Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Betalen voor schoolse activiteiten

+25
Floor
Tania
Shopaholic
Punk'd
Jade
Snoopy
VeryCherry
Annie24
Aagje!
xxjojootjexx
Bolleke
Fortissimo
Supertalentje
Slakje
Coco
PapillonRose
June
Luce
Sophiee
P.s.
Sanne
SarahKey
Liadan
Rush
Darius
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Darius di 12 maa 2013 - 21:19

Een n.a.v. topic Betalen voor schoolse activiteiten 561177

Wat vinden jullie van het betalen voor schoolse activiteiten? Op de basisschool is er meestal sprake van een ouderbijdrage, en valt die nog wel mee (30 euro per kind per jaar?)

Waar ik vooral tegenaan loop, is de ouderbijdrage op middelbare scholen. Excursies en uitstapjes vallen nu onder 'onderwijstijd' dus het gevolg is dat veel scholen nu elk leerjaar een werkweek hebben naar het buitenland. Laten we eens uitgaan van 500 euro per jaar. En als je niet betaald, mag je ook niet mee.

Wat vinden jullie hiervan?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 21:24

Ik heb er nog geen ervaring mee, zeker niet op de middelbare school.
Maar ik vind het best erg dat er zulke sancties aanhangen. Niet betalen is niet mee. Welk kind wil er nu niet naar het buitenland? Mijn nichtjes gaan regelmatig naar het buitenland. Geloof dat mijn oudste nichtje vorige jaar wel 3 of 4 keer naar het buitenland geweest is.
Maar hoe zuur is het als je als ouder zijnde dat niet kunt betalen?

ik vind het eigenlijk best dubbel. Ik zou het andere kinderen niet willen ontnemen maar ik zou het ook zeer vervelend vinden als mijn kind niet mee kan omdat we straks een kapitaal moeten betalen voor dat soort uitstapjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Rush di 12 maa 2013 - 21:26

Op de middelbare school hadden wij in 4 jaar 1 buitenlands uitje, dat was in klas 3 een week naar de Belgische Ardennen of naar Parijs. Volgens mij moesten mijn ouders toen ongeveer €200 inleggen.

Op de middelbare scholen waar ik op heb gezeten is het trouwens nog steeds maar 1x. Als je 3x per jaar naar het buitenland gaat wordt het wel een duur geintje.


Laatst aangepast door Rush op di 12 maa 2013 - 22:49; in totaal 2 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Liadan di 12 maa 2013 - 21:28

Ik vind dat ook dubbel. Ik zou mijn kind zo'n week niet willen ontnemen en ik denk ook dat ze daar heel veel van leren. Maar het is wel veel geld en er zullen dus ook ouders zijn die dit niet kunnen betalen.
En veel ouders hebben meerdere kinderen op de middelbare school en moeten dit bedrag dan dus 2 of 3 keer (of nog meer) betalen.

De ouderbijdrage voor de basisschool vind ik dan wel weer heel laag, hier is het maar €25 euro per jaar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Liadan di 12 maa 2013 - 21:31

Wij gingen op de middelbare school elk jaar wel een keer naar het buitenland, maar niet altijd voor een week, soms gewoon een dag of 2 dagen. Ik ben in belgie, Luxemburg, Duitsland en Parijs geweest.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  SarahKey di 12 maa 2013 - 21:32

Mijn moeder had toen ook geen geld zodat ik niet mee kon die week op excursie. Ik heb er helemaal niets aan gemist en ben er ook niet minder van geworden. Als we tegen die tijd het geld wel hebben gaat hij mee en anders niet. Ik heb dan niet gevoel dat ik hem wat ontneem.
En ik denk ook dat er steeds minder kinderen niet mee gaan omdat de ouders er geen geld voor hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Sanne di 12 maa 2013 - 21:38

Ik vind het prima om een bijdrage te leveren, zodat de kinderen (basisschool) op schoolreisje of een excursie kunnen.
Datzelfde geldt voor de middelbare school, al vind ik het wel prijzig kinderen ieder jaar op werkweek zouden gaan.

Op de school waar ik heen ging, werd ook een eigen bijdrage gevraagd voor sommige dingen, maar er was ook een potje beschikbaar voor de kinderen waarvan de ouders niet in staat waren bij te dragen. Die kinderen konden, waaronder ik, konden dan ook gewoon mee.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Floor di 12 maa 2013 - 21:53

Ik vind daar niks mis mee. Niet betalen is niet mee. Toevallig hadden mijn man en ik het hier laatst over. Bij ons vroeger konden ook niet alle kinderen mee. Niet op de basisschool maar ook op de middelbare niet.
Ik ben zelf ook niet altijd mee geweest. Als het geld er niet was was het er niet. Niks mis mee.
Wij zullen altijd proberen de uitstapjes te betalen mocht het financieel tegen zitten en dit niet gaan dan is dat niet anders. (snap ook niet wat daar nou zo erg aan is, zo werkt het nu eenmaal)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  P.s. di 12 maa 2013 - 22:06

Hier is de bijdrage op de basisschool zelfs maar 20 euro voor het eerste kind. En elk daarop volgende kind 15 euro. Dus daar liggen nu de kosten niet.
Straks op de middelbare school zal dit beduidend meer zijn maar daar sparen we nu dan ook voor. Nu zouden we ook de grotere bedragen kunnen betalen maar wie weet hoe we er over 10 jaar bij staan dus zetten we nu vast dingen opzij zodat onze kinderen hopelijk met de activiteiten mee kunnen doen die hun en wij leuk vinden.
P.s.
P.s.
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 5
Registratiedatum : 12-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Darius di 12 maa 2013 - 22:19

Floor schreef:Ik vind daar niks mis mee. Niet betalen is niet mee. Toevallig hadden mijn man en ik het hier laatst over. Bij ons vroeger konden ook niet alle kinderen mee. Niet op de basisschool maar ook op de middelbare niet.
Ik ben zelf ook niet altijd mee geweest. Als het geld er niet was was het er niet. Niks mis mee.
Wij zullen altijd proberen de uitstapjes te betalen mocht het financieel tegen zitten en dit niet gaan dan is dat niet anders. (snap ook niet wat daar nou zo erg aan is, zo werkt het nu eenmaal)

Ben je niet bang dat jouw kind dan buiten de groep valt, gepest wordt, geen zin meer heeft om naar school te gaan, vervolgens depressief wordt en dan zelfmoord pleegt?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Sophiee di 12 maa 2013 - 22:23

Ik had het zelf niet leuk gevonden om uitstapjes op school te moeten laten gaan als mijn ouders daarvoor geen geld hadden. Wij zouden dat niet willen voor onze dochter en daarom zorgen we er nu al voor dat daar dan een potje voor is.
Ik geloof dat de ouderbijdrage van de basisschool waar L. tzt naar toe gaat 30 euro per jaar is. Prima.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Luce di 12 maa 2013 - 22:26

Omdat je een keer niet mee kan op werkweek? confused

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  June di 12 maa 2013 - 22:34

Darius schreef:
Floor schreef:Ik vind daar niks mis mee. Niet betalen is niet mee. Toevallig hadden mijn man en ik het hier laatst over. Bij ons vroeger konden ook niet alle kinderen mee. Niet op de basisschool maar ook op de middelbare niet.
Ik ben zelf ook niet altijd mee geweest. Als het geld er niet was was het er niet. Niks mis mee.
Wij zullen altijd proberen de uitstapjes te betalen mocht het financieel tegen zitten en dit niet gaan dan is dat niet anders. (snap ook niet wat daar nou zo erg aan is, zo werkt het nu eenmaal)

Ben je niet bang dat jouw kind dan buiten de groep valt, gepest wordt, geen zin meer heeft om naar school te gaan, vervolgens depressief wordt en dan zelfmoord pleegt?

Woooow that escalated quickly.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Luce di 12 maa 2013 - 22:37

June schreef:
Darius schreef:
Floor schreef:Ik vind daar niks mis mee. Niet betalen is niet mee. Toevallig hadden mijn man en ik het hier laatst over. Bij ons vroeger konden ook niet alle kinderen mee. Niet op de basisschool maar ook op de middelbare niet.
Ik ben zelf ook niet altijd mee geweest. Als het geld er niet was was het er niet. Niks mis mee.
Wij zullen altijd proberen de uitstapjes te betalen mocht het financieel tegen zitten en dit niet gaan dan is dat niet anders. (snap ook niet wat daar nou zo erg aan is, zo werkt het nu eenmaal)

Ben je niet bang dat jouw kind dan buiten de groep valt, gepest wordt, geen zin meer heeft om naar school te gaan, vervolgens depressief wordt en dan zelfmoord pleegt?

Woooow that escalated quickly.

lol!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  PapillonRose di 12 maa 2013 - 22:48

Ouderbijdrage kan ik inkomen, met deze bijdrage kan er vaak meer gedaan worden voor de kids. Alleen bijdrage op middelbare scholen kan inderdaad wel erg hoog worden. Op scholen waar ik stage heb gelopen begon ik een trend op te merken waarin het normaal is elk jaar wel een keer meerdere dagen naar het buitenland te gaan. Dat lijkt me wel erg duur, zeker als je meerdere kinderen hebt.

Zelf ben ik 1x op buitenlandse reis geweest, naar Rome. Dit was ook de enige keer dat er een reis naar het buitenland was, in het voorexamenjaar. Tegenwoordig is dat ook al veel vaker op mijn oude school. Weet nog dat mijn ouders een euro of 500 moesten betalen voor die reis. Gelukkig kon het, want achteraf gezien had ik het niet willen missen.

Ik hoop dat ik in de toekomst alle bijdragen kan missen, dat A. ergens mee naartoe kan wanneer ze dit wil. Maar mocht ik het niet kunnen missen, dan houdt het helaas op. Ik hoop dat dit niet zal gebeuren, want het lijkt me heel rot voor een kind om niet met iets mee te kunnen doen vanwege geldgebrek.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Coco di 12 maa 2013 - 23:03

Ik vind een ouderbijdrage niet meer dan normaal, maar dan wel met normale bedragen. Voor gezinnen met meerdere pubers is 500 natuurlijk wel heel erg veel als dat ook nog eens dubbelop betaald moet worden. En voor gezinnen met een minimum inkomen. Nou ja, eigenlijk is het sowieso veel. Ik denk dat beter inkomensafhankelijk kan zijn. In ieder geval tot een jaar of 15. Daarna zouden de kinderen zelf nog eens er voor kunnen werken als ze graag mee willen.
Ik vind het echt sneu als er kinderen niet mee kunnen omdat hun ouders gewoon echt geen geld ervoor hebben. Dan betaal ik liever iets meer voor mijn kinderen omdat het budget het toelaat, zodat gezinnen die het financieel niet zo goed hebben minder kunnen betalen en alle kinderen die mee willen ook gewoon mee kunnen. Ik zou het niet leuk vinden als mijn zoon/dochter wel mee kan en hun vriend/vriendin niet.
Ik snap overigens ook niet waarom zoiets uberhaupt 500 zou moeten kosten. Voor 500 kun je all inclusive op vakantie buiten het hoogseizoen. Met die buitenland uitjes zitten ze vaak in gastgezinnen of een hostel en een busreis is ook niet zo belachelijk duur.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Slakje di 12 maa 2013 - 23:08

Ik moest elk jaar op buitenlandse reis en ik vond het verschrikkelijk, maar ik moest van mijn ouders, want het is 'een verrijking van je leven.' Nooit zal ik mijn kind dwingen om mee te gaan.

Op de meeste scholen is er wel een alternatief voorzien in eigen stad, of zijn er acties om geld op te halen om de reis te betalen voor mensen die dat niet kunnen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Rush di 12 maa 2013 - 23:11

Ik had juist best wel vaker gewild! De andere middelbare school in m`n woonplaats ging 2 dagen naar York in Engeland en dan nog op werkweek en ook nog een paar dagen naar Berlijn of Parijs. Omdat mijn ouders al weinig te besteden hadden was ik nog nooit in het buitenland geweest en dat vond ik dus echt geweldig. Maar goed, ieder jaar een buitenlands uitje hadden ze ook niet kunnen betalen. Dus dan zat je alweer met hetzelfde probleem, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Darius di 12 maa 2013 - 23:18

Luce schreef:
June schreef:
Darius schreef:
Floor schreef:Ik vind daar niks mis mee. Niet betalen is niet mee. Toevallig hadden mijn man en ik het hier laatst over. Bij ons vroeger konden ook niet alle kinderen mee. Niet op de basisschool maar ook op de middelbare niet.
Ik ben zelf ook niet altijd mee geweest. Als het geld er niet was was het er niet. Niks mis mee.
Wij zullen altijd proberen de uitstapjes te betalen mocht het financieel tegen zitten en dit niet gaan dan is dat niet anders. (snap ook niet wat daar nou zo erg aan is, zo werkt het nu eenmaal)

Ben je niet bang dat jouw kind dan buiten de groep valt, gepest wordt, geen zin meer heeft om naar school te gaan, vervolgens depressief wordt en dan zelfmoord pleegt?

Woooow that escalated quickly.

lol!

Ja, het is inderdaad wat kort door de bocht, maar wel realistisch. Ik heb nu wel een aantal leerlingen thuis zitten van school met depressieve klachten.

Maar goed, ik mag toch ook wat olie op het vuur gooien?Betalen voor schoolse activiteiten 561177
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Supertalentje di 12 maa 2013 - 23:20

Meebetalen aan schooluitjes vind ik geen probleem. Wat ik wel een probleem zou vinden is €500 per jaar, per kind, bovenop de kosten die de middelbare school al met zich meebrengt. Maargoed, ik zal zorgen dat mijn kind koste wat kost meegaat, lijkt me zo sneu dat je hele klas gaat en jouw kind dan niet.

Ik heb 2 keer een uitwisselingsproject gedaan in Spanje, dus dan sliep je bij je gastgezin. En 1 keer naar Rome, 2 leerkrachten mee, in een bus, in een hostel met zn allen. Kan me niet voorstellen dat dat allemaal zoveel moet kosten.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  SarahKey di 12 maa 2013 - 23:37

Ik zat net te bedenken, in het eindexamenjaar ben ik mee geweest naar Barcelona. Was een jaar na het overlijden van mijn vader en ik heb er toen zelf voor gewerkt. Kreeg wel van mijn moeder zakgeld mee. Dus dat kan ook een optie zijn voor S tegen die tijd, zelf mee betalen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  PapillonRose di 12 maa 2013 - 23:46

Hier maakte de school de buitenlandse reis in elk geval in mijn jaar volgens mij ook onnodig duur. Zo gingen we met het vliegtuig, je zou denken dat het met de bus toch goedkoper zou zijn.. Als ouder zijnde verwacht ik in elk geval wel van de school dat ze het waar mogelijk zo goedkoop mogelijk houden.

Net trouwens meteen even gecheckt wat de ouderbijdrage op de toekomstige basisschool van A. straks is en in vergelijking met wat ik hoor is die nog best hoog. Per kind ben je 40 euro per maand kwijt. Al staat er wel dat het een vrijwillige bijdrage is en dat deze bijdrage geen reden mag zijn om je kind daar niet op school te doen, dus als je het echt niet kan betalen hoeft dat niet. Daar kan ik inkomen, wel goed ook dat ze dit hanteren. Maar als je het wel kunt missen, zou ik me persoonlijk wel verplicht voelen die 40 euro per maand te betalen. Zo heel vrijwillig is die bijdrage in de praktijk namelijk bijna nooit.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Fortissimo di 12 maa 2013 - 23:49

Ik ben met mijn 1e middelbare school naar Parijs geweest. Daar had je maar een reisje in de hele schoolperiode. Na 3 jaar moest ik naar een andere middelbare school, waar ze weer een reisje hadden. Ik heb toen zelf gekozen om niet mee te gaan, ik vond niet dat ik mijn ouders dit kon aan doen. Ik heb er ook niks aan gemist. Ik laat de keuze over aan mijn kids, maar er zitten op gegeven moment wel consequenties aan in de zin van dat hij/zij zelf mee moet betalen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Bolleke di 12 maa 2013 - 23:49

Ik kan nu geen 500 missen voor een schooluitje, het zou leuk zijn als ik dat over 10 jaar zo op tafel kan leggen maar ik denk het niet. Dan zou C. dus niet mee kunnen, tja jammer dan. Maar ik denk dat ik dan ook liever zelf met hem op vakantie ga voor dat geld. Als hij dan nog met zijn moeder op vakantie wil Laughing
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  xxjojootjexx di 12 maa 2013 - 23:53

In vergelijking met wat we nu kwijt zijn voor het kdv valt het wel mee.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Betalen voor schoolse activiteiten Empty Re: Betalen voor schoolse activiteiten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum