Bij het kiezen van een naam...hield/houd je dan rekening met
+21
Shopaholic
Paper Crown
Shisha
Bacio
Jasmine
Coco
jena
Fortissimo
Aimee
Supertalentje
Burn
Bluestar
PapillonRose
Sophiee
Annie24
Caroow
Razz
Printje
Lejow
Liadan
Flower_L
25 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Bij het kiezen van een naam...hield/houd je dan rekening met
Burn schreef:Nouja, kan ik dus eigenlijk beter wel doen.. Want als hij straks een beetje dom is, en Giovanni heet, heeft hij weinig kans op een baan, kan ik hem beter Sven of Florian noemen..
Frederik
Jan-Willem
Floris
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Burn schreef:Nouja, kan ik dus eigenlijk beter wel doen.. Want als hij straks een beetje dom is, en Giovanni heet, heeft hij weinig kans op een baan, kan ik hem beter Sven of Florian noemen..
Lennox; ik heb idd ook ooits zoiets gelezen, ook over welk type mensen welke namen geven, daardoor vielen er bepaalde namen al meteen af.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Heeft Willem-Alexander het toch maar getroffen, met z'n naam
Gast- Gast
Iedereen heeft associaties bij namen, je vergelijking dat bij een identiek cv de voornaam (Lars, scandinavisch of Giovanni, geen idee, ik ken alleen Giovanni van Bronckhorst) de doorslag geeft vind ik nogal ver gaan. Daarnaast; dat zegt het onderzoek (dat overigens niet in NL gedaan is, belgisch artikel uit 2011 over duits en amerikaans onderzoek) dat helemaal niet.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt, Supertalentje. Ik weet de naam van je zoontje niet en weet dus niet of ik de mening deel van wat er destijds tegen je gezegd is. Ik noem alleen dat onderzoek, waarvan ik zeker wel denk dat er een grote kern van waarheid in zit.
Gast- Gast
Lennox schreef:Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt, Supertalentje. Ik weet de naam van je zoontje niet en weet dus niet of ik de mening deel van wat er destijds tegen je gezegd is. Ik noem alleen dat onderzoek, waarvan ik zeker wel denk dat er een grote kern van waarheid in zit.
Is inderdaad wel degelijk zo. Ik heb geen link (te lui om op te zoeken), maar er zijn meerdere onderzoeken naar verricht. In het artikel dat ik ooit gelezen heb stond volgens mij niet de naam Giovanni als vb, maar in ieder geval wel Priscilla, Samantha en Jayden. Leerkrachten schatten kinderen met deze namen ook in als minder intelligent.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Wat een dooddoener je reactie, jammer.
Als kersverse moeder op een verjaardag voelde ik me gekwetst, door jouw mening ben ik vooral verbaasd, ik weet dat je (gelukkig, voor alle Giovanni's) niet op een pz-afdeling werkt, maar ik neem aan dat je op je werk niet anders doet tegen een Bas dan een Giovanni.
En of je het met die mensen eens zou zijn of niet ben ik niet benieuwd naar, het is je kortzichtigheid die me verbaasd. Ja, namen hebben associaties, maar op basis van een identiek cv? En dan een Giovanni?
Het is trouwens geen onderzoek dat je aanhaalt, er wordt ook niet gerefereerd aan een (recent) onderzoek in NL.
Edit; back on topic, ik heb mijn zegje gedaan
Als kersverse moeder op een verjaardag voelde ik me gekwetst, door jouw mening ben ik vooral verbaasd, ik weet dat je (gelukkig, voor alle Giovanni's) niet op een pz-afdeling werkt, maar ik neem aan dat je op je werk niet anders doet tegen een Bas dan een Giovanni.
En of je het met die mensen eens zou zijn of niet ben ik niet benieuwd naar, het is je kortzichtigheid die me verbaasd. Ja, namen hebben associaties, maar op basis van een identiek cv? En dan een Giovanni?
Het is trouwens geen onderzoek dat je aanhaalt, er wordt ook niet gerefereerd aan een (recent) onderzoek in NL.
Edit; back on topic, ik heb mijn zegje gedaan
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje, als je laatste reactie aan mij gericht was, ik probeer het netjes te houden, maar dan doe je het ineens af als dooddoener. Nee, ik doe niet anders tegen een Giovanni dan tegen een Lars of wat dan ook.
Ik vind wel dat je nu verschrikkelijk onnodig uit je slof schiet. Het spijt me als ik je het idee gegeven heb dat ik het persoonlijk richting jou bedoelde in mijn voorgaande reacties, dat was absoluut niet mijn bedoeling.
Ik vind wel dat je nu verschrikkelijk onnodig uit je slof schiet. Het spijt me als ik je het idee gegeven heb dat ik het persoonlijk richting jou bedoelde in mijn voorgaande reacties, dat was absoluut niet mijn bedoeling.
Gast- Gast
Supertalentje, sorry hoor, maar wat een rare reactie geef je nu. Volgens mij geeft Lennox nergens aan dat zij anders doet tegen kinderen met een bepaalde naam. Ik snap niet goed waarom je je zo aangevallen voelt?
Volgens mij worden hier alleen 'wetenschappelijke feiten' genoemd en hoe vervelend je dat misschien ook mag vinden, als het uit onderzoek blijkt, blijkt het uit onderzoek.
Overigens ken ik ook de naam/ namen van jouw kind(eren) niet.
Volgens mij worden hier alleen 'wetenschappelijke feiten' genoemd en hoe vervelend je dat misschien ook mag vinden, als het uit onderzoek blijkt, blijkt het uit onderzoek.
Overigens ken ik ook de naam/ namen van jouw kind(eren) niet.
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Het is gewoon zo dat bepaalde type mensen een bepaald soort naam kiezen, ik heb inmiddels genoeg kinderen in de klas gehad en er is ook niets mis mee en je behandelt ieder kind hetzelfde maar het is wel zo dat niet iedereen voor dezelfde naam kiest mede ook door afkomst oid.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Juist. In mijn buurt, wat toch echt een aso buurt is, stikt het van de Gino's, Veronica's, Samanta's en Chayenne's en Delano's en D'angelo's. Op de kak-school van mijn kinderen in een goede wijk zitten toch echt meer Kinderen met namen als Yann, Storm, Floris, Koenraad, Mathilde en dergelijke. Zit gewoon verschil in. Her staan trouwens ook een stuk meer speciaal onwijsbusjes voor de deur dan in een betere wijk.Printje schreef:Het is gewoon zo dat bepaalde type mensen een bepaald soort naam kiezen, ik heb inmiddels genoeg kinderen in de klas gehad en er is ook niets mis mee en je behandelt ieder kind hetzelfde maar het is wel zo dat niet iedereen voor dezelfde naam kiest mede ook door afkomst oid.
Gast- Gast
Printje schreef:Het is gewoon zo dat bepaalde type mensen een bepaald soort naam kiezen, ik heb inmiddels genoeg kinderen in de klas gehad en er is ook niets mis mee en je behandelt ieder kind hetzelfde maar het is wel zo dat niet iedereen voor dezelfde naam kiest mede ook door afkomst oid.
Ja mee eens!
Wij wonen echt in en boerendorp maar er is 1 rijtje huisjes met huurwoningen, daar woont een meisje die Chelsey heet, en die komt echt uit een aso gezin..
Gast- Gast
Wij houden er wel rekening mee dat het door iedereen uitgesproken kan worden, de naam van mijn man kan vrijwel niemand uitspreken, alleen zijn ouders, broers, zussen en ik kunnen hem goed uitspreken, mijn man heeft er zelf nog moeite mee en vraagt mij soms hoe het ook alweer uitgesproken moet worden. Op werk etc gebruikt hij dus ook een andere naam. Dat wilden we voor de kinderen absoluut niet. De achternaam is al belabbert genoeg om uit te spreken en te schrijven, als de voornaam dan ook nog een issue is, is dat iets teveel van het goede.
De naam van mijn zoon kun je op twee manieren uitspreken en beiden zijn juist, hij luistert ook naar beiden. Van dochter is maar op Ă©Ă©n manier uit te spreken voor zo ver ik weet.
Verder wilde ik de naam vooral niet te Marokkaans hebben maar ook niet te Nederlands, maar wellicht gebeurd dat bij een volgend kindje wel. Betekenis hebben we ook rekening mee gehouden. Bijnamen, afkortingen heb ik geen problemen mee.
Wij hebben ook geen rekening gehouden met de associatie, mijn man heeft een overduidelijke Arabische achternaam en is nog altijd uitgenodigd en aangenomen bij een sollicitatie. Sowieso heeft in mijn schoonfamilie niemand zonder werk gezeten.
De naam van mijn zoon kun je op twee manieren uitspreken en beiden zijn juist, hij luistert ook naar beiden. Van dochter is maar op Ă©Ă©n manier uit te spreken voor zo ver ik weet.
Verder wilde ik de naam vooral niet te Marokkaans hebben maar ook niet te Nederlands, maar wellicht gebeurd dat bij een volgend kindje wel. Betekenis hebben we ook rekening mee gehouden. Bijnamen, afkortingen heb ik geen problemen mee.
Wij hebben ook geen rekening gehouden met de associatie, mijn man heeft een overduidelijke Arabische achternaam en is nog altijd uitgenodigd en aangenomen bij een sollicitatie. Sowieso heeft in mijn schoonfamilie niemand zonder werk gezeten.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Flower_L schreef:- evt verkeerde uitspraken door anderen
- moeilijkheidsgraad uitspraak
- moeilijkheidsgraad schrijven
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje)
- evt bijnamen / afkortingen
- betekenis
Iemand die ik ken dacht hier ook rekening mee gehouden te hebben. Ze heeft haar zoon Jo.eri genoemd. Bleek toch op meer manieren geschreven te worden dan ze dacht
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Flower_L schreef:- evt verkeerde uitspraken door anderen
- betekenis
Iemand die ik ken dacht hier ook rekening mee gehouden te hebben. Ze heeft haar zoon Jo.eri genoemd. Bleek toch op meer manieren geschreven te worden dan ze dacht
Dat hebben wij ook met Luuk. Er zijn inmiddels zoveel varianten (Luc, Luuc) dat er toch wel gevraagd wordt hoe je het schrijft
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb een voornaam die in Nederland nu wel regelmatig voorkomt, maar toen ik geboren werd niet. Je schrijft het ook op een andere manier dan doorgaans. Daarbij heb ik een achternaam die je moet spellen.
Ik zou hier dan ook zeker rekening mee houden als ik een naam zou kiezen. Het is echt heel vervelend je hele leven je naam te moeten spellen en dan alsnog op alles wat je hebt een verkeerd gespelde naam te krijgen van een vliegticket tot een zwemdiploma.
Ik zou hier dan ook zeker rekening mee houden als ik een naam zou kiezen. Het is echt heel vervelend je hele leven je naam te moeten spellen en dan alsnog op alles wat je hebt een verkeerd gespelde naam te krijgen van een vliegticket tot een zwemdiploma.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Oh ja en ik ben heel blij dat mijn voornaam normaal uitgesproken kan worden in het Engels. Mijn beste vriendin haar naam is echt een Hollandse naam en is onuitspreekbaar in t Engels. Dat is echt heel irritant.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
- evt verkeerde uitspraken door anderen De naam die wij hebben kan wel op 2 manieren (nederlands/engels) uitgesproken worden. Wij gaan voor de nederlandse variant.
- moeilijkheidsgraad uitspraak Ja. Maar daar kan hier niet zoveel mis bij gaan denk ik.
- moeilijkheidsgraad schrijven Ja. Ook hier kan er weinig mis mee gaan.
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) Nee.
- evt bijnamen / afkortingen Ja.
- betekenis ja. We vinden de betekenis ook erg mooi.
- moeilijkheidsgraad uitspraak Ja. Maar daar kan hier niet zoveel mis bij gaan denk ik.
- moeilijkheidsgraad schrijven Ja. Ook hier kan er weinig mis mee gaan.
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) Nee.
- evt bijnamen / afkortingen Ja.
- betekenis ja. We vinden de betekenis ook erg mooi.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Mijn man heet zo idd! En zoals je zegt iedereen schrijft het anders!Jasmine schreef:Flower_L schreef:- evt verkeerde uitspraken door anderen
- betekenis
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
- evt verkeerde uitspraken door anderen; Nee.
- moeilijkheidsgraad uitspraak; Nee..nou..ze noemt zichzelf tente.
- moeilijkheidsgraad schrijven; Nee.
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) Nee, lukt bij beiden wel, klinkt alleen vreselijk.
- evt bijnamen / afkortingen; Ja dat kan gebeurd weinig.
- betekenis; Nee geen idee wat de namen betekenen. We vinden ze gewoon mooi.
- moeilijkheidsgraad uitspraak; Nee..nou..ze noemt zichzelf tente.
- moeilijkheidsgraad schrijven; Nee.
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) Nee, lukt bij beiden wel, klinkt alleen vreselijk.
- evt bijnamen / afkortingen; Ja dat kan gebeurd weinig.
- betekenis; Nee geen idee wat de namen betekenen. We vinden ze gewoon mooi.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
- evt verkeerde uitspraken door anderen:
Ja, we hebben voor een naam gekozen die bijna niet verkeerd uit te spreken is.
Ja, je schrijft de naam zoals je het uitspreekt
idem
De naam is eigenlijk niet te verkleinen.
Er zijn wel bijnamen/afkortingen te verzinnen, maar je kunt er geen rare woorden van maken.
- betekenis
Ja, de betekenis vonden wij ook belangrijk. We hebben niet op betekenis gezocht, maar wel bekeken of het niet iets 'raars' betekent.
Ja, we hebben voor een naam gekozen die bijna niet verkeerd uit te spreken is.
Ja, je schrijft de naam zoals je het uitspreekt
idem
De naam is eigenlijk niet te verkleinen.
Er zijn wel bijnamen/afkortingen te verzinnen, maar je kunt er geen rare woorden van maken.
- betekenis
Ja, de betekenis vonden wij ook belangrijk. We hebben niet op betekenis gezocht, maar wel bekeken of het niet iets 'raars' betekent.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Nee. Niet echt. Behalve met Marie, dan zou het De Marie-Louise worden en dat vonden we stom. Verder hielden we er geen rekening mee.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Op allemaal JA...en daar maken we het onszelf niet echt makkelijk mee
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wij wilden eerst wel een naam die iedereen goed zou schrijven en uitspreken maar dat is het uiteindelijk toch niet geworden. We zijn heel blij met de naam van dochter maar vaak verkeerd gelezen/uitgesproken.
Nu twijfel ik over de combinatie voorletters en achternaam. Of bijvoorbeeld bij een paraaf, gebruik je dan alle twee de voorletters en de eerste letter achternaam? Wij hebben nu een naam in gedachten met een S maar achternaam begint met een M is dat raar? Tweede voornaam in met een B dus voorletters S.B. En achternaam begint met een M
Maar we vinden de naam wel mooi de betekenis is ook gewoon goed en het is een naam die niet zo heel vaak voorkomt dat vinden we ook wel fijn.
Nu twijfel ik over de combinatie voorletters en achternaam. Of bijvoorbeeld bij een paraaf, gebruik je dan alle twee de voorletters en de eerste letter achternaam? Wij hebben nu een naam in gedachten met een S maar achternaam begint met een M is dat raar? Tweede voornaam in met een B dus voorletters S.B. En achternaam begint met een M
Maar we vinden de naam wel mooi de betekenis is ook gewoon goed en het is een naam die niet zo heel vaak voorkomt dat vinden we ook wel fijn.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Naam kiezen voor je kind
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
» Hoe houd jij wit ook wit?
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
» Hoe houd jij wit ook wit?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: