Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  kwak zo 25 maa 2012 - 8:13

D. loopt sinds 1 januari, ze was toen 13 maand. sinds een week valt het me op dat ze heel erg met haar rechter voetje naar binnen loopt.
ze liep altijd wel iets naar binnen met dat voetje maar sinds een week valt het heel erg op.
haar gastouder viel op dat D. redelijk vaak valt, thuis doet ze dat alleen als ze moe is.
heb een beetje het gevoel dat ze over haar eigen voetjes struikelt.
ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, wil het aankaarten bij het CB maar daar hoef ik pas in mei weer heen.
zal het huisarts-waardig zijn om haar even naar D. haar voetje te laten kijken of is het normaal dat kindjes wat naar binnen lopen met een voetje?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty Re: rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:22

Hier komt de kinderfysio voor A. en toen heb ik ook naar H. haar voetjes laten kijken omdat zij ook met een voetje naar binnen loopt. Zij vertelde dat de meeste kindjes dit hebben (de 1 erger dan de ander) en dat dat op zich geen kwaad kan.
Op deze leeftijd is er weinig tot niks aan te doen.

Zit ze vaak als een kikker? dus met haar knietjes naar voren, haar voeten naar achter en de onderbenen naast de bovenbenen zeg maar? Dat gaf zij wel aan, als dat zo was dan moet je proberen je kindje zoveel mogelijk "normaal" te laten zitten.
Maar dat was bij H. niet aan de orde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty Re: rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  kwak zo 25 maa 2012 - 8:29

bedoel je op haar hurken zitten?
ja, dat doet ze regelmatig als ze aan het spelen is.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty Re: rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:36

Nee, echt zittend. Dus haar benen helemaal plat naast zich op de grond.
Op de hurken zitten dan zit ze met haar billen van de grond af en staan de voetjes gewoon plat op de grond.

De benen liggen dan volledig plat op de grond. Zowel boven als onderbenen.
De hakken komen dan eigenlijk tegen de billen aan. Het is eigenlijk een soort W vorm.

Probeer een plaatje te vinden maar dat lukt nog niet echt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty Re: rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 8:42

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen D-041-op-bal

Ik bedoel dus zoals deze vrouw zit maar dan komen de billen op de grond, liggen de onderbenen tegen de bovenbenen aan en wijzen de tenen naar buiten (links en rechts).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty Re: rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  kwak zo 25 maa 2012 - 8:43

o'ja, nee dat doet D. nooit.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty Re: rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 9:05

S. heeft dat ook vrij erg en het consultatie bureau verwees ons naar de kinderfysio. Die zag eigenlijk gelijk al dat het té ver doorgezakt was. We hebben over 2 maanden een afspraak in het ziekenhuis en dan kijken ze verder dmv van een foto. Voor nu moet ik iedere avond zijn voetjes masseren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen Empty Re: rechter voetje "loopt" naar binnen tijdens het lopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum