Waar rekening mee houden na operatie?
+10
ShallY
Burn
marjoleinnn
VeryCherry
Pompoen
Tiana
Elodie
Pitufo
rapa nui
Prosecco
14 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Waar rekening mee houden na operatie?
Volgende week word ik geopereerd aan m'n voet. Daarna zal ik een paar weken op krukken moeten lopen en mag dan natuurlijk ook geen auto rijden. Wel lastig als alleenstaand moeder in een buurt waar geen openbaar vervoer komt.
Heb de tip gekregen om een thermoskan te kopen zodat ik m'n thee toch fatsoenlijk bij de bank krijg;) en verder heb ik geregeld dat mijn zoon iedere dag naar school wordt gebracht. Maar wat zie ik over het hoofd?
Ook vraag ik me af hoe ik de trap op kom. Iemand hier ervaring mee? Kan dat met krukken? Want het zal te pijnlijk zijn om op te steunen de eerste dagen/week. En hoe neem je dan spullen mee naar boven?
Heb de tip gekregen om een thermoskan te kopen zodat ik m'n thee toch fatsoenlijk bij de bank krijg;) en verder heb ik geregeld dat mijn zoon iedere dag naar school wordt gebracht. Maar wat zie ik over het hoofd?
Ook vraag ik me af hoe ik de trap op kom. Iemand hier ervaring mee? Kan dat met krukken? Want het zal te pijnlijk zijn om op te steunen de eerste dagen/week. En hoe neem je dan spullen mee naar boven?
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Re: Waar rekening mee houden na operatie?
Spullen in een rugzakje doen
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Zo'n linnentasje met van die lange hengsels om je hals hangen zodat je wat lichte spulletjes mee de trap op kunt nemen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Dat lijkt me zeker lastig als alleenstaande moeder. De trap kun je zittend doen. Kleine dingen kun je dan ook redelijk makkelijk meenemen, grote dingen wordt lastig.
Verder denk ik dat je moet regelen dat iemand je helpt met de boodschappen. Dat lijkt me ook niet erg handig op krukken.
Verder denk ik dat je moet regelen dat iemand je helpt met de boodschappen. Dat lijkt me ook niet erg handig op krukken.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Goede! Rugzakje kopen dus.
Elodie- Prater
Omg wat een gedoe .. Zittend de trap op haha. Gelukkig is het een brede trap die niet stijl is.
Boodschappen worden vast wel voor me gedaan:) maar kijk wel een beetje op tegen al de dagelijkse dingetjes.
Boodschappen worden vast wel voor me gedaan:) maar kijk wel een beetje op tegen al de dagelijkse dingetjes.
Elodie- Prater
Het zal allemaal wel loslopen. Mijn moeder heeft zo'n 2 maanden 2 benen in het gips gezeten en daar was ze na 2 dagen ook aan gewend.
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Je kan toch aan 1 kant een kruk doen, met je andere hand de leuning vasthouden en dan de trap op met 1 voet en 1 kruk? Zo deed ik het in het portiek bij ons toen ik eigenlijk niet kon steunen op mijn voet op een moment.
Gast- Gast
Beide krukken in 1 hand (je ene kruk op de grond, de andere horizontaal) het liefst aan de kant van je goede been. Mits daar de trapleuning niet zit. Dan stap je met je goede voet de trede op en stap je met je zere voet bij.
Trap af: zere been eerst en dan zet je je goede voet bij.
En goed leunen op de kruk bij met je goede been opstappen en met je goede been afstappen.
Kun je nu al krukken halen? Je kunt eventueel even bij een fysio langs om te oefenen. Of gewoon zelf oefenen.
Trap af: zere been eerst en dan zet je je goede voet bij.
En goed leunen op de kruk bij met je goede been opstappen en met je goede been afstappen.
Kun je nu al krukken halen? Je kunt eventueel even bij een fysio langs om te oefenen. Of gewoon zelf oefenen.
Gast- Gast
Meestal komt er na de operatie een fysiotherapeut langs om te kijken of de krukken goed afgesteld staan en gaat die met je oefenen hoe je moet lopen. Ik heb toen ook geoefend met traplopen. Bij mij zijn bij alle operaties fysiotherapeuten langs geweest.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had er bij mijn heupoperaties voor gezorgd dat ik een lekkere stoel had in de huiskamer en dat daar alles onder handbereik lag wat ik zou willen hebben, tijdschriften, afstandsbediening etc.
Verder kun je ook een bureaustoel op wieltjes gebruiken om je een beetje te verplaatsen in huis, als je die niet hebt kun je die vast wel tijdelijk lenen, je kunt ook bij de thuiszorg een trippelstoel huren/lenen.
Het is wel lastig, maar je went er inderdaad wel aan. Ik had wel erg veel last van de volledige narcose de eerste week, maar goed ik heb eigenlijk ook twee behoorlijk grote ingrepen gehad aan mijn heup. Ik neem aan dat jij niet onder volledige narcose hoeft, dat scheelt enorm, dan heb je gewoon last van je voet en verder niet zo erg.
Zorg ook dat je paracetamol in huis hebt en eventueel ibuprofen 500.
Verder kun je ook een bureaustoel op wieltjes gebruiken om je een beetje te verplaatsen in huis, als je die niet hebt kun je die vast wel tijdelijk lenen, je kunt ook bij de thuiszorg een trippelstoel huren/lenen.
Het is wel lastig, maar je went er inderdaad wel aan. Ik had wel erg veel last van de volledige narcose de eerste week, maar goed ik heb eigenlijk ook twee behoorlijk grote ingrepen gehad aan mijn heup. Ik neem aan dat jij niet onder volledige narcose hoeft, dat scheelt enorm, dan heb je gewoon last van je voet en verder niet zo erg.
Zorg ook dat je paracetamol in huis hebt en eventueel ibuprofen 500.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Er is mij niks verteld over een fysio.
Kan van iemand krukken lenen en van te voren wel even oefenen.
Ga wel onder gehele narcose maar de operatie duurt maar 3 kwartier, dus dat valt allemaal reuze mee. Wel heb ik gevraagd of er de eerste nacht iemand bij me slaapt omdat m'n zoon ook slecht slaapt en dat is natuurlijk niet fijn als ik duf ben en pijn heb.
Kan van iemand krukken lenen en van te voren wel even oefenen.
Ga wel onder gehele narcose maar de operatie duurt maar 3 kwartier, dus dat valt allemaal reuze mee. Wel heb ik gevraagd of er de eerste nacht iemand bij me slaapt omdat m'n zoon ook slecht slaapt en dat is natuurlijk niet fijn als ik duf ben en pijn heb.
Elodie- Prater
Ik heb vorig jaar echt weken op krukken gelopen. Het huishouden deed ik zittend op zo'n bureaustoel met wieltjes en boodschappen deed ik zelf, had bij de supermarkt gevraagd of ik zo'n mandje op wieltjes mocht lenen. Die trok mijn zoontje dan met zich mee Mijn vriend deed ook wel boodschappen als hij geen lange werkdag achter de rug had trouwens.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Oh, en met krukken kon ik uiteindelijk prima de trap op en af trouwens. Wij hebben geen lift en gelukkig waren het maar 8 treden.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ik heb wel een stuk of 30 treden in huis;) ga wel zorgen dat ik zo min mogelijk op zolder hoef te zijn om te wassen.
Slim om zo boodschappen te doen met een mandje. Helaas hier geen supermarkt op loopafstand. Ook kan ik niet zoveel van m'n zoon verwachten.
Slim om zo boodschappen te doen met een mandje. Helaas hier geen supermarkt op loopafstand. Ook kan ik niet zoveel van m'n zoon verwachten.
Elodie- Prater
Heb je wel hulp voor je huishouden enz?
Verder wat er al gezegd is, zoveel mogelijk spullen op pak afstand hebben.
Lijkt me erg lastig voor je, als alleenstaande mama. (ik zou je zo willen komen helpen)
Verder wat er al gezegd is, zoveel mogelijk spullen op pak afstand hebben.
Lijkt me erg lastig voor je, als alleenstaande mama. (ik zou je zo willen komen helpen)
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Tot nu toe heb ik dat niet aangeboden gekregen. En dat vraag ik dan ook niet eigenlijk.
Lief van je..
Lief van je..
Elodie- Prater
Ik wil ook wel helpen, maar ik weet niet waar je woont...
Gast- Gast
+1!Jip83 schreef:Ik wil ook wel helpen, maar ik weet niet waar je woont...
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Burn schreef:+1!Jip83 schreef:Ik wil ook wel helpen, maar ik weet niet waar je woont...
+2 (al ken je me niet)
ShallY- Prater
Wat super lief van jullie zeg:) jeetje!
Woont er iemand in Brabant?
Ik ga even kijken hoe het gaat denk ik.. Iedereen is alleen allemaal zo druk. Logisch en niks aan te doen maar als het echt niet gaat, dan is hulp natuurlijk wel heel fijn.
Woont er iemand in Brabant?
Ik ga even kijken hoe het gaat denk ik.. Iedereen is alleen allemaal zo druk. Logisch en niks aan te doen maar als het echt niet gaat, dan is hulp natuurlijk wel heel fijn.
Elodie- Prater
Ik woon wel in Brabant! (In de buurt van Oosterhout/Breda.
(en zit toch werkeloos thuis dus heb tijd zat )
ShallY- Prater
Dan wonen wij vlakbij elkaar hahaShallY schreef:Ik woon wel in Brabant! (In de buurt van Oosterhout/Breda.
De trap op en af is trouwens even oefenen als je dat nog nooit gedaan hebt, maar dit is opzich wel goed te doen. Bij mij kwam er bij de verschillende operaties die ik aan mijn enkel heb gehad ook een fysiotherapeut langs. Die kijkt inderdaad of je met lukken kan lopen etc, mocht dit nog niet het geval zijn dan geeft hij tips en oefent hij even met je.
Verder denk ik dat je opzich al vrij veel geregeld hebt, dat er boodschappen in huis komen, je zoontje naar school kan en verzorgd wordt zijn denk ik de belangrijkste dingen.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Kreeg je die fysio vanuit het ziekenhuis aangeboden? Of komt er gewoon iemand van een praktijk langs dan?
De operatie is vrijdag en het weekend is m'n zoon gewoon met mij thuis. Dus waarschijnlijk vind ik het heerlijk als ie maandag weer naar school gaat
Laatst aangepast door Elodie op zo 17 maa 2013 - 10:42; in totaal 1 keer bewerkt
Elodie- Prater
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Rekening houden met slaaptijden
» Rekening houden met je vriend.
» In hoeverre blijf je rekening houden met iemand?
» inrichting: rekening houden met de kinderen?
» Houden jullie rekening met de buren?
» Rekening houden met je vriend.
» In hoeverre blijf je rekening houden met iemand?
» inrichting: rekening houden met de kinderen?
» Houden jullie rekening met de buren?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: