Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aanrijding en verzekering

4 plaatsers

Ga naar beneden

aanrijding en verzekering Empty aanrijding en verzekering

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 5:10

Mijn man heeft zojuist een aanrijding gehad met zijn bus op de snelweg. Zijn collega reed in zijn bus, hij zat erbij. Waarschijnlijk is hij in slaap gevallen en met de voorkant een andere auto geraakt. Hij heeft vooraan behoorlijk wat schade, koplamp is kapot, bumper kapot, motorkap vervormd en zijkant vervormd. De auto waar ze tegen aan hebben gezeten heeft ook alleen blikschade.

Nu hebben ze de verzekering gebeld. Hij is niet all-risk verzekerd (WA+), nu zegt de verzekering van mijn man dus dat de kosten voor reparatie van die andere auto van zijn verzekering af gaat (no claim korting gaat er dan dus af) en hij niks kan krijgen voor de reparatie van zijn bus, ondanks dat zij collega dus reed.

Klopt dit wel? Valt dit niet eerder onder aansprakelijkheidsverzekering van zijn collega ofzo?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

aanrijding en verzekering Empty Re: aanrijding en verzekering

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 5:16

Hij is toch WA verzekerd en niet All Risk? Dan moet je altijd de reparatie van je eigen auto uit eigen zak betalen en die van de ander wordt idd gedekt, tenzij het niet jouw schuld was (maar dat was het in dit geval dus wel).

Hoe het met de aansprakelijkheidsverzekering van collega zit weet ik niet, maar daar heeft jouw autoverzekering niets mee te schaften, dat moeten jullie onderling oplossen.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 4 mei 2012 - 5:16

Volgens mij klopt dat wel. In principe maakt het niet uit wie er rijdt, er gelden gewoon dezelfde regels van je verzekering.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Prosecco vr 4 mei 2012 - 5:16

Wat de auto verzekering van je man zegt klopt, wellicht is het te verhalen op de wa verzekering van die collega
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 5:17

De door jullie afgesloten autoverzekering geldt gewoon voor een ieder die in jullie voertuig rijdt...in Engeland is het zo dat je jezelf moet verzekeren ipv het voertuig, maar in NL dus niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 5:38

hmm.. dat is jammer, nu gaan wij een stap terug in de no-claim Cry

maargoed, loon dus wel de moeite om het via zijn aansprakelijkheidsverzekering te proberen.

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 6:47

Rejoy. schreef:hmm.. dat is jammer, nu gaan wij een stap terug in de no-claim Cry

maargoed, loon dus wel de moeite om het via zijn aansprakelijkheidsverzekering te proberen.
Of je betaald het gewoon uit eigen zak, dan ga je niets erop achteruit qua verzekering.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 6:51

Rush schreef:
Rejoy. schreef:hmm.. dat is jammer, nu gaan wij een stap terug in de no-claim Cry

Of je betaald het gewoon uit eigen zak, dan ga je niets erop achteruit qua verzekering.

die andere auto is zo goed als total-loss denk ik, die kon niet meer rijden, dus ik verwacht dat dit wel veel gaat kosten en niet op gaat wegen tegen de no-claim die eraf gaat.

Laatst aangepast door Rejoy. op vr 4 mei 2012 - 6:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Rush vr 4 mei 2012 - 6:51

Nee helaas, dan zal dat niet opwegen tegen elkaar. Succes ermee!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  kwak vr 4 mei 2012 - 7:39

is er niks met die collega te regelen? via zijn verzekering, hij reed namelijk.
Die collega heeft toch ook een verzekering, ik weet niet hoe dat precies heet maar stel dat ik wat stuk maak wat van jou is, een bal door de ruit bijv. dan betaalt mijn rekening jouw ruit dus dan kan dat toch ook gelden voor de auto?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 7:48

kwak schreef:is er niks met die collega te regelen? via zijn verzekering, hij reed namelijk.
Die collega heeft toch ook een verzekering, ik weet niet hoe dat precies heet maar stel dat ik wat stuk maak wat van jou is, een bal door de ruit bijv. dan betaalt mijn rekening jouw ruit dus dan kan dat toch ook gelden voor de auto?

je bedoelt aansprakelijkheidsverzekering denk ik? Dat gaan ze uitzoeken of het op die manier te regelen is. Dan gaat het vooral om de schade aan de bus, de no-claim die er nu af is heb je gewoon pech mee denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: