Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Omscholing / Carriere switch

+2
Rouxxxe
Niki
6 plaatsers

Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Omscholing / Carriere switch

Bericht  Niki zo 22 jan 2012 - 8:44

Hey allemaal,

Ik heb de opleidingen SPW3 kinderopvang en MBO Sociaal Cultureel Werk gedaan en afgerond.

Na deze opleidingen kon ik geen baan vinden, ben een tijd op reis geweest, terug gekomen kon ik weer geen baan vinden. Sinds 2011 werk ik in de kinderopvang (BSO voor 22 uren per week). Omdat het nu duurder voor de ouders worden is er binnen de stichting waar ik werk een flinke bezuiniging. Mijn contract is ipv een jaar, een half jaar geworden. Moet minder uren gaan werken. Werk zoeken in een kinderdagverblijf op dit moment voor meer uren is niet mogelijk omdat er overal bezuinigd word.

In de SCW sector word ook veel bezuinigd en zijn er geen banen in te vinden.

Mocht mijn contract in juli niet meer verlengd worden, wat moet ik dan??

Ik ben een beetje aan het vooruit kijken wat ik dan zou kunnen doen. Het liefst wil ik toch wel een baan wat ik minimaal 30 ure per week werk.
Ik zou graag een nieuwe opleiding (werkend leren) of nieuwe baan willen hebben. Ik heb 2 beroepentest gedaan en allebei kwam directiesecretaresse/managementassistent uit en dokters/apothekers assistent uit.

Maar hoe pak ik het aan?? Waar kan ik terecht voor een omscholing of een switch van banen. Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben? Hoe was jullie ervaring? Via NTI/LOI wil ik niet want heb er geen geld ervoor...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties/tips enz.

Groetjes Niki
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Rouxxxe zo 22 jan 2012 - 8:49

Heel herkenbaar! Ik zelf ook Sociaal cultureel werk en daarna nog de vervolgopleiding, CMV. Ben daarna ook in de kinderopvang gaan werken, maar op het moment zit ik werkloos thuis. Heb ook al gemerkt dat het in de kinderopvang errug moeilijk is op dit moment om weer iets te vinden.. Zit nu ook te denken aan een omscholing maar weet nog niet eens precies wat ik zou willen, laat staan hoe en wat.. Kortom, ik heb hetzelfde dilemma, maar kan je ook niet goed advies geven!
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  M@niek zo 22 jan 2012 - 8:58

Ik heb zelf mij opleiding bij Capabel Onderwijs Groep gedaan. Hier ik heb ik mijn diploma doktersassistente in 1 jaar gehaald. Let wel het is een dure opleiding (omdat je dus in 1 jaar je diploma behaald), maar je hebt wel recht op studiefinanciering.

Je kunt natuurlijk een BBL opleiding doen (leren/werken) maar in de branche van assistente sector is daar gewoonweg geen vraag voor, dan moet je wel heel veel geluk hebben als iemand je wilt aannemen zonder diploma en opleiden.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Rouxxxe zo 22 jan 2012 - 9:09

M@niek schreef:Ik heb zelf mij opleiding bij Capabel Onderwijs Groep gedaan. Hier ik heb ik mijn diploma doktersassistente in 1 jaar gehaald. Let wel het is een dure opleiding (omdat je dus in 1 jaar je diploma behaald), maar je hebt wel recht op studiefinanciering.

Je kunt natuurlijk een BBL opleiding doen (leren/werken) maar in de branche van assistente sector is daar gewoonweg geen vraag voor, dan moet je wel heel veel geluk hebben als iemand je wilt aannemen zonder diploma en opleiden.

Is dat echt zo ja? Apothekersassistente of tandartsassistent speekt mij namelijk ook wel aan, en zou dat dan ook graag BBL willen doen, maar als dat niet te vinden is, kan miss beter m'n pijlen op iets anders richten b.v..
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  M@niek zo 22 jan 2012 - 9:11

ja dat is echt zo. Vacatures voor bbl plaatsen heb ik nagenoeg nooit gezien. Zorginstellingen willen gewoon geen tijd en geld erin steken terwijl er genoeg afgestudeerde doktersassistente zijn die zo kunnen komen werken.

Tegenwoordig kun je deze opleiding veel sneller afronden dan de gebruikelijke 3 jaar op een roc, dus dan is bbl al niet meer in trek.

5 jaar geleden wou ik ook bbl gaan doen, ik geloof dat ik meer dan 50 brieven heb geschreven maar totaal geen interesses!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Niki zo 22 jan 2012 - 9:14

Nou, dit is dus een fijne informatie... Zo weet ik dus dat ik iets anders moet gaan zoeken. Wil echt ook gewoon een salaris kunnen hebben. Hoeft niet veel te zijn, want nu heb ik ook niet veel met 22 uren. Maar als ik weet dat ik iets nieuws leer ben ik allang blij.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Jeanette zo 22 jan 2012 - 11:26

Met SPW3 kun je in nog meer werkvelden terecht hoor! Je kunt ook de gehandicaptenzorg en de ouderenzorg in gaan, maar dat moet je natuurlijk wel aanspreken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Niki zo 22 jan 2012 - 11:33

Ja, spw 3 kan je dat inderdaad, maar ik heb richting kinderopvang gekozen. Ik weet dus weinig van gehandicaptenzorg en ouderenzorg. Spreekt me ook niet echt aan.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Sweety ma 23 jan 2012 - 3:14

Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik ga aankomende vrijdag naar de Albeda toe om informatie te winnen voor in de zorg. Een aantal testen gedaan en dit kwam er ook bij mij uit, maar twijfelde voor in de ouderenzorg of kinderopvang. Maar nu ik lees dat het steeds moeilijker is om daarin werk te zoeken, twijfel ik ook wel. Ach vrijdag maar eerst even op school rondlopen. Mijn baan van 38 uur per week houdt dan ook op, als ik al iets kan vinden vanaf de 20 ben ik al blij.
Heb weer even een nieuwe test gedaan en dit kwam er bij mij uit:
1) Sport en Bewegingscoordinator
2) Pedagogisch Medewerker Jeugdzorg
3) Pedagogisch Medewerker kinderopvang
4) Verpleegkundige
5) Manager Verkoop Reizen

Precies dingen waarin ik twijfel. :shock:











Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 7:11

Niki, jij woont toch bij mij in de buurt? Ik dacht dat er hier altijd wel werk was in de kinderopvang maar dat heb ik dus mis... Mss kun je informatie over omscholing krijgen bij het UWV (of hoe dat tegenwoordig heet)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Niki ma 23 jan 2012 - 7:16

Ja Zusje.. Klopt! Ik woon idd bij je in de buurt...

Nou, er is op dit moment hier niet echt werk.. Kijk op alle sites en je ziet geen vacatures in de kinderopvang of als ze er zijn dan voor 10/15 uren per week...

Ik ga uitzoeken waar de UWV is en kan ik idd een keer daar langs en vragen voor informatie. Bedankt voor je tip!
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 7:24

Graag gedaan en ben dan toch wel blij dat ik die kant niet opgegaan ben vorig jaar september. Was namelijk ook een afweging, zo'n jaar leren en werken of het werk wat ik nu ben gaan doen... Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Dribbel ma 23 jan 2012 - 9:38

Rouxxxe schreef:
M@niek schreef:Ik heb zelf mij opleiding bij Capabel Onderwijs Groep gedaan. Hier ik heb ik mijn diploma doktersassistente in 1 jaar gehaald. Let wel het is een dure opleiding (omdat je dus in 1 jaar je diploma behaald), maar je hebt wel recht op studiefinanciering.

Je kunt natuurlijk een BBL opleiding doen (leren/werken) maar in de branche van assistente sector is daar gewoonweg geen vraag voor, dan moet je wel heel veel geluk hebben als iemand je wilt aannemen zonder diploma en opleiden.

Is dat echt zo ja? Apothekersassistente of tandartsassistent speekt mij namelijk ook wel aan, en zou dat dan ook graag BBL willen doen, maar als dat niet te vinden is, kan miss beter m'n pijlen op iets anders richten b.v..

Ik zie hier in de buurt (gelderland midden) regelmatig bbl plaatsen voor apothekersassistent!
Dribbel
Dribbel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 137
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Omscholing / Carriere switch Empty Re: Omscholing / Carriere switch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum