Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang wennen op psz?

+10
Supertalentje
vickie
Aimee
Novalee
Happydobby
Tania
Liadan
*Lookie*
Pink!
Linda
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe lang wennen op psz? Empty Hoe lang wennen op psz?

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 1:34

Vorige week opende ik nog een topic dat het zo goed ging op de psz. Dochter had totaal geen moeite met afscheid nemen.
Afgelopen maandag had ze het al een stuk zwaarder. En net heb ik haar echt helemaal overstuur daar achtergelaten. Sad
Ik heb op de fiets terug naar huis flink zitten janken, nu nog steeds trouwens. Ik voel me echt een slechte moeder. Cry
Man zegt dat dit tegen onze opvoed ideeën in gaat. Ik weet gewoon niet wat verstandig is.

Hoe lang moesten jullie kinderen wennen? En hebben jullie ze ook wel eens zo overstuur achtergelaten? Ze doen daar de indruk wekken dat het normaal is, ik weet het niet hoor....

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang wennen op psz? Empty Re: Hoe lang wennen op psz?

Bericht  Pink! do 7 maa 2013 - 1:38

Hier de eerste keren zonder huilen, daarna een keer of 4 brullend achter gelaten, maar ging hij snel spelen.
Nu eigenlijk altijd zonder huilen en gaat hij lekker spelen.

Het hoort erbij, voor je eigen gevoel kan je nog wel even bellen?
Meestal zijn ze al weer aan t spelen voordat jij thuis bent.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 1:39

Bij Mas heeft het wel een aantal maandjes geduurd, Amé helemaal niks aan het handje, die heeft nog nooit een traan gelaten toen ik wegging.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 1:39

Afgelopen maandag zei ze dat ze bijna de hele tijd met haar ziel onder haar armen heeft gelopen. Het ging steeds af en aan.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* do 7 maa 2013 - 1:41

Linda schreef:Vorige week opende ik nog een topic dat het zo goed ging op de psz. Dochter had totaal geen moeite met afscheid nemen.
Afgelopen maandag had ze het al een stuk zwaarder. En net heb ik haar echt helemaal overstuur daar achtergelaten. Hoe lang wennen op psz? 1371890812
Ik heb op de fiets terug naar huis flink zitten janken, nu nog steeds trouwens. Ik voel me echt een slechte moeder. Cry
Man zegt dat dit tegen onze opvoed ideeën in gaat. Ik weet gewoon niet wat verstandig is.

Hoe lang moesten jullie kinderen wennen? En hebben jullie ze ook wel eens zo overstuur achtergelaten? Ze doen daar de indruk wekken dat het normaal is, ik weet het niet hoor....

Maar bellen ze je dan niet even als ze overstuur blijft? Of als ze juist misschien al heel gauw weer stil is als jij weg bent (wat meestal het geval is als ik mijn moeder - die peuterleidster is- mag begrijpen) Wat zei de leidster na afloop, was ze vrij snel weer rustig of bleef ze steeds huilen? Het is denk ik wel normaal trouwens dat ze huilt wanneer je weggaat. Dat zal vast alleen de eerste paar keren zo zijn.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan do 7 maa 2013 - 1:41

Wat rot zeg dat ze er vandaag zoveel moeite mee had hug .
Ik heb geen ervaring met psz, maar als mijn dochter op het kdv wel eens moeite had dan bleef ik bij haar tot ze rustig was. En dan kon ik altijd wel gewoon weggaan (maar dus wat later dan normaal). Is dat geen optie voor jullie, dat je bij haar blijft tot ze het goed vindt dat je gaat? Of haar anders gewoon weer mee naar huis nemen als ze echt niet wil?
Ik heb mijn dochter de allereerste keer dat ze naar school ging helemaal overstuur achter gelaten en daar heb ik me heel erg schuldig over gevoeld, heel rot is dat (gelukkig was dat de enige keer dat ze er moeite mee had).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania do 7 maa 2013 - 1:46

J. was meteen gewend, deed alsof hij er al jaren kwam.
Alleen de laatste keer moest hij huilen maar ik denk dat dat kwam door de combinatie psz/kdv. Hij is nu van het kdv af dus ik verwacht dat hij nu niet meer zo huilerig zal zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 1:46

Afgelopen maandag had ik even gebeld om te vragen hoe het ging. Toen vertelde ze dus dat ze met haar ziel onder haar armen liep, maar dat ze zouden bellen als het echt niet zou gaan.

Vanmorgen zei dochter al dat ze er niet heen wilde, op de fiets zat ze ook al te jammeren. We hebben altijd naar haar geluisterd en dat we dat nu niet doen voelt zo ontzettend slecht. Sad

Ik ga inderdaad wel voorstellen om wat langer te blijven. Dat heb ik vorige week ook gedaan, maar dat was dus niet nodig omdat ze me al uitzwaaide.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby do 7 maa 2013 - 1:59

Mijn zoon gaat 1 dag naar het kdv en het zijn periodes dat hij overstuur raakt. De leidster neemt hem dan over en zodra ik buiten door het raam kijk speelt hij alweer. Maar hij is natuurlijk wat jonger dan jou dochter.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Novalee do 7 maa 2013 - 2:06

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar ik zou het/haar nog even de tijd geven. Ik kan me indenken dat het extra rot is om haar daar overstuur achter te laten als je haar normaal nooit laat huilen. Maar wat ik hoor en lees hebben vrijwel alle kindjes een periode waarin het moeilijk gaat, sommigen meteen in het begin, anderen na een paar keer. Ik zou het nog een tijdje aankijken en pas als het echt lang gaat duren in overleg met de leidsters besluiten wat je gaat doen. Als je haar nu weer eraf haalt en het over een tijdje weer probeert heb je grote kans dat je met hetzelfde probleem zit, denk ik.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 2:11

Novalee, dat denk ik dus ook, dat het over een paar maanden exact hetzelfde is. Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar dat idee heb ik wel.
Ik krijg het idee dat m'n man haar er liever wel vanaf haalt. We waren er net over aan het whatsappen, maar ik heb gezegd dat we het er vanavond wel over gaan hebben.

Ik keek ook door het raam, maar ze was knalrood en keihard aan het huilen. Ze worstelde zich zo uit de armen van de leidster.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee do 7 maa 2013 - 2:12

Wat zielig voor je dochter, en voor jou! Sad Luuk heeft precies hetzelfde bij de gastouder. Hij klemt zich zo stevig om mij vast als we daar de drempel over gaan, blijft bij me zitten (thuis doet hij dat nooit!), en als ik weg wil gaan pakt hij me nóg wat steviger vast en gaat hardverscheurend huilen. Zelfs nu hij er alweer een maand heen gaat, gaat het nog niet beter met afscheid nemen...
Gelukkig is hij me wel vergeten zodra ik 2 minuten de deur uit ben, dan gaat hij alweer gewoon spelen. Lijkt me nog rotter als je kindje het er echt niet naar zijn/haar zin heeft!

Dikke knuffel iig hug Het is gewoon rot om je kindje zo achter te laten, gaat hardstikke tegen je gevoel in! Hopelijk moet ze gewoon wennen en gaat het snel beter
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  vickie do 7 maa 2013 - 2:14

Onze zoon gaat sinds januari 2 ochtenden naar de psz en het heeft hier bijna 2 maanden geduurd voordat hij niet meer huilde als we weggingen. Het was wel zo dat hij huilde als we weggingen maar op het moment dat we uit beeld waren was het ook over en ging hij spelen. Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je dochtertje
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 2:16

Ik ben ook erg benieuwd of het huilen is gestopt nadat ik wegging. Hoewel ik bang ben van niet. Ze is niet het type wat snel met huilen stopt. Als ze overstuur is dan is ze ook echt overstuur...

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan do 7 maa 2013 - 2:17

Ik zou even bellen hoe het gaat. Als het nu goed gaat dan voel jij je ook wat beter en als het niet goed gaat kan je haar lekker op gaan halen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 6:29

De leidster zei dat ze heel snel weer rustig was, gelukkig!!

Ze heeft alleen héél veel moeite met in de kring zitten. Ze gaan dan op een kussen op de grond zitten en een koekje eten en wat drinken. Toen werd ze weer compleet hysterisch. Ze mocht kiezen óf zitten en een koekje eten en drinken óf in de speelhoek spelen. Beide opties waren niet goed. Uiteindelijk ging ze toch spelen, toen wilde ze daar haar koekje eten maar dat mocht niet. Toen werd ze weer driftig.
Eigenlijk moeten ze eerst drinken voordat ze mogen eten (stomme regel), maar dat hebben ze uiteindelijk maar zo gelaten.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje do 7 maa 2013 - 7:03

Wat vervelend zeg! Jammer dat het minder goed gaat... Kun je haar wel bij anderen achterlaten of ligt het eraan dat ze niet gewend is dat jij er niet bent? Een psz vind ik geen noodzakelijk iets, als je andere kindjes kent met wie ze kan spelen etc dan zou ik het mooi even laten zitten.

Zoon gaat sinds hij 5 mnd is naar het kdv, dat is nu al 9 maanden en nog steeds is het brullen als ik wegga. Eerst 1 keer per week, nu 2 maanden 3 keer per week. Ik blijf minimaal een kwartier zitten, samen acclimatiseren ipv hem afgooien en weggaan. Maar het maakt niet uit hoelang ik blijf, zodra ik wegga is het huilen. Ik heb een paar keer om de hoek gewacht en het is binnen 5 min over gelukkig.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:18

Is het als het zo slecht blijft gaan geen optie om het haar er een tijdje niet heen te laten gaan en het over een paar weken/maanden nog eens te proberen?
Hoe lang wennen op psz? 699888 het lijkt me erg naar je meisje zo achter te moeten laten.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 7:37

Tiramisu, ja als ze het echt de hele tijd niet naar haar zin heeft dan zou ik haar er inderdaad eraf halen. Maar ze had vandaag maar een paar minuutjes verdriet en toen ging het goed. Zal dat dan niet gewoon een kwestie van wennen zijn?

Supertalentje, ik werk normaal gesproken 3 dagen per week. Dan blijft ze 2 dagen bij oma en de derde dag bij man. Dat gaat gewoon goed. Ook passen mijn zus en mijn moeder ook wel eens op, dat gaat ook goed.
Ze heeft niet veel kinderen van haar leeftijd in haar omgeving, daarom wilde ik naar de PSZ.
Wat moeilijk dat het met jouw zoon al lang zo gaat. Gelukkig is het maar een paar minuutjes. Maar je moederhart breekt wel even dan hè.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:45

Ah, ik had je laatste berichtje nog niet gelezen! Ik was blijven hangen bij dat ze bijna de hele tijd met haar ziel onder de arm had gelopen. Hopelijk is het inderdaad gewoon een kwestie van wennen, maar zo te lezen zit er al vooruitgang in smile

Gast
Gast

Bericht  Linda do 7 maa 2013 - 7:47

Tiramisu schreef:Ah, ik had je laatste berichtje nog niet gelezen! Ik was blijven hangen bij dat ze bijna de hele tijd met haar ziel onder de arm had gelopen. Hopelijk is het inderdaad gewoon een kwestie van wennen, maar zo te lezen zit er al vooruitgang in smile

Ik hoop het... Man zou er ook liever mee willen stoppen. Maar ik vind toch dat we het nog een paar weekjes aan moeten kijken. Ik hoop dat dit de verstandigste keuze is..

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Supertalentje do 7 maa 2013 - 7:54

Het went Wink Ik moet toch werken. Ik zorg dat zijn favo leidster haar handen vrij heeft, zij ontfermt zich dan even alleen om hem, dat vind ik een fijn idee (en dat doet ze, heb niet gezegd dat ik weleens sta te wachten tot hij stil is)

Je dochter is nu 2, ze gaat met 4 naar school, dit druist ontzettend tegen jullie gevoel in en het is niet strikt-strikt noodzakelijk (op de basisschool heb je geen keus bijv) dus ik zou het met 3 jaar weer proberen. Tot die tijd komt de zomer eraan, ik zou lekker met haar naar speeltuin/zwembad gaan zodat ze wel dat contact heeft. Hier is ook zo'n speelochtend, kun je blijven als ouder, is zoiets anders een oplossing?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  MADDIE do 7 maa 2013 - 9:17

Ik heb geen ervaring met eigen kinderen. Maar werk op een voorschool. Dit is een peutergroep in de basisschool waar kinderen van tweeeneenhalf tot en met vier jaar komen. Ik heb veel ervaring met wennen van kinderen in de afgelopen vijf jaar en alle kinderen zijn uiteindelijk gewend geraakt. En het verschilt heel erg, maar de meeste kinderen wennen met een week of twee. Maar die komen vier dagdelen per week. Hoe vaak gaat jouw dochtertje?
Ze moet nu echt wennen om bij vreemden achter gelaten te worden en ook nog eens aan al die nieuwe gezichten en aan al die regeltjes. Wij zijn altijd heel flexibel naar wenkinderen toe. Als ze niet willen zitten dan niet. Maar ze moeten wel in het lokaal blijven.
Ik kan me ontzettend goed voorstellen hoe moeilijk het allemaal is. Wij geven altijd aan ouders aan om het afscheid kort en duidelijk te houden. De meeste kinderen stoppen dan snel met huilen. Misschien kun je afspreken om de tijd op de psz wat te verkorten of dat je er iets langer blij blijft. Hoe ging de wenfase daar? Was je er de eerste dag de hele dag bij? En daarna?

Bij ons is het wenschema:
Dag 1: Ouder blijft
Dag 2: Ouder blijft van 8.45 uur tot 9:45 en gaat dan weg en komt het kind na anderhalf uur weer halen. (als het kind een half uur erg huilt dan bellen we dat de ouder terug moet komen)
Dag 3: Ouder blijft van 8:45 uur tot 9:15 (zoals alle ouders) en komt dan na 2 uurtjes weer terug.
Dag 4: Ouder blijft van 8.45 uur tot 9:15 en gaat dan weg en komt het kind om twaalf uur weer halen.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Thunder do 7 maa 2013 - 9:25

Mijn jongste gaat nu pas niet meer huilen als ik weg ga. Hij gaat al anderhalf jaar... Heb me soms ook echt vreselijk gevoeld hoor, maar meestal was gewoon alweer stil zodra ik de deur uit was.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  MADDIE do 7 maa 2013 - 9:30

Rataplan schreef:Mijn jongste gaat nu pas niet meer huilen als ik weg ga. Hij gaat al anderhalf jaar... Heb me soms ook echt vreselijk gevoeld hoor, maar meestal was gewoon alweer stil zodra ik de deur uit was.

Dat is lang zeg!! Dat lijkt me ontzettend moeilijk. Maar wij zien ook wel kinderen die af en toe een terugval hebben, maar niet zo lang elke dag nog huilen bij het afscheid!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: