Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

's Nachts weer wakker worden...

+2
loesje
Diese
6 plaatsers

Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Diese za 13 aug 2011 - 20:47

L. sliep al vanaf dat ze 2 weken is de nacht door. Heel soms moeten we eruit omdat ze haar speentje kwijt is, maar dan was het speentje erin en sliep ze lekker verder.
Nu is ze bijna 10 maanden en wordt al 2 weken ongeveer elke 2 uur wakker. Ze is dan echt wakker en aan het huilen. Troosten en een speentje helpt niet. Zodra je wegloopt begint het weer.
Ik las op internet al dat dit de periode is dat ze gaan dromen en verlatingsangst kunnen krijgen. Ze heeft ook nog maar 2 tandjes, dus ze zou ook nieuwe tandjes kunnen krijgen. Ik kan alleen nog geen nieuwe tandjes ontdekken.
Ze heeft verder geen koorts, maar ze is overdag ook veel aan het jengelen en ontevreden. Ze kan zichzelf niet vermaken. Waarschijnlijk omdat ze moe is van de gebroken nachten?

Herkennen jullie dit van een kindje rond 10 maanden? Hoe zijn jullie er mee om gegaan? Tips???
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  loesje za 13 aug 2011 - 21:01

ik denk dat ze in een sprongetje zit net als ons zoontje die ging ook heel snel huilen en jengelen maar kan sinds vrijdagavond ineens een beetje buik schuiven en zelf zn boterham pakken en opeten. Tis een hele lastige/moeilijke periode maarja gaat vanzelf een keertje over zodra ze weer iets meer kan.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Pandora za 13 aug 2011 - 21:22

Ja ik!
Bij ons precies hetzelfde, F. sliep met een week of 6 door tot ongeveer 8 maanden, precies zoals jij omschrijft. Om de twee uren ongeveer wakker, er waren nachten bij dat ik wel 5 of 6 keer mijn bed uit kon....
Nu is ze bijna 13 maanden en ondertussen gaat het hier weer heel goed. Met 12 maanden hebben we haar bedje gedraaid, en geloof het of niet (kan natuurlijk ook toeval zijn), sinds die tijd ging het steeds wat beter. Ook ben ik vanaf die tijd gaan proberen om niet te snel naar haar toe te gaan, nu is ze dus bijna 13 maanden en slaapt ze zo goed als door.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Diese za 13 aug 2011 - 21:42

Pandora schreef:Ja ik!
Bij ons precies hetzelfde, F. sliep met een week of 6 door tot ongeveer 8 maanden, precies zoals jij omschrijft. Om de twee uren ongeveer wakker, er waren nachten bij dat ik wel 5 of 6 keer mijn bed uit kon....
Nu is ze bijna 13 maanden en ondertussen gaat het hier weer heel goed. Met 12 maanden hebben we haar bedje gedraaid, en geloof het of niet (kan natuurlijk ook toeval zijn), sinds die tijd ging het steeds wat beter. Ook ben ik vanaf die tijd gaan proberen om niet te snel naar haar toe te gaan, nu is ze dus bijna 13 maanden en slaapt ze zo goed als door.

Jeetje, bij jullie heeft het dus wel even geduurd voordat het wat beter ging. Bedje op een andere plek zetten hoor je wel vaker. Vind ik het nu nog wat te vroeg voor, maar zeker een idee om te onthouden!!
Hier idd ook zo'n 5 a 6 keer per nacht eruit. Pffff. Maar goed, ik wist wel dat wij vast ons deel slapeloze nachten nog zouden krijgen Wink

Loesje...volgens mij heeft L. een week of 5/6 geleden een sprong gehad. Toen was ze overdag ook zo huilerig en ontevreden, alleen sliep ze toen wel goed. Daarna kon ze ineens ook kruipen, klappen, zwaaien, dansen, etc.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  PapillonRose za 13 aug 2011 - 22:13

Geen idee wat het is en wat je eraan kan doen, maar ik herken het wel. De afgelopen paar weken komt het hier ook weleens voor zoals jij het omschrijft. Gelukkig niet iedere nacht (*klopt af*), maar eergisteren kon ik er bijvoorbeeld nog 3x uit 's nachts.

Terwijl ze hier ook al vanaf 8 weken doorslaapt! Ze heeft wel last van verlatingsangst soms, dat merk ik overdag in elk geval (kan soms niet eens naar de wc zonder dat ze gaat huilen). En ook hier maar 2 tandjes, wie weet heeft dat er ook wat mee te maken en komen er weer nieuwe bij. Ik ben benieuwd wat het nou is, hopelijk kunnen we gauw weer doorslapen in elk geval :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Diese za 13 aug 2011 - 22:22

PapillonRose schreef:Geen idee wat het is en wat je eraan kan doen, maar ik herken het wel. De afgelopen paar weken komt het hier ook weleens voor zoals jij het omschrijft. Gelukkig niet iedere nacht (*klopt af*), maar eergisteren kon ik er bijvoorbeeld nog 3x uit 's nachts.

Terwijl ze hier ook al vanaf 8 weken doorslaapt! Ze heeft wel last van verlatingsangst soms, dat merk ik overdag in elk geval (kan soms niet eens naar de wc zonder dat ze gaat huilen). En ook hier maar 2 tandjes, wie weet heeft dat er ook wat mee te maken en komen er weer nieuwe bij. Ik ben benieuwd wat het nou is, hopelijk kunnen we gauw weer doorslapen in elk geval :P

Ja dat hoop ik ook Very Happy
Onze dochtertjes zijn even oud, dus het zal goed aan de leeftijd kunnen liggen!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 22:45

Ook hier is dat sinds een week of 2 het geval.
Wij denken dat ze droomt en troosten haar in haar bedje. Als we dan weglopen, gaat ze wel weer even huilen, maar na ongeveer 30 seconden is ze dan weer stil om vervolgens na 2 uur weer huilend wakker te worden....
Het zal wel weer overgaan denk ik...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 23:06

S. had dat rond die tijd ook. Ik haalde hem er dan uit, maakte een beetje melk voor hem en gaf dat op de slaapkamer. Tijdens het drinken kon hij zijn oogjes amper open houden en ik kon hem na de fles weer in bed leggen en meneer sliep weer meteen. Nu heeft hij dat heel af en toe nog eens en dan krijgt hij gewoon weer een beetje melk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 23:16

Razz_ schreef:S. had dat rond die tijd ook. Ik haalde hem er dan uit, maakte een beetje melk voor hem en gaf dat op de slaapkamer. Tijdens het drinken kon hij zijn oogjes amper open houden en ik kon hem na de fles weer in bed leggen en meneer sliep weer meteen. Nu heeft hij dat heel af en toe nog eens en dan krijgt hij gewoon weer een beetje melk

Waarom geef je hem melk ipv hem gewoon te troosten? Hij wordt toch niet wakker van de honger?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 23:27

Pritt schreef:
Razz_ schreef:S. had dat rond die tijd ook. Ik haalde hem er dan uit, maakte een beetje melk voor hem en gaf dat op de slaapkamer. Tijdens het drinken kon hij zijn oogjes amper open houden en ik kon hem na de fles weer in bed leggen en meneer sliep weer meteen. Nu heeft hij dat heel af en toe nog eens en dan krijgt hij gewoon weer een beetje melk

Waarom geef je hem melk ipv hem gewoon te troosten? Hij wordt toch niet wakker van de honger?

Omdat sommige kinderen dan ontroostbaar zijn, en het enige wat nog een beetje helpt is wat drinken Wink Niets mis mee hoor, deden wij ook rond die leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Nijntje zo 14 aug 2011 - 2:25

hier ook zo'n leuke periode gehad. Sliep altijd hartstikke goed en ineens paar keer in de nacht huilend wakker, soms viel ze na een knuffel weer in slaap, soms was ze ook nog wel een poos klaar wakker Evil or Very Mad Heeft hier om en nabij 2 maanden geduurd. Net voor we op vakantie gingen was ze vaak in de avond nog een keertje wakker en sliep daarna tot de volgende morgen, hier op de camping slaapt ze de hele nacht door Very Happy Er is bij haar ook een tandje doorgekomen en qua ontwikkeling kon ze ineens ook zo verschrikkelijk veel....
Maar wat een ellende die gebroken nachten, dan merk je pas hoezeer je je nachtrust nodig hebt...
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Flip Fluitketel zo 14 aug 2011 - 5:03

HeartBeat schreef:
Pritt schreef:
Razz_ schreef:S. had dat rond die tijd ook. Ik haalde hem er dan uit, maakte een beetje melk voor hem en gaf dat op de slaapkamer. Tijdens het drinken kon hij zijn oogjes amper open houden en ik kon hem na de fles weer in bed leggen en meneer sliep weer meteen. Nu heeft hij dat heel af en toe nog eens en dan krijgt hij gewoon weer een beetje melk

Waarom geef je hem melk ipv hem gewoon te troosten? Hij wordt toch niet wakker van de honger?

Omdat sommige kinderen dan ontroostbaar zijn, en het enige wat nog een beetje helpt is wat drinken Wink Niets mis mee hoor, deden wij ook rond die leeftijd.

Hier hetzelfde......Sinds een paar weken wordt J. nu ook s'nachts weleens wakker en dan is ze echt ontroostbaar. Ook als we haar eerst troosten en haar in haar bedje leggen. De laatste 2 nachten slaapt ze gelukkig weer door. Er zitten ook weer 2 tandjes aan te komen wie weet komt het daar ook van.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Diese zo 14 aug 2011 - 6:39

Dank jullie wel voor jullie reacties! Het is dus (helaas voor jullie) herkenbaar.
Merken jullie ook dat de kindjes daardoor overdag ook slechter in hun vel zitten? Hier is namelijk niets leuk en goed(althans niet langer dan een minuut). Echt sneu dat ze zo in haar velletje hangt. En voor mij ook niet heel fijn na zo'n slapeloze week haha.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  PapillonRose zo 14 aug 2011 - 7:11

Overdag gaat het hier redelijk. Soms heeft ze inderdaad ook echt zo'n bui dat niks goed is, en het andere moment is ze weer urenlang vrolijk. Beetje wisselend hier dus.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Diese zo 14 aug 2011 - 7:15

Pfff, ze is nu na een uur slapen alweer wakker en aan het huilen.
Als ik naast haar bed ga zitten is het goed, maar dan heb ik juist weer het idee dat ze wakker blijft om mij in de gaten te houden. Als ik weg loop is het helemaal mis.

Hoe troosten jullie je kindjes in zo'n situatie? En geef je s nachts wel of geen flesje melk?
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 8:05

Pritt schreef:
Razz_ schreef:S. had dat rond die tijd ook. Ik haalde hem er dan uit, maakte een beetje melk voor hem en gaf dat op de slaapkamer. Tijdens het drinken kon hij zijn oogjes amper open houden en ik kon hem na de fles weer in bed leggen en meneer sliep weer meteen. Nu heeft hij dat heel af en toe nog eens en dan krijgt hij gewoon weer een beetje melk

Waarom geef je hem melk ipv hem gewoon te troosten? Hij wordt toch niet wakker van de honger?

Troosten helpt dan niet. Hij vind z'n troost dan meer bij zijn flesje melk als bij zijn mama Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

's Nachts weer wakker worden... Empty Re: 's Nachts weer wakker worden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum