etc.)

Hebben meer kinderen hier 'last' van?
Heb je er zelf iets aan proberen te doen of wordt het vanzelf wel minder?
Tips?
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 23:24

Mijn zoon had daar op die leeftijd ook last van. Ook de fohn vond hij akelig. Het is vanzelf over gegaan, heb er eigenlijk weinig aandacht aan gegeven. Het enige wat hij nu nog naar vindt, zijn die apparaten op openbare toiletten die je handen droog blazen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Dolphinne wo 15 jun 2011 - 23:28

Owja, de fohn is ook nog een apparaat wat in het lijstje hoort (gelukkig voor hem gebruik ik die nauwelijks).

Hij heeft dit eigenlijk altijd al gehad (vooral de stofzuiger, de andere apparaten gebruikte ik daarvoor nauwelijks of niet). Hoop dat het hier dan ook vanzelf over zal gaan.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 23:31

Mijn stofzuiger heeft verschillende standen. Als jij dat ook hebt dan zou je het wat zachter kunnen zetten en hem mee laten helpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Nana wo 15 jun 2011 - 23:35

Mijn zoontje heeft bij vlagen ook dat hij bang is voor bepaalde apparaten. Zijn stofzuigerangst is nu weer weg, nu is hij weer bang voor overvliegende vliegtuigen (gelukkig wonen we niet in de buurt van Schiphol).
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 0:18

Quinten heeft dat ook gehad. En dan ook met name angst voor de stofzuiger. Af en toe duikt hij nog wel eens op de bank maar meestal wil hij zelf ook stofzuigen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  ProudMom do 16 jun 2011 - 3:29

Haha, ja hier precies hetzelfde.
B.randon is écht bang voor de stofzuiger, mixer, fohn enz.
Zodra hij de stofzuiger ziet, begint hij al te gillen (niet huilen, maar echt gillen). Hij roept dan ook ''Eng eng! Benben bang!'' (haha ja hij noemt zichzelf Benben :P )
Hij blijft net zolang gillen tot de stofzuiger uit 't zicht is. Maar als ik de stofzuiger aan zet, dan word hij helemaal hysterisch, en is hij echt bang.
Ik zie de angst dan in z'n ogen, en vind het dan vaak zielig om verder te gaan met stofzuigen, dus stop ik er maar mee, en ga ik verder als hij slaapt.
Het zal vast vanzelf wel weer over gaan, denk ik maar. Ik schenk er niet al teveel aandacht aan.
Maar vind het toch wel apart. Vooral omdat hij verder altijd heel stoer is, en helemaal niet bang is voor dingen waar ik zelf bijv. nog van zou schrikken.
Maarja, hij heeft nooit van herrie gehouden, en die apparaten maken ook best veel lawaai natuurlijk. Laughing
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Nana do 16 jun 2011 - 3:32

Toevallig allemaal jongetjes die bang zijn! Of zijn er ook bange meiden??
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Vancity_girl do 16 jun 2011 - 8:57

Ons meisje is ook bang van de stofzuiger, zodra die aangaat dikke tranen. Toen ik laatst met de staafmixer in de weer was hetzelfde. Maar goed mijn dochter is nog maar 5 maanden dus niet echt te vergelijken met jullie kindjes.
Ik wacht meestal met stofzuigen tot ze slaapt of tot papa er is om haar vast te houden.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  _Jet do 16 jun 2011 - 9:07

S begon pas ook te huilen toen ik mijn haar ging föhnen (terwijl ze dat al vaker had gehoord/gezien). Ik dacht dat het toeval was, maar een paar dagen later toen ze mij hoorde föhnen begon ze weer te huilen. Ik heb er niet op gereageerd. Ik ben gewoon verder gegaan met een vrolijke glimlach op mijn gezicht en ik ben tegen haar gaan kletsen. Sindsdien is het niet meer voorgekomen dat ze erbij was toen ik mijn haar aan het föhnen was. Als ik ga werken doe ik het altijd beneden om haar niet wakker te maken en wanneer ik vrij ben, ben ik te lui om te föhnen en laat ik het 9 van de 10 keer gewoon opdrogen.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  PiP do 16 jun 2011 - 9:15

F is ook heeel bang voor de stofzuiger, ook als hij uit staat.
Soms met vlagen durft ze er wel eens aan te zitten, maar meer echt niet.
Verder is ze niet echt bang voor geluiden, meestal vind ze het maar al te interesant!

Ze is wel erg bang voor dieren en dan met name honden(welke steeds meer in de familie komen)
Vooral dit laatste wil ik aanstaande dinsdag gaan bespreken met het cb.
Vorige keer zeiden ze dat het ene kind wel bang is en het andere niet, maar ze is echt doodsbang.
Ik zie er al een beetje tegenop om zondag naar een verjaardag te gaan. Op die hond reageerde ze vorige week heel heftig.
Ze hebben toen de hond wel naar buiten gedaan, maar ik vind het altijd zo rot om te vragen omdat ik ook wel eens de reactie kreeg waarom die hond nou weg moest gaan voor F... Want dan kreeg de hond een hekel aan F omdat hij door haar weg moet.

Beetje Off-topic, maar misschien hebben jullie hier ook tips voor?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Mamasapje do 16 jun 2011 - 10:53

PiP schreef:F is ook heeel bang voor de stofzuiger, ook als hij uit staat.
Soms met vlagen durft ze er wel eens aan te zitten, maar meer echt niet.
Verder is ze niet echt bang voor geluiden, meestal vind ze het maar al te interesant!

Ze is wel erg bang voor dieren en dan met name honden(welke steeds meer in de familie komen)
Vooral dit laatste wil ik aanstaande dinsdag gaan bespreken met het cb.
Vorige keer zeiden ze dat het ene kind wel bang is en het andere niet, maar ze is echt doodsbang.
Ik zie er al een beetje tegenop om zondag naar een verjaardag te gaan. Op die hond reageerde ze vorige week heel heftig.
Ze hebben toen de hond wel naar buiten gedaan, maar ik vind het altijd zo rot om te vragen omdat ik ook wel eens de reactie kreeg waarom die hond nou weg moest gaan voor F... Want dan kreeg de hond een hekel aan F omdat hij door haar weg moet.

Beetje Off-topic, maar misschien hebben jullie hier ook tips voor?

Voor die angst voor honden is het handig om met F. te oefenen met een speelgoedhond.. ( IKEA hebben ze leuke formaatjes en goed lijkend:) en betaalbaar!) I. was hier rond die leeftijd ook vreselijk bang voor honden, mijn ouders hebben er 2, 1 middelgrote en een chihuahua kruising. Mijn moeder past op 2dagen in de week dus ze moest er heen..
We hebben thuis zitten oefenen met een speelgoedhondje... we gingen samen water neerzetten voor de hond, hondje aaien, hondje eten geven ( als zij ook ging eten deed ik dat dan..), hondje uitlaten ( ging mee naar de supermarkt). Spelenderwijs eigenlijk dus veel met hondjes bezig zijn.. Bij haar heeft het geholpen. Ze is nog wel bang als ze blaffen door de deurbel oid. maar niet als ze gewoon rondlopen.

Stofzuiger kan ik je niet mee helpen, ik vind zelf stofzuigers ook vreselijk... sporadisch komt het voor dat ik stofzuig, verder doet mijn vriend dat...ik kan niet tegen dat geluid...
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:23

Mijn broer en ik hadden dat vroeger ook, de angst voor allerlei apparaten. Dat was vanwege het volume dat eraf kwam. We kunnen beiden nog steeds niet zo goed tegen harde geluiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten) Empty Re: Bang voor de stofzuiger (en andere apparaten)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum