wel/geen traphekje
+17
Tania
nillis
Linda
Fiwen
Pink!
Pien
ekjir@M
Supertalentje
studiebol
PapillonRose
Fearie
Manderijn
Purpleflower
Nijntje
Parel
Darius
Filoria
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: wel/geen traphekje
Als het hier makkelijker was om te plaatsen zou ik het ook gedaan hebben!
H. weet nu wel dat ze tijdens het koken niet in de keuken mag komen en A. zetten we nu in zijn stoel. (Deden we met H. in het begin ook)
Helaas kan het hier niet omdat we een inloopkeuken hebben.
Maar als er bij jullie een deur zit, zou ik het zeker doen.
H. weet nu wel dat ze tijdens het koken niet in de keuken mag komen en A. zetten we nu in zijn stoel. (Deden we met H. in het begin ook)
Helaas kan het hier niet omdat we een inloopkeuken hebben.
Maar als er bij jullie een deur zit, zou ik het zeker doen.
Gast- Gast
Wij hebben een klemhekje naar de keuken toe. Vind het ideaal. Nu heb hebben we geen gevaarlijke dingen laag staan maar dan nog vind ik het wel handig om af en toe t hekje dicht te kunnen doen.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Wij hebben in ons vorige huis een traphekje in de deuropening van de huiskamer gehad. Op dit manier kon ze ook niet in de keuken komen maar het was met name omdat we een trap hadden waar geen hekje voor kon en een zware klapdeur waar al een aantal kindjes met hun vingers tussen hadden gezeten.
In het begin was het heel handig en hebben we het veel gebruikt maar naar mate dat ze ouder werd zijn we het steeds minder gaan gebruiken.
Wat ik vooral heel vervelend vond aan een hekje tussen de keuken en het eetgedeelte was dat ik vaak met mijn handen vol stond (pannen, glazen drinken etc) en dan met geen mogelijkheid het hekje open kreeg. Kon ik weer terug naar de keuken, spullen weg zetten, hekje open maken, spullen weer pakken...
Nu kan het niet meer omdat we een 'open' keuken hebben maar ik zou het sowieso niet meer doen. Ook als we nog een kindje zouden krijgen.
J vind de keuken ook razend interessant maar door haar juist erbij te betrekken ipv haar 'buiten te sluiten' als ik aan het koken ben heeft ervoor gezorgd dat ze nu alleen in de keuken komt rommelen als ik er bezig ben en dan mag ze altijd mee helpen. Als ik niet in de keuken ben komt ze er eigenlijk ook niet, ze vind het veel leuker om dat samen te doen.
In het begin was het heel handig en hebben we het veel gebruikt maar naar mate dat ze ouder werd zijn we het steeds minder gaan gebruiken.
Wat ik vooral heel vervelend vond aan een hekje tussen de keuken en het eetgedeelte was dat ik vaak met mijn handen vol stond (pannen, glazen drinken etc) en dan met geen mogelijkheid het hekje open kreeg. Kon ik weer terug naar de keuken, spullen weg zetten, hekje open maken, spullen weer pakken...
Nu kan het niet meer omdat we een 'open' keuken hebben maar ik zou het sowieso niet meer doen. Ook als we nog een kindje zouden krijgen.
J vind de keuken ook razend interessant maar door haar juist erbij te betrekken ipv haar 'buiten te sluiten' als ik aan het koken ben heeft ervoor gezorgd dat ze nu alleen in de keuken komt rommelen als ik er bezig ben en dan mag ze altijd mee helpen. Als ik niet in de keuken ben komt ze er eigenlijk ook niet, ze vind het veel leuker om dat samen te doen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een toog van de woonkamer naar de keuken en daar hebben we toen wel een traphekje in geplaatst. Ik vond het wel praktisch. Alle gevaarlijke dingen hebben we hoog geplaatst, maar soms was het gewoon handig om het deurtje even dicht te laten.
Onlangs hebben we hem weggehaald, maar soms twijfel ik om hem terug te hangen.
Onlangs hebben we hem weggehaald, maar soms twijfel ik om hem terug te hangen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben een open keuken en een houtkachel. Wij hebben niets afgeschermd en T is nu bijna 2,5 jaar en heeft zich nog nooit gebrand. Ze voelt de warmte al van een afstand en gaat er met een boog omheen. Altijd benoemd dat het au doet. Meestal onder het eten koken zet ik ook de tv aan, zodat T ook niet in de keuken komt. Zewil nu vaak even komen kijken bij het koken en dat mag ze als ik ook in de keuken ben.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
En ik twijfel nog even verder
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Haha!
Maar waarom? Zo duur zijn die dingen toch niet? (MP) Het inzetten lijkt me geen hogere wiskunde en in het ergste geval staat het hekje altijd open of haal je 'm over 3 weken weg. Dat kan het probleem toch niet zijn?
Komen er trouwens ook weleens andere kindjes spelen?
Maar waarom? Zo duur zijn die dingen toch niet? (MP) Het inzetten lijkt me geen hogere wiskunde en in het ergste geval staat het hekje altijd open of haal je 'm over 3 weken weg. Dat kan het probleem toch niet zijn?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Haha!
Ja, maar dan zit je met gaten in de muur Want zo'n klemding heeft inderdaad zo'n drempel en dat vind ik niet zo mooi/handig.
En daarbij is twijfelen een van mijn beste bezigheden
Er komen wel eens kindjes spelen ja!
Lejow- Lady Post-a-lot
Wij hebben een open keuken maar als ik een keuken met een deur had gehad, was daar zeker een hekje tussen gegaan. J. vond de keuken wel heel lang reuze interessant en de kastjes en lades zijn dan ook vaak leeggehaald. De oven mag hij niet aankomen en ik heb hem tot in den treure weg gehaald en afgeleid maar het is nogsteeds erg interessant. Als ik aan het koken ben vind ik het heel onhandig dat ik met m'n handen vol sta en dan alles snel ergens neer moet zetten omdat er een kind aangerend komt die ook even in de pannen wil kijken.
Wij hebben zo'n klemhekje in de deuropening naar de achterdeur waar ook de trap en de wc zitten en dat gaat prima, die drempel ben je zo aan gewend en met boodschappen gewoon even opletten dat je het hoog genoeg optilt.
Wij hebben zo'n klemhekje in de deuropening naar de achterdeur waar ook de trap en de wc zitten en dat gaat prima, die drempel ben je zo aan gewend en met boodschappen gewoon even opletten dat je het hoog genoeg optilt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben zo'n klemhekje van de ikea in de opening van de keuken. Werkt prima. Onze Brit kan er gelukkig wel overheen komen ondanks zijn gewicht. Het hekje staat vaak gewoon open, maar als ik ga koken dan gaat het dicht. Zo weet ik zeker dat er geen hete pannen van het fornuis worden getrokken, aan de oven wordt gezeten, kattenbakkorrels uitbreiding kattenbak worden gegeten enz. Mooi is het niet, maar het werkt wel en scheelt weer boren in de muur.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Wij hebben een traphhekje naar de keuken, en ik zou hem echt niet willen missen!
Anders haalt hij de kastjes leeg, gooit van alles in de vaatwasser, eet het kattenvoer, gooit het water van de katten om... je begrijpt het wel natuurlijk moet hij leren daar vanaf te blijven, maar ik vind het ideaal dat ik gewoon even mijn kont kan keren zonder dat hij meteen elke keer de keuken in duikt!
Hij hangt zo'n 20cm boven de grond. De katten kunnen er onder door, Luuk heeft dat nog nooit geprobeerd.
Anders haalt hij de kastjes leeg, gooit van alles in de vaatwasser, eet het kattenvoer, gooit het water van de katten om... je begrijpt het wel natuurlijk moet hij leren daar vanaf te blijven, maar ik vind het ideaal dat ik gewoon even mijn kont kan keren zonder dat hij meteen elke keer de keuken in duikt!
Hij hangt zo'n 20cm boven de grond. De katten kunnen er onder door, Luuk heeft dat nog nooit geprobeerd.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Wij hebben een traphhekje naar de keuken, en ik zou hem echt niet willen missen!
Maar met zo'n klemhekje kan dat natuurlijk niet
Lejow- Lady Post-a-lot
Nee, dan niet nee! Daarom zou ik geen klemhekje nemen
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Nee, dan niet nee! Daarom zou ik geen klemhekje nemen
Nee, dan wordt het een soort hoogspringen haha
Lejow- Lady Post-a-lot
chipa schreef:Wij hebben zo'n klemhekje van de ikea in de opening van de keuken. Werkt prima. Onze Brit kan er gelukkig wel overheen komen ondanks zijn gewicht. Het hekje staat vaak gewoon open, maar als ik ga koken dan gaat het dicht. Zo weet ik zeker dat er geen hete pannen van het fornuis worden getrokken, aan de oven wordt gezeten, kattenbakkorrels uitbreiding kattenbak worden gegeten enz. Mooi is het niet, maar het werkt wel en scheelt weer boren in de muur.
Maar daar kan je kindje toch helemaal niet bij? of hebben jullie het fornuis zo laag of is je kind zo groot?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Hier kan A. er bijna bij als hij op zijn tenen gaat staan. En dan hebben wij een extra hoog aanrecht omdat wij beide zo lang zijn.
Gast- Gast
Wij hebben wel een traphekje tussen de kamer en keuken. De deur is er uit en het moet wel, anders zit hij mij overal aan.
studiebol schreef:chipa schreef:Wij hebben zo'n klemhekje van de ikea in de opening van de keuken. Werkt prima. Onze Brit kan er gelukkig wel overheen komen ondanks zijn gewicht. Het hekje staat vaak gewoon open, maar als ik ga koken dan gaat het dicht. Zo weet ik zeker dat er geen hete pannen van het fornuis worden getrokken, aan de oven wordt gezeten, kattenbakkorrels uitbreiding kattenbak worden gegeten enz. Mooi is het niet, maar het werkt wel en scheelt weer boren in de muur.
Maar daar kan je kindje toch helemaal niet bij? of hebben jullie het fornuis zo laag of is je kind zo groot?
Als hij op zijn tenen gaat staan kan jij gemakkelijk bij de twee voorste pannen. Keuken is normale hoogte en f is nu denk ik 90cm.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Heb er nooit zo goed opgelet hoe ver ze hier er al bij kunnen vandaar dat ik misschien zo verbaasd ben.
Maar goed ze zijn hier ook totaal niet geinteresseerd in de lades of kastjes ofzo zitten verder ook nergens aan misschien dat ik er daarom ook niet op heb gelet.
Maar goed ze zijn hier ook totaal niet geinteresseerd in de lades of kastjes ofzo zitten verder ook nergens aan misschien dat ik er daarom ook niet op heb gelet.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantiehuisje, geen traphekje.
» Traphekje!
» traphekje
» traphekje
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Traphekje!