Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vaak wakker worden 's nachts

+5
Antibes
Mint
Jerry
Ayla
Bacio
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Bacio za 29 sep 2012 - 2:12

Ik slaap al jaren ontzettend slecht. Ik word enorm vaak 's nachts wakker. Soms val ik gelijk weer in slaap, soms pas na een uur. Gemiddeld word ik 4 a 5x per nacht wakker. Heeft iemand tips/ervaring?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Ayla za 29 sep 2012 - 2:50

Ervaring wel, tips niet. Ja een baby helpt wel, maar das meteen zo'n stap Vaak wakker worden 's nachts 394967
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Jerry za 29 sep 2012 - 4:13

Kan me nou niet voorstellen hoe een baby voor betere nachtrust gaat zorgen...

Ik heb ook geen tips, helaas voor jou. Wat zijn jouw slaapgewoontes en gewoontes voor het slapen gaan?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Mint za 29 sep 2012 - 4:23

Sinds ik een nieuwe baan en wat gedoe heb gehad een half jaar geleden, slaap ik ook ontzettend slecht. Ik word minimaal 2 x per nacht wakker en heb veel nachtmerries. Ik heb vandaag Valdispert gekocht in de hoop dat dat werkt. Ik sta gewoon stijf van de spanning, maar ik kan er niks aan veranderen..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 4:41

Hoe ga je 's avonds naar bed, als je echt doodmoe bent,of als je nog redelijk fit bent, en ga je dan rustig een boekje lezen oid om zo even alles van de dag van je af te laten glijden? Ik merk dat als ik doodmoe en nog vol an alles wat er die dag gebeurd is, naar bed ga, dat ik dan ook veel onrustiger slaap. Terwijl als ik rustig naar bed ga en nog een kwartiertje lees, dan ben ik zo vertrokken en heb ik een heerlijke nacht.

Bij mij helpt het ook om niet meer te eten vlak voor ik ga slapen. Alles wat je vlak voordat je naar bed gaat nog eet, wordt niet goed in je lichaam opgenomen, met als gevolg dat ik lig te stuiteren in bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 6:15

Ik heb er de laatste tijd ook veel last van. Ik zit in de ziektewet en hoewel ik steeds wat meer mag met mijn arm ben ik in veel dingen beperkt, wat er voor zorgt dat ik liever thuis blijf zitten omdat ik me daar redelijk kan redden zeg maar.
Wel wandel ik iedere dag ongeveer 8 à 10 km of fiets ik een eind.

Ik merk juist dat ik pas naar bed moet gaan wanneer ik echt heel erg moe ben en niet tegen 23:00 als ik een beetje moe ben. In bed lees ik altijd nog wat trouwens.
Maar zodra ik 's nachts wakker ben, blijf ik dat ook zo 2 uur, ontzettend vervelend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Bacio za 29 sep 2012 - 22:16

Ik ga altijd nog even wat lezen of een spelletje doen op m'n telefoon voordat ik ga slapen. Ik ben meestal doodmoe, dit omdat ik dus erg slecht slaap en echt kapot ben. Al rond 9 uur beginnen m'n ogen dicht te vallen.

De tip over het eten is een goede! Ik eet vaak pas laat, omdat ik na werk gelijk ga sporten. Misschien toch maar eens op letten om te eten voordat ik ga sporten.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Antibes za 29 sep 2012 - 22:54

En die telefoon zou ik ook laten liggen, dat is echt wel funest voor je slaap.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Gast za 29 sep 2012 - 22:56

Sowieso de telefoon in je slaapkamer is funest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Bacio zo 30 sep 2012 - 4:03

Oh echt? Waarom is dat dan?

De telefoon is ook m'n wekker, dus dan zou ik eerst een normale wekker moeten aanschaffen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Esperanza zo 30 sep 2012 - 5:39

Ik heb er helaas ook al jaren last van. Ik kan me dan ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst uitgerust wakker werd. Vaak ben ik minsten zo'n 4 a 5 x wakker per nacht, meestal slaap ik dan meteen weer, maar soms lig ik ook een poos wakker.

Wel merk ik dat het bij mij erger wordt als ik nog heel druk ben in m'n hoofd als ik ga slapen. Voor mij helpt het om dan m'n hoofd zoveel mogelijk leeg te maken door me heel erg te concentreren op m'n ademhaling en de dag aan me voorbij te laten gaan. Als er bijvoorbeeld dingen zijn gebeurd die dag waar ik me druk om maak, dan probeer ik dat los te laten. Als het echt heel erg is, schrijf ik dingen op. Dat werk vaak ook wel.
Meestal voel ik me ook meer ontspannen als ik vlak voordat ik ga slapen ga douchen.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Bacio wo 3 okt 2012 - 8:00

Ik wilde jullie nog even bedanken! Het laat eten heeft inderdaad veel effect. Sta echt verstelt!! Ik zorg er nu voor dat ik voor 8 uur gegeten heb en dan slaap ik echt veel beter. Ook douche ik nu een half uur voordat ik ga slapen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 8:30

Mocht dat over een tijdje niet meer werken kan je altijd nog melatonine tabletjes kopen bij de apotheek of drogist. Die werken ook goed. Zowel als bij inslapen als bij doorslapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Verona wo 3 okt 2012 - 8:31

Ik heb er zelf geen ervaring met slecht slapen, maar ik weet dat mijn moeder dat wel altijd heeft. Wat zij altijd doet voor het slapen gaan is ff een boek lezen, of ze zet van die rustgevende muziek op en gaat dan even met haar ogen dicht op bed liggen. Zo laat ze alles van de dag even van haar afglijden en dan kan ze rustig slapen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Gast wo 3 okt 2012 - 9:21

Wanneer is je laatste eet moment voor je gaat slapen? Bij mij merk ik dat ik vaker wakker word als het eet moment langer terug ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Kaboutertje wo 3 okt 2012 - 11:48

Ik heb dat ook.. Maar dan wel met een reden : plassen!! Zo vervelend voor je nachtrust.. Probeer al op te letten dat ik voor het slapen gaan niet teveel drink, maar toch moet ik 2 of 3 keer uit bed. Tips heb ik helaas niet :P
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Antibes wo 3 okt 2012 - 11:54

Kaboutertje schreef:Ik heb dat ook.. Maar dan wel met een reden : plassen!! Zo vervelend voor je nachtrust.. Probeer al op te letten dat ik voor het slapen gaan niet teveel drink, maar toch moet ik 2 of 3 keer uit bed. Tips heb ik helaas niet :P

Goh, vervelend lijkt me dat zeg!! Je bloedsuiker wel eens laten testen?

Mijn zus had het vroeger heel erg, maar is op een gegeven moment gaan vertikken om ervoor op te staan en toen heeft ze op gegeven moment wel geleerd er doorheen te slapen.. :P Ik lig echt niet lekker meer als ik moet plassen dus ik ga altijd wel, maar ik heb het dan ook niet iedere nacht en zeker niet meerdere keren per nacht gelukkig!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Kaboutertje wo 3 okt 2012 - 21:31

Antibes schreef:
Kaboutertje schreef:Ik heb dat ook.. Maar dan wel met een reden : plassen!! Zo vervelend voor je nachtrust.. Probeer al op te letten dat ik voor het slapen gaan niet teveel drink, maar toch moet ik 2 of 3 keer uit bed. Tips heb ik helaas niet :P

Goh, vervelend lijkt me dat zeg!! Je bloedsuiker wel eens laten testen?

Mijn zus had het vroeger heel erg, maar is op een gegeven moment gaan vertikken om ervoor op te staan en toen heeft ze op gegeven moment wel geleerd er doorheen te slapen.. :P Ik lig echt niet lekker meer als ik moet plassen dus ik ga altijd wel, maar ik heb het dan ook niet iedere nacht en zeker niet meerdere keren per nacht gelukkig!

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Merk wel dat het iets van de laatste tijd is, een jaar geleden bijvoorbeeld had ik dit nog niet.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 5:52

Ik had het nooit, maar afgelopen week ben ik ineens drie nachten 1x per nacht wakker geworden... Ik vermoed door het gesnurk van mijn man, maar zeker weten doe ik dat niet. De ene keer kon ik daarna snel weer in slaap vallen, de andere keer heb ik een uur wakker gelegen.... Hoop niet dat dit een trend wordt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Blair za 6 okt 2012 - 6:00

Bij mij helpt warme melk (lekker cliche) en een volle maag het beste, dat laatste werkt bij de meeste averechts maar als ik wat eet voor ik naar bed ga slaap ik de hele nacht door, doe ik dit niet heb ik net als jij last van het 5 á 6 x per nacht wakker worden.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vaak wakker worden 's nachts Empty Re: Vaak wakker worden 's nachts

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum