Bij het kiezen van een naam...hield/houd je dan rekening met
+21
Shopaholic
Paper Crown
Shisha
Bacio
Jasmine
Coco
jena
Fortissimo
Aimee
Supertalentje
Burn
Bluestar
PapillonRose
Sophiee
Annie24
Caroow
Razz
Printje
Lejow
Liadan
Flower_L
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bij het kiezen van een naam...hield/houd je dan rekening met
- evt verkeerde uitspraken door anderen
- moeilijkheidsgraad uitspraak
- moeilijkheidsgraad schrijven
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje)
- evt bijnamen / afkortingen
- betekenis
- betekenis
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Bij het kiezen van een naam...hield/houd je dan rekening met
Nee, met het meeste hebben we geen rekening gehouden. Wel of het in combinatie met de achternaam niet gek is en of de initialen ook niet raar zijn. Bijnamen/afkortingen hebben we ook op gelet en we hebben wel gekeken of de naam geen rare betekenis heeft.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
- evt verkeerde uitspraken door anderen Nee, er kan niet veel fout gaan met die naam
- moeilijkheidsgraad uitspraak zie hierboven
- moeilijkheidsgraad schrijven Wij hebben gekozen voor B.enthe met een H. De versie zonder H is er ook, dus ik denk wel dat ze later vaak zal moeten gaan vertellen dat haar naam met een H is
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) nee, er valt weinig aan te verkleinen
- evt bijnamen / afkortingen Ze is vanaf haar geboorte al onze Tuttebollie (tegenwoordig ook wel afgekort naar Tuttie), dit hebben mijn ouders en oma ook al overgenomen . Haar tweede en derde naam beginnen met een A en een J. Ze heet dus BAJ. Nou, daar is ook niet veel van te maken Had mijn vriend trouwens Klein/Groot met zijn achternaam geheten, hadden we haar geen B.enthe genoemd...
- betekenis Nee, die heb ik later pas opgezocht. Het blijkt 'de gezegende' te betekenen
- moeilijkheidsgraad uitspraak zie hierboven
- moeilijkheidsgraad schrijven Wij hebben gekozen voor B.enthe met een H. De versie zonder H is er ook, dus ik denk wel dat ze later vaak zal moeten gaan vertellen dat haar naam met een H is
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) nee, er valt weinig aan te verkleinen
- evt bijnamen / afkortingen Ze is vanaf haar geboorte al onze Tuttebollie (tegenwoordig ook wel afgekort naar Tuttie), dit hebben mijn ouders en oma ook al overgenomen . Haar tweede en derde naam beginnen met een A en een J. Ze heet dus BAJ. Nou, daar is ook niet veel van te maken Had mijn vriend trouwens Klein/Groot met zijn achternaam geheten, hadden we haar geen B.enthe genoemd...
- betekenis Nee, die heb ik later pas opgezocht. Het blijkt 'de gezegende' te betekenen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
evt verkeerde uitspraken door anderen
Nee niet echt. R.uben wordt ook soms verkeerd uitgesproken. Wij zeggen R.uBEN en sommige zeggen R.uBUN, bij N kun je het niet verkeerd uitspreken.
Jawel, het moet wel een normaal uit te spreken naam zijn.
Ook wel, het kind moet het zelf wel makkelijk kunnen schrijven.
Nee want ik verklein zelf ook, teveel.
- betekenis
Half, echte hele rare dingen had ik niet gewild, of duivel oid
Alhoewel V.ayenne dus vaginaal betekent in een eoa vage taal.
Nee niet echt. R.uben wordt ook soms verkeerd uitgesproken. Wij zeggen R.uBEN en sommige zeggen R.uBUN, bij N kun je het niet verkeerd uitspreken.
Jawel, het moet wel een normaal uit te spreken naam zijn.
Ook wel, het kind moet het zelf wel makkelijk kunnen schrijven.
Nee want ik verklein zelf ook, teveel.
- betekenis
Half, echte hele rare dingen had ik niet gewild, of duivel oid
Alhoewel V.ayenne dus vaginaal betekent in een eoa vage taal.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
- evt verkeerde uitspraken door anderen : nee, S. zijn naam kan je ook niet anders uitspreken
- moeilijkheidsgraad uitspraak : nee
- moeilijkheidsgraad schrijven : nee
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) : nee
- evt bijnamen / afkortingen : ja daar hebben we wel naar gekeken
- betekenis : eigenlijk niet. Toen zijn naam vast stond heb ik pas opgezocht wat de betekenis was
- moeilijkheidsgraad uitspraak : nee
- moeilijkheidsgraad schrijven : nee
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) : nee
- evt bijnamen / afkortingen : ja daar hebben we wel naar gekeken
- betekenis : eigenlijk niet. Toen zijn naam vast stond heb ik pas opgezocht wat de betekenis was
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik zou er vooral op letten of de naam geen bepaalde vooroordelen op kan roepen als mijn kind later een baan gaat zoeken. Als Neem een Giovanni en een Lars met exact dezelfde CV, dan vees ik toch dat er voor Lars gekozen wordt. En of de naam nog een beetje klopt als m'n kind in de verre, verre toekomst oud en gerimpeld is. Oma Jaydey klinkt voor geen meter.
Laatst aangepast door Lennox op za 9 maa 2013 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Flower_L schreef:- evt verkeerde uitspraken door anderen
Hou ik rekening mee
Hou ik rekening mee
Hou ik rekening mee
Hou ik geen rekening mee
Hou ik niet echt rekening mee
- betekenis
Hou ik rekening mee
Baby heeft al een achternaam die je steeds moet spellen en die niet wordt verstaan, daar ga ik geen onmogelijke voornaam bij plakken. Ik denk dat je elke naam wel kan verkleinen of verkorten, dus daar hou ik ook geen rekening mee.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Overigens, zie ik nu dat ik het verkeerd beantwoord heb.
Ik heb met alles wel rekening gehouden ja, tot we uiteindelijk dus bij de naam B uitkwamen.
Ik heb met alles wel rekening gehouden ja, tot we uiteindelijk dus bij de naam B uitkwamen.
Lejow- Lady Post-a-lot
We hebben nergens rekening mee gehouden.
Wat we nu tegenkomen is dat a) mensen het met een J schrijven ipv een Y, b) mensen djestin zeggen ipv jestin, door die Y dus c) mensen hem justin noemen
Mijn moeder noemde hem in de kraamweek ook steeds justin en heeft tegen iedereen lopen vertellen dat ze een kleinzoon had gekregen met de naam justin
Wat we nu tegenkomen is dat a) mensen het met een J schrijven ipv een Y, b) mensen djestin zeggen ipv jestin, door die Y dus c) mensen hem justin noemen
Mijn moeder noemde hem in de kraamweek ook steeds justin en heeft tegen iedereen lopen vertellen dat ze een kleinzoon had gekregen met de naam justin
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
 -evt verkeerde uitspraken door anderen we hebben geprobeerd daar rekening mee te houden, maar das helaas niet gelukt..!
- moeilijkheidsgraad uitspraak geen rekening mee gehouden, was ook niet van belang omdat we houden van redelijk simpele namen
- moeilijkheidsgraad schrijven daar wilden we wel rekening mee houden daar ik n naam heb die je op tig verschillende manieren kunt schrijven. Helaas ook niet gelukt..
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) geen rekening mee gehouden
- evt bijnamen / afkortingen veel rekening mee gehouden, wij zijn allebei erg van het afkorten. De afkorting moest dus ook leuk zijn!
 - betekenis[b] we wilden geen naam met een vreemde of nare betekenis
- moeilijkheidsgraad uitspraak geen rekening mee gehouden, was ook niet van belang omdat we houden van redelijk simpele namen
- moeilijkheidsgraad schrijven daar wilden we wel rekening mee houden daar ik n naam heb die je op tig verschillende manieren kunt schrijven. Helaas ook niet gelukt..
- evt verkleinvormen door anderen (dus Jan wordt Jantje) geen rekening mee gehouden
- evt bijnamen / afkortingen veel rekening mee gehouden, wij zijn allebei erg van het afkorten. De afkorting moest dus ook leuk zijn!
 - betekenis[b] we wilden geen naam met een vreemde of nare betekenis
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik heb in eerste instantie niet echt ergens rekening mee gehouden, heb namen gekozen die ik mooi vond. Nadat ik gekozen had overigens wel even gekeken of de combinatie van voorletters niet raar was of in combinatie met de achternaam, maar die kans was al klein met mijn achternaam.
Heb uiteindelijk wel van de eerste officiële naam een andere roepnaam gemaakt, omdat ik wel moeilijkheden zou verwachten met A.maryllis. Zowel qua apartheid van de naam (toen ik tijdens de zwangerschap wat zat te vissen bij mensen vond vrijwel iedereen het een vreemde naam als roepnaam) als met uitspreken en schrijven. Dus het is A.my geworden. Komt wel goed uit, want ik houd we van korte en krachtige namen.
Heb uiteindelijk wel van de eerste officiële naam een andere roepnaam gemaakt, omdat ik wel moeilijkheden zou verwachten met A.maryllis. Zowel qua apartheid van de naam (toen ik tijdens de zwangerschap wat zat te vissen bij mensen vond vrijwel iedereen het een vreemde naam als roepnaam) als met uitspreken en schrijven. Dus het is A.my geworden. Komt wel goed uit, want ik houd we van korte en krachtige namen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Annie24 schreef:We hebben nergens rekening mee gehouden.
Grappig. Onze zoon heet ook Y. estin, maar wij zeggen juist wel dj.estin. Heel veel mensen zeggen j.estin. en wij hebben ook mensen gehad die dachten dat hij justin heette..
Hij heeft ook een moeilijke achternaam. Een oom dacht dat het zijn 2e naam was en vroeg waarom zijn achternaam niet de kaart stond... (zoontje heeft vriend zijn achternaam gekregen en die was blijkbaar onbekend voor mijn familie enz haha)
We hebben overigens nergens rekening mee gehouden. Besef me nu wel dat hij altijd zijn voor en achternaam moet spellen. Ik heb al vaak genoeg zijn namen moeten spellen.
Laatst aangepast door Bluestar op za 9 maa 2013 - 10:30; in totaal 1 keer bewerkt
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Ik snap een y met een dj-uitspraak nooit zo goed
Gast- Gast
Wat is er mis met de naam Giovanni?
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Flower_L schreef:- evt verkeerde uitspraken door anderen
- betekenis
Ja, hier hebben we allemaal rekening meegehouden en toch breekt iedereen zn tong minimaal 1 keer, onbegrijpelijk. Verkleinen kan niet, afkorten ook niet, betekenis vond ik van belang, van zijn voorletters kun je geen woord maken en zijn voornaam rijmt ook nergens op.
@Lennox; ik vind je mening wat kortzichtig. Wij hebben zoon een bijbelse naam gegeven waarvan we later pas hoorden dat het een naam is die in Turkije gegeven wordt. Van familie van een vriendin heb ik gehoord dat ze het zielig vonden, we hebben zoon nu nl al een achterstand meegegeven; voorbeeld was de arbeidsmarkt. Ik vond dat vrij pijnlijk om te horen (en onterecht, de meeste NL mensen die ik spreek kennen zijn naam niet, hij heeft een oerhollandse achternaam en een wg die zo kortzichtig is hoeft zoon zn salaris ook niet te betalen).
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Niet mijn smaak, het roept bij mij bepaalde associaties op.
Gast- Gast
Dat klinkt al heel anders dan. 'Als je Giovanni heet, heb je minder kans op een baan dan als je Lars heet en je hebt hetzelfde CV.'
Burn- Lady Post-a-lot
Lennox schreef:Ik zou er vooral op letten of de naam geen bepaalde vooroordelen op kan roepen als mijn kind later een baan gaat zoeken. Als Neem een Giovanni en een Lars met exact dezelfde CV, dan vees ik toch dat er voor Lars gekozen wordt. En of de naam nog een beetje klopt als m'n kind in de verre, verre toekomst oud en gerimpeld is. Oma Jaydey klinkt voor geen meter.
Ik vind dit ook behoorlijk kortzichtig. Namen als Jayden e.d. zijn nu best populair, over 20 jaar zijn dat gewoon de Sebastiaan's en Kirsten's van nu. En over 60 jaar heb je geen oma Bep's meer, omdat de naam Bep niet meer aan babytjes wordt gegeven. Dus dan is Opa Jayden normaal.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
helaas werkt het wel zo.Burn schreef:Dat klinkt al heel anders dan. 'Als je Giovanni heet, heb je minder kans op een baan dan als je Lars heet en je hebt hetzelfde CV.'
Gast- Gast
Lennox schreef:helaas werkt het wel zo.Burn schreef:Dat klinkt al heel anders dan. 'Als je Giovanni heet, heb je minder kans op een baan dan als je Lars heet en je hebt hetzelfde CV.'
:Ik heb het echt nog nooit gehoord, want de Giovanni's heb ik geen negatieve associaties bij..
Ben benieuwd naar jouw associaties..
Burn- Lady Post-a-lot
Lijkt me trouwens ook best knap om twee mensen tegen te komen met dezelfde CV
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow, B's naam is wel te verkleinen Mijn nichtje heeft dezelfde naam maar ik plak er liefkozend -tje er achter
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Fortissimo schreef:Lejow, B's naam is wel te verkleinen Mijn nichtje heeft dezelfde naam maar ik plak er liefkozend -tje er achter
Ja tuurlijk, alles is te verkleinen
Maar ik zeg meestal B.enthepenthe haha
Of nou ja, het meest zeg ik Tuttie eigenlijk .
Lejow- Lady Post-a-lot
Burn schreef:Lennox schreef:helaas werkt het wel zo.Burn schreef:Dat klinkt al heel anders dan. 'Als je Giovanni heet, heb je minder kans op een baan dan als je Lars heet en je hebt hetzelfde CV.'
:Ik heb het echt nog nooit gehoord, want de Giovanni's heb ik geen negatieve associaties bij..
Ben benieuwd naar jouw associaties..
Er is een tijd terug een onderzoek geweest over de vooroordelen die namen met zich mee kunnen brengen. Zie o.a. deze link.
Mijn associaties hierin vind ik er verder niet zo toe doen, als jij de naam Giovanni mooi vindt dan moet je die niet omwille van mij van je namenlijstje schrappen.
Gast- Gast
Nouja, kan ik dus eigenlijk beter wel doen.. Want als hij straks een beetje dom is, en Giovanni heet, heeft hij weinig kans op een baan, kan ik hem beter Sven of Florian noemen..
Burn- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Naam kiezen voor je kind
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
» Hoe houd jij wit ook wit?
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Wanneer hield je partner jullie kindje voor het eerst vast?
» Hoe houd jij wit ook wit?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: