Van eerste hapje naar...
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Van eerste hapje naar...
Hallo meiden,
T.ies krijgt nu 2 weken 1x per dag een paar lepeltjes groente/fruit. We proberen hier een beetje ritme in te krijgen om het steeds op het zelfde tijdstip te doen. Hoe hebben jullie dit gedaan qua schema en vanaf wanneer ga je een voeding vervangen voor de vaste voeding?
Ik denk dat dit voorlopig nog niet is hoor maar ben even benieuwd.
T.ies krijgt nu 2 weken 1x per dag een paar lepeltjes groente/fruit. We proberen hier een beetje ritme in te krijgen om het steeds op het zelfde tijdstip te doen. Hoe hebben jullie dit gedaan qua schema en vanaf wanneer ga je een voeding vervangen voor de vaste voeding?
Ik denk dat dit voorlopig nog niet is hoor maar ben even benieuwd.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Van eerste hapje naar...
Wij zijn de bijvoeding volgens de rapleymethode gaan doen toen T. 6 maand was. Hij kreeg zijn melk op 'normale' tijden (hij had er best een ritme in zitten maar eigenlijk ging dat op verzoek) en de bijvoeding tussendoor. Smorgens en smiddags fruit en savonds als hij wakker was zat hij met ons aan tafel, mocht hij op dat moment net slapen (wat volgens mij niet zo vaak voorkwam) dan kreeg hij het iets eerder of later.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
wij hebben het ook via rapley gedaan. Fruit kreeg ze hoe het uit kwam, soms 's ochtends, soms 's middags en soms helemaal niet. Avondeten kreeg ze direct al met de pot mee. Brood heeft ze tot haar eerste jaar zo ongeveer niet willen hebben.
Gast- Gast
S krijgt nu ook een paar weken bijvoeding. Eerst 1,5 week alleen wat groente tussen de fles van 15:00 en 19:00 uur. Na die 1,5 week ook wat fruit tussen de fles van 7:00 en 11:00 uur. Hij blijft op 4 flessen (7-11-15-19 uur)
Ik denk dat je pas een fles moet vervallen als hij echt goed mee eet. Boterham, aardappelen/groente/toetje etc.
Ik denk dat je pas een fles moet vervallen als hij echt goed mee eet. Boterham, aardappelen/groente/toetje etc.
Soortgelijke onderwerpen
» Eerste hapje
» Eerste hapje: fruit of groente?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
» Eerste keer naar het cb
» Van de eerste stapjes naar lopen.
» Eerste hapje: fruit of groente?
» Hoe reageerde jullie kindje op het eerste hapje?
» Eerste keer naar het cb
» Van de eerste stapjes naar lopen.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: