Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang wennen op psz?

+10
Supertalentje
vickie
Aimee
Novalee
Happydobby
Tania
Liadan
*Lookie*
Pink!
Linda
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe lang wennen op psz? - Pagina 2 Empty Re: Hoe lang wennen op psz?

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 9:33

Hebben de leidsters tijd om haar extra te begeleiden? Ze moet natuurlijk wennen aan alle gebruiken, cultuurtje, andere kinderen, andere leidsters. Zeker met dingen als in de kring zitten zou het voor onze oudste al heel erg helpen als haar van tevoren (individueel) wordt uitgelegd wat er komt en wat er van haar verwacht wordt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  meisjesmama do 7 maa 2013 - 9:45

Lastig is dat hè.. mijn oudste moet nu op school soms nog wel eens huilen.
Ik zou het ook nog even aankijken. De stap van niets naar school word dan ook zo groot.
Ze moet er ook even doorheen dat het anders gat dan thuis.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder do 7 maa 2013 - 10:40

MADDIE schreef:
Rataplan schreef:Mijn jongste gaat nu pas niet meer huilen als ik weg ga. Hij gaat al anderhalf jaar... Heb me soms ook echt vreselijk gevoeld hoor, maar meestal was gewoon alweer stil zodra ik de deur uit was.

Dat is lang zeg!! Dat lijkt me ontzettend moeilijk. Maar wij zien ook wel kinderen die af en toe een terugval hebben, maar niet zo lang elke dag nog huilen bij het afscheid!

Dat is zeker lang, dat klopt. In het begin vond ik het ook heel moeilijk, maar gek genoeg wende het ook wel. Vooral omdat ik weet dat hij stil is zodra ik uit het zicht ben.Hij heeft idd ook altijd een extra terugval na vakanties. Hoe moeilijk ook, ik heb altijd door gezet. Hij wordt dit jaar 4 en zal dan elke dag naar school moeten. Ik hoop dat het wennen dan sneller gaat.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose do 7 maa 2013 - 11:05

Wat lastig Linda! Hier gaat ze nu een maand en het gaat boven verwachting goed. Natuurlijk is het wel even wennen en staat ze niet altijd te springen als ik wegga, maar heb haar nog niet brullend achter hoeven te laten. Sommige dingen als in de kring zitten zijn voor A. Soms ook nog onwennig, maar ze doet het goed volgens de leidsters. Meestal groeien ze daar vanzelf in zeiden ze hier, uiteindelijk blijven ze steeds langer zitten.

Zelf zou ik denk ik wel even doorzetten, en pas stoppen met de psz als het na een termijn die je zelf bedenkt niet verbeterd is. Ik weet nog van het kdv, daar heeft A. ook een tijdje echt gegild met wegbrengen, hartverscheurend. Gelukkig nam de leidster haar bij zich, gingen ze samen naar me zwaaien en als ik weg was, was het ook over hoorde ik. En op een gegeven moment was het helemaal over, kon ik haar rustig achterlaten. Misschien is dat nog een idee, is het mogelijk dat een leidster haar bij zich neemt als je weggaat? Of misschien gebeurt dat al. Zodra ik weg was, konden ze haar vervolgens prima afleiden en was het weer goed.

Ik hoop dat ze het straks geweldig naar haar zin gaat krijgen, en zo niet, dan is het ook geen schande als je besluit haar eraf te halen. Kan me ook goed voorstellen dat het niet fijn is om je kindje elke keer in tranen achter te moeten laten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: