traphekje
+7
Jazzlyn
ekjir@M
meisjesmama
Teddyaapje
Tania
SparklingEyes
Floor
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
traphekje
Ik ben aan het kijken naar traphekjes. Ik wil eigenlijk klemhekjes zodat ik niet hoef te boren in de muren maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten? wat is handig/absoluut niet handig? of andere tips.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: traphekje
Waarom een traphekje die je kunt klemmen? Om geen beschadigingen aan de muur te hebben? Lijkt me dat je daar ook wel wat van op de muur kunt zien. Ik heb er geen ervaring mee, wij hebben nog geen traphekje. Maar lijkt me dat dat er heel strak tussen zit, zodat t niet los kan gaan.. Wij gaan wel voor een hekje wat geschroefd moet worden. Kun je een klemhekje wel zo opendraaien of moet je die er telkens tussen klemmen?
Gast- Gast
Floor schreef:Ik ben aan het kijken naar traphekjes. Ik wil eigenlijk klemhekjes zodat ik niet hoef te boren in de muren maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten? wat is handig/absoluut niet handig? of andere tips.
Ik was altijd al sceptisch over klemhekjes, maar een tijdje terug bleek dat ik gelijk kreeg:
Ons neefje van 2 heeft bij hem thuis klemhekjes en stond boven aan de trap. Hij was boos, wilde naar beneden maar dat mocht niet van zijn moeder. Boos heeft hij een duw gegeven en hoppa! Met hekje en al van de trap geduikeld!
Ben heel blij met mijn schroefhekjes, liever een paar gaatjes in de muur dan mijn kind gebroken botten of erger!
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
hmm oke dat is dus echt niet handig.
Nog dingen waar ik op moet letten bij gewone hekjes?
Nog dingen waar ik op moet letten bij gewone hekjes?
Floor- Ratel
Die klemhekjes zijn volgens mij ook niet goedgekeurd voor boven aan de trap. Wij hebben er eentje bij de deur naar de hal maar ik zou zo'n hekje nooit bovenaan de trap doen, met een beetje harde duw gaat hij waarschijnlijk alsnog wel los.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Tania schreef:Die klemhekjes zijn volgens mij ook niet goedgekeurd voor boven aan de trap. Wij hebben er eentje bij de deur naar de hal maar ik zou zo'n hekje nooit bovenaan de trap doen, met een beetje harde duw gaat hij waarschijnlijk alsnog wel los.
ik wist niet dat het niet goedgekeurd was.
Floor- Ratel
Floor schreef:Tania schreef:Die klemhekjes zijn volgens mij ook niet goedgekeurd voor boven aan de trap. Wij hebben er eentje bij de deur naar de hal maar ik zou zo'n hekje nooit bovenaan de trap doen, met een beetje harde duw gaat hij waarschijnlijk alsnog wel los.
ik wist niet dat het niet goedgekeurd was.
Ik weet het ook niet zeker hoor maar toen wij voor zo'n klemhekje gingen kijken stond er overal bij dat ze niet bedoeld waren voor gebruik bovenaan de trap.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Het is ook niet zo dat je met een klemhekje niet hoeft te boren, je moet evengoed 4 dingen aan de muur bevestigen waar het tussen geklemd moet worden. Het enige voordeel van een klemhekje is dat je hem aan de kant kunt zetten zodat het traphek niet in de weg zit maar dat probleem hebben wij opgelost met een kiddyguard oprol traphek.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Op je vraag wat handig is omop te letten: kun je het hekje met 1 hand open / dicht maken?
En idd of ze goedgekeurd zijn. Ik heb ze heel bewust bij de prenatal gehaald.. Juist omdat ik er zeker van wilde zijn dat ze goed waren...
En idd of ze goedgekeurd zijn. Ik heb ze heel bewust bij de prenatal gehaald.. Juist omdat ik er zeker van wilde zijn dat ze goed waren...
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben nu ook een klemhekje en ik denk wel dat je hem heel goed moet vast zetten. Want onze meiden trekken wel eens aan het hekje en er gebeurd helemaal niets.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een klemhekje, maar toch besloten om m vast te boren. Ik stond iedere keer met het hele hekje in mn ene hand en kind op de andere arm. Zou het ook niet aandurven om die boven aan se trap te hebben!
Gast- Gast
Klemhekjes laten nog meer schade achter op de muur dan die gaatjes die je boort. Ik vind ze ook alles behalve veilig. Ik zou gaat voor de gaten in de muur, i.p.v. gaten en hechtingen in je kind of nog erger.
Gast- Gast
Wij hebben laatst klemhekjes gekocht bij de Lidl van Safety1st. Volgens mij kan er weinig mis mee gaan want je moet evengoed 4 doppen op de muur plakken en schroeven waar de hekjes in gedrukt worden. Verder vind ik het ondingen want je hebt een balkje over de vloer en je houdt nog maar een goede 60cm over om door heen te lopen. Maar voor de tijd dat we ze nodig hebben functioneerd het.
Laatst was ik ergens voor ons traphekje naar de keuken, daar wilde ik ook niet schroeven, en daar werd verteld dat je altijd moet schroeven en alle traphekjes zijn gekeurd tot 100kg. Behalve als je een reishekje haalt die kan je overal zo tussen klemmen maar dat zijn echt noodoplossingen voor op vakantie of bij opa en oma.
Laatst was ik ergens voor ons traphekje naar de keuken, daar wilde ik ook niet schroeven, en daar werd verteld dat je altijd moet schroeven en alle traphekjes zijn gekeurd tot 100kg. Behalve als je een reishekje haalt die kan je overal zo tussen klemmen maar dat zijn echt noodoplossingen voor op vakantie of bij opa en oma.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Dit soort traphekjes nemen weinig ruimte in en dan heb je geen last van struikelen over traphekjes in de hal. Ik vind hem alleen niet handig met een hand. Voordeel is wel dat kinderen er niet in kunnen klimmen.
Laatst aangepast door Smikkell op vr 16 maa 2012 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Smikkell schreef:Met dit soort traphekjes nemen weinig ruimte in en dan heb je geen last van struikelen over traphekjes in de hal. Ik vind hem alleen niet handig met een hand. Voordeel is wel dat kinderen er niet in kunnen klimmen.
Ik vind ze ook een beetje duur. Voor de ruim 100 euro die er per hekje, totaal 400 euro, tussen zit stap ik wel een over een balkje heen...
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik bedoelde meer wanneer je boven twee traphekjes in de hal hebt, is het nogal lastig doorkomen als ze beide open staan (in de gemiddelde hal).ekjir@M schreef:Smikkell schreef:Met dit soort traphekjes nemen weinig ruimte in en dan heb je geen last van struikelen over traphekjes in de hal. Ik vind hem alleen niet handig met een hand. Voordeel is wel dat kinderen er niet in kunnen klimmen.
Ik vind ze ook een beetje duur. Voor de ruim 100 euro die er per hekje, totaal 400 euro, tussen zit stap ik wel een over een balkje heen...
Gast- Gast
Wij hebben online een trekhekje besteld van ruim 3 meter breed! Deze staat van muur naar muur (klein beetje zigzaggend voor de sterkte) en zo hebben we de trap naar beneden beschermd en de trap naar boven. Hier geen klemhekjes, brrr nachtmerries
zon idee dus.. alleen dan anders opgebouwd, maar zelfde hekje
http://www.traphekjes.nl/contents/nl/p379_Kidco_Gate_2_doors.html
Ideaal. Super stevig etc.
zon idee dus.. alleen dan anders opgebouwd, maar zelfde hekje
http://www.traphekjes.nl/contents/nl/p379_Kidco_Gate_2_doors.html
Ideaal. Super stevig etc.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Wij hebben hier ook een klemhekje. Deze zit in de deurpost van de woonkamer naar de keuken. Een mooie hekje, best prijzig ook, maar achteraf gezien had ik liever een boorhekje van Ikea of van Prenatal gehad.
Het hekje wat wij hebben is een Lindam. Is te openen met 1 hand, maar vergt wel wat oefenen. Daarnaast moeten we over een balkje heen stappen. Vriend heeft al aardig vaak zijn tenen gestoten! Ook visite moeten we waarschuwen als ze het hekje door willen, anders struikelen ze zo over dat balkje! Ik zou dus letten op een hekje zonder balkje!
Ook ben ik al twee keer met hek en al gevallen. We hebben i.p.v. een deur een gordijn in die deurpost zitten. Het gordijn hangt voor het hekje. Ik wilde vanuit de woonkamer naar de keuken lopen, til het gordijn opzij en wil hard doorlopen, in de veronderstelling dat ik het hekje eerder niet dicht had gedaan. Verkeerd gedacht! Ik bots keihard tegen het hekje aan en val met hek en al om. Au!
Dit is hem trouwens:
Het hekje wat wij hebben is een Lindam. Is te openen met 1 hand, maar vergt wel wat oefenen. Daarnaast moeten we over een balkje heen stappen. Vriend heeft al aardig vaak zijn tenen gestoten! Ook visite moeten we waarschuwen als ze het hekje door willen, anders struikelen ze zo over dat balkje! Ik zou dus letten op een hekje zonder balkje!
Ook ben ik al twee keer met hek en al gevallen. We hebben i.p.v. een deur een gordijn in die deurpost zitten. Het gordijn hangt voor het hekje. Ik wilde vanuit de woonkamer naar de keuken lopen, til het gordijn opzij en wil hard doorlopen, in de veronderstelling dat ik het hekje eerder niet dicht had gedaan. Verkeerd gedacht! Ik bots keihard tegen het hekje aan en val met hek en al om. Au!
Dit is hem trouwens:
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
die rolhekjes vind ik wel mooi maar te prijzig (moet 4 hekjes hebben).
Zo'n balkje om overheen te stappen lijkt me ook niet heel handig.
misschien moet ik maar gewoon naar de winkel en wat hekjes uitproberen.
Zo'n balkje om overheen te stappen lijkt me ook niet heel handig.
misschien moet ik maar gewoon naar de winkel en wat hekjes uitproberen.
Floor- Ratel
Ik zit ook te kijken naar hekjes, weet iemand of ze van de ikea goed zijn? dan heb ik weer een reden om naar ikea te gaan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wij hebben ons traphekje hier vandaan:
http://www.traphekjes.nl/contents/nl/p192.html
Goede service hebben ze! De foto is trouwens ook echt onze trap. Ik wilde een hekje met 2 deurtjes zodat ik daar de stofzuiger neer kon zetten en dl er niet bij kan.
http://www.traphekjes.nl/contents/nl/p192.html
Goede service hebben ze! De foto is trouwens ook echt onze trap. Ik wilde een hekje met 2 deurtjes zodat ik daar de stofzuiger neer kon zetten en dl er niet bij kan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Smikkell schreef:Dit soort traphekjes nemen weinig ruimte in en dan heb je geen last van struikelen over traphekjes in de hal. Ik vind hem alleen niet handig met een hand. Voordeel is wel dat kinderen er niet in kunnen klimmen.
Vrienden van ons hebben dit hekje ook en hun zoontje van net 2 jaar kan deze dus zelf open maken!
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: