Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:16

Lise loopt al de hele week aan mijn hoofd te zeuren dat ze een keer alleen naar school wil lopen. Ze kan alles over de stoep doen en 1 zebrapad over bij de school zelf en daar wordt altijd goed opgelet.
Nu weet ik dat Lise inderdaad wel gewoon naar school zou lopen zelf en niet halverwege ergens blijven hangen (ligt ook wel aan het kind denk ik). Maar stiekem vind ik het toch wel een beetje eng, terwijl ze zelf hier de hele nieuwbouw door gaat op dr fiets of lopend.
Vanaf wanneer mogen ze (af en toe) alleen van of naar school lopen in jouw ogen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:18

Als de school vlak bij zou zijn en ze goed op letten in het verkeer ( dus niet zomaar een weg oversteken) dan zou ik het gewoon is proberen.
Vanaf een jaar of 7, groep 3 ongeveer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:22

Dat ligt aan de school, de buurt, het kind en daar kun je niets over zeggen.

Waar we nu wonen mogen ze nooit alleen naar school of hoogstens vanaf groep 7/8 ofzo, ze moeten een aantal hele drukke nare kruizingen over en het is zo'n 10 minuten fietsen.

Maar ik liep vroeger met een jaar of 5/6 al wel alleen naar school, want dat was de straat uit en verder niets. Als we zo zouden wonen zou ik het ook prima vinden vanaf groep 3 ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:26

Hier een achterbuurjongetje wordt met 9 jaar nog steeds gebracht omdat hij overal stil blijft staan, heel snel afgeleid is en anders gewoon rustig er 3 kwartier over doet om naar school te lopen, terwijl je er met 5 minuten bent.

Ik denk dat ik wacht tot ze 7 is (ze zit nu in groep 3). Of ze moet met een buurmeisje of jongetje mee lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:33

Dat kan je eerst ook nog doen, met een buurjongen/meisje mee laten lopen, dan lopen ze al samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Gast vr 9 sep 2011 - 2:57

Hier kan Indy over de stoep naar school lopen, zou ze alleen onze straat over kunnen zetten maar ik denk dat ik toch tot groep 4 wacht..of 3. ligt er wel aan of ze samen met een ander kindje zou lopen.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  RYW vr 9 sep 2011 - 3:20

Mijn zoontje wordt over een paar maanden 7. Hij moet twee straten oversteken, beide liggen in een 30 km-zone, en in totaal is het zo'n 600 meter van hier naar school. Hij gaat zelf, op de fiets, en de eerste paar keer heb ik hem op een afstandje gevolgd. Hij wist dat ik er was. Dit hebben we een week gedaan. Daarna ging één van ons naar school, en de ander stuurde hem dan op pad, en dan legde hij zelf de afstand af en kon ik hem zien aankomen op school. En vanaf de derde week ging hij alleen.

Hij gaat soms met een vriendje, die woont in de straat en die fietst dan met hem mee, die is een maandje jonger, en het gaat hartstikke goed zo!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Roodkapje vr 9 sep 2011 - 3:32

Hier gaat dat niet. We wonen absoluut niet op loopafstand van school. Het is zo'n 20 /25 min fietsen. Als ze in groep 6/7 zit zal ik er eens over nadenken of ze alleen kan fietsen. Ik fiets dan zelf nog naar school voor de jongste. Het is een gevaarlijke weg, druk verkeer. Wel voornamelijk fietsstroken/ paden. Maar dan nog...

Wel zal ik dr een beetje los moeten laten want als ze klaar is met groep 8 zal ze alleen met het ov moeten naar haar middelbare school in een andere plaats.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  PapillonRose vr 9 sep 2011 - 3:37

RYW schreef:Mijn zoontje wordt over een paar maanden 7. Hij moet twee straten oversteken, beide liggen in een 30 km-zone, en in totaal is het zo'n 600 meter van hier naar school. Hij gaat zelf, op de fiets, en de eerste paar keer heb ik hem op een afstandje gevolgd. Hij wist dat ik er was. Dit hebben we een week gedaan. Daarna ging één van ons naar school, en de ander stuurde hem dan op pad, en dan legde hij zelf de afstand af en kon ik hem zien aankomen op school. En vanaf de derde week ging hij alleen.

Hij gaat soms met een vriendje, die woont in de straat en die fietst dan met hem mee, die is een maandje jonger, en het gaat hartstikke goed zo!
Dat hebben jullie goed opgebouwd zo! Als ik haar alleen naar school zou laten gaan (al duurt dat nog heel lang gelukkig) lijkt me dit zo wel een goede oplossing. Al wil ik haar stiekem nooit alleen laten gaan laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Makamba vr 9 sep 2011 - 8:22

PapillonRose schreef:
RYW schreef:Mijn zoontje wordt over een paar maanden 7. Hij moet twee straten oversteken, beide liggen in een 30 km-zone, en in totaal is het zo'n 600 meter van hier naar school. Hij gaat zelf, op de fiets, en de eerste paar keer heb ik hem op een afstandje gevolgd. Hij wist dat ik er was. Dit hebben we een week gedaan. Daarna ging één van ons naar school, en de ander stuurde hem dan op pad, en dan legde hij zelf de afstand af en kon ik hem zien aankomen op school. En vanaf de derde week ging hij alleen.

Hij gaat soms met een vriendje, die woont in de straat en die fietst dan met hem mee, die is een maandje jonger, en het gaat hartstikke goed zo!
Dat hebben jullie goed opgebouwd zo! Als ik haar alleen naar school zou laten gaan (al duurt dat nog heel lang gelukkig) lijkt me dit zo wel een goede oplossing. Al wil ik haar stiekem nooit alleen laten gaan laughcry

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Printje vr 9 sep 2011 - 8:25

Ik zou het persoonlijk niet zo snel doen. Je hoort tegenwoordig zoveel enge verhalen. Ik moet zeggen dat de meeste kinderen bij ons op school gewoon door de ouders gebracht/gehaald worden, er zijn echt maar heel weinig kinderen die alleen mogen gaan, en dat zijn dan de 8ste jaars (de oudste vd school dus)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer alleen naar school lopen? Empty Re: Vanaf wanneer alleen naar school lopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum