Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe heftig vond jij je bevalling?

+48
Silke
Sterrin_
piene1983
Lejow
Kruidkoek
Bluestar
slaatje
studiebol
Alex
Purpleflower
Dikkie Dik
maiadebij
PapillonRose
Jasmine
liesje
Charles
Pink!
smooch
Jezzie
Printje
Clapperdie
Mida4you
Razz
Limburg85
SarahKey
Aagje!
Amber-
Luce
kwak
Jelin
Thunder
Parisienne
Highway
Supertalentje
M-G
M@niek
Happydobby
Happy
Pien
Puggle
Snoes
Liadan
Teddyaapje
SDL
Twellie
Annie24
Star007
Aimee
52 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe heftig vond jij je bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoe heftig vond jij je bevalling?

Bericht  Amber- do 14 maa 2013 - 19:39

Op het moment zelf vond ik het zwaar maar wel goed te doen. Heb er ook maar 4 uur en 40min over gedaan Achteraf besefte ik dat ik eigenlijk een heftige bevalling heb gehad. Het hartje van luuk zakte steeds weg tijdens het persen, moest steeds stoppen met persen. Uiteindelijk is met spoed de gynaecoloog gehaald en toen is luuk er met een rotvaart met de vacuumpomp uitgetrokken. Het vervolg weten de meesten wel. Hij had een gebroken sleutelbeentje en heeft een erbse parese.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe heftig vond jij je bevalling? - Pagina 2 Empty Re: Hoe heftig vond jij je bevalling?

Bericht  Aagje! do 14 maa 2013 - 19:40

zeker als goed te doen. Vond het helemaal niet heftig.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  SarahKey do 14 maa 2013 - 19:46

Goed te doen. Begon met wat lichte krampjes rond 12:30/13:00. 16:30 bij de gyn bleek ik al 3-4 cm ontsluiting te hebben. Naar huis en daar begonnen om 18:30 de echte weeen. 21:00 uur waren we in het ziekenhuis en rond half 2 's nachts is hij geboren.
Wel hechtingen, maar is snel allemaal genezen en ik was ook snel weer op de been.
Op het moment zelf vond ik het een helse bevalling, maar achteraf gezien heb ik een makkelijke bevalling gehad.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Limburg85 do 14 maa 2013 - 20:17

Mijn 1e bevalling was niet heftig, van het begin tot het einde duurde deze 6 uur en bouwde langzaam op.

Mijn 2e bevalling was wel heftig, deze heeft maar 1 uur en 45 minuten geduurd vanaf het begin tot he einde maar daardoor had ik direct hele pijnlijke, pers weeën maar vooral geestelijk was het zwaar: geen plek in het ziekenhuis, mijn man was er echt net op tijd bij (hoofdje was er al uit) en R kon de druk niet aan waardoor hij niet ademde bij de geboorte en ik moest halsoverkop weg waardoor ik mijn ander zoontje zonder afscheid moest achterlaten terwijl hij niet kon lopen van de pijn.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Razz do 14 maa 2013 - 20:23

Ik vond het verschrikkelijk en ik heb echt veel pijn gehad. Ik heb 24 uur over de bevalling gedaan en ik heb alle weeën (rug, buik, been) door elkaar gehad. Uiteindelijk is S. nog ter wereld gekomen dmv een keizersnede omdat ik bleef steken op 9 cm en S. lag met zijn hoofdje gedraaid. De week na de bevalling was echt een hel. Ik heb 7 dagen lang continue hevige migraine gehad en kon niks. Ik heb dan ook de eerste week van S. volledig gemist. Mocht ik weer ooit zwanger raken mag ik weer bevallen dmv een keizersnede.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Mida4you do 14 maa 2013 - 20:31

Ik vond het echt vreselijk. Mijn bevalling heeft bijna 24 uur geduurd. Ik had op een gegeven moment pijnstiller via zo'n pompje. Ik had het idee dat het helemaal niets hielp. Uiteindelijk kreeg ik persdrang en heb ik bijna 2 uur lopen persen en ik was echt kapot. Uiteindelijk besloot de gynaecoloog Z. te halen met de vacuumpomp. Dat was echt geen pretje. Na de bevalling ben ik bijna 2 liter bloed verloren. Ook wou de placenta niet loslaten en moest ik binnen 10 minuten naar de OK waar hij operatief is verwijderd..... Pffff.. Na dit alles moest ik nog 2 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ik een bloedtransfusie heb gehad. Ik was helemaal van de wereld omdat ik zoveel bloed had verloren. Na 2 dagen mocht ik eindelijk naar huis en daar kon ik ook haast niets. Wij woonden toen nog op 2 hoog, en het was echt een hel om die trappen op te lopen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Clapperdie do 14 maa 2013 - 20:34

Ik vond mijn bevalling niet heftig. Al zeggen mensen jn mijn omgeving dat ze het wel heftig vonden klinken. Vooral de nasleep

Ik wilde in ziekenhuis bevallen maar kon niet meer dus uiteindelijk thuis bevallen. 1 1/2 uur geperst. T. Woog 4310 gram en door zijn gewicht en bolheid had ik een totaalruptuur waardoor ik na de bevalling naar het ziekenhuis moest om onder narcose gehecht te worden. Ook was mijn stuitje zwaar gekneusd waar ik nu ook nig last van heb en de kracht in mijn rechterbeen was tijdens de bevalling volledig weg en weken daarna had ik nig uitvalverschijnselen waardoor ik bijna een keer was gevallen met T. in mn armen. En heb mij daardoor in het begin vaak dom gevoeld omdat mijn vriend alles deed omdat ik hem niet lang kon vasthouden. Maar toch heb ik er een goed gevoel aan over gehouden.

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 20:47

Beide keren viel het me enorm mee, heb ook geen pijnstilling oid nodig gehad en het waren twee vlotte goede bevallingen. Bij R een klein beetje ingeknipt en gehecht en bij N helemaal niet. Beide keren was ik na de bevalling ook meteen weer op de been. Kraamtijd bij R was een hel, bij N was het heerlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Razz do 14 maa 2013 - 20:50

Printje schreef:Beide keren viel het me enorm mee, heb ook geen pijnstilling oid nodig gehad en het waren twee vlotte goede bevallingen. Bij R een klein beetje ingeknipt en gehecht en bij N helemaal niet. Beide keren was ik na de bevalling ook meteen weer op de been. Kraamtijd bij R was een hel, bij N was het heerlijk.

Fijn om te lezen Printje!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Printje do 14 maa 2013 - 20:51

Dank je wel Razz.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Jezzie do 14 maa 2013 - 20:57

Ik vond het goed te doen. Ben in 8 uur en drie kwartier bevallen. Half uurtje geperst. Ik had een klein schaafwondje dat wel is gehecht. Maar ik voelde me meteen weer goed en heb amper in bed gelegen. Minn schoonmoeder zei dat ik erbij zat alsof ik L op de markt had gekocht! Wink
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  smooch do 14 maa 2013 - 21:54

Clapperdie schreef:Ik vond mijn bevalling niet heftig. Al zeggen mensen jn mijn omgeving dat ze het wel heftig vonden klinken. Vooral de nasleep

+1
Bijna hetzelfde verhaal als jou alleen ik had er niks aan overgehouden. Mijn dochter was ook erg zwaar en bol.
Maar de pijn en alles erom heen viel me echt mee.
Ik was na de bevalling ook weer meteen op de been, dit verbaasde een hoop mensen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Pink! do 14 maa 2013 - 22:01

Ik vond de eerste bevalling qua pijn enzo heel fijn verlopen, die duurde ook bijna 10 uur en dat liep geleidelijk op en op t moment dat ik dacht nu word t echt te heftig mocht ik persen smile En met 20 min persen was hij er.

De 2de vond ik veel heftiger, ik ben in 4 uur bevallen en kwam om half 7 in een weeenstorm terecht dat duurde tot 8.17 uur, toen persen en om 8.19 is ze geboren.

Een weeenstorm is echt geen pretje, ik was echt op daarna smile
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Charles do 14 maa 2013 - 22:14

Ik vond het heftig. Maar vooral nu, achteraf gezien. Op het moment zelf was ik blij dat het zover was en was ik zozeer afgestompt en ziek dat het niet allemaal binnen kwam.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  liesje do 14 maa 2013 - 22:45

Op mijn bevallingen kijk ik erg tevreden terug. ben beide keren binnen 5 uur bevallen, alleen waren beide kindjes wat aan de forse kant. N was dus paarsig in het gezicht van het persen en dat ze er net door heeft gepast zeg maar. Ze huilde ook niet jammerde een beetje vond ik ook een beetje eng vroeg toen ook aan de verloskundige of alles wel goed ging.Dit was gelukkig wel zo.. T heeft ook wat vaster gezeten dus moest heel goed luisteren naar de vk op het moment dat zijn hoofdje erdoor moest. Dat vind ik dus wel heftig achteraf. Als wij een derde kindje hadden gewild dan had ik niet thuis meer mogen bevallen zei de verloskundige naderhand. maar verder was ik na 2 dagen weer redelijk de oude. liep al rond Bij N ben ik toen ze 5 dagen oud was al even op me werk geweest.werd gek van de muren om me heen haha. Bij T was het een heftigere kraamperiode omdat hij slecht at en teveel afviel en dus in het ziekenhuis opgenomen moest worden. Daar heb ik het soms nog moeilijk mee als ik eraan terugdenk
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Jasmine do 14 maa 2013 - 23:02

Ik vond mijn bevalling op het moment zelf vreselijk.

Mijn weeën begonnen in de nacht van zondag op maandag rond 4 uur. In het ziekenhuis aangekomen (rond 6 uur/ half 7) werd ik aan de CTG gelegd en werd er gekeken hoeveel ontsluiting ik al had: nog geen centimeter. De dag vorderde, de weeën bleven komen, maar de ontsluiting bleef weg. Op een gegeven moment wat pijnstilling gehad, omdat ik al best uitgeput raakte. Om 18.00 uur had ik een krappe centimeter ontsluiting. Nog niet eens genoeg om de vliezen te breken. Die avond ben ik met wat slaapmiddelen en een heleboel pethidine in slaap gebracht, zodat ik de volgende dag fit genoeg zou zijn voor het vervolg.

De volgende ochtend had ik net genoeg ontsluiting ( 1 á 2 cm) om de vliezen te breken en de weeën op te wekken. Toen kwam ik in een vreselijke weeënstorm terecht: één en al ellende. Moest dit anderhalf uur uitzingen, omdat de OK nog niet beschikbaar was voor een ruggenprik. Toen die ruggenprik zat, ging het wel weer. Volgende tegenslag kwam aan het eind: tijdens de persweeën liet de placenta los, waardoor J. met enigszins geweld gehaald is. Opeens was ze er. Hierdoor heeft ze een erg slechte start gehad, maar ook dit is goed gekomen.

Dus ja, mijn bevalling was op het moment vrij heftig, maar uiteindelijk is alles goed gekomen, waardoor ik er niet zo op terug kijk.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  PapillonRose vr 15 maa 2013 - 0:23

Op het moment zelf vond ik het heftig. Had flinke rugweeën die ik niet kon wegzuchten en de eerste verpleegkundige nog zeggen dat het vast nog niet erg genoeg was omdat ik niet zuchtte laughcry Ik vond de pijn erg heftig en ik vond het ook erg lastig dat ik geen idee had hoe lang het nog ging duren. En de persweeën deden echt verrot zeer! Had juist verlichting verwacht omdat je mee kon helpen, maar het leek wel of ik in de fik stond down under.

Achteraf gezien is het me meegevallen en zou ik zo'n bevalling zo overdoen. Geen complicaties bij zowel mij als A., alleen een haarscheurtje wat niet gehecht hoefde te worden en van de eerste hele lichte kramp tot geboorte een uur of 16. Dat is wel lang, maar ik had geen 16 uur helse pijn, dus al met al was dat te doen. Zeker als ik hoor en lees wat er allemaal mis kan gaan, heb ik echt een bevalling uit het boekje gehad. Ik kijk er dan ook met een positief gevoel op terug en heb niks echt hoeven te verwerken ofzo, vond het een mooie gebeurtenis.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  maiadebij vr 15 maa 2013 - 0:59

Ik ben 2x thuis bevallen. N was er in 5 uur en J in 2,5 uur. Voor het laatste uurtje bij J vond ik best heftig, het ging eigenlijk gewoon net ff te snel allemaal waardoor ik weinig momenten had dat ik even op adem kon komen.

Al met al niets te klagen hoor, geen hechtingen, lekker thuis en meteen weer op de been. Ik ben heel benieuwd naar bevalling nr. 3!

Ik volg nu een cursus zwangerschapshypnotherapie, hier leren we om te gaan met de pijn en het niet tegen te werken, waardoor het wat ontspannerder zou moeten verlopen, ik ben benieuwd!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dikkie Dik vr 15 maa 2013 - 1:06

De ontsluitingsweeen, een hel. Ik had om de 1, 2 minuten heftige rugweeen. Die begonnen donderdag rond 13:00. Ik kon ze niet goed opvangen en had maar 1, 2 minuten tussen de weeën om uit te rusten. Om 18:00 kwam de vk...een vingertopje ontsluiting. Om 20:00 kwam ze weer net 2 cm. Ben toen naar het ziekenhuis gegaan. Ik zou met een ruggenprik gaan bevallen, maar kreeg eerst een petedineprik. Binnen 2 uur had ik 7 cm. Kreeg geen ruggenprik en daarna ging het snel. Mijn vliezen zijn gebroken na 2, 5 uur had ik vo en binnen 52 min was ze er. Ik zou het zo weer doen.
De nasleep vond ik niks. Ik heb nog last van de knip. Erg last van mijn bekken. Ik vloei weer of ik ben na 3 weken weer ongesteld.
Ook de start van mijn dochter zou ik niet over willen doen. Ze heeft het eventjes erg zwaar gehad..
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast vr 15 maa 2013 - 1:27

Ik vond mijn eerste bevalling goed te doen, de tweede vond ik afgrijselijk. Dat kwam vooral doordat ik heel erg bezig was met wat er nog ging komen en dus de hele tijd dacht dat het allemaal nog veel erger ging worden...

Gast
Gast

Bericht  Purpleflower vr 15 maa 2013 - 9:14

Verschrikkelijk !
Vooral de dagen in ziekenhuis voor de bevalling, de bevalling zelf en de dagen er na.

Ik zou liever niet meer bevallen...

Mocht er nooit een 2e komen wil ik eerst met gynaecoloog en verloskundige praten voor ik zwanger word.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Alex vr 15 maa 2013 - 9:34

Ik heb het als zeer traumatisch ervaren, 17 uur zware weeën, persweeën en -drang bij 4 cm ontsluiting en uiteindelijk een keizersnede hebben er bij mij flink ingehakt. Ik ben nu ook al bang voor een volgende bevalling en ik hoop dat ik dan een gynaecoloog tref die begrijpt dat ik met een geplande keizersnede wil bevallen en hiermee instemt.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  studiebol vr 15 maa 2013 - 9:35

Volgens de verpleegkundige en de gynacoloog was het een heftige bevalling. Maar zo heb ik het niet echt ervaren. Ik heb het wel als hectisch ervaren. Veel mensen rondom mijn bed, mijn eerste dochter die eigenlijk heel prima ter wereld kwam, maar toen alles rondom mijn tweede dochter gebeurde ervaarde ik dat als hectisch, snel handelen, ik was heel erg bezig met het feit dat ze er nu uit moest en nu heel snel. Dat het daara niet goed met haar ging dat vond ik wel heeel heftig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  slaatje vr 15 maa 2013 - 9:40

Heftig, snel en pijnlijk. Niet iets dat ik nog een keer over zou doen.

De avond tevoren had ik al het idee vruchtwater te verliezen, druppelgewijs. Na controle van de vk, was ze er niet zeker van. Ben de nacht doorgekomen. Had om half 10 de volgende ochtend een terugbel afspraak. Verloor nog steeds vocht, maar bleek afscheiding tijdens controle in het zh. Hartfimpje was keurig, de 3 weeen activiteiten waren vermoedelijk voorwerk. Nog geen ontsltuiting te bekennen. Om een uur of een waren we weer thuis, na boodschappen gedaan te hebben. Om half twee kwam ik out of the bleu in een heftige weeenstorm terecht. Weeen van meer dan een minuut die elkaar in minder dan een minuut opvolgenden. Op half 2 was de vk er. Ik bleek al 4 cm ontsluiting te hebben. 20 min later in het zh bleek ik al 6 cm te hebben. Na navraag bij de anasthesist om een ruggenprik, weer controle. Kreeg geen ruggenprik, want in het kwartier dat ze weg was om het te vragen, had ik 9 cm...ongeveer 1 minuut later zat ik op 10 cm. Om 15.45 mocht ik gaan persen, om 16.43 is Mikey geboren. Ik was compleet gescheurd van vagina tot anus. Mijn kringspier bleek helemaal door. Ik moest op de ok door de gyn gehecht worden. Eerste dagen wel wat last gehad, maar dat kwam omdat er druk van ontlasting op stond. Twee dagen later kon ik alweer voorzichting op een zachte ondergrond zitten. Verder bijna geen last van gehad.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 15 maa 2013 - 10:38

Bevalling van de eerste vond ik heftig. 43 weken zwanger, uitgeput voor de bevalling. Ruim 22 uur weeen, weeenstormen vanwege infuus en andere opwekkers. Daarna 2 uur en 20 minuten persen. Vacuumpomp, eendebek klem, knip en toen een spoed keizersnede. Op de operatie tafel 3,3 liter bloed verloren, septische shock, bloed transfusie, naar de intensive care met een te lage bloeddruk. De tweede was een geplande keizersnede met 38 weken, ging heel rustig.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: