Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opa's en oma's betalen voor oppassen

+9
Susan
Sneeuwwitje
Blue flower
Lindsya
Bolleke
Parisienne
xxjojootjexx
Bruintje Beer
yes1984
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Opa's en oma's betalen voor oppassen Empty Opa's en oma's betalen voor oppassen

Bericht  yes1984 do 30 dec 2010 - 22:01

Hallo meiden,

Wanneer oma's of opa's structureel oppassen, bijvoorbeeld 1 hele dag per week, hoeveel is dan redelijk om ze per uur te geven?
Misschien passen jullie ouders op de kleintjes. Dan ben ik benieuwd wat jullie hen dan geven per keer.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opa's en oma's betalen voor oppassen Empty Re: Opa's en oma's betalen voor oppassen

Bericht  Bruintje Beer do 30 dec 2010 - 22:27

Mijn schoonouders passen gemiddeld 1x p.w. op maar die willen er niks voor hebben. Dat doen ze uit liefde.
Ze krijgen wel als de luiers op zijn een pak luiers voor hun thuis.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Opa's en oma's betalen voor oppassen Empty Re: Opa's en oma's betalen voor oppassen

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:28

Mijn moeder wil er niks voor hebben.
We hebben met kerst een mooi cadeaupakket gemaakt met allemaal dingen die ze leuk vinde/lekker vinden.

En zo willen we regelmatig iets van cadeau's geven of een dinerbon of een hotel cheque ofzo.

Gast
Gast

Bericht  xxjojootjexx do 30 dec 2010 - 22:30

Hier past oma elke week 3 dagen op beide kids. Ze wil daar geen vergoeding voor, ze krijgt dus ook niks vasts. Ze koopt ook de benodigde luiers etc, dat vind ik dan weer onzin, dus probeer haar daarmee voor te zijn door altijd een flinke voorraad luiers en doekjes daar neer te leggen. Verder geven we vaak een kadootje. Een mooie foto, canvas, zelf gemaakte schilderijtjes etc.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:36

Mijn vader past 2 dagen per week op maar hij wil er niks voor hebben. Ik neem af en toe iets voor hem mee. (foto's,bloemen,iets lekkers) Luiers haalt hij ook zelf maar dat vind ik eigenlijk een beetje raar dus dat probeer ik zelf een beetje voor te zijn door een paar pakken te halen.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 30 dec 2010 - 22:43

Mijn moeder en stiefmoeder gaan allebei een dag in de week oppassen. Ze willen er absoluut niks voor hebben. Wel zal ik zorgen dat er pakken luiers en doekjes komen te liggen. Daarnaast zullen we ze af en toe wat leuks geven, zoals een bloemetje, een mooie foto of een ander leuk cadeautje.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:44

Mijn moeder krijgt wel betaald van m`n broer, maar mijn ouders hebben het ook niet bepaald breed sinds m`n vader arbeidsongeschikt is geworden..
Zij krijgt €60 voor een dag geloof ik..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 22:47

Mijn schoonmoeder past 1,5 dag in de week op en we betalen haar als gastouder van de kinderopvangtoeslag. Ze wilde het in principe gewoon voor niks doen, maar aangezien zij het niet erg breed heeft ook verrekenen we het met de kinderopvangtoeslag. Zo hebben wij er geen kosten aan en zij verdient er wat aan.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 30 dec 2010 - 22:48

Mijn ouders willen daar helemaal niks voor hebben, zou het ook raar vinden om ze daarvoor te betalen.
60 euro vind ik echt gigantisch veel!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lindsya do 30 dec 2010 - 22:54

kruimelje schreef:Mijn ouders willen daar helemaal niks voor hebben, zou het ook raar vinden om ze daarvoor te betalen.

Ik denk voor heel de dag is en dan 10 euro per uur. Dan tik het wel aardig aan.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 23:00

kruimelje schreef:Mijn ouders willen daar helemaal niks voor hebben, zou het ook raar vinden om ze daarvoor te betalen.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik verdien (gelukkig) meer dan €60 op een dag hoor.. Ze past dan 10 uren op die kinderen, dus dat is 'maar' €6 per uur..

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 dec 2010 - 23:33

Mijn schoonmoeder zal een dag gaan oppassen, om de opvangkosten voor ons te drukken. Zij wil er dus niks voor hebben, maar ze zal zo af en toe wel een kleine attentie krijgen van ons.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke vr 31 dec 2010 - 0:06

_Donnaa schreef:
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik verdien (gelukkig) meer dan €60 op een dag hoor.. Ze past dan 10 uren op die kinderen, dus dat is 'maar' €6 per uur..

Het gaat mij er niet om hoeveel iemand op een dag verdient neem aan dat dat meer is dan die 60 euro, maar om dat bedrag aan je eigen ouders te geven omdat ze op hun eigen kleinkinderen passen vind ik echt heel raar.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 0:11

kruimelje schreef:
_Donnaa schreef:

Het gaat mij er niet om hoeveel iemand op een dag verdient neem aan dat dat meer is dan die 60 euro, maar om dat bedrag aan je eigen ouders te geven omdat ze op hun eigen kleinkinderen passen vind ik echt heel raar.
Ik zou m`n moeder met alle liefde geld geven om op m`n kinderen te passen als ze dat goed kunnen gebruiken. Voorheen toen ze nog niet op de kleinkinderen paste had ze gewoon schoonmaakwerk en dat heeft ze opgegeven omdat m`n broer graag wilde dat ze op ging passen. Het geld moet toch ergens vandaan komen? Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 0:11

Hoezo is dat veel Kruimelje? Sommige mensen hebben dat geld nou eenmaal nodig, en je spaart nogal wat geld uit als ouders als je opa en oma voor je karretjes spant. Ik vind het véél normaler en gezonder om gewoon te betalen, ookal willen ze het niet. Zeker als het om meer dan 1 dag in de week gaat. Ik vind het best bizar als ik zie hoeveel mensen misbruik van hun ouders maken op dat gebied, gratis oppas, allerlei eisen stellen, en dan niets betalen? Dat vind ik raar, zeker als het om mensen gaat die het zelf niet enorm breed hebben en die toch een uur of 25 per week op je kind passen. Dat is nogal een verantwoordelijkheid. En moet je als ouders een KDV regelen, dan ben je ook wel zo'n 200,- per maand kwijt in veel gevallen. Niet meer dan logisch dat je dat dus ook aan je ouders betaalt als het om structureel oppassen gaat. Willen ze dat niet, ook goed, maar er vanuit gaan dat ze het wel gratis en uit liefde doen (en sterker nog: dat het een gúnst is dat ze mógen oppassen) vind ik heel erg raar.

En 60,- per dag voor 2 kinderen vind ik niet veel. Die kinderen eten er waarschijnlijk ook bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 0:13

Lindsya schreef:

10 euro per uur? Want dat is maar 6 uurtjes oppassen? Ik ken zat oma's die om 7.30 komen opdraven, het eten op tafel hebben staan als de ouders weer thuis komen en ondertussen ook nog wat in het huishouden aanrommelen als ze bij die mensen thuis oppassen, en dan om 18.00 weer naar huis gaan. Of die de kinderen al om 7.00 in huis krijgen, de oudsten naar school brengen, weer uit school halen en de hele dag tot 18.00 de kleintjes in huis hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 0:17

Ik vind het niet meer dan normaal dat ze daar geld voor krijgen!
Ze MOETEN niet oppassen, ze doen het om hun kinderen en kleinkinderen te helpen.

Vaak passen ze op voor een appel en een ei en is het veel goedkoper voor de ouders dan een gastouder of een KDV.
Daar mag best wat tegenover staan lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  yes1984 vr 31 dec 2010 - 0:20

Het wisselt heel erg lees ik wel. Als mijn zwangerschap doorzet, willen we mijn ouders (moeder) vragen om 1 dag per week op te passen (9 uren). Ik wilde even een indruk krijgen wat dan normaal is om per uur te geven. Ik zal het eens met haar opnemen hoe zij dat ziet.

Zal haar eerst maar eeens vragen, maar ik denk dat ze het een hele eer vindt. Mijn ouders zijn de enigen die weten, sinds eerste kerstdag. En ze stralen helemaal. Haha super om te zien!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Bericht  Lindsya vr 31 dec 2010 - 0:20

Lilith schreef:
Lindsya schreef:

10 euro per uur? Want dat is maar 6 uurtjes oppassen? Ik ken zat oma's die om 7.30 komen opdraven, het eten op tafel hebben staan als de ouders weer thuis komen en ondertussen ook nog wat in het huishouden aanrommelen als ze bij die mensen thuis oppassen, en dan om 18.00 weer naar huis gaan. Of die de kinderen al om 7.00 in huis krijgen, de oudsten naar school brengen, weer uit school halen en de hele dag tot 18.00 de kleintjes in huis hebben.

Ik ging er vanuit dat de moeder misschien parttime werk en 6 uur op een dag werkte, dus kwam ik op 10 euro per uur.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Blue flower vr 31 dec 2010 - 0:34

Mijn moeder gaat 1 dag in de week oppassen, en wil hier niks voor hebben.
Omdat ik me daar toch wel een beetje bezwaard door zal voelen op den duur, zal ik haar gewoon af en toe dingen geven die ze graag wil geven, bijvoorbeeld iets van kleding of een dagje weg.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  yes1984 vr 31 dec 2010 - 0:36

Blue flower schreef:Mijn moeder gaat 1 dag in de week oppassen, en wil hier niks voor hebben.
Omdat ik me daar toch wel een beetje bezwaard door zal voelen op den duur, zal ik haar gewoon af en toe dingen geven die ze graag wil geven, bijvoorbeeld iets van kleding of een dagje weg.

Wauw wat een mooie foto heb je! Wink
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Bericht  Sneeuwwitje vr 31 dec 2010 - 0:41

Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 5:34; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan vr 31 dec 2010 - 0:45

Dat vind ik dan weer raar, 5 euro per dag. Als je je ouders of schoonouders dan toch betaalt, dan wel een beetje een redelijk bedrag en niet een bedrag dat neerkomt op nog minder dan 10 cent per uur.

Laatst aangepast door Susan op vr 31 dec 2010 - 0:49; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Tania vr 31 dec 2010 - 0:48

Mijn moeder past gemiddeld 1 dag per week op (ik werk onregelmatig). Ze wil er niks voor hebben, sterker nog ze woont hier een uur vandaan en komt speciaal hier naartoe om op te passen. Erg lief vind ik dat en m'n zoontje is gek op haar. Wij kopen ook gewoon af en toe iets leuks voor haar.
Als ze niet meer zou willen is het ook prima, dan gaat hij vaker naar de andere opvang.

Mijn ouders hebben het geld ook echt niet nodig en als ik haar toch zou betalen zou ze er vervolgens weer iets voor J. of voor mij voor kopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  yes1984 vr 31 dec 2010 - 0:49

Susan schreef:Dat vind ik dan weer raar, 5 euro per dag. Als je je ouders of schoonouders dan toch betaalt, dan wel een beetje een redelijk bedrag en niet minder dan 10 cent per uur.
Dit ben ik met je eens Susan! Dan kun je nog beter af en toe een leuk cadeau doen dan € 5,- per dag :shock:
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: