Wat voor activiteiten doen met mensen in de psychiatrie
+4
Toet
sonly
Zora
marjoleinnn
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat voor activiteiten doen met mensen in de psychiatrie
Ik doe voor school vrijwilligerswerk in de psychiatrie. Het de bedoeling dat ik met de mensen activiteiten doe. Ik heb bijvoorbeeld al pannekoeken en cakejes gebakken en groentesoep gemaakt. Zo zou ik natuurlijk wel door kunnen gaan maar misschien word het altijd maken/bakken van dit soort dingen na een tijd een beetje saai.
Hebben jullie nog ideeen voor activiteiten die ik met de mensen kan doen?
Hebben jullie nog ideeen voor activiteiten die ik met de mensen kan doen?
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wat voor activiteiten doen met mensen in de psychiatrie
Wat voor psychiatrische stoornissen gaat het dan om? Is nogal een groot verschil of het gaat om schizofrenie of ADHD of een angststoornis bijvoorbeeld
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad wel handig om erbij te zetten ja Het gaat hier om mensen met schizofrenie
marjoleinnn- Fluisteraar
Ok. Nou, dan misschien spelletjes spelen (rustige spelletjes zoals dammen, kaarten etc., schaken misschien). Samen een boek of tijdschrift lezen. Samen een filmpje kijken (of filmpjes kijken op internet).
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Schilderen, knutselen, kaarten maken ofzo, of borden/kopjes versieren met porcelein verf oid?
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
mozzarella schreef:Poppenkastje spelen .
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Haha poppenkast spelen
Tja wat kun je niet doen met mensen met schizofrenie? Vraag anders aan die mensen zelf wat ze graag willen doen. Misschien is een activiteit buiten ook leuk, wandelen ofzo.
Tja wat kun je niet doen met mensen met schizofrenie? Vraag anders aan die mensen zelf wat ze graag willen doen. Misschien is een activiteit buiten ook leuk, wandelen ofzo.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
mozzarella schreef:Poppenkastje spelen .
Ik kan er niks aan doen maar ik vind dit niet grappig. Tenzij je het sarcastisch bedoeld ( ik vat dingen vaak te serieus op, dus dan sorry ).
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:mozzarella schreef:Poppenkastje spelen .
Ik kan er niks aan doen maar ik vind dit niet grappig. Tenzij je het sarcastisch bedoeld ( ik vat dingen vaak te serieus op, dus dan sorry ).
Om eerlijk te zijn vind ik dit ook niet bepaald grappig..
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik neem aan dat het sarcastisch bedoeld is
Starla- Prater
Hoe anders dan sarcastisch kan het dan bedoeld zijn?
En als het serieus was bedoeld, was het dan gemeen?
Hm ik snap m niet...maar iig even serieus: mijn neef is schizofreen en die deden rollenspelen als een soort oefening en ziekte inzicht...niet dat hij verschillende persoonlijheden had maar dat was deel van de oefening om te leren over de ziekte.
En als het serieus was bedoeld, was het dan gemeen?
Hm ik snap m niet...maar iig even serieus: mijn neef is schizofreen en die deden rollenspelen als een soort oefening en ziekte inzicht...niet dat hij verschillende persoonlijheden had maar dat was deel van de oefening om te leren over de ziekte.
Gast- Gast
Ehm... Je kan gewoon alles doen met die mensen hoor, het is geen aparte diersoort ofzo...
Gast- Gast
Ach, mensen die geen/weinig ervaring hebben met mensen met schizofrenie of andere psychiatrische ziektebeelden hebben vaak nogal een vertekend beeld. Is ook niet vreemd denk ik.
Starla- Prater
Je kunt in principe alles doen wat je ook met andere mensen zou kunnen doen. Alleen misschien opletten dat er niet al te veel prikkels zijn.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
schoonheidsmiddagjes voor de dames; maskertjes, haren doen, nagellak etc
wandelen
spelletjes
fietsen
high tea
film kijken
wandelen
spelletjes
fietsen
high tea
film kijken
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Bedankt voor de reacties!!
Ja mijn probleem is vooral dat ze nergens zin in hebben...als ik vraag wat ze graag zouden willen doen dan krijg ik vaak het antwoord van 'ik weet het niet'. Dus verzin ik vaak de dingen zelf.
Ik denk dat ik gewoon inderdaad maar eens een keer een spelletje meeneem om te kijken of ze dat zien zitten en mee willen doen. Of een keer een stukje wandelen of misschien iets drinken op een terrasje?
Ja mijn probleem is vooral dat ze nergens zin in hebben...als ik vraag wat ze graag zouden willen doen dan krijg ik vaak het antwoord van 'ik weet het niet'. Dus verzin ik vaak de dingen zelf.
Ik denk dat ik gewoon inderdaad maar eens een keer een spelletje meeneem om te kijken of ze dat zien zitten en mee willen doen. Of een keer een stukje wandelen of misschien iets drinken op een terrasje?
marjoleinnn- Fluisteraar
Wat ik altijd deed was een activiteit bedenken; ze het 's ochtends al voorleggen terwijl het 's middags was en mensen actief uitnodigen. Niet 1x maar 2x. Misschien een yogales (vanaf een dvd ofzo) kan ook erg leuk zijn.
Highway- Ratel
Ja dat is inderdaad wel een goed idee, dan kunnen ze er vantevoren al over nadenken en hebben ze het idee al een keer gehoord. Het probleem is dat ik er alleen maar op woensdagmiddag van 3 tot 5 ben. Ik kan natuurlijk wel vragen aan de verpleegkundigen of ze de activiteit vast aan willen kondigen :-)
marjoleinnn- Fluisteraar
marjoleinnn schreef:Ja dat is inderdaad wel een goed idee, dan kunnen ze er vantevoren al over nadenken en hebben ze het idee al een keer gehoord. Het probleem is dat ik er alleen maar op woensdagmiddag van 3 tot 5 ben. Ik kan natuurlijk wel vragen aan de verpleegkundigen of ze de activiteit vast aan willen kondigen :-)
goed plan! Hebben jullie niet ook een whiteboard ofzo op de groep hangen? Kun je het daar ook nog eens op laten schrijven of van tevoren uitprinten op een a4 en die ergens neerhangen.
Highway- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de mensen die MWD/SPH doen/hebben gedaan
» Voor de mensen die aan koopjes/aanbieding jagen doen
» feest/activiteiten voor een 50 jarige
» Betalen voor schoolse activiteiten
» Voor- en nadelen voor mooie mensen
» Voor de mensen die aan koopjes/aanbieding jagen doen
» feest/activiteiten voor een 50 jarige