Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Totaal andere studie switch

+8
Niki
Niekske
Linda
Caresses
Marin
Atelier Madame
silly-one
M@niek
12 plaatsers

Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Totaal andere studie switch

Bericht  M@niek za 16 maa 2013 - 22:24

Zijn er hier meiden die echt totaal iets anders zijn gaan doen? Dat kan een studie zijn maar ook totaal ander werk waarvoor gestudeerd is.

Waarom ben je veranderd? Heb je spijt van je keuze? Raad je dit aan of af?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  silly-one zo 17 maa 2013 - 22:29

Ik heb de pabo gedaan, maar ondertussen vaak in het voortgezet onderwijs gewerkt.

Ik wil volgend collegejaar beginnen aan de lerarenopleiding wiskunde. Ik blijf dus wel in het onderwijs, maar ik ga hopelijk naar het middelbaar onderwijs. Plus een heel exact vak geven als alles mee zit. Ik ben mij nu al aan het voorbereiden op mijn wiskunde b havo examen.

De keuze om dit te gaan doen, is omdat ik de doelgroep leuker vind. Ik wil voor het VMBO gaan, dus de pittige doelgroep. Ik heb nu ruim een jaar met deze leeftijd en doelgroep gewerkt en ik vond het veel leuker dan het basisonderwijs.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Atelier Madame zo 17 maa 2013 - 22:39

Ik ben van ruimtelij.ke orde.ning (plan.ologie) maar verpl.eegkude gegaan. Heb zowel bachelor als master gedaan en ben daarna gelijk werkend leren in dienst van een ziekenhuis gekomen. Ja het is heel anders hbo dan universiteit, en Mss ook wel zonde van mijn papiertje. Maar ik vind het werken in de zorg zo dankbaar en zo leuk. Dat het mij alles is waard geweest :cheering:
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 23:07

Ik heb Engels en Educatie gestudeerd en hoewel ik daar nu ook nog in werkzaam ben, heb ik intussen ook m'n eigen bedrijf opgericht als bruidsfotografe, van m'n passie m'n werk gemaakt dus en echt totaal anders dan m'n studie.
Ik kan het je alleen maar aanraden. Het enige wat ik heel erg zonde vind is de gigantische studieschuld die ik heb. Gelukkig ben ik nu nog wel werkzaam in dat vakgebied met m'n ene baan, maar ergens voelt het stom als ik alleen nog maar iets totaal anders zou doen, dan waar ik voor heb gestudeerd. Gelukkig weet ik dat m'n studie óók een passie was, dus daarmee kan ik het een beetje goed praten.


Laatst aangepast door Marin op zo 17 maa 2013 - 23:13; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Caresses zo 17 maa 2013 - 23:12

Ik lees ook even mee.
Zelf heb ik een studie gedaan die totaal niet bij mij past en ik wil ook zeker niet dit werkveld in.
Helaas is het werk dat ik wil, niet zonder relevant diploma te doen. Daardoor werk ik nu nog wel in het werkveld dat ik niet leuk vind.
Ook erg zonde van m'n studieschuld die ik heb opgebouwd, maar ja het is niet anders.


Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Linda ma 18 maa 2013 - 0:04

Ik heb de opleiding MWD afgerond. Daarna 5 jaar in die richting gewerkt. Door omstandigheden paste dat werk totaal niet bij me, ik werd er echt ongelukkig van. Samen met een jobcoach ben ik gaan kijken wat wel bij me past. Uiteindelijk heb ik heel ander werk gevonden. Het is nog steeds niet m'n droombaan (geen idee wat dat is), maar voorlopig vind ik het prima zo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Niekske ma 18 maa 2013 - 9:08

Ik heb een wetenschappelijke opleiding gedaan en gewerkt in het wetenschappelijk onderzoek. Na vier jaar werken sta ik nu voor de klas als wiskunde docent (in opleiding) smile ik riep al jaren dat ik het onderwijs in wilde en ik heb nu de stap genomen. Ik doe dit als zij-instromer, ik sta drie dagen in de week voor de klas en volg 2 dagen een opleiding om mijn eerstegraads lesbevoegdheid te halen. Ik vind mijn werk helemaal geweldig, maar het is wel pittig met de opleiding erbij, die me veel meer dan twee dagen per week kost. Maar ik weet waar ik het voor doe smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Niki ma 18 maa 2013 - 9:57

Ik heb SPW kinderopvang en Sociaal Cultureel Werk gedaan, maar op dit moment ben ik bezig met een BBL opleiding tot management assistent. Er is geen werk te vinden in de kinderopvang, dus dan maar iets anders proberen.. En tot nu toe bevalt het erg goed.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Roza ma 18 maa 2013 - 10:05

Ik heb onderwijsassistent gedaan. Maar sinds 5 weken doe ik debiteurenadministratie... Heel wat anders dus!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  M@niek di 19 maa 2013 - 7:47

Ik zie toch wel goede verhalen voorbij komen!

Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik wordt ingeloot bij de studie naar keuze. Deze studie is trouwens ook in de zorg maar rechten studeren lijkt mij ook erg leuk maar dat is dus totaal iets anders!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  nina di 19 maa 2013 - 7:50

silly-one schreef:Ik heb de pabo gedaan, maar ondertussen vaak in het voortgezet onderwijs gewerkt.

Ik wil volgend collegejaar beginnen aan de lerarenopleiding wiskunde. Ik blijf dus wel in het onderwijs, maar ik ga hopelijk naar het middelbaar onderwijs. Plus een heel exact vak geven als alles mee zit. Ik ben mij nu al aan het voorbereiden op mijn wiskunde b havo examen.

De keuze om dit te gaan doen, is omdat ik de doelgroep leuker vind. Ik wil voor het VMBO gaan, dus de pittige doelgroep. Ik heb nu ruim een jaar met deze leeftijd en doelgroep gewerkt en ik vond het veel leuker dan het basisonderwijs.
Dit geldt precies hetzelfde voor mij! Alleen doe ik de studie al (zit in het derde jaar) en doe ik Engels ipv wiskunde. Laughing
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  SoCali di 19 maa 2013 - 8:20

Niki schreef:Ik heb SPW kinderopvang en Sociaal Cultureel Werk gedaan, maar op dit moment ben ik bezig met een BBL opleiding tot management assistent. Er is geen werk te vinden in de kinderopvang, dus dan maar iets anders proberen.. En tot nu toe bevalt het erg goed.

Zou ik kunnen zijn haha. Ik heb ook SPW Kinderopvang en 6 jaar lang in de kinderopvang gewerkt maar ik vond het niet meer leuk, wilde zoiezo wat anders en daarbij is er totaal geen werk. Ik volg nu de opleiding BBL Directiesecretaresse. Het is nu ruim een jaar geleden en ben nog steeds erg blij met mijn keuze. Het bevalt me echt heel goed!
SoCali
SoCali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Luce di 19 maa 2013 - 8:31

Bij welke studie ben je ingeloot? Gefeliciteerd trouwens!

Ik had bijna de pabo afgerond. Maar ben psychologie (uni) gaan studeren en dat bevalt me 100 keer beter.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  M@niek di 19 maa 2013 - 9:48

Dank je luce!

Het is voor de studie medische hulpverlening, ik ga deze volgen aan de hogeschool rotterdam. Ben erg benieuwd. Ik studeer nu in belgie maar dat bevalt mij helemaal niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Luce di 19 maa 2013 - 10:12

Deed jij niet verloskunde o.i.d?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  M@niek do 21 maa 2013 - 22:46

Luce schreef:Deed jij niet verloskunde o.i.d?

Klopt, dit doe/deed ik in belgie. Maar het zo niet naar mn zin daar. De opleiding is best leuk maar belgie en nederland is een groot verschil. Nou ga ik iets doen wat meer bij mijn vooropleiding past!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Totaal andere studie switch Empty Re: Totaal andere studie switch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum