In hoeverre blijf je rekening houden met iemand?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
In hoeverre blijf je rekening houden met iemand?
Komende zondag is hier een evenement waar we met een groepje heen gaan. Ik vroeg vandaag aan iemand of ze al enig idee had hoelaat ze wilde gaan en dat ik zelf aan 19.00 uur zat te denken.
Toen volgde de vraag tot hoelaat het dan ging duren want ze kan niet lang staan.
In hoeverre houd je dan rekening met iemand?
Je betaalt best veel geld en voor een leuke babbel kunnen we ook naar de kroeg, maar tijdens zo'n evenement wil ik ook graag iets van het podium/het evenement zien of meekrijgen.
Als je met z'n 2-en gaat zou ik er natuurlijk wel rekening mee houden en dat heb ik tot op heden ook vaak gedaan maar ben ik egoïstisch als ik gewoon de hele avond wil blijven (en wil blijven staan)? Het evenement is in een tent, alleen buiten de tent zijn er wat zitplaatsen.
De persoon in kwestie komt trouwens met haar vriend. Ik heb nu voorgesteld dat ze misschien beter wat later kunnen komen als ze het niet trekt om 5 uur te staan.
Toen volgde de vraag tot hoelaat het dan ging duren want ze kan niet lang staan.
In hoeverre houd je dan rekening met iemand?
Je betaalt best veel geld en voor een leuke babbel kunnen we ook naar de kroeg, maar tijdens zo'n evenement wil ik ook graag iets van het podium/het evenement zien of meekrijgen.
Als je met z'n 2-en gaat zou ik er natuurlijk wel rekening mee houden en dat heb ik tot op heden ook vaak gedaan maar ben ik egoïstisch als ik gewoon de hele avond wil blijven (en wil blijven staan)? Het evenement is in een tent, alleen buiten de tent zijn er wat zitplaatsen.
De persoon in kwestie komt trouwens met haar vriend. Ik heb nu voorgesteld dat ze misschien beter wat later kunnen komen als ze het niet trekt om 5 uur te staan.
Gast- Gast
Re: In hoeverre blijf je rekening houden met iemand?
Mijn eerste reactie is; Egoistisch. Maar ik weet natuurlijk niet of je in het verleden al meer voor haar hebt laten schieten.
Gast- Gast
Verwacht ze serieus dat de hele groep dan voortijdig afhaakt, uit soort van loyaliteit? Op die manier zou je dan nooit meer naar een evenement toe kunnen, dat vind ik wel erg ver gaan. Als ze niet zo lang kan staan kan ze ook gewoon besluiten om er niet naartoe te gaan, of om samen met haar vriend eerder weg te gaan of buiten te gaan zitten. Je kan toch niet je hele vriendengroep dit soort dingen gaan ontzeggen omdat jij ze niet meer kan?
Ik zou dus gewoon gaan en blijven zolang ik wil. En nee, ik vind dat niet egoïstisch.
Ik zou dus gewoon gaan en blijven zolang ik wil. En nee, ik vind dat niet egoïstisch.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Als zij zelf ook met haar vriend gaat vind ik het zeker niet egoistisch als jij/jullie langer blijven. Ik zou zelf ook zeker niet van iemand verlangen dat ze dan rekening met mij houden en ook eerder weggaan. Of ik moet echt alleen met een vriendin iets willen doen. Moet natuurlijk niet altijd zo zijn maar ik vind het voor een keer echt wel kunnen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Eens met Susan.
Als je (zoals je zelf al aangeeft), alleen met z'n tweeën zou gaan, ja dan zou ik er wel rekening mee houden. Maar met een hele groep en dan ook nog eens waar haar vriend bij is, maakt dat ik het echt niet egoïstisch van je vind om de hele avond te willen blijven. Ze kan prima samen met haar vriend wat korter mee gaan.
Als je (zoals je zelf al aangeeft), alleen met z'n tweeën zou gaan, ja dan zou ik er wel rekening mee houden. Maar met een hele groep en dan ook nog eens waar haar vriend bij is, maakt dat ik het echt niet egoïstisch van je vind om de hele avond te willen blijven. Ze kan prima samen met haar vriend wat korter mee gaan.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Als wij met een groep ergens naar toe gaan en iemand heeft geen zin/kan niet lang blijven dat gaat die gene eerder weg. Als het een evenement zou zijn zoals jij beschrijft zouden de meesten ook gewoon hun eigen gang gaan. Ik vind niet dat jij verplicht bent om tegelijk met de persoon in kwestie naar huis te gaan.
Gast- Gast
Ik zie vaak topics van jou waarin je je druk maakt over dingen, waar je je totaal niet druk over hoeft te maken.
Komt ze later, gaat ze eerder weg? Blijft ze maar even? Prima. Jij/jullie kunnen toch gewoon blijven? Dan gaat ze met haar vriend naar huis, of desnoods alleen.
Ik zou het al leuk vinden als ze komt, ook al is het maar even.
Komt ze later, gaat ze eerder weg? Blijft ze maar even? Prima. Jij/jullie kunnen toch gewoon blijven? Dan gaat ze met haar vriend naar huis, of desnoods alleen.
Gast- Gast
Eerlijk gezegd, vind ik het niet meer dan logisch dat ze zelf er rekening mee houd dat ze niet lang kan staan. Ik kan dat ook niet en ik zou het echt niet tof vinden als mijn vriendinnen door mij een heel stuk missen. Ik zou het wel extra superlief vinden als ze dat voor mij over zouden hebben, maar ik zou het zeker niet van ze verwachten of van ze willen vragen. Helemaal als ik met mijn partner zou gaan zou ik dan voorstellen om zelf later te komen.
Ik kan zelf dus ook niet lang staan, lopen etc. Als er iets gedaan word waarbij dat een probleem is dan ga ik of niet mee of ik kijk of er een mouw aan te passen is. A.s. koninginnedag ga ik met een vriendin op stap (en waarschijnlijk met nog een aantal mensen), ik weet nog niet precies hoe en wat. Maar ik heb sowieso een backup plan. Als het niet meer gaat, willekeurig op wel moment van de dag, dan fiets ik naar mijn ouders (waar ik eerst al een fiets ga lenen) en dan zit ik de rest van de koninginnedag uit bij het festival bij hun voor de deur. Ik ga dus écht niet aan haar vragen (en dan ook aan de rest) om de hele dag rekening met me te houden. Wel zal ik als dat nodig is misschien tussendoor vragen of we even kunnen gaan zitten als het niet gaat en ik weet zeker dat dat ook geen punt is.
Dus nee ik vind het eerder 'egoïstisch' van haar als ze zou verwachten dat iedereen met haar rekening houd.
Ik kan zelf dus ook niet lang staan, lopen etc. Als er iets gedaan word waarbij dat een probleem is dan ga ik of niet mee of ik kijk of er een mouw aan te passen is. A.s. koninginnedag ga ik met een vriendin op stap (en waarschijnlijk met nog een aantal mensen), ik weet nog niet precies hoe en wat. Maar ik heb sowieso een backup plan. Als het niet meer gaat, willekeurig op wel moment van de dag, dan fiets ik naar mijn ouders (waar ik eerst al een fiets ga lenen) en dan zit ik de rest van de koninginnedag uit bij het festival bij hun voor de deur. Ik ga dus écht niet aan haar vragen (en dan ook aan de rest) om de hele dag rekening met me te houden. Wel zal ik als dat nodig is misschien tussendoor vragen of we even kunnen gaan zitten als het niet gaat en ik weet zeker dat dat ook geen punt is.
Dus nee ik vind het eerder 'egoïstisch' van haar als ze zou verwachten dat iedereen met haar rekening houd.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
PurpleSparkle schreef:Ik zie vaak topics van jou waarin je je druk maakt over dingen, waar je je totaal niet druk over hoeft te maken.
Weet je wat het is, ik denk te veel door haha. En ergens ben ik bang egoistisch over te komen.
Echt druk maken is het niet hoor, ik hoor anderen zelden over zulke dingen waardoor het lijkt alsof ik een of andere rare pipo ben
Laatst aangepast door Birgit op do 26 apr 2012 - 9:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
PurpleSparkle schreef:Ik zie vaak topics van jou waarin je je druk maakt over dingen, waar je je totaal niet druk over hoeft te maken.
Waarom zou ze zich daar niet druk over hoeven maken? Ze wil gewoon weten of ze nou echt zo gek denkt en of ze egoïstisch bezig is, ik vind dat niet zo vreemd hoor, dat ze dat hier even komt 'testen'. Naar ik begrijp gaat het er ook een beetje om dat dat meisje dus min of meer vroeg of ze niet te lang zouden blijven omdat ze niet zo lang kon staan.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
тыквашка schreef:PurpleSparkle schreef:Ik zie vaak topics van jou waarin je je druk maakt over dingen, waar je je totaal niet druk over hoeft te maken.
Waarom zou ze zich daar niet druk over hoeven maken? Ze wil gewoon weten of ze nou echt zo gek denkt en of ze egoïstisch bezig is, ik vind dat niet zo vreemd hoor, dat ze dat hier even komt 'testen'. Naar ik begrijp gaat het er ook een beetje om dat dat meisje dus min of meer vroeg of ze niet te lang zouden blijven omdat ze niet zo lang kon staan.
Maar dat is gewoon een vraag van dat meisje? Ze zegt niet dat ze wil dat iedereen zich aanpast aan haar.
Gast- Gast
Birgit schreef:PurpleSparkle schreef:Ik zie vaak topics van jou waarin je je druk maakt over dingen, waar je je totaal niet druk over hoeft te maken.
Weet je wat het is, ik denk te veel door haha. En ergens ben ik bang egoistisch over te komen.
Echt druk maken is het niet hoor, ik hoor anderen zelden over zulke dingen waardoor het lijkt alsof ik een of andere rare pipo ben
Je bent helemaal geen rare pipo! Misschien had het zelfs mijn topic kunnen zijn. Dus no offence ook naar jou.
Gast- Gast
Ik snap het probleem niet zo. Verwacht dat meisje van de hele groep dat ze eerder naar huis gaan omdat zij niet lang kan blijven staan?
Gast- Gast
ook ik snap net als zelda het probleem niet zo, ze vraagt tot hoelaat het duurt zodat ze waarschijnlijk wat later komt dan. Ik zie nergens dat ze er vanuit gaat dat jullie ook eerder gaan doordat zij niet lang kan staan.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» ik blijf last van mijn stuitje houden..
» Blijf een rotgevoel houden (schoonmoeder)
» Rekening houden met je vriend.
» Rekening houden met slaaptijden
» Waar rekening mee houden na operatie?
» Blijf een rotgevoel houden (schoonmoeder)
» Rekening houden met je vriend.
» Rekening houden met slaaptijden
» Waar rekening mee houden na operatie?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: