Vakantiehuisje, geen traphekje.
+6
chipa
Darius
Susan
Coco
Catwoman79
Floor
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vakantiehuisje, geen traphekje.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
In oktober gaan we een paar dagen naar Friesland.
Het is een huisje met een verdieping waar de slaapkamers zijn.
Maar er is geen traphekje. H mag van ons echt nog niet zelf de trap op en af omdat ze met 100 andere dingen dan traplopen bezig is. Ik vind het dus doodeng.
Ze komt thuis nooit zelf haar bed uit, ze roept en wij gaan haar halen maar ja.
Het is daar natuurlijk allemaal anders en wie weet krijgt ze ineens een ingeving om er wél uit te komen.
Hoe deden jullie dat?
Ik denk er bijna over om voor haar ook een campingbedje mee te nemen, maar ja. Als we er twee mee moeten nemen en de buggy voor A. dan zit de zuto al zowat vol.
In oktober gaan we een paar dagen naar Friesland.
Het is een huisje met een verdieping waar de slaapkamers zijn.
Maar er is geen traphekje. H mag van ons echt nog niet zelf de trap op en af omdat ze met 100 andere dingen dan traplopen bezig is. Ik vind het dus doodeng.
Ze komt thuis nooit zelf haar bed uit, ze roept en wij gaan haar halen maar ja.
Het is daar natuurlijk allemaal anders en wie weet krijgt ze ineens een ingeving om er wél uit te komen.
Hoe deden jullie dat?
Ik denk er bijna over om voor haar ook een campingbedje mee te nemen, maar ja. Als we er twee mee moeten nemen en de buggy voor A. dan zit de zuto al zowat vol.
Gast- Gast
Re: Vakantiehuisje, geen traphekje.
Weet je zeker dat er geen traphekje in zit? Mijn ouders zijn dit jaar al 2 keer op vakantie geweest en allebei de keren zaten er traphekjes in de huisjes.
Ik heb verder geen idee wat ik zou doen, misschien toch een campingbed extra mee, of zo'n los traphekje.
Ik heb verder geen idee wat ik zou doen, misschien toch een campingbed extra mee, of zo'n los traphekje.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Babyfoon mee en die voor de deur zetten? Als ze dan richting de trap gaat, dan hoor je dat sowieso door de babyfoon als die verzet wordt of de openslaande deur er tegenaan komt.
Gast- Gast
@ Floor: Nee ik weet het zeker want ik heb ervoor gemaild.
Er bestaan toch ook van die klemhekjes?
Die zouden we evt. aan kunnen schaffen, heb ik er meteen 1 voor de zolder.
@ Rejoy: Dat zou ook nog een oplossing zijn inderdaad!
Er bestaan toch ook van die klemhekjes?
Die zouden we evt. aan kunnen schaffen, heb ik er meteen 1 voor de zolder.
@ Rejoy: Dat zou ook nog een oplossing zijn inderdaad!
Gast- Gast
Wij hebben een klemhekje, van de karwei.
Was niet goedkoop, maar die gaat overal mee naartoe.
Was niet goedkoop, maar die gaat overal mee naartoe.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Nu mijn zoontje ook alle deuren open krijgt waarvan de klink omhoog is, doe ik bij mij ouders thuis een matras boven voor de trap naar beneden en naar de zolder. Maar dan moet er natuurlijk wel een matras over zijn. En de babyfoon staat dan ook voor de deur.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Wij hebben een reistraphekje, ik zal thuis even kijken hoe die winkel heet waar we 'm besteld hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hebben een reistraphekje van Lindam Flexiguard, besteld bij Babyveilig.nl.
http://www.babyveilig.nl/index.php?route=product/product&product_id=211
http://www.babyveilig.nl/index.php?route=product/product&product_id=211
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zou geen klemhekje boven aan een trap willen. Als ze er met veel kracht er tegen aan komen ( vallen) dan liggen ze beneden.
Ik zou gewoon zo gaan. S. loopt zelf ook de trap op en af en hier staat het traphekje inmiddels gewoon open omdat hij toch wel een manier vind om naar boven te komen.
Als je nu alvast begint met oefenen van goed de trap op en af laten lopen dan komt dat vast in oktober wel goed, en ze is dan al een stuk ouder weer.
Ik zou gewoon zo gaan. S. loopt zelf ook de trap op en af en hier staat het traphekje inmiddels gewoon open omdat hij toch wel een manier vind om naar boven te komen.
Als je nu alvast begint met oefenen van goed de trap op en af laten lopen dan komt dat vast in oktober wel goed, en ze is dan al een stuk ouder weer.
Gast- Gast
Dat reistraphekje is superstevig, ik ben er zelf 's nachts een keer tegenaan gevallen en het hield mij ook.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Dat reistraphekje is superstevig, ik ben er zelf 's nachts een keer tegenaan gevallen en het hield mij ook.
+1 en wij wegen allebei rond de 100 kg.
Dus een kind van 15 kilo houdt het makkelijk.
Alleen je moet hem wel goed neerzetten/instellen.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Babyfoon voor de deur en eventueel het wasrek op zn kant voor de deur zetten.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Susan schreef:Dat reistraphekje is superstevig, ik ben er zelf 's nachts een keer tegenaan gevallen en het hield mij ook.
Okay dat is fijn, maar niet elk klem hekje is zo stevig dus daar moet je wel opletten.
Gast- Gast
Bedankt voor de link Susan!
Denk dat we daar maar eens over na moeten denken. Volgend jaar gaan we ook een weekend weg vanwege mijn zusje haar bruiloft dus dan komt het ook weer van pas. En ook handig als we een keer ergens laat zijn en ze blijven slapen...
Denk dat we daar maar eens over na moeten denken. Volgend jaar gaan we ook een weekend weg vanwege mijn zusje haar bruiloft dus dan komt het ook weer van pas. En ook handig als we een keer ergens laat zijn en ze blijven slapen...
Gast- Gast
Klemhekje van de ikea. Super stevig. Wij hebben deze ook boven aan de trap. Enige waar je op niet letten is het drempeltje van het hekje. Ik kan er met mijn volle gewicht aan hangen en dan nog blijft het hekje staan.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Wij hebben dat reistraphekje ook sinds kort, het is nu alleen na 3 keer gebruiken al kapot...
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Opletten. Wij hebben hier thuis nooit een traphekje gehad en altijd duidelijk gemaakt dat ze nooit alleen bij de trap mag komen. En omdat wij zo'n welopgevoed kind hebben is er nog nooit iets gebeurd.
Even serieus, wij hebben dus echt geen traphekje en ik zou niet weten waarom ik die gehad zou moeten hebben. De enige keer dat A. van de trap is gekukeld had ik haar in mijn armen ...
Even serieus, wij hebben dus echt geen traphekje en ik zou niet weten waarom ik die gehad zou moeten hebben. De enige keer dat A. van de trap is gekukeld had ik haar in mijn armen ...
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Bij onze trap past geen rekje, zijn al weet ik hoeveel winkels afgeweest maar niets past.... We hebben een open draaitrap zeg maar maar de trap naar boven en de trap naar zolder zitten niet helemaal gelijk zeg maar, het verspringt net een beetje waardoor zo'n hekje nergens kan steunen. We hebben nu een traphekje in de deuropening van zoonlief. Ik druk hem iedere keer op het hart bij de trap weg te blijven...maar ik blijf het doodeng vinden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Bij onze dochter hadden we wel traphekjes, maar deze hebben we eigenlijk nooit dicht hoeven doen, want ze klom gewoon niet uit zichzelf van de trap en op de trap.Alex schreef:Opletten. Wij hebben hier thuis nooit een traphekje gehad en altijd duidelijk gemaakt dat ze nooit alleen bij de trap mag komen. En omdat wij zo'n welopgevoed kind hebben is er nog nooit iets gebeurd.
Onze zoon is alleen een heel ander verhaal, ik kan 100 keer tegen hem zeggen dat hij niet alleen bij de trap mag, maar zo gauw de deur naar de gang open gaat weet hij niet hoe snel hij bij de trap moet komen en zit hij zo halverwege. Hij klimt ook overal op en onder.
Ik denk dat het er erg aan ligt hoe je kind is in de beslissing om wel of geen traphekje te gebruiken.
Watermeloen, ik zou flink met haar gaan oefenen om zelf de trap af te gaan, als ze het dan uit zichzelf zou doen dan weet ze in ieder geval hoe ze dat zo veilig mogelijk kan doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ze mag wel met ons zelf de trap af hoor.
Op haar billen, maar ook al zeggen we dat ze goed moet kijken en niet met al die andere dingen bezig moet zijn vind ze toch alle andere dingen veel leuker.
Laatst presteerde het zelfs bijna om te laten zien dat ze op haar hoofd kon staan...
Dus billen op de ene tree en ze wilde haar handen op de tree daarna zetten samen met haar hoofd
Op haar billen, maar ook al zeggen we dat ze goed moet kijken en niet met al die andere dingen bezig moet zijn vind ze toch alle andere dingen veel leuker.
Laatst presteerde het zelfs bijna om te laten zien dat ze op haar hoofd kon staan...
Dus billen op de ene tree en ze wilde haar handen op de tree daarna zetten samen met haar hoofd
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Ze mag wel met ons zelf de trap af hoor.
Ja zeg, maar mama, dat is toch HEEL knap dat ze dat kan
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Hahaha, dat is ook zeker heel erg knap!
Maar dat moet ze dan maar lekker beneden op d egrond doen haha.
Maar dat moet ze dan maar lekker beneden op d egrond doen haha.
Gast- Gast
Je weet hoe S van mij is hè? zo schoef en onbehouwen en altijd druk en met andere dingen bezig, maar ik laat m sinds kort wel alleen de trap op en af gaan, hij weet hoe het moet en kan dit ook goed, het is alleen zo dat ik beter niet erbij kan staan of kijken want dan doet hij juist onvoorzichtig!
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:Je weet hoe S van mij is hè? zo schoef en onbehouwen en altijd druk en met andere dingen bezig, maar ik laat m sinds kort wel alleen de trap op en af gaan, hij weet hoe het moet en kan dit ook goed, het is alleen zo dat ik beter niet erbij kan staan of kijken want dan doet hij juist onvoorzichtig!
+1, maar dan J
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: