Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van eerste stapjes naar goed lopen

+2
Aimee
Knillis
6 plaatsers

Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Knillis wo 13 maa 2013 - 7:51

Mijn dochtertje is nu ruim 18 maanden. Sinds een week of 3 loopt ze los. Ze begon met 3 pasjes, de dag erna liep ze het hele huis door, toen weer een paar dagen dat ze wat minder liep, en vorige week heeft ze 2 dagen echt goed en veel gelopen. Nu is ze vanaf donderdag tot zondag ziek geweest en sinds die tijd is het lopen over. Ze kruipt weer overal naar toe, loopt weer achter de loopwagen, en als ik haar ergens neer zet dan loopt ze naar de eerste de beste mogelijkheid waar ze zich weer aan vast kan houden.

Omdat ze natuurlijk al wel 18,5 maand is, zit ik er wel een beetje op te wachten totdat ze echt goed gaat lopen. Mijn zoontje liep met 17 maanden, maar die liep gelijk grote afstanden en toen hij het lopen eenmaal ontdekt had, was er geen houden meer aan. Het gekke is dat ze het dus wel kan, ze liep vorige week woensdag nog 10 rondjes om onze eettafel heen, en als ze viel dan stond ze zelf weer op en ze zocht maar weinig steun.

Ik ben dus eigenlijk benieuwd hoe het leren lopen bij jullie verliep. Toen je kindje de eerste losse pasjes had gezet, ging het toen snel? Of hebben ze toch nog een tijd lang gekropen omdat dat sneller ging? En wanneer ging je kindje echt structureel goed lopen, dus niet een pas of 5 maar echt het hele huis door?

Toevallig was ik vlak voordat ze ging los lopen op het CB. Zij gaven in eerste instantie aan dat het nog niet erg was dat ze niet los liep, maar toen zagen ze haar aan de hand lopen en toen vonden ze toch dat ze wat houterig liep. Toevallig was er in het gebouw waar het CB zit een fysiotherapeute aanwezig, en zij heeft even meegekeken. Zij kon zo 1 2 3 niet zeggen of ze "vreemd" liep en er stond dus een afspraak met de fysio gepland, en toen ging onze muppet 2 dagen later toch nog los lopen Van eerste stapjes naar goed lopen 561177 Ik was dus al blij dat de fysio niet door hoefde te gaan, maar nu ze het eigenlijk weer vertikt, vraag ik me af of het toch niet zinvol is om de fysio ernaar te laten kijken. Maar ja, wat kan zij doen?

Lang verhaal, sorry! Embarassed
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Aimee wo 13 maa 2013 - 8:16

Ik snap wel dat je je wat zorgen maakt, maar ik denk dat het niet nodig is. Je weet dat ze wel los kán lopen. Misschien voelt het voor haar zelf nog te onstabiel/onveilig en kiest ze daarom nog voor het kruipen en vasthouden?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 8:17

Hier is het eigenlijk bij beide heel snel gegaan. H liep vlak voor de kerst ineens een paar stappen los. Toen heeft het een paar weken geduurd en een week voor haar eerste verjaardag (februari) begon ze er weer mee. Een week of 2-3 waren dat was pasjes maar dat ging wel van 2-3 pasjes naar 10 pasjes naar 15 pasjes en na die drie weken ongeveer liep ze echt de hele dag rond. Kruipen deed ze op zich ook nog wel, maar niet vaak.

Bij A had ik nog lang niet verwacht dat hij al zou lopen. Ik stond daar echt van te kijken.
Zodra we zijn handjes pakte om te stappen liet hij zich meteen op zijn billen zakken. Na een week of twee vond hij het ineens leuk maar na een week vond hij dat hij het wel zelf kon. De eerste week waren dat een paar pasjes maar na een week-2 weken liep hij de hele woonkamer en keuken rond. De eerste 3 weken kroop hij nog wel veel maar nu nog maar weinig. Alleen als hij boos is of verdrietig is.

Je had A. niet willen zien lopen in het begin. Meneertje Wijdbeens, holle rug, zijn buik zo ver naar voren dat zijn overhemdjes straks stonden en met bijna stijve beentjes. Het was geen gezicht, vraag me nog steeds af hoe hij zo uberhaupt een stap heeft weten te verzetten.
Maar het is goed gekomen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Annemie wo 13 maa 2013 - 8:23

Mijn zoontje liep met 22 maanden aan de hand en met 26 maanden echt los, maar toen liep hij in het begin ook wat "houterig". Tussendoor verplaatste hij zich met zijn billen,hij was een billenschuiver, nu loopt hij gewoon normaal.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Liadan wo 13 maa 2013 - 8:43

Mijn zoon zette met 15 maanden zijn eerste pasjes los, maar ging pas echt meer dan een paar pasjes lopen toen hij 17 maanden was. Hier heeft het dus 2 maanden geduurd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  teletascha wo 13 maa 2013 - 19:25

Ikmdenk met 11 maanden losse stapjes, stuk of 3,4. Net voordat ze een jaar werd liep ze echt meters los, na een maand rende ze los.... En wij er achter aan....
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Tania wo 13 maa 2013 - 20:16

Mijn zoontje liep met 9 maanden langs de meubels, eerste stapje was zo rond 16 maanden denk ik toen ging hij ook meelopen aan de hand. Met 18 maanden is hij een keer midden in de kamer opgestaan en naar de tafel gelopen omdat hij z'n handen vol had en het niet wilde neerleggen om te kruipen. Daarna nooit meer gelopen tot hij 23 maanden was. Toen kreeg hij een speelhuisje en vond het niet leuk dat z'n handen vies werden als hij kroop buiten en toen ging hij lopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Knillis wo 13 maa 2013 - 22:26

Bedankt voor jullie reacties.

Ik probeer het los te laten, ik weet dat ze het kan (ze heeft tenslotte 2 dagen echt goed los gelopen), maar het frustreert me gewoon een beetje nu Embarassed Ze is verder zo bijdehand, en dat ze nu nog kruipt en weigert te lopen, klopt gewoon niet met hoe ze nu verder is. Je weet dat je het niet moet doen maar je gaat haar toch vergelijken met haar broer.

Zaterdag gaan we naar een indoor speelparadijs, de vorige keer dat we daar waren liep ze goed los, wie weet stimuleert het haar. Het gekke is dat ze aan de hand lopen/achter de rollator (zo noemen wij de loopwagen) e.d. echt helemaal geweldig vindt.

Zucht, ik ben gewoon te ongeduldig van aard denk ik (algemeen bekend feit Laughing).

Zijn er hier nog moeders waarvan hun kinderen wel fysio gehad hebben voor het lopen? Heeft het geholpen en wat deden ze precies?
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Annemie wo 13 maa 2013 - 22:34

Ik weet wel dat mijn nichtje al vanaf 15 mnd fysio heeft, ze is nu 2 en loopt nog steeds niet. Kruipen kan ze ook niet. Ze tijgert een beetje. Wij hebben nooit fysio gehad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Knillis za 16 maa 2013 - 23:30

Haha zal je altijd zien... ik open dit topic en sinds woensdagmiddag loopt ze gewoon weer los, het hele huis door! Ze loopt als een kieviet nu, eindelijk!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van eerste stapjes naar goed lopen Empty Re: Van eerste stapjes naar goed lopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum