traphekje
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
traphekje
Aangezien het niet lang meer gaat duren voordat R uit bed gaat klimmen moeten wij een traphekje hebben.
Nu had ik al zitten kijken op internet en ik vind rol hekje wel mooi, maar....
Zijn er hier mensen die zo'n hekje hebben? Is het veilig? Het lijkt me eigenlijk een beetje eng, want stel dat zo'n hekje niet op slot springt kan dan mijn zoontje alsnog naar beneden vallen?
Ik ben dus echt opzoek naar ervaringen hiermee.
Nu had ik al zitten kijken op internet en ik vind rol hekje wel mooi, maar....
Zijn er hier mensen die zo'n hekje hebben? Is het veilig? Het lijkt me eigenlijk een beetje eng, want stel dat zo'n hekje niet op slot springt kan dan mijn zoontje alsnog naar beneden vallen?
Ik ben dus echt opzoek naar ervaringen hiermee.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
Re: traphekje
Wij hebben een kiddy guard rolhekje en het bevalt echt super goed! Niks engs aan. Als je het hekje vasthangt moet hij automatisch 'op slot' springen en dat hoor je heel duidelijk. Ik vind t echt een aanrader!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Oke dat is al 1 postieve reactie haha.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een frustje ben en overal gevaren in zie, dus nog een vraag...
Ik wil straks gewoon kunnen strijken (boven) en R dan lekker laten spelen in de buurt van mij, eigen kamertje en de hal. Maar stel dat hij er tegen aan gaat leunen, houdt hij dat dan goed tegen en kan R dan niet zelf dat slot eraf halen denk je?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een frustje ben en overal gevaren in zie, dus nog een vraag...
Ik wil straks gewoon kunnen strijken (boven) en R dan lekker laten spelen in de buurt van mij, eigen kamertje en de hal. Maar stel dat hij er tegen aan gaat leunen, houdt hij dat dan goed tegen en kan R dan niet zelf dat slot eraf halen denk je?
Blue flower- Prater
Zo'n hekje spant automatisch aan toch, als je 'm vast zet? Wij vonden 'm te duur, maar hij leeg me op zich wel ideaal, ook geen last van het traphekje dat in de weg zit als je 'm open hebt.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Zo'n hekje spant automatisch aan toch, als je 'm vast zet? Wij vonden 'm te duur, maar hij leeg me op zich wel ideaal, ook geen last van het traphekje dat in de weg zit als je 'm open hebt.
Ja precies, het is geen megading en je hebt er dus weinig last van op de bovenverdieping.
Blue flower- Prater
Wij hadden in ons vorige huis ook dat kiddy guard hekje. Op zich is hij ideaal. Hij sluit goed, en is erg veilig.
Ik vind het alleen 1 groot nadeel hebben.
Als je hem met 2 handen open maakt is er geen probleem. maar met 1 hand, maakt hij zo'n verschrikkelijk ratelend geluid.
Als er dan al 1 kind op bed ligt te slapen en je gaat met de ander op je hand naar boven, dan wordt de oudste er onderhand wakker van. Mede daarom hebben wij besloten om in ons nieuwe huis deze niet weer te gebruiken, en hebben we nu voor een 'normaal' hekje gekozen wat je gewoon geluidloos open kunt maken met 1 hand.
Ik vind het alleen 1 groot nadeel hebben.
Als je hem met 2 handen open maakt is er geen probleem. maar met 1 hand, maakt hij zo'n verschrikkelijk ratelend geluid.
Als er dan al 1 kind op bed ligt te slapen en je gaat met de ander op je hand naar boven, dan wordt de oudste er onderhand wakker van. Mede daarom hebben wij besloten om in ons nieuwe huis deze niet weer te gebruiken, en hebben we nu voor een 'normaal' hekje gekozen wat je gewoon geluidloos open kunt maken met 1 hand.
Rupsie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 308
Punten : 318
Ja hoor, dat hekje is hardstikke stevig en zal dat goed houden.
Wat rupsie zegt klopt wel, als je hem openmaakt en je houdt t knopje met de vrije hand ingedrukt maakt hij geen geluid, maar heb je geen vrije hand dan maakt hij een ratelend geluid (is bedoeld als waarschuwing dat t hekje opengemaakt wordt).
Wat rupsie zegt klopt wel, als je hem openmaakt en je houdt t knopje met de vrije hand ingedrukt maakt hij geen geluid, maar heb je geen vrije hand dan maakt hij een ratelend geluid (is bedoeld als waarschuwing dat t hekje opengemaakt wordt).
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Hmm dat is dan inderdaad wel een nadeel, we hebben nu wel een makkelijk kind maar toch...
En we hebben 2 hekjes nodig en dan wordt het vrij prijzig... toch nog maar even goed over nadenken
En we hebben 2 hekjes nodig en dan wordt het vrij prijzig... toch nog maar even goed over nadenken
Blue flower- Prater
Wij hebben een open draaitrap waar dus bijna geen hekjes in passen. Wij hebben nu een hekje vd Ikea gewoon in zijn deuropening gezet en dat gaat prima. Mijn man noemt het nu wel eens zijn bench haha (van mijn zoontje dus) omdat wanneer ik ga poetsen ofzo R op zijn kamer gaat spelen en ik doe dan gewoon het hekje dicht.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Wij hebben een open draaitrap waar dus bijna geen hekjes in passen. Wij hebben nu een hekje vd Ikea gewoon in zijn deuropening gezet en dat gaat prima. Mijn man noemt het nu wel eens zijn bench haha (van mijn zoontje dus) omdat wanneer ik ga poetsen ofzo R op zijn kamer gaat spelen en ik doe dan gewoon het hekje dicht.
Daar heb ik ook over nagedacht, maar mijn zoontje gaat een beetje jengelen wanneer hij mij niet ziet en dan zou ik dus nog niks kunnen doen omdat ik hem dan alleen maar aan het geruststellen ben.
Blue flower- Prater
Misschien scheelt het als je ondertussen wat met hem kletst? Dat scheelt hier enorm, ons mannetje wil mij ook het liefste dehele tijd zien maar dit helpt hier vaak erg goed. Ik geef hem ook regelmatig zelf een poetsdoekje en dan is het feest hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja ik zou er misschien ook makkelijker mee om moeten gaan maar vind het zielig voor hem als hij een beetje verdrietig wordt als hij mij niet ziet, praten doe ik continu tegen hem, en denk ook dat het echt een periode is hoor. Ik ben al een aantal maanden thuis (werkloos) en ik merk nu dat hij steeds meer aan mij gaat hangen, mama voor en mama na. Vind het nog een beetje lastig.
Maar sowieso doen we wel een hekje bij de trap, moet er niet aan denken dat ik per ongeluk een hekje openlaat staan en hij beneden ligt... pfff
Maar sowieso doen we wel een hekje bij de trap, moet er niet aan denken dat ik per ongeluk een hekje openlaat staan en hij beneden ligt... pfff
Blue flower- Prater
Printje schreef:Wij hebben een open draaitrap waar dus bijna geen hekjes in passen. Wij hebben nu een hekje vd Ikea gewoon in zijn deuropening gezet en dat gaat prima. Mijn man noemt het nu wel eens zijn[b} bench haha[b] (van mijn zoontje dus) omdat wanneer ik ga poetsen ofzo R op zijn kamer gaat spelen en ik doe dan gewoon het hekje dicht.
Zo noemt mijn vriend de box, wij hebben nu een gewoon hekje omdat ik die rohekjes te duur vond. Maar hij lijkt mij wel handiger.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: