Geen treinverkeer door een aanrijding met een persoon
+27
Roza
RYW
Dennenappel
Zwoesj
Thary
Susan
Mari
Sweety
Burn
Makamba
Ellebel
Lotus
Parisienne
Roze Roos
Xanna
Toet
Verde
smooch
ekiaam87
Zora
Sjors
Zininzon
May
Lynn_
Tyrael
Minx
TGR
31 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Geen treinverkeer door een aanrijding met een persoon
Klopt, we moesten leren om dit soort dingen als "werk" te zien maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat is ook de reden dat wij de 1e 2 jaar van de opleiding écht niet mee naar dit soort dingen. Eerst maar wennen aan het "dagelijkse werk op straat" en dan steeds iets meer mogen meemaken zodat je er op die manier wat op wordt voorbereid. Zo zijn wij ook met de klas naar een mortuarium geweest zodat je "voorverbereid" voor de 1e keer echt in aanraking kwam met een lijk. Sommige klasgenoten hadden namelijk nog nooit een lijk gezien en dat zou het wat grote stap zijn om dit tijdens het werk opeens voor je kiezen te krijgen.
Dat is ook de reden dat wij de 1e 2 jaar van de opleiding écht niet mee naar dit soort dingen. Eerst maar wennen aan het "dagelijkse werk op straat" en dan steeds iets meer mogen meemaken zodat je er op die manier wat op wordt voorbereid. Zo zijn wij ook met de klas naar een mortuarium geweest zodat je "voorverbereid" voor de 1e keer echt in aanraking kwam met een lijk. Sommige klasgenoten hadden namelijk nog nooit een lijk gezien en dat zou het wat grote stap zijn om dit tijdens het werk opeens voor je kiezen te krijgen.
Thary- Fluisteraar
- Aantal berichten : 31
Punten : 44
Registratiedatum : 26-01-11
Nee, het hoort zeker niet dat je er al zo snel heen gestuurd wordt. Maar helaas gaan niet alle korpsen daar zo mee om, bij sommigen ben je bij je eerste werkperiode al gewoon een nummer en moet je volop meedraaien om het bezettingsprobleem op te lossen en moet je ook naar dit soort dingen. Heel slecht, want het is tegen de afspraak en het is een veel te grote sprong in het diepe. Goed dat dat bij jou niet gebeurd is, dat ze zich bij jou netjes aan de regels gehouden hebben. Je hoort echt zo vaak dat daar niet goed mee omgegaan wordt.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Zininzon schreef:Sabgirl schreef: Hoorde een tijd geleden alleen een verhaal van iemand die voorin de trein had gezeten en die had echt een hobbel (zoals een drempel op de weg) gevoeld en zag bloed e.d. langs/op de ramen zitten... Het was via via dat ik het hoorde, dus zou me niets verbazen als het wel enigszins overdreven is, maar nu heb ik er wel een nog naarder beeld bij.
Ik heb een tijdje terug een trein gezien waar iemand voor was gesprongen, die zat echt wel onder het bloed aan de voorkant en zijkanten
Was je op de plek waar het gebeurt is dan? Want anders kan het niet... Daarbij zit er meestal niet veel bloed op de trein..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Mari schreef:Ik vind het behoorlijk egoistisch om jezelf voor een trein te gooien, je kan er andere een trauma mee bezorgen. Je verpest de dag van een ander of misschien wel de vakantie of weet ik veel wat.
Als je zo graag zelf een eind aan je leven wilt maken doe dat dan lekker thuis met een overdosis pillen, maar val onschuldige mensen er niet mee lastig. Voor de nabestaande blijft zoiets natuurlijk altijd heel naar.
Dat jij IRL zo afschuwelijk bot en laag bij de gronds bent misschien, a la, maar je kunt op zijn minst dit topic eens doorlezen of je iemand híer niet ook erg mee kwetst.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik heb het een keer meegemaakt en vond het echt vreselijk, vooral voor de machinist. Het was op een recht stuk, misschien 200 meter voor een station en de machinist was echt een halve minuut aan het remmen en claxonneren (als je dat bij een trein ook zo noemt). Hij/zij wist gewoon dat er niks meer aan te doen was, vreselijk lijkt me dat!
Ik zat helemaal voorin en voelde gewoon hoe we over die persoon heen reden, bah.. Moest toen eigenlijk nog naar college, maar had echt geen zin om nep gezellig te gaan zitten doen daar, dus ben gewoon naar huis gegaan!
Als een trein nu abrupt remt, denk ik hier toch gelijk weer aan. Moet er niet aan denken machinist of conducteur te zijn, weet niet of ik dat aan zou kunnen om te zien.
Ik zat helemaal voorin en voelde gewoon hoe we over die persoon heen reden, bah.. Moest toen eigenlijk nog naar college, maar had echt geen zin om nep gezellig te gaan zitten doen daar, dus ben gewoon naar huis gegaan!
Als een trein nu abrupt remt, denk ik hier toch gelijk weer aan. Moet er niet aan denken machinist of conducteur te zijn, weet niet of ik dat aan zou kunnen om te zien.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Als ik het hoor, dan denk ik vaak K*T en meer van dit soort dingen. Omdat dat inhoudt dat ik weer vertraging heb of een roteind in een te volle bus moet zitten. En dat klinkt mssn egoistisch.. Maar ik ken die persoon die het heeft gedaan niet, dus denk ik op dat moment echt alleen aan mijn eigen situatie en niet aan die van degene die ervoor sprong!
Mssn heb ik het in de 4 jaar dat ik bijna dagelijks met de trein rij ook gewoon te vaak meegemaakt. Eerder dacht ik nog wel eens.. Jeetje, hoe kan zoiets zover komen.. Nu alleen k*t..
Mssn heb ik het in de 4 jaar dat ik bijna dagelijks met de trein rij ook gewoon te vaak meegemaakt. Eerder dacht ik nog wel eens.. Jeetje, hoe kan zoiets zover komen.. Nu alleen k*t..
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Auxo schreef:Dan denk/voel ik niet veel eerlijk gezegd. Ik vind het wel vervelend voor de reizigers die er vertraging door oplopen, en voor de machinist die zoiets nooit meer vergeet.
Idd en het is ook nog eens aso om te doen. Zoveel mensen ondervinden er last van.
Gast- Gast
Heb het 1x meegemaakt tussen Den Haag Mariahoeve en Voorschoten... Je voelde idd hoe we over die persoon reden etc. Na een uur of 2 reden we door naar Voorschoten, maar niet verder omdat de machinist zwaar in shock was. Voor nabestaanden en treinpersoneel is het erg.. voor de persoon in kwestie misschien ook wel als je zo ver heen bent en dat is in je ogen je enige uitweg is ook wel heel erg.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Meestal denk ik.. Gelukkig had ik geen trein eerder. Puur omdat ik dan wel eens in DE trein had kunnen zitten.
Vervolgens ga ik me eens bedenken hoe ik thuis kom.
Heb wel eens gehad dat de trein NET voor me neus wegreed..moest toen kwartiertje wachten op de volgende trein. Deze trein kon alleen niet verder vanwege een aanrijding met persoon verderop. (zeer waarschijnlijk dus de trein die ik gemist had) Ben geloof ik nog nooit zo blij geweest dat ik me trein had gemist.
Vervolgens ga ik me eens bedenken hoe ik thuis kom.
Heb wel eens gehad dat de trein NET voor me neus wegreed..moest toen kwartiertje wachten op de volgende trein. Deze trein kon alleen niet verder vanwege een aanrijding met persoon verderop. (zeer waarschijnlijk dus de trein die ik gemist had) Ben geloof ik nog nooit zo blij geweest dat ik me trein had gemist.
InweCulnamo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10
Mari schreef:Ik vind het behoorlijk egoistisch om jezelf voor een trein te gooien, je kan er andere een trauma mee bezorgen. Je verpest de dag van een ander of misschien wel de vakantie of weet ik veel wat.
[b]Als je zo graag zelf een eind aan je leven wilt maken doe dat dan lekker thuis met een overdosis pillen, maar val onschuldige mensen er niet mee lastig. /b][
Zal jou maar niet uitleggen wat je als "onschuldige" politieagent kan aantreffen bij iemand die een overdosis aan pillen heeft genomen en waar je de deur hebt open gebroken omdat familie ongerust was.......
Thary- Fluisteraar
- Aantal berichten : 31
Punten : 44
Registratiedatum : 26-01-11
Mijn broertje heeft als 15-jarige zijn beste vriend gevonden die schoonmaakmiddelen had gedronken. Ik vind dat inderdaad ook zo'n dooddoener, alsof je iemand z'n dag verpest door zelfmoord te plegen door jezelf voor de trein te gooien, maar als je op andere manier zelfmoord wilt plegen, dat 't allemaal prima is omdat je daar dan niemand mee dupeert en niemand trauma's bezorgt. Zo'n ondoordachte bullshit.Thary schreef:Mari schreef:Ik vind het behoorlijk egoistisch om jezelf voor een trein te gooien, je kan er andere een trauma mee bezorgen. Je verpest de dag van een ander of misschien wel de vakantie of weet ik veel wat.
[b]Als je zo graag zelf een eind aan je leven wilt maken doe dat dan lekker thuis met een overdosis pillen, maar val onschuldige mensen er niet mee lastig. /b][
Zal jou maar niet uitleggen wat je"als "onschuldige" politieagent kan aantreffen bij iemand die een overdosis aan pillen heeft genomen en waar je de deur hebt open gebroken omdat familie ongerust was.......
Gast- Gast
Ellebel schreef:Ik denk dan aan de machinist en aan vooral aan de conducteur (mijn vader), die moet namelijk als eerste naar buiten om te kijken. Om vervolgens allemaal die brutale reizigers met een hoop ongeduld te woord te staan.
Bij ons was er alleen een machinist, dus die ging zelf naar buiten. Gelukkig was, behalve die ene vrouw, verder iedereen in de trein wel heel begripvol. Het was gewoon heel naar om die machinist zo in shock te zien, ik hoop echt dat hij er goed mee om kan gaan.
Arwyn: Bij mij ging het precies hetzelfde! Ik ging bij iemand op bezoek en kon alleen maar daar aan denken, ik vond het helemaal niet meer gezellig en wilde het liefst gelijk weer terug naar huis. Als een trein nu ineens remt of claxonneert, moet ik er gelijk aan denken.
Van een kennis die treinmachinist is hoorde ik dat er een soort scherm is waar ze voor kunnen gaan staan, zodat ze het niet hoeven te zien.
Ik vind het trouwens absoluut niet egoïstisch. Mensen die dat zeggen, kunnen zich slecht verplaatsen in een ander.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Idd en het is ook nog eens aso om te doen. Zoveel mensen ondervinden er last van.
Zo kun je het ook bekijken natuurlijk...
Volgens mij gaat dit topic in de richting van dat wat ik ooit heb geopend en waar al naar is verwezen.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Roza schreef:Zininzon schreef:Ik heb een tijdje terug een trein gezien waar iemand voor was gesprongen, die zat echt wel onder het bloed aan de voorkant en zijkanten
Was je op de plek waar het gebeurt is dan? Want anders kan het niet... Daarbij zit er meestal niet veel bloed op de trein..
Nee, de trein kwam binnenrijden om te worden schoongemaakt.
@ Xanna: ik kan je volgen
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Baby overleden na aanrijding door opa
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Aanrijding
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» aanrijding en verzekering
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Aanrijding
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» aanrijding en verzekering
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: