Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huilend wakker worden s' nachts

5 plaatsers

Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 2:04

Wat doen jullie ertegen?

Mijn zoon (17 maanden) wordt steeds vaker helemaal in paniek wakker s' nachts. Een paar keer is het zo erg geweest dat hij lag te grommen en te krijsen als een bezetene. Ik krijg hem dan met geen mogelijkheid rustig. Hij slaapt meestal wel gewoon in, want hij weet wanneer het bedtijd is en hij is dat echt moe. Wat we al doen:

- een vast bedritueel: luier verschonen, pyama + slaapzak aan, mijn vriend gaat ondertussen een flesje maken, die geven we hem en daarna tandjes poetsen (zo gaat dat elke dag)
- ik ga naar hem toe s' nachts, probeer hem te troosten door over zijn hoofdje te aaien en hem drinken aan te bieden en praat zachtjes tegen hem
- hem bij ons in bed leggen als hij écht niet wil slapen, maar dit doe ik liever niet. Maar helaas moeten wij ook gewoon om 6 uur opstaan en willen we ook slapen.
- ook het laten huilen hebben we geprobeerd, maar dat is niet echt leuk voor de buurvrouw en de andere bewoners.

Is dit herkenbaar? Wat kan ik nog meer doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Pien vr 18 feb 2011 - 2:08

ik hoorde van mijn zus dat mijn neefje dat ook doet, hun laten nu een nachtlampje bij hem aan en sinds dien gaat het goed....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Limburg85 vr 18 feb 2011 - 2:09

S. heeft ook een tijd gehad dat hij 1 tot 2 keer in de nacht volledig overstuur was, huilen/krijsen/gillen/slaan, alles wat we deden was niet goed. Hij deed dit in zijn slaap, hij had wel zijn ogen open, maar was niet bij. Wij namen hem mee naar beneden om hem wakker te krijgen en als hij eenmaal bij was was het gelijk over en ging die weer slapen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 2:10

Ik overweeg inderdaad een nachtlampje, maar ik ben bang dat hij dan niet genoeg rust krijgt door het licht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  meisjesmama vr 18 feb 2011 - 2:30

Onze oudste heeft dat ook een tijdje gehad die lag dan heel erg te dromen en nu heeft ze het soms nog.
Ze had van ons een schildpadlampje in bed gekregen. Deze werkt op baterijen en kon ze aandrukken om licht in haar kamer te krijgen. Hij lag altijd bij haar hoofd zodat ze wist waar deze was.
Ik zou dus wel een lampje adviseren maar dan of 1 met weinig watt zodat het niet een te fel lampje is of 1 die weer uit gaat naar een paar minuten
.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Limburg85 vr 18 feb 2011 - 2:31

Wij hebben ook een nachtlampje maar dat was niet hiervoor, hij wou altijd dat het licht op de gang aanbleef en die wil ik uit hebben als de baby er straks is. S. slaapt juist beter en makkelijker met een lichtje aan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Mirror vr 18 feb 2011 - 2:49

Herkenbaar! Wij hebben ook een nachtlampje aan, maar idd niet hiervoor, hij wil gewoon altijd dat er een lichtje aan is, al heel lang.
Soms kun je ook niet meer doen dan proberen te troosten en er maar gewoon naast gaan zitten tot hij zelf rustig wordt. Ik ben ook weleens naast hem op een matrasje gaan slapen, dat gaf hem een veilig en rustig gevoel had ik het idee.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  sheila123 vr 18 feb 2011 - 3:06

Herkenbaar! Bij ons was het ook rond de 17 maanden zo maar het ging vanzelf weer over.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 4:36

Hier is het nu ook weer. Tsja wat we doen is eigenlijk hetzelfde als wat jij doet.

Ons zoontje heeft het ook gehad, alleen was hij toen zo rond de 20 maanden, en bij hem ging het vanzelf weer over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huilend wakker worden s' nachts Empty Re: Huilend wakker worden s' nachts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum